Skocz do zawartości

jesion kr-70


marek200011
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zdawałem na takim patent-oldskul niezły :]

 

Jesion to wielki i ciężki kadłub.Dychawiczny silnik fiatoski o mocy 75koni po "przemieleniu" przez tą strugę o małej sprawności powoduje,że sprzęt rozwija 40-50kmh.Zdecydowanie za mała moc do tej łodzi przy śrubie,a co dopiero mówić o strudze.

 

Zresztą...pogadaj z Lewarem,właścicielem najszybszego jesiona w PL  C:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o witam panowie serdecznie to fakt jesion to jesion nawet producent nadał mu myśle że nie bez powodu tytuł  KR-70  kuter rozpoznawczy  ma swój jessioni ślizg ma swój mały świat  :) ale ja pływam nim 2 lata kilka tras opanowałem nim  zero awari tylko apetyt na paliwo  ma dość spory ostatnia traska z imprezy ster na bydgoszcz  62 km = 40litrów pb  to dość sporo  ekonamia =0  :( ale ma za to plusy jak wszytko :) mielizny nie stanowią dla nieg problemu jest stabilny na wodzie mozna się w nim wyspać i przynajmniej mój jest w niezłym stanie no i tak mi się wydaje że nie jest banalną  motorówka starsi motorowodniacy zawsze uśmiechają się jak go widzą :) co do prędkosci niestety kolego nie jest tak wesoło mój na wiśle prenkość z gps 32km/h max  ok  to moze na tyle :) bo się rozpisałem  pozdrawiam panowie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o witam panowie serdecznie to fakt jesion to jesion nawet producent nadał mu myśle że nie bez powodu tytuł  KR-70  kuter rozpoznawczy  ma swój jessioni ślizg ma swój mały świat  :) ale ja pływam nim 2 lata kilka tras opanowałem nim  zero awari tylko apetyt na paliwo  ma dość spory ostatnia traska z imprezy ster na bydgoszcz  62 km = 40litrów pb  to dość sporo  ekonamia =0  :( ale ma za to plusy jak wszytko :) mielizny nie stanowią dla nieg problemu jest stabilny na wodzie mozna się w nim wyspać i przynajmniej mój jest w niezłym stanie no i tak mi się wydaje że nie jest banalną  motorówka starsi motorowodniacy zawsze uśmiechają się jak go widzą :) co do prędkosci niestety kolego nie jest tak wesoło mój na wiśle prenkość z gps 32km/h max  ok  to moze na tyle :) bo się rozpisałem  pozdrawiam panowie :)

 

E to coś chyba nie robi u Ciebie,bo sprawny osiąga 40kmh.Może struga już zużyta i nie robi jak powinna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęt rozwija 40-50kmh.

ahaaaaa  ;D

 

oryginalny jesion 30 km/h max  :)

a no z tego względu, że silniki fiatowskie stosowane w tych jednostkach nie miały 75KM tylko mniej...wynikało to z celowego odprężenia silnika ( płaskie tłoki) aby PRL-owskie władze milicji mogły śmigać na niebieskim paliwku...ile ono miało oktanów, 79?  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie to ciekawe wątki które panowioe poruszyliście te tłoki (polskie) no i stan strugi mmmm wieczorkiem porozmawiam z znajomym mechanikiem który ogarnia temat silników spalinowych  na a co do śruby :) nie bende ukrywać że licze na to znajde tu osobę która daje rady sobie z tego rodzaju napędem w necie jest dość skapo na temat w.w. więc pozostaje forum :) a kolega drift-king wspominał o właścicielu najszybszego jesiona w polsce czy może jakiś namiar na tego pana ? bende zobowiązany :) a dodam jeszcze że jak ktoś potrzebuje to mam dokumentacje techniczno ...... do jesiona pozdrawiam                                                                                   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , tłoki były płaskie na niebieską wachę . To i tak niczego nie zmienia . Po tylu latach sprawność strugi wykonanej w całości z mosiądzu spadła pewnie do 40%. Tak jak napisał kolega @Drift  nowa 40-50km/h  dzisiaj ledwo 32-34 km/h + plus duże zużycie. 

Ja zrezygnowałem z tego napędu w 99 i zawiesiłem na pawęż forelle 7.5km ,potem Neptuna  a teraz to co mam.

