rimorbod Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Znalazłem taką łódź w USA: https://www.popyachts.com/boats-for-sale/bluewater-52-motor-yacht-w-raised-pilothouse-33763 . Mam pytania do bardziej doświadczonych motorowodniaków - co sądzicie o jej dzielności morskiej w kontekście warunków na Bałtyku? Chciał bym głównie użytkować ją w Zatoce Gdańskiej ale czasami także na otwarte morze planował bym się wypuścić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Podobnej wielkosci i stanie łódż stoi przy przystani "Na Stępce" w Gdańsku,oglądnąłem z bliska i żal mi się zrobiło właściciela bo stan marny,łódź olbrzymia,wkład przewidywany bardzo duży,a jak ktoś nie wyłoży tej kasy to będzie miał starawą olbrzymią łajbę,w której jak podejrzewam pół urządzeń nie działa. W opisie pisze że obecny właściciel ma ja 22 lata,nic nie pisze o remontach,więc sądzę że to oryginał i tez tak widać po zdjęciach,ja jestem na "nie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Na zatokę bez najmniejszego problem i podobnie z Bałtykiem czymś takim płynąłem i po oceanie to tylko kwestia pogody i umiejętności a przede wszystkim rozsądku . Co do stanu to jeśli jacht pływał w ciepłych klimatach przez 22 lata to konkretny remoncik cię czeka :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rimorbod Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 No ponoć wszystko działa a w opisie jest wspomniane o corocznej konserwacji. Co do remontu to masz na myśli kadłub czy może raczej silniki/osprzęt (słyszałem, że te Crusadery są bardzo długowieczne)? Jacht pływał tylko po słodkiej wodzie. Natomiast co do warunków na Bałtyku to przykładowo zastanawiam się czy taki jacht poradził by sobie na krótkiej fali przy stanie morza 6 powiedzmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 No ponoć wszystko działa a w opisie jest wspomniane o corocznej konserwacji. Co do remontu to masz na myśli kadłub czy może raczej silniki/osprzęt (słyszałem, że te Crusadery są bardzo długowieczne)? Jacht pływał tylko po słodkiej wodzie. Oglądałeś łódź ,fizycznie,byłeś na niej? czy tylko piszesz z netu,bo coś tam znalazleś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rimorbod Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Rozmawiałem póki co tylko ze sprzedawcą i oglądałem sporo zdjęć i video. W przyszłym tygodniu ma ktoś obejrzęć tę łódź z bliska. Póki co w ogóle się zastanawiam czy takiego typu łódź będzie spełniała moje oczekiwania w kwestii radzenia sobie w naszych warunkach morskich (sprzedawca mówi, że tego typu łodzie były głównie projektowane na jeziora i wody osłonięte)... Jeszcze co do stanu - została pomalowana w maju 2015 i jest ponoć dobrze utrzymana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 17 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Remoncie mam na myśli instalację części ruchome a na takim pływadle jest już tego spor . Co masz na myśli stan morza , 6 buforta czy stan - wysokość fal ? bo jeśli to drugie to często taki stan nie bywa , najczęściej to późna jesień i zima a i tak o takiej pogodzie wiadomo na 12/24 godzin wcześniej więc z każdego miejsca Bałtyku dopłyniesz do portu schronienia . Na koniec zadam pytanie czy pływałeś kiedy kolwiek po morzu Bałtyckim ale mam na myśli pływanie nie wycieczki kilkugodzinne ? P.S. Doczytałem że zasilanie portowe to 110V czyli następny wydatek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rimorbod Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2015 Chodzi mi o wysokość fali oczywiście. Co do moich doświadczeń to za młodu (około 20 lat temu:) pływałem kilka sezonów w lokalnym klubie żeglarskim po Bałtyku (zatoka Botnicka itp). Może nie pamiętam tego zbyt dokładnie ale zdaję sobie sprawę jak wygląda takie pływanie. Obecnie posiadam dużo mniejszą łódź - 6m Bayliner którą się raczej nie wypuszczam na otwarte wody;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Obecnie posiadam dużo mniejszą łódź - 6m Bayliner którą się raczej nie wypuszczam na otwarte wody;) A dlaczego? Ja moją małą SR-23 się wypuszczam ;) https://www.facebook.com/Madness-Marine-Racing-190483266819/?ref=hl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jans Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Moja ma 5 metrów i tez pływam po otwartym ba na dalekiej północy tez daleko się w morze wypływa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rimorbod Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 To klasę B na taki jacht otrzymam bez problemu? Czy ktoś ma może link do rozporządzenia z niezbędnym wyposażeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 A to ma CE ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Po zatoce nie widzę problemu, ale na tej jednostce przy stanie morza 6 to będziesz oglądał telewizję a nie pływał po otwartym morzu.