Luke Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam, noszę się z zamiarem kupna tego shetlanda od dłuższego czasu, chciałbym się trochę dowiedzieć przed kupnem od kogoś kto obcował z tą łodzią. Głównie chodzi mi o to czy mógłbym zawiesić tam silnik 70km. Chciałbym używać łodzi do celów wedkarskich, rekreacyjnych ale czasem też do szaleństw na nartach stąd taka moc silnika. Łódź jest dość stara i zastanawiam się czy tak duży silnik nie jest niebezpieczny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 ja mam taką, silnik pewnie że o tej mocy powiesisz, pod warunkiem że Twoja pawęż jest w odpowiednio dobrym stanie, jak sam napisałeś, łódź jest stara i nie wiadomo jak zachowane jest wzmocnienie, u mnie było zgniłe :-[ tylko że jak ja zacząłem remoncik to wyszedł remont kapitalny :P a generalnie to świetna łódź wędkarsko turystyczna :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Dzięki za przybliżenie trochę tematu. W jaki sposób ocenię stan pawęży? Z jakim silnikiem Ty masz tego shetlanda? Chcę kupić takiego na samym początku przyszłego sezonu, patroluję allegro i inne giełdy jachtowe mam nadzieję że się coś trafi :) Może podesłałbyś mi kilka zdjęć swojego. Ja jestem wręcz oczarowany tą łodzią ale niestety nie wiele jeszcze wiem od strony technicznej dlatego szukam pomocy tutaj :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Kol.@Lucyfer też szuka takiej łajby może wie wiecej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Dzięki za info, ale jakby ktoś jeszcze się coś orientował to bardzo proszę o kontakt :) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Dzięki za info, ale jakby ktoś jeszcze się coś orientował to bardzo proszę o kontakt :) Pozdrawiam. no ja mam tylko Hondę 15 hp ale widziałem z silnikami powyżej 100 kucy, wyślę Ci parę fotek na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Poproszę też te fotki :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 http://allegro.pl/lodz-motorowa-shetland-535-z-silnikiem-i3711968553.html Ta wygląda na zadbaną i w dobrej kondycji ale cena troszkę miażdży :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucyfer Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Za dużo sobie życzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 A mi nie wydaje się żeby to było specjalnie za dużo. Łódź jest klasowa, zadbana, z Yamaszką, dwoma przykryciami, niezłym wyposażeniem i odświeżona. Jeżeli nie ma wad ukrytych to wg. mnie jest ok. O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lucyfer Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Zadbanego shetlanda 535 bez silnika można kupić za 7000 pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 30-letnia Yamacha 25 to już zabytek klasy ,,0". Ciężka i każda śruba nie do odkręcenia. Lakier tak jak puder, mechaniki nie zastąpi. Latka robią swoje. Druga kwestia to jakość wykonania tapicerki w kabinie ( koniecznie do sprawdzenia na jakim kleju? ). Jak znam życie to do sprzedania, tapicerka funkiel nówka klejona butaprenem. Sprawdzić, koniecznie trzeba bo usuwanie tego świństwa w kabinie to kupa niepotrzebnej roboty i nerwów. Zwłaszcza jak słoneczko przygrzeje to spadający sufit na głowę zamiast izolować rozgrzewa do ,,białej gorączki" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Na co warto zwrócić uwagę przy kupnie w tym konkretnym modelu łodzi, ktoś może miał już z nią styczność ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 http://allegro.pl/lodz-kabinowa-shetland-535-i3722224652.html Ta jest fajna i tania :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 Na co warto zwrócić uwagę przy kupnie w tym konkretnym modelu łodzi, ktoś może miał już z nią styczność ? Łukasz jak chcesz obejrzeć to przyjedź do mnie, pogadamy :), popatrzysz itd daleko nie masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 http://allegro.pl/lodz-kabinowa-shetland-535-i3722224652.html Ta jest fajna i tania :) to już lepiej wygląda, i tak trzeba wziąć poprawkę że trzeba będzie w niej coś zrobić jak napisał mikijet kolega kupił okazję za przeszło 20 kawałków, a teraz robi kapitalny remont..