Skocz do zawartości

CZY W TEJ LODZI MOZNA ZALOZYC NAPED STRUGOWODNY ?


barrosPL
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

 

zastanawiam sie nad sciagnieciem z USA razem z przyczepa ponizszej lodzi: BAJA 22. Moge ja kupic za 3000 USD komplet w obecnym stanie + 2800 USD shipping costs do Bremenhaven, czy w/g was to OK cena ? W Lodzi trzeba zamontowac panele boczne, wymienic cala tapiserke + wymienic drewniana podloge + silnik nie dziala i byc moze wymaga remontu. Orientujecie sie jaki moze byc koszt w Polsce takich 'remontow' ?

 

Czy w takiej lodzi po zremontowaniu badz wymienieniu silnika do tej lodzi mozna by zainstalowac pednik strugowodny ( i jaki i ile cos takiego musi kosztowac?) , a pytam bo lodz, ktora kupie bedzie czesto na BUGu uzytkowana, a tam sa plycizny, takze slyszlaem, ze w takich miejscach to tylko struga..

 

dzieki za info!

lodka1.thumb.jpg.5986101ec86a145eb18323b0709f7a97.jpg

lodka2.jpg.a026aed8dfc436fa60551b68df5bab8e.jpg

lodka3.thumb.jpg.bf1a3719ca50373e14edf41dc55e5994.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!Jeżeli potrafisz ,zrobić to sam.To można się pobawić.Jeżeli zlecisz wykonanie u szkutnika,to trzeba wyłożyć drugie tyle.Bardziej opłacało by się wyremontować i sprzedać. Na strudze możesz kupić za niewielkie pieniądze JESIONA,czy MALIBU.Ale decyzja należy do ciebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, ja w temacie remontow jestem laikiem,mam na mazurach sporo znajomych,ktorzy jachty czarteruja i jakiegos szkutnika dobrego za rozsadne pieniadze znajda mi pewnie..Panowie fakt ze nie mam bladego pojecia ile to bedzie kosztowalo..to co ZIBi napisal na pewno trzeba zrobic tak zeby to ladnie wygladalo..a silnik chcialbym mocny,na allegro widzialem silniki od s klasy 6.0 benzyna 450 km juz nawet za 6000 pln.Dla mnie plus,ze wszystkie koszty by sie rozlozyly po miesiacach,czuli najpierw lodz,transport i oplaty,pozniej remonty,silnik itp..panowie tutaj zwracam sie o pomoc do kolegow,ktorzy juz talie remonty przechodzili:ile to mniej wiecej bedzie kosztowalo na koniec??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marynizacja silnika silnik za 6 tyś zapewne wałka  , marynizacja następne tyle jak nie więcej  chyba że wsadzisz go jak z auta ,to szybko spłonie ta twoja łódka . Już nie wspomnę o innych kosztach . Ogólne koszta  to jakieś 20 tyś silnik .a gdzie szkutnik ,montaż struga podłączenie go do silnika ,za wiele tego wszystkiego

Nikt ci nie powie jak to będzie pływać  :(.  Robisz wszystko w ciemno .  Silnik z S-klasy ?  najgorsze rozwiązanie  jedna wielka bomba elektroniczna  :) ,gdzie katalizatory umieścisz by choć ten silnik odpalić ,coraz więcej problemów mi przez głowę przechodzi GRA nie warta świeczki ,takie moje zdanie.

Ogólnie jesteś chyba pierwszym co taki patent chce zrobić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolę sobie się wtrącić, nie trzeba katalizatorów wystarczy sonde lambde zamontować w kolektorze wydechowym troszke jest z tym zabawy bo przejście przez płaszcz wodny trzeba zrobić ale to szczegół jest.... według mnie gra jest warta świeczki bo tym przepłynie praktycznie wszędzie bez większych komplikacji, nie trzeba ciągle na trymie siedzieć i modlić sie żeby w coś nie przypakować...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem.... jeśli chodzi o stróge to jedno pytanie: PO CO ????

