ogorek Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 No proszę. Nie wiedziałem, że Brunswick posiada w portfolio 15 marek w tym Byaliner, SeaRay ... Mnie się kojarzył z tańszym QuickSilverem. W sumie mieć tańszego QuickSilvera oraz próbowac promować SeaRay z silnikami zaburtowymi było chyba bez sensu. Zdaje się, że SeaRay przyniósł im straty i może to jest jedna z przyczyn pozbywania się go. Generalnie i tak większość łodzi produkują chyba w PL w Slepsku wiec czy nazywają sie one X czy Y to w sumie jakie znaczenie ... http://www.boattest.com/view-news/5617_sea-ray-boat-company-for-sale Mnie to się kojarzy z moim "powórkiem" IT, gdzie HP jedna z największych firm z branzy IT kupowała co popadnie W kryzysie kupowali różne marki twierdząc, ze to czas na zakupy i po kazdym takim zakupie ich akcje rosły Aż się okazało, że większość z zakupów przynosi straty więc od 2-3 lat się dzielą ... (i znowu na hasło "podział" akcje rosły) Tu chyba to wygląda analogicznie. Skoro Slepsk większość tych marek produkuje to chyba najwyższy czas na jakiś własny produkt ?? Tak jak kiedyś Lenovo skłądało komputery dla wielu wielkich graczy i zarobiło na tym taką kasę, że wykupiło część IBM-a ... (czyli jednego z zamawiajacych składanie u nich) tak może czas powoli aby PL firma zaczęła wykupywać jakieś marki ? Chyba to łatwiej jak stworzyć własną od podstaw. Generalnie szczęka mi opadła jak zobaczyle, że większość łodek należy do jednej korporacji ... i faktycznie większość z nich produkowana jest w PL ... Szkoda, że nowe chyba głownie "na zachód" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 No też o tym czytałem Brunswick to porządna firma, produkują prawie wszystko A z tego co mi wiadomo właścicielem i tak jest pan Bill Gates Jak jesteś bogaty to robisz pieniądze na różnych rynkach. Jak nie to szczypiesz się z drobnicą :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 O matko .. doczytałem uważnie W roku 2000 w USA sprzedano 342 tys nowych łodek Obecnie (2016 bodajze) PONAD POŁOWĘ MNIEJ !!! Najbardziej skurczyła sie sprzedaż łodek z inbordami ? A wszyscy moi znajomi szukają tylko inbordów :O Lista co należy do Brunswicka: Mercury and Mariner outboard engines; Mercury MerCruiser sterndrives and inboard engines; MotorGuide trolling motors; Attwood, Garelick and Whale marine parts and accessories; Land 'N' Sea, Kellogg Marine, Lankhorst Taselaar, Payne's Marine and BLA parts and accessories distributors; Bayliner, Boston Whaler, Brunswick Commercial and Government Products, Crestliner, Cypress Cay, Harris, Lowe, Lund, Meridian, Princecraft, Quicksilver, Rayglass, Sea Ray, Thunder Jet and Uttern boats; Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group and SCIFIT fitness equipment; and Brunswick billiards tables, accessories and game room furniture W sumie dobrze napisali, ze kiedys SeaRay to byli własni inzynierowie/pracownicy/personel. Łódki miały swój charakter włąsny i niepowtarzalny Teraz w jednej fabryce na jednej linii robi się Byalinery, Searay, ... W sumie nie wiadomo czy nie na tym samym dnie :) cos jak platformy w autach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Nie chciałbym być niesprawiedliwy ale czy - zamówienia na 15 róznych marek nie dają im olbrzymich rabatów - produkowanie w "jednej" fabrycy róznych marek nie obniża kosztów - produkcja w PL czy nie obniża kosztów Czy to wszystko wpłynęło znacząco na cenę końcową SeaRay-a ? Czy po prostu to ma kosztowac więcej od innych ze wzgędu na renomę/markę ?? @Mike_g - mam nadzieję, że klienci zaczną doceniać własne małe manufaktury ... Chociaż w dzisiejszych czasach CCC - a ta przy optymalizacji kosztów może być na wybrane modele całkiem niska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Lista co należy do Brunswicka: Tu jest jeszcze Aquador, Bella i Flipper... http://www.brunswick.com/brands/marine-boats/index.php Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 @Ogorek prosze zobaczyc tylko jakiej marki silniki sa montowanych do tych lodzi i bedziesz wiedzial dlaczego maja tyle marek lodzi. Tu nie chodzi tylko o sprzedaz lodzi ale rowniez i silnikow :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Zwróciłem uwagę - czekm na promocję - sprzedajemy Mercruiser a jako "gift" dodajemy skorupę SeaRay ;) Skoro trend jest na zaburtowce to rozumiem, ze inboard-y głownie disle się sprzedają ?? Jeżeli faktycznie jest zainteresowanie: zaburtowy i disel - czemu nie ma takiej opcji ciągle ? To co jest (ze Skandynawii czy UK) to kosmos cenowy. Testowaliście fajnego zaburtowego diselka Merkurego na RIB-ie (zdaje się, ze 175KM) Szkoda, że nie popracują nad tym aby miał CE i mógł być prywatnym osobom sprzedawany >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Chociaż (jak powiedział kolega @Marsik), najwieksze rynki zbytu to pewnie USA i Australia a tam benzyna raczej króluje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 @ogorek Ten diesel ma CE ale niestety jest dostepny tylko na rynek wojskowy / panstwowy Jak na razie nie dla klienta prywatnego Ale jak chcesz moge Ci taka sztuke zalatwic 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 7 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 No proszę a ja byłem pewny, ze jakiś certyfikatów nie ma skoro tylko wojsko lub służby ... Jak cena wiele nie odbiega od benzyny to poszukam RIB-a pod niego w GR Mają sporo DEMO RIB-ów, z silnikami lub same skorupy, które stoją od czasu kryzysu w sklepach (może nie mnóstwo ale idzie takowe znaleźć) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 No bo właśnie ciężko z certyfikatami, wojsko ma to w dupie haha Tak samo brak gwarancji na rynek cywilny Tak samo jak cokolwiek Ci się sypnie w GR czy CRO to nie ma serwisu.... Drogie to jak cholera, sporo droższe niż Optimax Spalanie rzeczywiście przy cruisingu koło 15 litrów Ale chyba wolę coś sprawdzonego i mieć święty spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandus Opublikowano 5 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2018 Jak kupowałem swoją łódź - zastanawiałem się na Baylinerem VR5 i doszedłem do wniosku, że za niewiele większą kasę mam Sea Ray'a znacznie fajniej zrobionego od Baylinera. Bayliner za ponad 150k PLN ma kierownicę z tandetnego plastiku, kiepsko wyglądające i jak najbardziej plastikowe zegary, zwykłe plastikowe uchwyty i w wielu miejscach widać po prostu ekonomiczną linię... W Sea Ray'u wszystko jest tak jak w "amerykańskiej" łodzi powinno być - a różnica w cenie nie duża - więc zapewne znacznie więcej kasy przynosi im sprzedaż Baylinerów. Mimo wszystko obie marki mają swój charakter i trochę ta informacja mnie zaskoczyła... Mam nadzieję, że Sea Ray nie podzieli losu firmy Maxum... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.