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ted Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Zadbanego shetlanda 535 bez silnika można kupić za 7000 pozdrawiam Może i można za wymienioną cenę .Mam od ponad roku sprowadzonego z Holandii Shetlanda 536 w cenie 8,5 tys .Zakupiłem go poprzez pośrednika ( solidny i uczciwy facet ) .Z chwila zakupu był w stanie więcej niż dobrym i nadającym się po wypucowaniu i zakupie silnika do natychmiastowego pływania .Niestety ale jak się chce upiększać to i koszty rosną i czas upływa ( ma to być podobnie jak samochód stary model ale wycackany ) .W chwili obecnej kosztuje mnie cała ta zabawa około 25 tys ( skorupa ,silnik ,przyczepa ,robocizna i materiały ) .Co do samej łódki to jest to solidna angielska robota i jak na razie coraz bardziej w tym przekonaniu się utwierdzam .Co do kosztów to niestety tak już w tym interesie jest ,że nigdy tych pieniędzy się przy sprzedaży nie odzyska i trzeba mieć tego świadomość ( w końcu nie po to go kupiłem aby go sprzedawać ) .W każdym razie co mogę ci w tym momencie doradzić to przekonanie ,że to solidna łódka .Ale z tymi 60 KM to bym jednak uważał jako ,ze czas robi swoje i pawęż ( jest dość cienka choć wzmocniona koszem ) tak ,ze warto się zastanowić ,przy nowej konstrukcji max moc to chyba 50 KM . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 masz statki, masz wydatki ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Praktycznie wszystkie shetlandy 535 na zagranicznych giełdach mają po 60 i 60+ km także wydaje mi się że jednak śmiało to wytrzymują. Głównie chodzi o wagę silnika 70 konny dwusuw waży tyle co 50 konny czterosuw. Ja będę próbował z 70 zobaczymy co z tego wyjdzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Rybiłówek, chętnie się przejadę obejrzeć i obgadać temat. Dogadamy się na privie. Tyle że ta Twoja łódź ma inną konstrukcję niż 535 cała rufa jest jakaś inna. Masz na niej tabliczkę znamionową Escobar Shetland Boats z numerem seryjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 29 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Rybiłówek, chętnie się przejadę obejrzeć i obgadać temat. Dogadamy się na privie. Tyle że ta Twoja łódź ma inną konstrukcję niż 535 cała rufa jest jakaś inna. Masz na niej tabliczkę znamionową Escobar Shetland Boats z numerem seryjnym? niestety nie mam, ale wpisz w google Shetland to znajdziesz i mój model, nie mam pojęcia czemu w tylu wersjach była produkowana i czy tylko przez jedną stocznię, po bryłach to wątpię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 ted Z jakim silnikiem masz tego shetlanda? Coś zauważyłeś podczas pływania swoją łodzią niepokojącego, czy chodzi Ci po prostu o wiek łodzi i dlatego przestrzegasz przed większym silnikiem? Ja czytałem że 535 max 60 hp nie wiem już sam jak to jest szczerze mówiąc :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 Łukasz nie przestrzegam przed większym silnikiem. W zeszłym roku podpłynął gość co miał 90hp na pawęży. Sam bym chciał żeby laski piszczały jak płyne ale z 15 hp się nie da :( miałem na uwadze że cena łodzi nie ma nic wspólnego ze stanem, tyle jest warta ile klient zaplaci. Wracając do Twojej łodzi, czasami lepiej zapłacić mniej bo i tak trzeba się liczyć z jakimś remontem, niestety ale tak! Wtedy możesz tak wzmocnić pawęż że powiesisz i 200hp tylko czy ma to sens dla kieszeni i całej reszty przy tej łodzi? nie wiem, sprawa indywidualna :) Chodzi mi głównie o to żebym mógł tą łodzią narciarza pociągnąć już fajnie. Pytam dlatego bo sam mam obawy co do tej pawęży. Znalazłem fajny artykuł, przeczytajcie sobie. http://www.worldseafishing.com/forums/boat-owning-equipment-maintenance/437208-shetland-535-a.html Dla bezpieczeństwa pawęż można wzmocnić tak czy tak, myślicie że jak to zrobię nie powinno się nic wydarzyć? Może jakieś wskazówki w jaki sposób taką pawęż się wzmacnia? Na prawdę zaczynam dopiero i nie znam się na tym. Jedynie teoretyczna wiedza :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luke Opublikowano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2013 http://www.ybw.com/forums/archive/index.php/t-120010.html Coś takiego jeszcze mam. Też ciekawe. warto przeczytać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 30 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2013 niestety nie mogę inaczej pomóc, sam remont robiłem pierwszy raz na podstawie opisów i wskazówek :D poczytaj też, podobny problem http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/dobor-silnika-do-lodzi/ a w tym wątku remontowana łódź przez jednego z forumowiczów http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/remont-citation-3-0-mercruiser/ tu się dowiesz jak zrobić/wzmocnić/odnowić http://szkutnikamator.pl/ http://forum-motorowodne.pl/remont-przebudowa-modernizacja-lodzi/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.