skipper Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Przeglądając ofertę stoczni Yachts Export Poland natchnąłem się na zupełna nowość model Balt 818 Tytan pływający w ślizgu,niezmiernie mnie to zaciekawiło bo zwykły Hauseboat to dla mnie urządzenie za wolne,ślizg zmienia całkowicie możliwości takiej łodzi,np załamanie pogody,silny nurt rzeki,lub po prostu trochę frajdy z szybkiego przemieszczania się na np. nowy akwen i tam wolnego snucia się,ciekawi mnie jak rozwinie się ta idea. http://yachtexport.com.pl/lodzie-pol-slizgowe/nowe/balt-818-tytan/ http://upload.secondsun.pl/img/13883231302013-12-20-b-818-t-006-1024x682.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Nexus też zaproponował podobne rozwiązanie w wersji Vmax z silnikiem 60KM. http://img546.imageshack.us/img546/6315/tj4u.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Na forum mazurskim toczyła się ostra dyskusja na temat łódki Tytan. Właściwie nie wiadomo co to jest, hausbot pływający ślizgiem czy motorówka cruiser. Niewątpliwie jako hausbot to łódka jest całkiem ładna, natomiast jako cruiser jest po prostu brzydka. Przy pływaniu ślizgiem ma też zasadnicze wady o których lepiej niech opowie kolega Funio, który w Giżycku pływał nią w ramach krótkiego testu. O0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jak dla mnie to nie jest hauseboat, ani wypornosciówką, jak mawiał tow.Wiesław " ni pies ni wydra..." nie widziałem tej lodki w srodku, ale zewnętrznie nie powala, jesli miałbym wybierać między tą łódka za 99 tysiecy złotych, a holenderska wypornosciówką to zdecydowanie wybrałbym holendra.Zastanawia mnie "spożycie" paliwa przy prędkości nazwijmy to ślizgowej, chyba nie jest małe, i wydaje mi się ,że oscyluje w górnych wartościach mozliwosci tego motorka. Ale to jest moja opinia, widocznie klient czarterowy wymaga ciut szybszej łodki, bo z tego co widzę ta łodka jest projektowana wyłącznie pod czartery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jak zwykle przekornie zapytam? A dlaczego to pływadełko nazywa się houseboat??? Jaka jest definicja "houseboat'a"? Jak wyglądają houseboat'y w europie i ameryce na przykład? Czy jak producent wymyślił sobie, że jakaś tam konstrukcje będzie houseboat'em to tak wszyscy mają przyjąć? A może to taki motożagloweic bez żagla co???? Chyba Mariusz ma rację! To pływadełko na czartery :) ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 W czarterze to tą łódkę a w zasadzie silnik, klienci szybciutko zajeżdżą. Żeby taką krypą o nieślizgowym w pełni kadłubie gnać w ślizgu to trzeba dawać na najwyższych obrotach. Nie ma co się łudzić, że czarterobiorca będzie ją oszczędzał. Wtedy właściciel zacznie wprowadzać jakieś blokady i cała idea ślizgu hausbotem pójdzie się rypać >:D :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Jak dla mnie to nie jest hauseboat, ani wypornosciówką, jak mawiał tow.Wiesław " ni pies ni wydra..." nie widziałem tej lodki w srodku, ale zewnętrznie nie powala, jesli miałbym wybierać między tą łódka za 99 tysiecy złotych, a holenderska wypornosciówką to zdecydowanie wybrałbym holendra.Zastanawia mnie "spożycie" paliwa przy prędkości nazwijmy to ślizgowej, chyba nie jest małe, i wydaje mi się ,że oscyluje w górnych wartościach mozliwosci tego motorka. Ale to jest mija opinia, widocznie klient czarterowy wymaga ciut szybszej łodki, bo z tego co widze ta łodka jest projektowana wyłącznie pod czartery. 