xree Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Witam wszystkich :) Jestem początkującym jeżeli chodzi o pływanie i na razie zaczynam przygodę z łódką 3,1m - wiem maleństwo ale od czegoś trzeba zacząć:) I teraz tak podczepiłem pod nią silnik 2T mercurego 4,5KM i łódka była strasznie powolna na odrze (2 osoby dorosłe + łódź + paliwo + silnik coś około 280kg) więc zmieniłem silnik na honde 4T 7,5KM i teraz płynąc osiągam max 23km/h z nurtem(gps) też 2 osoby jedna z tyłu łódki druga na dziobie. Przy dodaniu gazu łódź podnosi dziób do góry i tak trzyma cały czas dopiero jak odpuszczę gaz całkowicie to czuć moment jak wynurza się tył i przód opada. I teraz pytanie czy tak ma być? Czy łódź nie powinna płynąć szybciej? Co to jest ten magiczny ślizg nie mogę nigdzie znaleźć precyzyjnego opisu (nie wiem z 3 razy zdarzyło mi się jak by łódka podskakiwała na wodzie było czuć takie zmiany góra dół to o to chodzi? ale to takie chwilowe zmiany były) Jak najlepiej ustawić silnik ? (żeby śruba była pionowo względem łodzi jak jest na lądzie czy ustawiać odchylenie po zwodowaniu i starać się żeby była jak najbardziej pionowo? Obecnie mam daną 1 pozycję odchylenia od pionu. Pozdrawiam i z góry dzięki za wyrozumiałość :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Nie udało ci się jeszcze wejść w pełen ślizg . Podejrzewam że przy tej wielkości łódki posiada ona raczej kształt kadłuba przystosowany do pływania wypornościowego czyli powolnego pyrkania i jest to raczej problematyczne . Gdyby jednak był to kadłub ślizgowy to po rozpędzeniu się o dodatkowe kilka kilometrów na godzinę dziób samoczynnie by opadł a ty mógłbyś odjąć sporo gazu przy zachowaniu prędkości (łódka ślizga się po wodzie i stawia mniejsze opory) . Ustawienie silnika to sprawa indywidualna zależna od kształtu dna , rozmieszczenia masy na łódce ... Kombinuj tak żeby dobrze ci się pływało . Przeprowadź próby na różnych ustawieniach i wybierz dla ciebie optymalne . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Poczytaj kol.ten temat: http://forum-motorowodne.pl/silniki-do-lodzi/jak-powiesic-silnik/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xree Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Łódka i dno wygląda tak: http://xree.nazwa.pl/zdjecia/lodz/1.jpg http://xree.nazwa.pl/zdjecia/lodz/2.jpg Nie wiem jak ją określić:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ładna łódeczka ale coś mi się zdaję że do ślizgu 7,5 to bardzo mało (280kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xree Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Łatwo podnieść moc w tych silnikach do 10KM tylko nie wiem czy to coś da ? chyba że spróbuję w 1 osobę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Moim zdaniem powinna się ślizgać . Jeśli przy zmianie 4,5 na 7,5 konika uzyskałeś znaczący przyrost prędkości i już niewiele brakuje ci do ślizgu to 9,9 powinno dać radę . Przy tej wielkości łódce sądzę że brakuje naprawdę kilku kilometrów na prędkości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Moim zdaniem powinna się ślizgać . Jeśli przy zmianie 4,5 na 7,5 konika uzyskałeś znaczący przyrost prędkości i już niewiele brakuje ci do ślizgu to 9,9 powinno dać radę . Przy tej wielkości łódce sądzę że brakuje naprawdę kilku kilometrów na prędkości . Tak z 10 km? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stercik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ja bym obstawiał 5 - 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jzsho Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Łączny ciężar jest sporo za duży, by silnik ok. 8 KM wprowadził ten zestaw w ślizg. Tak jak pisałeś, musisz odciążyć zestaw, czyli popłynąć w jedną osobę. Jest duża szansa, że popłyniesz w ślizgu. Ja mam silnik Suzuki 8 KM (28 kg), dużo lżejszą (35-40 kg) płaskodenną łódkę i w dwie osoby (80+90kg) jest podobnie jak u Ciebie. Przy jednej osobie pływam w ślizgu bez problemu. Dlatego zakupiłem silnik 20 KM i po kłopocie. I jeszcze jedno, przy drugiej osobie ważącej tylko 60 kg łódka płynie w ślizgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xree Opublikowano 25 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Dzisiaj przetestowałem pływanie w 1 osobę - nie da rady :) dodanie gazu = stawianie łódki do pionu :) Jak ktoś chce się pośmiać mogę wrzucić filmik na yt :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 No a dlaczego się śmiać? ;) Masz niedopasowany komplecik! Jaka wysokość pawęży? Jak długa jest kolumna? Nie wiem może nie doczytałem wcześniejszych wypowiedzi. Ale jeżeli jest to łódka to musi pływać, mam rację????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrvat Opublikowano 25 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2012 Dzisiaj przetestowałem pływanie w 1 osobę - nie da rady :) dodanie gazu = stawianie łódki do pionu :) Jak ktoś chce się pośmiać mogę wrzucić filmik na yt :) Spraw sobie przedłużkę rumpla tak żebyś płynąc solo mógł usiąść bliżej dziobu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2012 Sprawdź jaki jest kąt pomiędzy wałkiem śruby a linią dna. Powinien wynosić 3-5 stopni. Jeżeli jest więcej to trzeba go zmniejszyć . Silniki Honda ,,nie lubią" pawęży prostopadłych do linii dna. Zakres trymowania silnika ( w dół) jest ograniczony. W takich przypadkach silnik musi być opuszczony max i dobrze jest zastosować podkładkę/klin pod silnik. Ta przedłużka rumpla to dobry patent. Najpierw musisz przetestować optymalne ustawienie silnika pływając samemu. Jest jeszcze jedna sprawa dobór skoku śruby i tutaj rodzi się pytanie: czy silnik podczas pływania, z max otwartą przepustnicą, osiąga swoje obroty max? Oczywiście zakładam, że łódż w przestrzeni pod podłogą nie ma sporej ilości przelewającej się wody ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xree Opublikowano 3 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udało mi się dogadać z producentem łodzi i zabrał w "komis" moją starą dopłaciłem i posiadam już łódź 380 gabarytowo jest znaczna różnica ale w pływaniu jeszcze nie wiem i nie wiem czy w tym roku się dowiem :) Ale mam nadzieje że nie będzie jej stawiać do pionu w 1 osobę:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czeczen Opublikowano 3 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 koniecznie na wodę jeszcze w tym sezonie, jak coś to zdążysz wymienić lub coś przez zimę pokombinować. W najbliższy weekend, najbliższy akwen pełen zbiornik, ciepłe gacie i testuj łódkę - bo gwarancja Ci leci... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.