pawelpk Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Hello, jaki lepszy kanister do łodzi jako zapas: metalowy czy plastikowy? A może to nie ma znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Ja przepływałem kupę lat na plastikach i nie było najmniejszego problemu. Co nie oznacza, że metalowe są złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombram_Marine Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Z doświadczenia - im droższy kupisz teraz tym dłużej będziesz używał. Plastikowe z atestem są wystarczające. Pomyśl o przeznaczeniu, transporcie i ew. użyteczności. Są takie "zgrabne" że zamiast 5L masz 10L a zajmuje podobnie miejsca :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msdsw Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 plastik cichszy i nie podatny na odksztalcenia ,nie rysuje,nie obija....ja za plastikiem, ale pewnie jak tam kto uwaza ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paw-bud Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Od dwóch sezonów używam plastików (2 szt po 20l) jako zapas paliwa do skutera.Najdroższe to nie były,ale też nie najtańsze , ogólnie jestem zadowolony z nich.Nie polecam tych tanich ,bo słonik (karbowana rurka) do nalewania przy mocnym dokręceniu pęka lub zrywa się gwint .Wiem ,bo znajomy trzykrotnie zasępił ::) więc teraz ma trzy baniaczki i do kompletu kupił sobie najtańszy lejek .Wydał na to wszystko tyle co ja na jeden baniak.Mimo śmierdzących rąk i ulanego benzyną skutera udaje szczęśliwego z promocyjnego zakupu. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 Dość istotnym parametrem jest szczelność kanistra. Tzn, jak się zachowuje w podwyższonych temperaturach. Często uszczelnienia zawodzą już przy lekkim nadciśnieniu i opary paliwa ulatniając się stwarzając realne zagrożenie wybuchem !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelpk Opublikowano 30 Września 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 W właśnie mikijet oto głównie mi chodzi. Cały czas mam w głowie ten pożar na łodzi gdzieś na mazurach co prawdopodobną przyczyną był kanister. Mam zarówno metalowy jak i plastikowy (dokupiłem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 30 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2017 dlatego przy zakupie takich akcesoriów nie można oszczędzać. czy plastik czy metal, musi być solidny. choć to nie zawsze oznacza najdroższy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombram_Marine Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 No i pamiętać, że przy zakręcaniu kanistra zawsze kolanem zgnieść i wywompować powietrze, żeby się balon nie robił od oparów :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 2 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2017 No i pamiętać, że przy zakręcaniu kanistra zawsze kolanem zgnieść i wywompować powietrze, żeby się balon nie robił od oparów :) To jest mitologia. Opary, jeżeli się tworzą, to i tak muszą dojść do max ciśnienia przy danej temperaturze. Metalowe, szczelne i puste beczki są tego najlepszym przykładem. Zmiana temperatury albo/i ciśnienia zewnętrznego powoduje ,,strzelanie" beczki. Albo się zapada albo rozpręża. Przy plastikowych tego efektu nie ma ( inna rozciągliwość materiału). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombram_Marine Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Ściskając wypompowujesz opary benzyny i ogólnie gazy ze środka - powoduje to mniejszą deformację kanistra. We Wrocławiu brak nam stacji benzynowej na wodzie, więc tygodniowo w sezonie robimy 200 litrów w kanistrach - trochę praktyki nabyliśmy 8) 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsik Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Wybrałbym plastikowy, z atestem, dobrej jakości. Ale nie wydaje mi się, żeby metalowy w czymś mu ustępował. Uwaga na korek! Najlepsze są szerokie grube korki z odpowietrznikiem, np. takie jak te - JERRYCAN. http://upload.secondsun.pl/img/1507038143jerrycan.jpg