Skocz do zawartości

KONTRA 350 ? KONTRA 450 ?


smoki3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po kilku latach pływania pontonem, pływania wakacyjnego w Chorwacji zdecydowałem się na zmianę sprzętu na łódkę w rozsądnej cenie. Czy któryś z Kolegów ma, może widział Konrtę 350 w akcji? Ponieważ nie chcę wpakować się na minę mile widziane opinie i sugestie.  :)

 

Byłem u producenta i oglądałem sprzęt. Na oko robi dobre wrażenie, brakuje tylko w wyposażeniu knag dziobowych-burtowych oraz liny - uchwytu na dziobie dla osób płynących z przodu. Producent zapewnia, że sprzęt brał udział w akcji na morzu co widać na zdjęciu .  Podobno dobrze radzi właśnie na morzu. Ja jednak chętnie usłyszał bym to z innych ust ponieważ przy płynięciu wypornościowym na krótkiej fali Adriatyku nie chcę być zalewany bez przerwy wodą przy dobrej pogodzie. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Poradzę to co na CRO.pl

 

Jak mają testówkę na jakimś większym jeziorze to radzę popływać.

Może będą się wystawiać w Giżycku to popłynąć na Dargin (tam zawsze wieje i jest jakas tam fala).

Musisz sobie wyrobić opinię własną na podstawie własnych testów.

 

Patrząc na dno to na fali będzie fruwać. Patrząc na dno to przypomina ono ZODIAC Futura.

Kolega Kliwater07 miał zdaje się Futurę i zamienił na SPORTIS-a 3800 ze względu na brak przysłowiowej dzielności na fali ...

 

Sam nie widziałem takiej jednostki na oczy. Zgaduję na postawie masy i ksztaltu dna.

Przypomina to ponton zrobiony z tworzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@giees zarówno ja i Ty jesteśmy od początków tego forum, a nawet i wcześniej z innego

 

wiesz, że sugestia z Twojej strony iż ja mogę robić jakąś reklamę ( stawianie w świetle, że tylko po to tu jestem) obraża nie tylko mnie ale też moich kolegów z tego forum co podzielają ze mną pasję motorowodniactwa?

 

A to, że produkuję, buduję nowe modele, sprzedaję silniki i wszystko co pływa, pływam i to dużo... pływałem też zawodowo.. jeżdżę po 90% targów motorowodnych w całej Europie, itd... i co najważniejsze o tym wszystkim piszę tutaj oraz co o zgrozo najgorsze niektórym potrafię zarabiać na swojej pasji - drażni to drobne jednostki z tego forum ( najlepszy przykład Pan o niku zaczynającym się na J i kończącym na s) mam to daleko w d...e

 

Mam nadzieję, że Ty do tego znikomego grona się nie zaliczasz.  C:-)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popatrz dokładnie na film w momencie 0,35

 

na drobnej falce już mają tyłki podbite w powietrzu... a Ty chcesz do Chorwacji na falę tym płynąć?

Biorąc falę pod kątem w ślizgu możesz zaliczyć nawet wywrotkę na takim dnie.

Łódź wydaje się być doskonałą jednostką dla służb ratowniczych na wodach niezafalowanych - np. powodzian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Koledzy, chciałbym lekko odświeżyć temat i zapytać o przedmiotową łódź.

 

Nie ma o niej wiele informacji, a z tych które są można raczej wyczytać więcej głosów na nie, niż na tak.

 

Ja jestem nią zainteresowany głównie dlatego, że pływam na Wiśle (obecnie laminat - Texas z Augustowa) i polietylen dałby mi pewien komfort psychiczny jeżeli chodzi o wytzymałość mechaniczną, jest dużo tańsza w porównaniu do łodzi aluminiowych, oraz, moim zdaniem, ma bardzo dobre parametry techniczne: wyporność 430 kg -C/600 kg-D jest, moim zdaniem, bardzo rzadko spotykana w łodziach z laminatu w przedziale do 4 m. (wiem, że prostym wyborem jest większa łódź, ale 4 m to mój limit ze względu na przyczepę i wielkość garażu, w którym łódź będzie zimować).