99 netto bez silnika ;) Komplet sensownie wyposażony, z silnikiem pozwalającym na szybsze pływanie to będzie pod 200tys. Klient czarterowy wcale nie potrzebuje szybszej łódki, to prosty chwyt marketingowy, szukanie na siłę nowej niszy rynkowej. Faktycznie, łodzie tego typu są u nas potocznie nazywane hausbotami, bo da się na nich względnie wygodnie pomieszkać z rodzinką w czasie tygodniowego czarteru, ale ten konkretny model podchodzi pod tą potoczną nazwę tylko z małym silnikiem. Z większym jest dziwną hybrydą, która raczej się nie przyjmie, zwłaszcza u nas. Również przez niepewne zachowanie w zakrętach, hałas na wysokich obrotach i wysokie spalanie. No chyba, że się spodoba - na żywo jest, IMO, ładny i dobrze wykonany. Więcej napisałem tu: http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=9018&postdays=0&postorder=asc&start=60 mniej więcej w połowie strony. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 29 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Mariusz Klient czarterowy musiałby mieć patent,więc nie wiem czy to pod niego. Funyo Tak myślałem że na zakrętach będzie się przechylać w drugą stronę,to raczej jak statek niż motorówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Przechył "w złą stronę" na zakrętach między innymi może oznaczać zbyt wysoko położony środek ciężkości przy tej konkretnej szerokości kadłuba, można próbować dociążyć łódkę i pewnie tak zrobią. Spowoduje to zwiększenie zanurzenia i zwiększenie zużycia paliwa. Taki "zły przechył" , fala, i duża prędkość w zakręcie może spowodować nawet wywrotkę łodzi. Pozdrówki Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 No to jak pisze funyo 200 koła za łódkę tego typu czy to nie jest zbyt wysoka cena?Każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę co można kupić za taką kwotę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saradog Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Co by tu nie pisać to tak jak z urządzeniami latającymi , fachowcy tak powiedzą , jak dasz moc to i drzwi od WC polecą . To samo z łodziami ale jak to pływa , dziób w górę przechył w zakręcie w niekorzystną stronę a i środki jakieś takie bez duszy (IKEA) . Na sporej fali i konkretnym wietrze przy tak wysokiej burcie i środku ciężkości to komfort bezpieczeństwa może być zachwiany , mam namyśli słonowate akweny . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 29 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2013 Co by tu nie pisać to tak jak z urządzeniami latającymi , fachowcy tak powiedzą , jak dasz moc to i drzwi od WC polecą . To samo z łodziami ale jak to pływa , dziób w górę przechył w zakręcie w niekorzystną stronę a i środki jakieś takie bez duszy (IKEA) . Na sporej fali i konkretnym wietrze przy tak wysokiej burcie i środku ciężkości to komfort bezpieczeństwa może być zachwiany , mam namyśli słonowate akweny . Na portowy weekend z sekretarką to i tak aż nadto ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skipper Opublikowano 30 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Poczekamy,zobaczymy,jest to coś nowego,czy się przyjmie,czas i rynek pokaże. Patrząc na ten model ,ciężko mu coć zarzucić,oprócz nieszczęsnej sztorcklapy do kabiny,jak jestem na targach Wiatr i Woda a widzę fajną żaglówę to po oglądnięciu zawsze nie omieszkam zapytać obsługę kiedy wymyślą coś innego jak sztorcklapa,odpowiedź zawsze ta sama,tak ma być. W tym przypadku nie bo to nie żaglówka,jest miejsce aby zrobić drzwi przesuwne ,a producent poszedł na skróty. Wracając do sedna,myślę że będzie to Hauseboat z opcją szybkiego pływania,czyli da się szybciej przemieścić ale z pewnymi konsekwencjami;głośniej,mniej komfortowo i mniej bezpiecznie,porównując do prawdziwego Cruiser'a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 W naszych realiach to raczej nie przejdzie, tego typu łodzie są kupowane głównie przez firmy z przeznaczeniem na czarter. Wstawiając mocniejszy silnik (taki, żeby łódź przekroczyła 15km/h) ogranicza się liczbę potencjalnych klientów - powyżej tej prędkości konieczny jest patent. Prywatny