Łódż jest wysoka i mimo swojej wagi ponad 15 ton, będzie podatna na wiatr na burtę i falę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 18 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2015 Przy stanie morza 6 to dzielniejsze jednostki stoją w marinach najczęściej z rozsądku . Co do wysokości to kolego Woj70 , przy 52 stopach długości to normalna wysokość dla jachtu nawet z klasą A ale dno ma raczej płaskie . P.S. Stan morza 6 to fale o wysokości 4-6 m , co na Bałtyku znaczy problem a na oceanie zdecydowanie bezpieczniej . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Czy ja napisałem coś innego? Kolega pytał o pływanie przy 6 B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 19 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2015 Chodzi mi o wysokość fali oczywiście. Co do moich doświadczeń to za młodu (około 20 lat temu:) pływałem kilka sezonów w lokalnym klubie żeglarskim po Bałtyku (zatoka Botnicka itp). Może nie pamiętam tego zbyt dokładnie ale zdaję sobie sprawę jak wygląda takie pływanie. Obecnie posiadam dużo mniejszą łódź - 6m Bayliner którą się raczej nie wypuszczam na otwarte wody;) ;) :) chyba jednak pytał o coś innego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Trudno mi polemizować z zawodowcem, ale to o czym piszesz nie jest w skali Beauforta ale w skali Pedersena. Sam nigdy od "ludzi morza" nie słyszałem, żeby posługiwali się inną skalą niż B. Również komunikaty są podawane w skali B. Czyżby stan morza podawany był w innej skali? Również w tej dyskusji wcześniej odniesienie było do skali B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Kolega zapytał o wysokość fal a ten parametr jest wyrażany jako stan morza , częściowo powiązany ze skalą Beauforta , ale jeśli kiedy kolwiek czytałeś zawodowe prognozy pogody np. rybacką to tam wyraźnie jest napisane przykład : Bałtyk Południowy: Wiatr zachodni do północno-zachodniego 6 do 5, początkowo w porywach do 7 w skali B. Stan morza 4 do 3, Zatoki Pomorskiej 3 do 2. Temperatura około 8°C. Widzialność dobra do umiarkowanej. Okresami przelotne opady deszczu. I często jest tak że może dmuchać 8 w skali Beauforta a falka jest nikła bo wieję od lądu a ty płyniesz w miarę plisko wybrzeża . Czy teraz zrozumiałeś zagadnienie bo jaśniej nie potrafię wytłumaczyć . ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 A może jednak skala Beauforta używana powszechnie w meteorologi morskiej. Tabela zawiera ocenę siły wiatru i stanu morza. W praktyce są to połączone: pierwotna skala Beauforta i skala Douglasa. O Pedersenie jakoś nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Czepiasz się szczegółów ;) :D już poprawiłem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Ja tego nie wymyśliłem: https://pl.wikipedia.org/wiki/Skala_Beauforta Więc 6 B jest jedne. W innej skali 6 może oznaczać inny stan morza.Bądżmy precyzyjni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 www.cumulus.nazwa.pl/teoria/laboratorium/l_skale.htm Na dole jest porównanie skal.O Pedersenie nie słyszałeś bo używana jest gł. skala Beauforta. A może jednak skala Beauforta używana powszechnie w meteorologi morskiej. Tabela zawiera ocenę siły wiatru i stanu morza. W praktyce są to połączone: pierwotna skala Beauforta i skala Douglasa. O Pedersenie jakoś nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Pisanie to umiejętność , ale zrozumienie tego co jest napisane to już wyzwanie ;) :D Raz jeszcze , skala Beauforta a stan morza to dwa różne określenia , pierwsze odnosi się do siły wiatru drugie do wysokości fal . :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 www.cumulus.nazwa.pl/teoria/laboratorium/l_skale.htm Na dole jest porównanie skal.O Pedersenie nie słyszałeś bo używana jest gł. skala Beauforta. A może jednak skala Beauforta używana powszechnie w meteorologi morskiej. Tabela zawiera ocenę siły wiatru i stanu morza. W praktyce są to połączone: pierwotna skala Beauforta i skala Douglasa. O Pedersenie jakoś nie słyszałem. Zawodowcy posługują się TN a tam są tabele i tablice ułatwiające morskie życie. Stan morza i siła wiatru w jednej tabeli. Mało tego dokłożyli jeszcze długość fali ( saradog wpominał o różnicach zależnych od akwenu) : http://www.navipedia.pl/naviaidsbeaufort.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rimorbod Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Podsumowując łódź aby uzyskać klasę B musi wytrzymać wiatr o sile 8 w skali Beauforta i 4 metrowe fale (czyli stan morza 5 lub 6 pewności nie mam;). Jak sądziecie koledzy i koleżanki czy nie jest to za dużo? ps.dodam, że CE niestety nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.