Przy pływaniu rekreacyjnym w 4 osoby (+silnik, paliwo itp.) zbliżam się do obciążenia rzędu 400 kg, co jest granicą nośności mojego Texasa. Wiem, że ta wyporność jest liczona z pewnym zakresem tolerancji, na jeziorze pływałbym spokojnie, ale na takiej rzece jak Wisłą chciałbym mieć jeszcze ze 100 kg zapasu żeby się nie stresować.

 

W sieci pojawił się pod koniec zeszłego roku nowy film o tej łodzi:

 

Chodzi mi o fragment np. w okolicach 0:40, ale także później jak ta jednostka pływa po falach.

 

W tym wątku na podstawie wcześniejszych filmów pisaliście, że przy takiej konstrukcji dna łatwo o wywrotkę na większej fali, a na mniejszej fali można się mocno poobijać. Czy test z powyższego filmu Waszym zdanie to potwierdza czy obala?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Wrażenia pozytywne, duża stabilność boczna, burty wyższe niż się wydają, małe zanużenie. Z uwagi na konstrukcje dna (trochę V, trochę płaskodenna) mniej przecina fale niż V,  ale spokojnie daje rade na większej fali, a o wspomnianej wcześniej wywrotce przy odrobinie rozsądku moim zdaniem nie ma mowy. W porownaniu do tradycyjnego laminatu o podobnych rozmiarach moim zdaniem gorzej plywa przy mniejszej ilości osob na pokładzie ale lepiej pływa przy wiekszej ilości osób. Dla porównania Texas 360 w 2 osoby duzo latwiej wchodzil i utrzymywał ślizg, ale w 4 osoby pod prąd wiślany pływalo sie bardzo cieżko bo byla to granica jej nośności i zanurzenie bylo duże, a w Kontrze nawet w 5 osób jest spory zapas nośności i daje rade pod prąd (silnik 15 km, waga łodzi podobna +/- 130 kg)

 

Mam dospawane z tylu dwa pływaki z wersji ratowniczej ktore powoduja, że silnik nie wystaje poza obrys łodzi i cofajac nie mozna nim uderzyc (chyba że pod wodą). Płyeaki daja dodatkową wyporność i powodują takie wyważenie łodzi, że pływając w pojedynkę siedząc z tylu (rumpel) z pełnym bakiem paliwa nie trzeba dociązać przodu żeby ładnie wejść w ślizg, ale z drugiej strony zmiejszają promień skrętu na wiekszej prędkości, bo przy ostrzejszym zakręcie zostawiają za sobą wir, który "łapie" sruba.

 

Materiał bardzo wytrzymaly podczas transportu na przyczepie łódz zsuneła sie (przyczepa wynajeta nie bylo mniejszej niz na łódź 5,5 m) i szorowala o dwie wystające śruby, nie przebiły poszycia zrobily rysy na jakiej 4 mm, (grubość dna ok. 8 mm, a naprawiać ją można tak jak kajaki polietylenowe (są tutoriale na youtube) trzeba znaleźć taki sam materiał (ja znalazlem w miejscu gdzie mam odpowietrzacze, wisiały takie frędzle polietylenowe, ale widzialem, ze kajaki naprawiali butelkami pet) należy ten materiał podgrzać i nakapać na ubytek a potem uformować. Mniejsze ubytki wystarczy podgrzać i one sie zaleją same. Ja uzywalem palnika gazowego, podczas wyprawy ledwo ale nada sie zapalniczka, najlepej opalarka.

