Skocz do zawartości

Cruiser-diesel czy benzyna


Rosiur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Powoli zaczynam myśleć o zakupie cruisera 10-11m . Czy ma może ktoś z Was doświadczenia z silnikiem diesela w tego typu łodziach ? Jestem ciekaw ile taka łodź pali. W przypadku silników benzynowych jest to ok 70l/h przy prędkości podróżnej ok 40 km/h. Prawdopodobnie diesel sporo mniej. Ale też jest droższy w zakupie i raczej nie jest często spotykany.

Czy na coś powinienem zwrócić uwagę kupując cruisera uwzgledniając fakt ,że będę pływał tylko w Chorwacji ? (oprócz oczywistych spraw typu : stan łodzi ,dokumentacja,pochodzenie etc) . Mam na myśli jakieś dodatki , czy rozwiązania konstrukcyjne typu zamknięty układ chłodzenia. Będę wdzięczny za opinie choć wiem ,że na forum niewielu jest użytkowników duzych łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkowników może jest niewielu ale są tacy co mają z nimi do czynienia w ramach wykonywanej pracy .

Piszesz że 70l/h przy 40km  i wielkości 10-11m no to jesteś optymistą pomnóż to tak dla spokoju przez x2 .

Co do silników to benzyna jest popularna w jednostkach z USA a EU to jednak w większości dieselki

Układ zamknięty to moim zdaniem podstawa przy pływaniu po Adriatyku i śródziemnym , ze względu na zasolenie , ale w silnikach stacjonarnych to norma .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak Ty oceniasz spalanie w benzynach i dieselach na tej wielkości łodziach ?

Moje doświadczenia są niewielkie . Płynąłem kiedyś cruisers yachtem 360 (lub 330) i sprawdzaliśmy . Przy ok 40 km/h palił ok 70 litrów/h wg komputera . Oczywiście było to spalanie całkowite ,a nie na silnik . Chyba były 2x320 Km Mercruisery lub volvo penta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy ,że ma zbiornik 1000l....

Pływanie cruiserami nie jest tanie . Natomiast rozmawiałem już z 4 włascicielami 10-11 m cruiserów , napędzanych silnikami benzynowymi o mocy ok 600 KM i wszyscy mowią podobnie : Przy obrotach ok 3,5 tys i prędkości ślizgowej ok 40km/h palą 60-70l . Oczywiście przy gazie do dechy palą 200l/h ale to normalne ,że spalanie strasznie rośnie wraz z prędkością. Podobno diesele palą ok 30% mniej ale mają też swoje wady (droższy zakup , słabsze osiągi, hałas i drgania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie się zgadza,ma dwa razy po 500L.Spotkałem właściciela takiej łodzi w Kątach Rybackich on tankował od razu z cysterny,ponoć taniej.Dowiedziałem sie też że jak masz na stanie kapitana łodzi,można tankowac bez akcyzowo,chciałbym aby jak ktos zna ten temat to go rozwinął bo nie jestem pewien zasad.

Mam kumpla co ma na Chorwacji Chaparrala 270 Signature i płaci za rok 3 tys eu. plus 1 tys.eu. za cumowanie w innej marinie, dolicz koszty serwisu i paliwa to zbliżysz sie do sedna,czyli nie tanio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...