armator, który ma potrzebę czasem poganiać szybciej wybierze raczej jakiegoś cruisera. Co do suwklapy - dyskutowałem na ten temat z pomysłodawcą tej łodzi (a także m.in. Nautiki) i nie byłem w stanie go przekonać do drzwi przesuwanych, dla niego to zbędny gadżet. Moim zdaniem drzwi suwane byłyby doskonałym dodatkiem, wpływającym pozytywnie na wizerunek i do tego wygodnym. A tak elementy suw- i sztorcklapy walały się w bakiście w kokpicie - mało wygodne i eleganckie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Przyjrzałem się dokładnie temu kadłubowi i tak jak ktoś z kolegów doszedłem do wniosku ,że chyba konstruktor lekko zmodyfikował formę i z jachtu zrobił tego Balta 818, wydaje mi sie,ze takie modyfikacje nigdy nie są "złotym środkiem" zawsze coś jest kosztem czegoś.Czy opracowanie nowej, fajnej konstrukcji nie byłoby lepszym rozwiązaniem, czym się kierował projektant? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don alonso Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 Po pierwsze baraka turystyczna czyli jak z niemieckiego nazywa sie ją hauboatem to łódka o prędkościach 10 - 15 km/h. Więc jak coś pływa szybciej przestaje się mieścić w tej kategorii. Po drugie to w tej kategorii reszta świata stawia na podniesienie komfortu pływania. Łódki są bardziej przestronne, maja dwa węzły sanitarne i mniej kabin ale za to wygodniejszych. Po trzecie Nautika 1000 nie ma sztorcklapy tylko ma drzwiczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Warunki mazurskie są nieco inne i tu, jak wspomniałem, hausbotem nazywa się wszystko, w czym można mieszkać rodzinnie w czasie czarteru. Trendy zachodnie tu nie bardzo obowiązują, bo przede wszystkim liczy się cena tzw. dobokoi, więc czym taniej tym lepiej. Raczej się jednostki zmniejsza, niż powiększa - jak np. w przypadku Nautiki 830. Ale fakt, powinno być powolne. Dlatego też pewnie hucznie tworzy się nową klasę tzw. "hausbot półślizgowy" - już brzmi inaczej i może być szybsze. ;) Co do zejściówki w Nautikach - owszem, mogą być drzwiczki zamiast sztorcklapy, ale nadal jest to rozwiązanie dwudzielne, a więc archaiczno-żeglarskie z suwklapą w roli głównej. W omawianym Tytanie jest prosta sztorcklapa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Może ni pies to ni wydra i jak zwał tak zwał, ślizgowy, półślizgowy czy wypornościowy. Nie do końca jestem przekonany czy to hauseboat czy mały criuser ale linia mnie się podoba, a skoro to prototyp to trzeba popływać testowo , wytknąć błędy, mankamenty i jak stocznia poprawi i dopracuje to może powstać naprawdę fajna jednostka. Choć to nie mój przedział cenowy, to był bym czymś takim zainteresowany (przemawia do mnie mały silnik i ekonomia płyania). Choć mnie też bardziej się podobają konstrukcje holenderskie, z zabudowanym dieselkiem (przykładowe zdjęcie poniżej), to w Balcie podoba mi się opcja montażu małego zaburtowego silnika, którego można podnieść w razie potrzeby i na którym spokojnie się popływa wypornościowo, nie paląc tony paliwa w tydzień urlopu. http://www.pl.all.biz/img/pl/catalog/151898.jpeg http://www.pl.all.biz/img/pl/catalog/151618.jpeg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 Czeczen - zwłaszcza drugie zdjęcie pasuje do małego silniczka zaburtowego :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 one akurat chyba za ciężkie na zaburtowy :) ale ten styl kaduba najbardziej mi bliski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Na stronie mazury.info.pl pojawiła się pełna fotorelacja z testu Balta. Z tekstem autorstwa mojej skromnej osoby... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Jakby ktoś nie mógł znaleźć: http://mazury.info.pl/foto/14-01-01-balt-818-tytan/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.