Skocz do zawartości

Jacht motorowy 10m> silnik zaburtowy czy stacjonarny


andretoja
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

edit musti - wydzieliłem z wątku targowego

 

Parker pokazał 11-to metrowy jacht z....... silnikami zaburtowymi.

Ładna łódź ale nie wiem dlaczego taka decyzja co do napędu.

 

 

 

Bardzo dobra decyzja co do napedu silnikami zaburtowymi. Zewzgledu na wysokie ceny paliw i mala roznica cen miedzy benzyna a diesel lodzie tego typu juz nie robia ogromne przeloty. Moze krotki wypad na weekend. Dwa silniki wysokoprezne rowniez zajmuja sporo miejsca pod pokladem  i serwis silnikow zaburtowych jest napewno tanszy i szybszy. Moze mniejszy popyt dla polskiego rynku ale na rynek srodziemnomorski napewno wiekszy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Przy tej długości a zatem i cenie  za jednostkę powyżej 1 mln, nie ma znaczenia cena paliwa.

Natomiast łódź na wodzie będzie wyglądała jak motorówka a nie jacht.

 

sorry kolego ale nie zgadzam sie z Toba . Argumentow jest bardzo duzo wiec zobaczymy ile sztuk Parker sprzeda do nastepnego W i W

 

Cena lodzi z 2 x Verado 350/400 choc 2 x 200KM to moc zupelnie wystarczajaca bo scigac sie nie bedzie jest napewno o wiele nizsza jak z 2 x Volvo D4 czy D6

 

PS: zawsze myslalem ze "motorowka" to mala nawet szybka jednostka plywajaca, otwarta i na silnik . Chyba to okreslenie uzyte w kierunku lodzi Parker Monaco duzo odbiega od rzeczywistosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę, że tylko diesel do tej jednostki, ale co do wyglądu to nie zmieniam zdania.

Do takiej jednostki tylko silnik zabudowany.Te powieszone na pawęży szpecą tak ładną jednostkę.

A Parkerowi życzę jak największej sprzedaży.

 

Nie szpeca tylko dodawaja uroku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W PL jest pokaźna grupa motorowodniaków preferujących inboardy.

 

Tak jak kiedyś była spora grupa kierowców (najczęściej z dłuższym stażem) że tylko większe auto z dużym silnikiem.

 

Możliwe, ze dla kategorii "jacht" powinny być jakies ekskluzywnie wyglądajace silniki ;)

 

Generalnie to klienci tego segmentu zagłosują kupując jednostkę lub nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie oczywista oczywistość, że jacht to duża, zapewniająca hotelowy pobyt jednostka a więc duży silnik wbudowany typu diesel. Mały jacht, taki jak na zdjęciu jest gdzieś na styku i jeszcze może pozwala na kompromis, bo jest mały.

Są przecież duże i bardzo duże motorówki i małe a nawet bardzo małe jachty, ale powiedzmy łódkę krótszą niż 10 metrów nazywanie jachtem jest trochę na wyrost.

Tak sobie myślę, że pomiędzy 10 a 20 metrów przebiega granica gdzie to się nakłada(tyle mają te mniejsze jachty i największe motorówki, na pewno z wyjątkami, ale te wystąpią zawsze).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Nie szpeca tylko dodawaja uroku"

W słusznie minionej epoce była taka moda:

Telewizor stał na serwetce i przykryty był serwetką i na nim radio.

Wszystkie sprzęty w kuchni były eksponowane żeby było widać ze są.

A teraz wszystko zabudowują i jak potrzebne to z nich korzystają.

No cóż z gustem się nie dyskutuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się nie zgodzę :p  U bardziej majętnych znajomych super lodówki z kostkarkami wyświetlaczami ... niezabudowane

 

To samo wieże z piekarnikami i mikrofalami.

 

Z tą zabudową bywa róznie. W sumie na zdjeciu Parkera te silniki są w pewnym stopniu "zabudowane".

Od strony jednostki mało widoczne.

 

RODMAN to tez pewnego rodzaju "jacht" 31 stóp i też nowa wersja ma dwa zaburtowce i w testach ponoć 40 węzłów osiągała

 

rodman-spirit-31-hardtop-outboard.jpg

 

My mozemy mieć swoje preferencje ale i tak najważniejsze czy w segmencie klientów (dla których jednostka jest adresowana) będzie to mieć znaczenie. Możliwe, że młodsza klientela wręcz może uważać to za bardziej wspólczesne rozwiązanie.