 

Do polietylenu słabo przyczepiaja sie glony i latwiej je zmyć, łodzi sie raczej nie maluje więc konserwacja minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/1525777443lodz-lodka-polietylenowa-kontra-ratownicza-zdeska-boat.png

 

Ja mam wersję bez uchwytow na koło i rzutkę ani bez drabinki na pływaku bo to sporo pieniedzy kosztuje a do użytku cywilego nie jest aż tak potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Gratulacje, smoki!

Niech spełni Twoje oczekiwania.

 

Jestem obecnie w okolicach Mostu Paskiego. Zadziwiony jestem jak od tygodnia tu gładko, jezioro. W takich warunkach będzie idealna. Oby na większym zafalowaniu dawała sobie również radę. 

 

Pozdrav!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://upload.secondsun.pl/img/1525777443lodz-lodka-polietylenowa-kontra-ratownicza-zdeska-boat.png

 

Ja mam wersję bez uchwytow na koło i rzutkę ani bez drabinki na pływaku bo to sporo pieniedzy kosztuje a do użytku cywilego nie jest aż tak potrzebne.

 

Jak ją transportujesz na przyczepce? Na płozach czy na rolkach?  Jak ci się na niej pływa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smoki opowiedz coś o 450, jeżeli możesz to powiedz jak cenowo to wygląda bo na stronie nie ma cennika. Ja zrezygnowałem z 450 ze względu na wagę łodzi, bo maksymalny silnik jaki będę zakładał to 20-25 km, a pewnie na takim silniku 450 będzie licho pływała.

 

Z transportem poruszyłeś bolesny temat :) bo sprzedałem swoją przyczepę i transportowałęm ją na wypożyczonej a wypożyczalni mieli tylko 6 m przyczepy (szerokośc 2m) i podczas transportu spadła z płozy i przez 20 min obijała się o 3 wystające śruby całym ciężarem. Ale nie przebiły poszycia tylko mocno je przeorały i naprawiłem to palnikiem gazowym zanim zwodowałem :)

 

Ale dosyć gorzkich żali moim zdaniem i rolki i płozy będą dobre jeżeli szerokość będzie przyczepy będzie dopasowana. Chyba na płozach będzie lepiej leżała bo ma tak skonstruowane dno, że ciężko dopasować dobrze rolki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Jeśli chodzi o przyczepę, to mam firmy TEMA ze Świdnika  model bez hamulca najazdowego ( do 750 kg /DMC) z krytymi łożyskami model B05/055/18.  Przyczepa powinna być idealna wymiarowo ponieważ mierzyłem w Chynowie  przyczepę innej firmy na której  stała 450 i są praktycznie identyczne rozmiarowo. Tema o parę cm jest szersza.

 

Zachorowałem na riba, jednak nowy sprzęt markowy jest zeje... drogi. Natomiast używany w cenach podobnych do Kontry 450. Z "dmuchawców" wyleczyłem się kilka lat temu w Chorwackim Pirovacu  gdzie nowe i starsze riby były naprawiane.Od tamtej pory szukałem kompromisu między łodzią, a ribem. Jakiś czas temu zaczęli produkować 450 i pomimo tego, że na rynku są łodzie jak DarMar 470  w bardzo podobnej cenie i wizualnie dużo ładniejsze zdecydowałem się jednak na właściwości nautyczne łodzi z polietylenu. Trwałość i łatwość naprawy poszycia. Istnieje kilka kolorów do wyboru.

 

Mam przed sobą dane Kontry 450 którymi chętnie się podzielę.

-Kategoria C/D

-Ilość osób C-6 /D-10

-Długość całkowita 4,50m

-Szerokość całkowita 1,90m

-Długość linii wodnej 4,00m

-Max. szer. w linii wodnej 1,80m

-Max.wys. wolnej burty przy dopuszczalnym obciążeniu 0,30m

-Masz jednostki pustej 180kg

-Max. nośność 1000kg

-Max. moc silnika 60kM

-Budowa kadłuba dwupłaszczowa zamknięta

 

Cena podstawy to 10500zł + wariacje na temat......... >:D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...