 

Jeśli chodzi o silnik to bym poszukał jakiegoś Chevroleta. Chevrolet i Mercruisery mają ten sam blok a co za tym idzie może kupić normalne kolektory a nie zastanawiać sie który Pan Mieczysław Ci to zmarynizuje.

 

Jak już masz zamiar ładować tyle pieniędzy ale rozłożonych w czasie to szczególnie, że się na tym nie znasz jak sam mówisz, proponuje iść do banku po kredyt, kupić gotową łajbę i mieć rozłożone pieniążki w czasie

 

Jak się zaczniesz w takie rzeczy bawić to może do 2017 roku sobie popływasz. Tu niestety potrzeba trochę więcej niż dobre chęci i 3 z ZPT w podstawówce

 

No ale to tylko moje skromne zdanie

 

Pozdrawiam

Mike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co struge: wiem, ze wiaze sie to z zmniejszeniem predkosci lodzi ALE z uwagi, ze najwiecej bede plywal po rzece Bug; gdzie od czasu do czasu w zaleznosci od poziomu wody mozna natrafic na jakies galezie, kamienie: to pewnie z 2/3 razy w sezonie musialbym srube wymieniac..a przy tak duzej lodzi to juz nie pareset zlotych..ale przy okazji chcialbym miec jak najlepsze osiagi jak to mozliwe...z tym silnikiem to z tego co napisalscie to chyba 'mission impossible'...tym bardzoej skoro nikt czegos takiego nie robil...ALE w podobnych pieniadzach mozna kupic uzywany np Mercruiser 5.0...zaluzmy ze kupie taki silnik za 8000 to ile w.g was musze zarezerwowac na cala reszte: praca szkutnika + materialy, instalacja strugi itp: tylko wtedy bede sobie mogl 'wykalkulowac' czy to sie mi bedzie oplacalo...bo byc moze nie i sobie odpuszcze :/. Zawsze latwiej kupic cos takiego:

 

http://allegro.pl/lodz-motorowa-coral-7-4-7-5-v8-cobra-volvo-penta-i2918119708.html  pewnie za 30 000 by sie kupilo...

 

Poradzcie cos! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten coral nie rozwiązuje Twoich problemów co do strugi ::)

Ja na Twoim miejscu szukałbym gotowej łodzi ze strugą, pojawiają się takie oferty. Ewentualnie dobrać kredyt, jak ktoś wcześniej wspomniał i kupić coś w stylu SeaDoo Utopia, czy Sportster. Masz gotowe, od ręki i wiadomo, że będzie chodzić.

Wstawianie strugi to poważna ingerencja w konstrukcję. Pomijając koszty i kwestię mniej lub bardziej udanej marynizacji silnika, pozostaje sprawa samej turbiny i jej montażu. Jeśli pozostawisz silnik w miejscu, gdzie był wcześniej, musisz turbinę zabudować prawie na zewnątrz, za rufą, a to wygląda fatalnie. Żeby tunel z turbiną zmieścił się w obrysie łódki, trzeba by silnik przesunąć do przodu, co mogłoby niekorzystnie wpłynąć na rozkład mas i zachowanie łodzi, nie mówiąc o zmniejszeniu ilości miejsca w kokpicie.

Koszt całkowity takiej operacji mógłby spokojnie przekroczyć 20tys. (bez silnika). Chyba się nie kalkuluje. :(

A czy nie myślałeś o tym, żeby kupić odpowiadający Ci kadłub pod silnik przyczepny i zamontować silnik, który zamiast śruby ma spodzinę typu JET? Yamaha ma coś takiego w swojej ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie szukalem od 2 ch mies po internecie; (allegro i niemiecki ebay) w budzecie tak miedzy 25 000 a 35 000 PLN fajnej minimum 5 osobowej lodzi z mocnym silnikiem i ze strugą, ALE...czytalem tez tutaj na forum, ze te spidstery maja wyzylowane silniki, ktore strasznie szybko padaja...wolalbym cos solidniejszego co mi by na dluzej starczylo: przypadkowo natknalem sie na ta BAJA 22 z USA: ale po przeanalizowaniu waszych opini na temat zamontowania tam silnika ze struga widze, ze to chyba bez sensu: za drogo i nie wiadomo co z tego wyjdzie...chociaz wydaje sie, ze wygladalo by ladnie...

