Skocz do zawartości

Proszę o pomoc w zakupie łodzi np. SeaRay 265 Sundancer po 2013r.


go4more
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

 

Poszukuję łodzi, która spełni kilka moich wymagań. Chciałbym, żeby łódź służyła zarówno na pływanie w weekendy po Mazurach oraz na spędzanie wakacji na Adriatyku. Z łodzi będzie korzystało 4-5 osób.  Chce, aby łódź była komfortowa dla nawet 6-8 osób  w momencie kiedy zaproszę rodzinę czy znajomych.  Zależy mi na łodzi po 2013 roku, typu SeaRay 265 Sundancer ( głównie na niej się opieram). Proszę o opinie tej jednostki, może jakieś sugestie co do wyboru innej marki. Budżet jaki chcę przeznaczyć to 300tyś PLN. Zastanawiam się tylko czy wybór łodzi z jednym silnikiem mowa o MerCruiser MAG 5.0l MPI 260PS lub 6.2l MPI 300 KM jest dobrym rozwiązaniem jeśli myślę także o pływaniu po Adriatyku. Proszę o podpowiedzi.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór łódki jak najbardziej ok.silnikowo wystarczy 5.0,a jak chcesz więcej to 350 MAG,natomiast na dłuższą metę zapomnij o wożeniu takiej łodki z Mazur na Chorwację,na poczatku sie tak robi i mówi a po czasie trzeba mieć dwie łodzie,mój kolega kupił specjalne auto że będzie ciągną,ale po dwóch wyjazdach stwierdził że zostawia ja na Chorwacji i jeździ osobówką.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, czyli Sea Ray według Ciebie jest dobrym wyborem, może z doświadczenia możesz zaproponować coś alternatywnego, no i łódź z jednym czy z dwoma  silnikami, nad tym się najbardziej zastanawiam. Jeżeli wybór padnie na SeaRay 265 to wiadomo jeden.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, czyli Sea Ray według Ciebie jest dobrym wyborem, może z doświadczenia możesz zaproponować coś alternatywnego, no i łódź z jednym czy z dwoma  silnikami, nad tym się najbardziej zastanawiam. Jeżeli wybór padnie na SeaRay 265 to wiadomo jeden.

Sea Rey jest produkowany na jednej linii z Baylinerem,więc nie brzmi to dobrze odnośnie jakiejś super  jakości,zapoznaj się z Chaparralem 270 Signature i Regal 26 Express,to oczywiście łodzie z jednym silnikiem,ale w ekstra jakości.

Jakbys chciał pływać po morzu to wybór jest na dwa motory,czyli większa łódź,ale jak łódź będzie większa ,czyli szersza jak 259cm to wpadasz w duże koszty transportu -gabaryt,więc odpada kwestia mobilności musiałbyś sie zdecydować na jeden akwen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Masz do Sea Ray'a, ale posiadam łódź tej marki i jest ok. Miałem okazję popływać Chaparralem i powiem szczerze, że różnicy nie widzę. Łodzie w podobnych rocznikach.

To, że są produkowane w tej samej stoczni, wcale nie musi świadczyć o zaniżonej jakości. Może to Bayliner zyskał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wszystkie marki jakie tu wymieniacie i na pewno jeszcze kilka by się znalazło to segment łodzi klasy popularnej i masowej , różnice to są kosmetyczne detale , najważniejsze , czyli ich motorki to wszystko również ta sama sprawdzona masówka .

To co widzę w zakamarkach podczas  instalacji , napraw czy oględzin przed zakupowych na zlecenie przyszłego armatora  właśnie świadczy o jakości tych popularnych jednostek .

 

Klasa wyższa to pływadła gdzie laminaty to mieszanki węgla , kewlaru itp. kadłuby szczególnie ciemne kolory to lakiery nakładane natryskowo najwyższych lotów , a nie żelkoty które zawsze będą wyblakłe po kilu latach . materiały konstrukcyjne mebli czy koji to nie tania sklejka , tapicerka czy wykładzina a na sufitach to nie tandetne "koce" itd. itd.  .

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, czyli Sea Ray według Ciebie jest dobrym wyborem, może z doświadczenia możesz zaproponować coś alternatywnego, no i łódź z jednym czy z dwoma  silnikami, nad tym się najbardziej zastanawiam. Jeżeli wybór padnie na SeaRay 265 to wiadomo jeden.