Fotki i filmy znajdziesz kolego w moich postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie no ten biały jesionek no no :) pozazdrościć ale silnik zaburtowy ja niestety nie mam kasy na taką zmiane a i chciał bym pielegnować to co ma :) poza tym mam u siebie na zakładzie dostęp do wszelkich maszyn do obróbki

skrawaniem więc może bym pomyślało nad regeneracji mojej turbiny :) a czy koledzy wiedzą może jak sprawdzić struge chodzi o stan jej wypracowania czy takie turbiny wogóle się regeneruje dodam że mój jesion został wyprodukowany w 1991 roku i z dok z policji wynika że ma wypływane 2200 motogodzin zastanawiam się też na zmianą silnika na polonezoski może coś na wtrysku ale to raczej już okres zimowy :) pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewar tylko Twój jesion wygląda mi na wersję III tzn dostępną każdemu...

natomiast jesion IV kolegi wyżej był robiony tylko pod milicję...

i dalej twardo obstawiam Vmax w nowym jesionie IV 30km/h - sprawdzane na moich oczach specjalistyczną jak na tamte lata łodzią do holowania narciarzy( dokładnie taką, tylko w innym kolorze i z dwoma prędkościomierzami

) ... natomiast malibu w wielkich porywach osiągała 50km/h a była naprawdę o niebo szybsza od jesiona...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam zmienić silnik na 1.8 vw jest o niebo cichszy, mniej pali (ok 15l/h przy ciągłych głupotach) no i cena jego też nie jest wygurowana (400zl) i jest w całkiem dobrym stanie a i mniej waży i jest mniejszy a ma wiecej koni i wiekszy momet obrotowy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie :) tak ten biały jesionek wyglonda mi na werscje staruszą tak mi się wydaje natomiast mój został wyprodukowany w 1991 roku i pochodzi z zakładów z ostródy w dokumetacji widnieje napis ozo ostróda ale np na zbiorniczku wyrównawczym jest że wyprodukowano w stoczni w koszalinie o ile dobrze pamiętam :) więc można sądzić ze kilka zakładów dołożyło swój wkład w to dzieło :) a co do silnika to fak no mój niestety tylko 32 km/h zmiana silnika zastanawiam się nad polonezem z wtryskiem głównie chodzi mi o to by nie było wiele zmian np układ wydechowy itd na pewno moc przydała by się :) ale nadal pozostaje turbina czy jest ktoś w polsce kto zajmuje się tym tematem znacie panowie może kogoś takiego ?  :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie :) tak ten biały jesionek wyglonda mi na werscje staruszą tak mi się wydaje natomiast mój został wyprodukowany w 1991 roku i pochodzi z zakładów z ostródy w dokumetacji widnieje napis ozo ostróda ale np na zbiorniczku wyrównawczym jest że wyprodukowano w stoczni w koszalinie o ile dobrze pamiętam :) więc można sądzić ze kilka zakładów dołożyło swój wkład w to dzieło :) a co do silnika to fak no mój niestety tylko 32 km/h zmiana silnika zastanawiam się nad polonezem z wtryskiem głównie chodzi mi o to by nie było wiele zmian np układ wydechowy itd na pewno moc przydała by się :) ale nadal pozostaje turbina czy jest ktoś w polsce kto zajmuje się tym tematem znacie panowie może kogoś takiego ?  :)

 

Pakowanie tam spowrotem tego archaicznego silnika z poloneza to głupota.Przy ostrych zabawach trzeba będzie go co sezon robić bo się wał rozleci a funu i tak nie będzie.Jest pełno popularnych,lekkich i mocnych silników,które można kupić za grosze i zaadoptować tam,ale to wszystko będzie miało sens jeśli struga będzie sprawna.W przeciwnym wypadku nawet 300KM nie da rady rozpędzić tego jesiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej teresce też jest naped strugowodny i też miałem taki problem że nie szła i to sie wszystko rozsypało że łoże z łożyskami weszło do środka przyszła zima i sie za to wziołem bo z tego co wyszło w praniu źle było to wszystko poskładane wał napędowy z lożyskami był krzywo wklejony i słabo teraz wokół jest ponad 1,5 cm rzywicy zbrojonej blachami 0.5 cm przykreconych do łoża z łożyskami i jest to wycenrowane wszystko. No i silnik wymieniłem na vw 1.8 troche zabawy było (ponad półtora miesiąca) ale opacało sie teraz na gps idzie 60km/h :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panowie serdecznie i chciał bym podziękować na wstęmpie koledze marcinowi za link  no wogóle kolegą tu obecnym za nieocenione rady :) to fakt ten silnik poloneza wydaje się nie trafoionym pomysłem ale brzmiał ciekawie chodzi mi o ilość przeróbek a i kolega napisał oswoim 1.8 i tej prędkości  60km/h  to zupełnie zmieniło postać żeczy :) chyba jednak wybiore coś lżejszego mocniejszego ale nadal pozostaje turbina bez skutecznej turbiny to i silnik nic nie da prawda ? mmmm moja jest sprawna ( jeszcze się z nią nic nie działo ) :) lecz jej wydajność i stan obecny dla mnie lajika jest to wielka okrągła zagadka więc chcąc podejść do tematu musze nazbierać jak najwiecej opinji  jak nawięcej rad by jak to się popularnie mówi nie dać ciała z tym mojim jesionkem :)  jak narazie mam plan by zająć się klapą rewersu bo moja jest miernej wydajności a i wydaje mi się ze poradze sobie z tematek :) na koniec mojej wypowiedzi  pozwole sobie  na kilka fotek mojego jesiona ale są to fotki jak był on jeszcze w ogłoszeniu :) pozdrawiam i do usłyszenia panowie :))