 

Generalnie życzę klientów i Venie i Parkerowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś ponad miesiąc temu rozmawiałem (a była to rodzinna uroczystość)dosyć długo z właścicielem jachtu motorowego 62 stopowego. Są tam dwa silniki diesla każdy po 700 koni i na wale prostym , obecny jacht to już trzecia z kolei Jego" łódka" pływa się dobrze,  służy należycie nic nie nawala w tym roku stuknie jej 2lata:-) Jak na niej popływam to opowiem jak było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moda na silniki zaburtowe bierze się z zapotrzebowania rynku,to właściciele cruiserów 8-9 metrowych którzy wymieniają łodzie i mają juz dośc męki z używanymi stacjonarami widzą tu spokój pływania i są już pogodzeni z utratą komfortowej platformy rufowej w zamian za bezawaryjność pływania,przerabiam to w swoim środowisku wodnym,mówiąc po ludzku widzę to po kumplach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem, oglądałem, mimo dobrego wykonania ten PH(maxi) nie jest wart tych pieniędzy. Silnik zaburtowy absolutnie w tej kategorii cenowej nieprzystoii... Może i to rozsądne mieć możliwość zawieszenia własnego używanego silnika, ale takie zachowanie przy tych cenach nie powinno mieć miejsca...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa rozwiązania mają swoje plusy dodatnie i ujemne oczywiście. Dziwię się tylko że Parker nie zastosował dowolności wyboru w tak dużej łódce. Brunswick w QS855 tak zrobił i dlatego właśnie go wybrałem, chociaż trochę bardziej mi się podobała MF895 która niestety nie miała opcji stacjonarnego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@AtoMik właśnie czekałem na Twoje włączenie się do dyskusji.

Każda taka jednostka pływająca po jońskim czy egejskim ma na platformie kąpielowej tzw bączka,

czyli mały ponton, którym można dopłynąć do brzegu, w przypadku braku miejsca przy nabrzeżu w marinie.

Gdzie tu taki pontonik trzymać?

No chyba, że łódź ma tylko służyć do wypłynięcia na zatokę ze znajomymi na piwo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

owocna dyskusja i ciekawa.  :)

 

Rodman byl pierwszy ktory zrobil podobna lodz ze silnikami zaburtowymi pozniej tylko Parker. Nie jest to oplacalne wykonac oprzyrzadowania dla dwoch wersji w takiej dlugosci. Nalezy sie tylko nastawic na jedna i tu Parker slusznie wybral wersje dla silnikow zaburtowych i w tym kierunku robia marketing i sprzedaz. Jest to wyjatkowy tym jednostki i wiadomo ze nie nalezy sie nastawiac na masowa produkcje. Musze dodac ze jest bardzo duze zainteresowanie ta jednostka z wielu krajow i nie tylko z Europy.

 

Patrzac na zdjecie to wyraznie widac ze silniki zaburtowe w zasadzie zabieraja tyle miejsca co platforma rufowa na lodziach w wersji silnikow wbudowanych z przekladnia Z. Te silniki jak  wiadomo zajmuja mase miejsca.  Maly ponton mozna zawsze zamocowac na pokladzie plazowym z przodu a miejsce na silnik zawsze sie znajdzie. Nie widze zeby to byl az taki wielki problem ze ma wplynac na decyzje kupic czy nie kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy silniki zaburtowe "szpecza" lodz czy nie, co wy na to

 

http://upload.secondsun.pl/img/1520937370img_1233.jpg

 

A jaki jest udźwig dachu ??

Pack na ponton z silnikiem na dach plus coś sprytnego do ściągania "szalupu" bez wysiłu mięsni (czyli elektrycznie).

Bo faktycznie na wakacje takie jachty stoją w Grecji w zatoczkach a załoganci pływają sobie na pontonach/skuterach/RIB-ach

 

Jak dla mnie ciężko było zakąłdać silnik 20 HP Hondy na mój ponton  (50kg) to tym bardziej dla właściciela takiej jednostki.