Sea Rey jest produkowany na jednej linii z Baylinerem,więc nie brzmi to dobrze odnośnie jakiejś super  jakości,zapoznaj się z Chaparralem 270 Signature i Regal 26 Express,to oczywiście łodzie z jednym silnikiem,ale w ekstra jakości.

Jakbys chciał pływać po morzu to wybór jest na dwa motory,czyli większa łódź,ale jak łódź będzie większa ,czyli szersza jak 259cm to wpadasz w duże koszty transportu -gabaryt,więc odpada kwestia mobilności musiałbyś sie zdecydować na jeden akwen.

 

 

Dzięki za odpowiedź, czyli 259cm to stała jeśli chodzi o transport łodzi na przyczepie, długość tu mnie nie ogranicza , tak mam to rozumieć. Oczywiście przeglądnę oferty co do Chapperala i Regala. Na polskim rynku jednak dostępność ładnych łodzi jest ograniczona, nie wiem czy nie jest to dobry okres dla sprzedających, czy nie wszyscy ogłaszają się online? W internecie w tym przedziale cenowym jest może 5 łodzi godnych uwagi. Poszukuje już coś ciekawego 4 miesiące, kilka oglądałem, natomiast nic ciekawego nie mogę trafić. Ogólnie ciężki temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sea Ray mogę jak najbardziej polecić, jestem zadowolonym użytkownikiem od 4 sezonów i  na pewno nie z jednym silnikiem, jeśli chcesz spokojnie pływać po Adriatyku.Żadne tam silniki pomocnicze typu 10kW, bo tym na fali to sobie możesz co najwyżej telefon doładować a i to nie koniecznie.

Zaliczyłem już awarię pompy paliwa wys ciśnienia w jednym z silników i wiem co znaczy mieć drugi na morzu. Słusznie koledzy prawią, iż łódż o tej masie jest łodzią jednego akwenu, transport nawet samodzielny jest nazbyt kłopotliwy, jeśli chcesz często się przemieszczać skup się nad czymś lżejszym i mniejszym do 1,5 T ale kosztem komfortu. Nie można mieć wszystkiego, wybór zawsze będzie sztuką kompromisu.

Nie przejmuj się również rocznikiem łodzi bo to nie samochód, jeden będzie miał 10 letnią i nią 2x wypłynął, inny 3 letnią zaoraną w czarterze. Wszystko zależy od serca właściciela do łodzi.

Przyzwyczaj się również, że cena używanej łodzi może być wyższa od takiej, która dopiero co zeszła z taśmy. Dlaczego? Dlatego, że przy zamawianiu nowej zakładamy jakiś budżet, którym w danym momencie dysponujemy, potem sobie doposażamy np o ster strumieniowy o wartości 15 tys, jakiś fajny ploter za 10 tys czy podwodne oświetlenie led lub inne dodatki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mam do Sea Ray,a zwłaszcza do tego co ma Vmen1 i koledzy,chodziło mi o nowe małe bowridery wielkości 18' i model 265Cruiser,Cruisera dokładnie oglądnąłem,a nowego bowridera ma kolega,stąd moja opinia.

Uczestniczyłem niedawno w zaprojektowaniu i wyprodukowaniu Cruisera wielkości 26' od podstaw,byłem na wielu spotkaniach dotyczących szczegółów łodzi u projektanta na którego został wybrany Tomasz Rosiński,właściciel marki Rostyle,(prowadzono tez rozmowy z Tonym Castro),wykonawca formy Rega Jacht z Ropczyc,armator z Czech,fajne przeżycie i cieszę sie że mogłem w tym wziąć udział.

Łódka w wizualizacji.