 

Podoba mi sie jeszcze seedoo ISLANDIA. .oczywisciei troche starszy model, ale ciezko znalezc w tych pieniadzach..a zeby jeszcze wiecej na to przeznaczyc, to zona za bardzo marudzi :/

 

Moze mi polecicie jeszcze cos innego ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka Islandia nie tak dawno była wystawiana w cenie ok 30tys. o ile dobrze pamiętam.

Po prostu trzeba cierpliwie szukać.

Na dziś zobacz to:

http://moto.allegro.pl/motorowka-sea-doo-challenger-2000-lodz-motorowa-i2977303587.html

lub to (wprawdzie na 4 osoby, ale bardzo ciekawe):

http://otomoto.pl/lodz-motorowa-avon-320-jet-B226544.html

Do zabawy na rzece w sam raz i do tego łatwe w transporcie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej łodzi byś nie kupił, to każdy laminat po kontakcie z kamlotem pod wodą może być osłabiony. Nie ma łodzi niezniszczalnych. Myślę że powinieneś szukać łodzi aluminiowej - da Ci więcej bezpieczeństwa i pewności że po kontakcie z twardym dnem lub dużą przeszkodą najwyżej wybijesz sobie zęby, ale wrócisz do przystani :) Skoro i tak chciałeś sprowadzać z USA to może poszukaj na ich ebau używki tego typu łodzi - nie będzie stękać na kamieniach w Bugu

 

http://www.thunderjet.com/thunderjet_us_jets_denali.html

http://www.duckworthboats.com/

http://www.fish-rite.com/boats.html

http://www.riverpro-boats.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baja bardzo dobre łodzie, mocne kadłuby, dobrze zrobiona wykończona.

 

co do kosztów sprowadzenie  to takie jak podał zibi, nie tylko zakup łodzi + transport morski, a np. transport do portu w USA to za free, a jaka jest szerokość łodzi ?, bo kontener ma 2.33, łódź jest z trailerem ?, jak jest szerokość trailera, mniej niż 2.33 ?

 

Co co naprawy, struga dużo traci na wyjściu, więc albo montujesz byle co do pływania byle jak (szkoda bajy, markowe łodzie), albo coś bardzo mocnego, cena wysoka, dodatkowo to ciężka łódź.

 

Najlogiczniej jest naprawić, nie drutować i doprowadzić łódź do stanu i konfiguracji jaka się należy.

 

Jakie koszty naprawy +/- 30tysięcy zł a może i znacznie więcej

 

w takiej baj z reguły siedziały 5.7, 7.4 V8, za stary zadbany egzemplarz nie rzadko trzeba dać 15-20tyś dolarów,a tu masz 3tyś  :'(

 

ta łódź jest rozkradziona, naprawa silnika i napędu, tam sporo rzeczy brak, silnik otworzony pewnie rdza już robi swoje, niektóre części pewnie poginęły, gaźnik, a to rozrusznik, a to alternator, a pompa paliwa, bezpieczniki przy silniku, nie wiadomo jak kolektory czy nie popękane, najlogiczniej pewnie będzie kupić sprawną w dobrym stanie jednostkę

 

silnik i napęd to tylko początek, jak pisałem łódź jest rozkradziona, kable powyrywane, może pocięte, nie wiadomo jeszcze czego tam brak, jak trochę stoi to sterociągi pewnie już do wymiany(jak nie zginął wcześniej), manetka też nie wiadomo, tablica z bezpiecznikami również może jest, albo nie ma, odpalisz część tych zegarów nie będzie robiła, głośniki też chyba zginęły, jak pewnie całe audio ? tapicerka do wymiany, boczki do odtworzenia, dywany na podłodze pewnie usyfione, wymieniać dalej ?