Niestety większość kanistrów w Polsce, np. takie sprzedawane na stacjach, mają słabe korki. W zeszłym roku w Grecji taki korek w 20l kanistrze pod wpływem nagrzanych par benzyny potrafił mi się po prostu rozerwać. http://upload.secondsun.pl/img/1507032201dsc_2033s.jpg Kanister nie był przy tym przepełniony, niby porządny, kupiony w sklepie jachtowym. Ale podobny, tylko 10l służy od kilku lat i jest w porządku. Ważna sprawa: nie przepełniać. Do 10l kanistra wejdzie i 12l. Ale wtedy właśnie nie ma miejsca na sprężające się pary benzyny. Stąd też moim zdaniem - zdecydowanie nie ściskać. Po to kanistry mają większą objętość niż nominalna pojemność, żeby zbierające się pary miały miejsce i nie wytworzyły zbyt dużego ciśnienia. Do przelewania polecam pompkę typu wężyk z zaworem kulkowym - kilka energicznych ruchów zaworkiem w kanistrze i paliwo wygodnie i bezpiecznie przepływa do zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombram_Marine Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Dokładnie takim tankujemy :) Kupując kanister też warto wziąć pod uwagę przyszłe pompowanie ewentualnymi pompami do benzyny podłączanymi pod 12V -> zwykłe kanistry mają za wąski otwór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Też mam taki z rozerwanym korkiem. Jak taki korek skleić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Tylko spawanie gorącym powietrzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Jeżeli korek ma odpowietrznik to go nie rozsadzi. Ciśnienie w kanistrze nie doprowadzi do tej sytuacji. Kanister musi być trzymany w pozycji korkiem do góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Też mam taki z rozerwanym korkiem. Jak taki korek skleić? Grzesiek kanister jest z polipropylenu, więc jeśli juz chcesz go naprawiać to tak jak pisał Marek gorące powietrze, ale jeszcze do tego tzw"elektroda" z polipropylenu. Jedz do f-my która zajmuje się naprawą zderzaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsik Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Kleić korek? Spawać? Bez jaj. Wyrzucić. Kupić nowy kanister. Zaoszczędzić można kupując mniejszy np. 5l z pasującym do większego korkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 3 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2017 Kolega pytał jak taki korek skleić, to napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Kleić korek? Spawać? Bez jaj. Wyrzucić. Kupić nowy kanister. Zaoszczędzić można kupując mniejszy np. 5l z pasującym do większego korkiem. I za chwilę ten sam problem ;) A co jak pęknie korek podczas pływania i paliwko się rozleje po zakamarkach łodzi? Jak dobrze pospawasz dookoła stary korek to go wzmocnisz w jego newralgicznym miejscu i jest duża szansa, że będzie służył dłużej niż nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marsik Opublikowano 4 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2017 Dlatego pisałem: "Uwaga na korek! Najlepsze są szerokie grube korki z odpowietrznikiem, np. takie jak te - JERRYCAN. Niestety większość kanistrów w Polsce, np. takie sprzedawane na stacjach, mają słabe korki" Nie kupować dziadostwa, kupić raz z porządnym mocnym korkiem, problem nie powinien się powtarzać. Fakt, że w Polsce jakoś niełatwo o taki. Kilka osób polecało kanistry marki SCEPTER (ale jeśli z lejkiem w środku to dla mnie odpada). Taki 22l za 69zł. w Szopenerii powinien być trwały: http://upload.secondsun.pl/img/1507102660kanister_szopeneria.jpg W Grecji w sklepie marine kupiłem za 11EUR kanister 15l. z podobnym korkiem - mocnym, z odpowietrznikiem, coś takiego jak korek w zbiornikach przenośnych, wydaje się nie do zdarcia. Może dostosowany do klimatu? W naprawianie korka bym się nigdy nie bawił - mam przekonanie, że najczęściej naprawiane jest słabsze niż fabryczne, bardziej ryzykowne. Z paliwem powinno być zero ryzyka. Warto też dobrać odpowiedni kształt do miejsca przechowywania kanistra na łodzi np. w bakiście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.