PROJEKT_260_64.thumb.jpg.1b9d742747e4fa63d74659ea540aafb3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie rzućcie fachowym okiem na te 2 linki

 

https://maxmarine.pl/produkt/sea-ray-265-sundancer-z-2013-roku-mercruiser-5-0mpi-z-bravo-iii-40-motogodzin/

 

oraz

 

https://maxmarine.pl/produkt/sea-ray-280-sundancer-international-315-z-2007-roku-2x-mercruiser-4-3mpi-z-alpha-one-90-motogodzin/

 

To są łodzie nad którymi się zastanawiam. Może sugestia w co powinienem iść wedle Was. Wiem że decyzja należy do mnie, nie mniej jednak liczę na podpowiedzi. Może nawet ktoś z Was zna te łódki. Dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby nie liczył to przy jednym silniku 5.0L średnio wychodzi 100L/100km z tym że albo trochę mniej,albo trochę więcej.

Niekiedy cały dzień wlokę się na małych obrotach,a po podsumowaniu całego w moim przypadku tygodniowego rejsu i tak wychodzi na to samo,jak się snuje po jeziorach Mazurskich to zbiornik wystarcza na tydzień,ale jak pojedziesz na Chorwację i zaczniesz dużo pływać to będziesz tankował co drugi dzień.

PS

Łodzie które podałeś,jak Ci doradzić,obie są ok,ale tak jak pisaliśmy na inne akweny,mniejszą prawie nową zawieziesz gdzie będziesz chciał,a duża to komfort na łodzi i bezpieczeństwo na morzu;sam wybierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sundancer 265 to było moje marzenie i przez chwilę chciałem go zrealizować i być może do niego jeszcze wrócę - nie skreślam go - szykowałem się na nowego w Nieporęcie, ale w ostatniej chwili odpuściłem. Co do jakości - nie mam zastrzeżeń - oglądałem na targach w Polsce i w Dusseldorfie podobne i jakość jest OK. Jakość Sea Ray jest OK - mówią, że marka premium - może jest to jakieś trochę premium, ale na pewno nie jest to szczyt możliwości...

Pływałem wiele razy Sundancerem 240 po mazurach i powiem, że troszkę się wyleczyłem z tego typu łodzi - oczywiście tak jak napisał Vmen1 - taki zakup to wiadro kompromisów - i jeśli chcesz dużą łajbę, wygodną, to jest OK - ale moje spostrzeżenia są takie:

- to jedyny mobilny Sundancer do ciągnięcia z akwenu na akwen np. VW Touaregiem - więc niby OK, ale to i tak waga będzie wyższa niż deklarowane 3,5t przyczepy

- to najmniejszy z rodziny Sundancerów - i niestety nawet nie ma porządnego prysznica - na mieszkanie dla 5 osób jest dość ciasny na dłuższą metę...

- jeśli chodzi o pływalność, to 6.2 jest super, nie potrzeba 2 silników nawet na Chorwację (pomijam kwestię zabezpieczenia w razie awarii) - ale to i tak nie jest szybka łódź w porównaniu z lekką motorówką - no ale coś za coś - to raczej nie wada, tylko cecha tego typu łodzi.

 

Łódź nadal bardzo mi się podoba, ale raczej na jeden akwen i na dłuższą metę dla 2 osób + czasem dzieci czy znajomi na chwilkę. Dlatego zostałem przy swojej, mobilnej wersji - a jak dzieci podrosną, to może wrócę do tej opcji. Ale rozważę też Cobrey 28sc... osobna sypialnia bardzo mi się podoba. Wnętrze zdecydowanie lepsze od Sundancera.

 

Ot takie moje spostrzeżenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo mówia koledzy co pływają po Chorwacji z rodzinami, że łódka tej wielkości jest z czasem po prostu mała i szukają większej. Wracając do Sea Rey marka jest do sprzedania,ciekaw jestem jak to się zakończyło;

https://www.motorowy.com/artykul/06-12-2017/brunswick-chce-sprzedac-marke-sea-ray

Stocznię Cobrey obserwuje od początku a zwłaszcza po nawiązaniu współpracy z Włoskim projektantem Ino,jeden z pierwszych dużych modeli 33HT stał u nas w marinie,właściciel zareklamował całe wnętrze,ale pierwsze koty za płoty,obserwując łodzie na kolejnych targach widać polepszającą się jakość,model 28 też mi sie podoba jest komfortowy i optymalny,duża sypialnia i łazienka z osobnym prysznicem to nowa jakość w tej wielkości.

