1FRESH1 Opublikowano 15 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2014 Witam, jestem zainteresowany kupnem łodzi Bayliner 2858 r. 1997 z silnikiem 7,4 V8. Łódź ma służyć do żeglugi śródlądowej, głównie podróże szlakami ze Szczecina w stronę Berlina i dalej... Jestem początkujący i to będzie moja pierwsza łódź. Główne pytanie, czy nie za dużo na początek? Do tego kilka innych pytań: - Jakie może być spalanie tego silnika? - Czy jest popyt na silniki V8 do łodzi, rozważam sprzedaż i zamianę na diesla - Czy warto zainstalować zmarynizowany silnik 3.0 td od mercedesa, czy nie będzie za słaby taki motor? - Czy taka łódź ma odpowiednie zanurzenie na moje potrzeby? - Jak wygląda utrzymanie takiej łodzi poza kosztami paliwa? - Jak wygląda serwis i dostępność części do takiej łodzi? - Na co zwrócić uwagę przy oględzinach takiej łodzi? Dokładnie ten egzemplarz Więcej pytań nie mam, jeżeli jest coś ważnego czego nie poruszyłem w moim poście to proszę o sugestię. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuzmaczek Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Czy za duza, ogolnie te lodzie łatwo sie sterują na wodzie. Trudność moze pojawić sie przy wietrze podczas precyzyjnego ustawiania sie w porcie jesli nie ma steru strumieniowego. Ile pali, moge podpowiedziec ze troche starszy 5,7.V8 przy 1300 rpm pali jakieś 15-16/h. Czesci jest sporo bo to typowy silnik w lodziach z USA, a jak nie czesc marynistyczna to zawsze mozna podmienic czesci od jakiegoś chrylera, tez pasuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiek Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Co do zamiany silnika to ten z mercedesa raczej będzie za słaby by wprowadzić tą łódkę w ślizg, ale jak masz pływać tylko kanałami gdzie jest jest ograniczenie prędkości to można rozważyć przerobienie jej na łódkę wypornościową. Co do sprawdzenia przed kupnem to najważniejsze sprawdzenie stanu sklejki zalaminowanej ( pokłady , pawęz wręgi ) ale to raczej z fachowcem. Druga sprawa to stan laminatu pod kątem osmozy raczej też fachowiec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 17 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2014 Masz douprop więc 7.4ltr wcale nie jest za mały. Spalanie na poziomie 80-100Ltr/h przy ślizgu. Na kanały radziłbym dwa małe diesle albo coś takiego :http://melbourneer.com/2014/03/25/this-propeller-run-vw-bug-x-post-from-rwtf/ ;) Na dziobie koniecznie ster strumieniowy. Ten Command Bridge trochę ogranicza przejścia pod mostami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.