B195994_1.thumb.jpg.56fe6570942d53a1ee6bef4b651fc79e.jpg

B195994_2.jpg.9ee7f6ae03ddfd92655f7cf13bcaa492.jpg

B195994_3.thumb.jpg.83160affabec8283097645010fdd6d45.jpg

B195994_4.thumb.jpg.b04e886d621352c741fb8fcf79b0c6cd.jpg

B195994_5.thumb.jpg.d9f1e160577b2fa48b1399dcd91731e9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak prawde powiedziawszy to moja turbina też nie jest pierwszej młodości bo na śrubie dało sie odczytać że jest z 1979 r i jak sie spojrzy to luz miedzy śrubą a ścianami turbiny jest ok 0.4 mm po każdej stronie wiec troche ta śruba też przeżyła. Tereska też parę kilo przytyła po przeróbkach poprzedniego właściciela i teraz waży nie wiem dokładnie ale tak mniej wiecej 600- 650 kg.  W tym sezonie już nic nie bede z nią robił ale w zime mam zamiar sie pobawić i dorobić nową śrube o wiekszym skoku. Nie wiem ile waży ten jesion ale podejrzewam że nie wiele wiecej. więc jest tylko pare możliwości albo śruba jest zurzyta albo jakiś mądry sie do tego dopadł tak jak u mnie albo silnik sobie nie radzi jest jeszcze jedna możliwość. Jakie pan ma zabezpieczenie w dnie żeby sie żadne patyki ani nic nie dostawało do pędnika??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o witam panowie serdecznie przepraszam że nie odzywałem się ale miałem mały wypadek 4 szwy na dłoni ale jest juz ok :) wracając do tematu  tak moja turbina w jesione jest też z znakami wypracowania no i ten fiat 1500 nie porywa siłą  mam plan by coś z tym zrobić i tu kolega hawajczyk podsuwa ciekawy pomysł  nowa śruba  o większym skoku polecam zobaczyć w necie jak to robi hamilton :) w ramach ciekawostek dodam ze byłem  w ubiegłą sobote w bydgoszczy i tam rozmawiałem z panem  który ma doświadczenie w motorowodniactwie opowiadał mi jak kiedys do swojej rybitwy miał porobiony komplet dysz wylotowych by stestować i dobrać optymalną to mówił że różnice w srednicach wylotów to są milimetry i to jest istotna sprawa  tak więc sądze że temat jest do opanowani a co do wlotu h2o na turbine u mnie jest standart 5 płaskowników ustawionych wzdłóż osi łodzi aaaha i jeszcze kolego tak mam 2 obiegi wody w motorówce jest wymiennik mam do tego schemat jak byś potrzebował to mogie podesłać :) ok bo się rozpisałem pozdrawiam panowie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatm. kiedyś rozmawiałem w kole wedkarskim w nowym dworze maz. z panami to mieli jakąś siatke zamontowoną właśnie w milicyjnych łódkach i to im sie ciągle zapychało dlatego też sie o to zapytałem ale skoro tzw noże to jest ok. A co do tych napędów hamiltona owszem widziałem tak jak napędy berkeley-a czy też castoldi-ego. Ale ceny pozostawiam bez komentarza....:(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ja dopiero zaczynam przygodę z wodą i zafundowałem sobie takiego oto jesionka.

Remontowany na wzór quicksilvera, wydaje mi się, że wyszło to dosyć dobrze.

Silnik po remoncie 1500 fiatowski.

Za wszystko dałem 10k razem z przyczepką - opłacało się? proszę o opinię, pozdrawiam.

4090163198.jpg.1559b2bc31394f473dec76ea1aa0a22d.jpg

4090163198_2.jpg.d1e985ae1e5a31f909f22eb77cdd5247.jpg

4090163198_3.jpg.e2668700196ebd3ad990e6637eccc73b.jpg

4090163198_4.jpg.1e83a412028006a0d156a255eea49ab6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...