Skocz do zawartości

Kupno motorówki 6-7m


dobi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Na początek wybaczcie jeśli zadaję banalne pytania lub popełniam merytoryczne błedy. Jestem zupełnie świeży w temacie.

Planuję kupno motorówki (najlepiej kabinowej) 4 - 6 osobowa do 7 metrów.

 

Znalazłem kilka ciekawych łódek na allegro ale nie jest ich zbyt dużo. Chciałbym zbadać dokładnie ten rynek zanim podejmę decyzję. Czy warto szukac równeież za granicą takich łodzi np. w niemczech lub skandynawi. Czy znacie jakieś zagraniczne - tematyczne stony internetowe?

 

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

Pozdrawiam

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

To może i ja podpytam szanownych forumowiczów... Jako że nowy sezon zbliża się wielkimi krokami, dość intensywnie zacząłem rozglądać się za odpowiadającą mi łódeczką. I w oczy rzuciła mi się taka oto oferta http://allegro.pl/jacht-motorowy-bayliner-195-i2922426986.html

I choć, co prawda rozglądałem się bardziej za łódką typu cuddy, to ta wpadłą mi w oko. Zagadką dla mnie jest silnik - ktoś może wie coś więcej na jego temat? Wdzięczny byłbym za wszelkie informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OKI.  nabazgram coś o tym 1.7 diesel

 

to tak naprawdę nie Cummins

 

jak to bywa najczęściej silniki marine są odpowiednikami samochodowych, bo koszt opracowania nowej jednostki jest zbyt duży do możliwości zaopatrywania łodzi. 

 

a więc tutaj mamy Mercruisera 1.7 z silnikiem od ISUZU

 

Oplowcy już pewnie załapali.  Można się spodziewać, iż sporo części silnikowych będzie pasować z Corsy, Astry i to jest DOBRA WIADOMOŚĆ

Wady tego silnika to iż dość wysoko jak na diesla rozwija moment i moc (bliżej 4000rpm), a diesel nie lubi obrotów i pełne wykorzystywanie jego możliwości szybko zajeździ tą jednostkę, więc go trzeba kręcić dość ostrożnie, a że znowu, pomimo że to diesel ten silnik nie ma dobrego tkz. dołu, więc mamy ZŁĄ WIADOMOŚĆ.

 

więc parametrami nie jest to najlepszy i najtrwalszy silnik i raczej trzeba ostrożnie cisnąć po obrotach. 

 

jednostka nastawiona na ekonomikę i raczej do wolnego pływania, gdzie czasami tylko pociśniemy po garach.

 

Co do awaryjności tego silnika, pewnie forum Opla dotyczące 1.7 ISUZU trochę powie gdyż część awarii będzie podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezbyt pozytywnie nastawiające wiadomości podajecie... Choć wg wykresu max moment silnik osiąga już przy 2200 obr/min. to ja osobiście nie do końca wierzę fabrycznym wykresom ;-)

Trochę mi zapał przygasł, choć nie szukam łodzi do bardzo częstego szybkiego pływania - raczej nie kupuje się bowridera żeby pływać wypornościowo - kabinową łódź też szukam raczej z  3ltr niż 4,3 ltr.

Pytanie czy przy takim ISUZU ta łódź  wejdzie w ogóle w ślizg z np. 4 osobami....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo jestem ciekaw jak to pływa  z ty dieslem  ale wydaje mi się że będzie lipa i w dodatku taka cena za łódke hmm jak by było 4.3 MPI rozumiem ,diesel w takiej łódce mnie zastanawia co do dobrych osiągów :P

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=YUzbNLTEw2I

 

Turbo?

 

http://www.youtube.com/watch?v=3nIz7NOua08

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie będzie z tym dieslem aż tak źle pływało, wejdzie też w ślizg, tylko trzeba zapomnieć o większych prędkościach stałych, bo gwarantuje wam że ten silnik nie wytrzyma tego............

 

jak ktoś będzie wykorzystał ten silnik rozsądnie, to znaczy moc do rozpędzania, ew. chwilówki to będzie to pływało i pływało, a jak ktoś będzie szalał po obrotach to się szybko rozleci...

 

słowem dziadki będą pływać , młodziaki psuć

 

no i porównanie jest do 1.9SDI jest nie trafne, raczej to odpowiednik 1.9TDI 115KM, żadnym 1.7 bez turbo nie wyciśniesz 120KM, tylko połowę tego

 

Niezbyt pozytywnie nastawiające wiadomości podajecie... Choć wg wykresu max moment silnik osiąga już przy 2200 obr/min. to ja osobiście nie do końca wierzę fabrycznym wykresom ;-)

nie masz skrzyni biegów

 

nie patrz na moment obrotowy na silniku ale na śrubie

 

producent prawdopodobnie zastosował większe przełożenia na przekładni (zbliżone do 3.0 benzyna) i zmniejszył ten moment aby osiągnąć prędkość, gdyby tam były przełożenia jak w 2.0 benzyna to byś miał dobrą elastyczność i uciąg ale bardzo niską prędkość.

 

ważniejszy jest tu wykres KM, on odpowiada za prędkość,  a ten jest wysoko, ta łódka nie nadaje się do pływania szybkiego

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...