 

przyczepkę musisz przerobić do standardów PL

 

a kadłub ?

 

naprawdę nie wiadomo za co się brać

 

a teraz chcesz wiedzieć ile kosztuje naprawa tej łodzi, wiesz ile kosztują elementy, wiesz ile będzie kosztował 1-2 oryginalny zegar do tej łodzi,  podumaj ????????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum jest delikatny test tego ustrojstwa (family jeta) w moich fotach znajdziesz też zdjęcie jak to wygląda.

 

a szkoda tej Baja'y, z tego co widzę to chyba model Caliber, świetna linia, takie Mercedesy wśród łodzi, tylko trzeba liczyć, że ze wszystkim na gotowo to wyjdzie 60-80tyś, inna sprawa, że ona się nie nadaj na Bug, znam trochę Bud pływałem tam skuterem, okolice Drohiczyna, aż po granicę z Białorusią. 

 

poniżej popularny silniczek w Baja 22 Caliber

http://newimages.yachtworld.com/2/4/8/4/5/2484513_9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi sie ta Baja podoba..no ale chyba sie skonczy na czyms takim:

 

http://allegro.pl/seadoo-spietster-sportster-okazjia-i2967920916.html

 

lub

 

http://moto.allegro.pl/motorowka-sea-doo-challenger-2000-lodz-motorowa-i2977303587.html

 

Panowie, ktos czyms podobnym plywal : Warto w tym przypadku dolozyc te 10 k PLN ??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o Sporsterze nic nie pisze , siedział tam jeden lub 2 rotaxy, ten rok więc raczej 2suw

 

Challenger ma Mercurego V6, to też 2 suw 2.5l. prawdopodobnie jest to model EFI na wtrysku.

 

Są to bardzo wydaje silniki chodź nie tanie w naprawach. Pojedynczego gaźnikowego Rotaxa znacznie taniej naprawisz niż 240EFI

 

jak chcesz pływać, co robić z łodzią ? jak będziesz ją użytkował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lodzi bede uzywal glownie w weekendy na Bugu..najczesciej plywam z Wasilewa Szlacheckiego do Drohiczyna ( ok 20 km w jedna str): rzeke tam znam bardzo dobrze. Lodz glownie do zabawy: szybkie plywanie, do ciagania zabawek wodnych, narty wodne i generalnie zabawy na wodzie...

 

pytanie zostaje czy ten + 10 000 PLN warto doplacic ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, że Stercik pływałeś na pojedynczym 4-tecu Rotaxa, 4 suw, może nie ma najwięcej mocy, ale nie wysilony, spalanie paliwa przyzwoite, bardzo trwałe silniki, dobry wybór.

http://otomoto.pl/lodz-motorowa-sea-doo-brp-sportster-le-B223953.html

http://otomoto.pl/lodz-motorowa-sea-doo-sportster-155km-B219370.html

 

a kolega wybiera między 2 suwami

 

poczytaj http://forum-motorowodne.pl/lodzie-i-jachty-motorowe/motorowki-sea-doo/msg15324/#msg15324

 

a czy opłaca się dopłacić ? nadal nie jest znana jednostka napędowa lub dwie w sportsterze 

 

musisz obejrzeć, łodzi i ich stan, challenger jest większy, ma nową tapicerkę, itd... nie da się kupić z foto....

 

z drugiej strony kupujesz lodzie ponad 10-letnie i zakładasz paru letnie użytkowanie, więc musisz coś wybrać co da się w miarę tanio i szybko ogarnąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy porównywalnych technologicznie silnikach

 

różnica w zużyciu w paliwka wynosi 30-40%

 

trwałość około 50%, co wynika iż paliwko musi 2 razy więcej uderzyć w tłok.

 

Dodatkowo na trwałości danej jednostki ma znaczenie jej wysilenie i konstrukcja.

 

2 suwy są wydajniejsze i generalnie tańsze w naprawach, ale to się bardziej dotyczy prostych 2 suwów, wtryski i wodostryski mogą być kosztowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...