Tą 33 HT właściciel pływa do dziś,więc nie jest źle,nie miałem sposobności aby z nim pogadać, bo przed zakupem koniecznie chciałbym usłyszeć opinie obecnych właścicieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

doradzic raczej nie doradze ale chcialbym sprostowac dwie sprawy

po pierwsze stocznia Slepsk produkuje lodzie dla 7 bredow, miedzy innymi Axopar, Axsopar brabus, XO mozna sobie pocztac o jakosci :-) tych marek.

po drugie korpo Brunswick planowalo sprzedac marke Sea Ray ale to juz nie aktualne,budujemy pełną para :-)

co do COBREY 28 na targach w Dusseldorfie 2018 ogladalel jakosc tapicerki ( kanapy fotele panele ) niestety jeszcze kilka lat  jakosciowo do Sea Ray

wracajac do SR265 tylko nie silnik 5.0L wyjscie w slizg zajmie wieki :-) ale zawsze mozna kupic z zatartym i wstawic nowy

polecam 6.2L

 

Dzięki za odpowiedź, czyli Sea Ray według Ciebie jest dobrym wyborem, może z doświadczenia możesz zaproponować coś alternatywnego, no i łódź z jednym czy z dwoma  silnikami, nad tym się najbardziej zastanawiam. Jeżeli wybór padnie na SeaRay 265 to wiadomo jeden.

Sea Rey jest produkowany na jednej linii z Baylinerem,więc nie brzmi to dobrze odnośnie jakiejś super  jakości,zapoznaj się z Chaparralem 270 Signature i Regal 26 Express,to oczywiście łodzie z jednym silnikiem,ale w ekstra jakości.

Jakbys chciał pływać po morzu to wybór jest na dwa motory,czyli większa łódź,ale jak łódź będzie większa ,czyli szersza jak 259cm to wpadasz w duże koszty transportu -gabaryt,więc odpada kwestia mobilności musiałbyś sie zdecydować na jeden akwen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szersza jak 259cm to wpadasz w duże koszty transportu -gabaryt,więc odpada kwestia mobilności musiałbyś sie zdecydować na jeden akwen.

To nie do końca prawda, jeśli przyczepa ma równe 255 cm szerokości (a w praktyce przewozu jachtów robi się to tablicami obrysowymi), to ładunek może w sumie mieć 3m szerokości, byle nie wystawał na stronę więcej niż 23 cm. Ale tylko wtedy, gdy przyczepa ma dokładnie 2,55m, jeśli ma np. 2,50, to przepis nie działa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po chwilowej nieobecności,

Łodź kupiona, mój wybór po wielu testach padł na Maxum 2700 se .

Silnik Mercruiser 5.7 350 mag mpi  360Mh

Jestem mega zadowolony :) , w najbliższy czwartek zamierzam nią popływać przez kilka dni jeśli pogoda pozwoli.

 

Kilka fotek w załączniku

 

 

 

8C941337-D063-4440-8075-865FF1570831.thumb.jpeg.f439abe969d9821808fb446fb09fd283.jpeg

D424D513-50FA-403C-8768-CBCC5F8E2BEE.jpeg.a0846d05c4c4ff053d1c603e401deeee.jpeg

CC716518-E346-4E4E-8F85-1F7E2DA7409E.thumb.jpeg.3bcfb0dc1b6019c1a7b027ec5d6b0ff8.jpeg

DAB16518-88ED-4B90-B8D5-9C4C7BD1611E.thumb.jpeg.faa22501bd72b01117276bb2ceb2718e.jpeg

D1F76F03-BC4C-4BBC-AEE1-0B4436D1897E.thumb.jpeg.966bf714bd8c39778b8062f3d2d7f0c8.jpeg

257F60DC-C0DF-4CFE-AF9C-9034D9639A5C.thumb.jpeg.a263ab59ce8a804a4bdd362d81866887.jpeg

48E98ACD-670D-4578-8129-1459D32B718E.thumb.jpeg.7bcf5208ccb2bb65b87c7ff135c9f8e5.jpeg

7E5EF7BF-3398-4F29-883B-64362762A6F3.thumb.jpeg.fdc57bcd3ab90d4643525d4894066ffa.jpeg

8431AB93-665C-41D7-A0C4-A8E18868A913.thumb.jpeg.df5cfde1305caf38c5799e6dbfaa9bd5.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...