 

Chyba, że ta jednostka ma jakies super małe zanurzenie i blisko może podpłynać ...

Ale chyba na wakacjach kazdy by chciał jeszcze pontonik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest udźwig dachu ??

Pack na ponton z silnikiem na dach plus coś sprytnego do ściągania "szalupu" bez wysiłu mięsni (czyli elektrycznie).

Bo faktycznie na wakacje takie jachty stoją w Grecji w zatoczkach a załoganci pływają sobie na pontonach/skuterach/RIB-ach

 

Jak dla mnie ciężko było zakąłdać silnik 20 HP Hondy na mój ponton  (50kg) to tym bardziej dla właściciela takiej jednostki.

 

Chyba, że ta jednostka ma jakies super małe zanurzenie i blisko może podpłynać ...

Ale chyba na wakacjach kazdy by chciał jeszcze pontonik

 

sorry ale ponton nie jest brany pod uwage a tym bardziej umiejscowiony na dachu z wciagarka to by dopiero szpecilo jednostke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega @andretoja chce mnie na siłę przekonać o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. Chodzi o to że silniki stacjonarne mają swoich zwolenników a ich rzesza rośnie wraz z wielkością jednostki.

Rozumiem że Parker świadomie rezygnuje z tego targetu na rzecz zwolenników silników "doczepnych".

Pomijając względy estetyczne  /z gustami się nie dyskutuje/ chętnie poświęciłem miejsce na silnik pod pokładem żeby cieszyć się pełnowymiarową platformą kąpielową  8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że kolega @andretoja chce mnie na siłę przekonać o wyższości świąt bożego narodzenia nad świętami wielkiej nocy. Chodzi o to że silniki stacjonarne mają swoich zwolenników a ich rzesza rośnie wraz z wielkością jednostki.

Rozumiem że Parker świadomie rezygnuje z tego targetu na rzecz zwolenników silników "doczepnych".

Pomijając względy estetyczne  /z gustami się nie dyskutuje/ chętnie poświęciłem miejsce na silnik pod pokładem żeby cieszyć się pełnowymiarową platformą kąpielową  8).

 

Witam Kolege

 

w zadnym wypadku  :)  :) :) bo sam jestem zwolennikiem silnikow stacjonarnych bo moj UK demo Rib ma nawet dwa pod pokladem i jestem z nich bardzo zadowolony (prawie wszystkie poprzednie rowniez mialy stacjonarne silniki ale tylko po jednym. Sa zwolennicy jednych i drugich silnikow a w przypadku lodzi Parker Monaco firma konstrukcyjna Tony Castro Design w Southampton miala wytyczne tylko pod silniki zaburtowe . Zrobili bardzo dobry design. Wiatr i Woda to 5-ta wystawa od wrzesnia 2017 gdzie ta lodz byla prezentowana i musza powiedzic ze zostala bardzo dobrze przyjeta na wszytkich tych wystawac. (La Rochelle , Paris, Barcelona, Dusseldorf i Warszawa. Pierwsze zamowienia juz wplynely. Aby tak dalej

 

Prosze popatrzec na zdjecie bo sa dwie male platformy kapielowe a zas duza platforma nad silnikami do opalania nawet do skoku do wody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam,że w tego typu jednostce jak Monaco  bardziej bym widział silnik stacjonarny.  Ktoś miał inną wizję i to przyjmuje do wiadomości, a czy to mi się podoba czy tez nie, to już inna kwestia . Faktem jest ,że w razie awarii silnik zaburtowy (ta nazwa silnika jakoś mi bardziej odpowiada) jest wygodniejszy do naprawy, obsługi, ale stacjonarny z pewnością bardziej komfortowy dla ucha podczas rejsu. Co prawda te duże silniki  zaburtowe do już są V8 np Yamaha 350 konna, przypuszczam ,że Mercury 400-tka to juz tez V8 są ciche i o dużej kulturze pracy wiec i na wolnych obrotach tez ich nie słychać. Nie wiem czy podczas rejsu np z 3000 obr/minutę łodzią z silnikiem stacjonarnym nie ma odczuwanych wibracji i czy to może przeszkadzać.

Faktem niezaprzeczalnym jest ,że i jedna i druga jednostka z zaburtowym czy stacjonarnym to fajna sprawa:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...