Skocz do zawartości

Lekkie pospolite łodzie płaskodenne typu wędkarskiego wrażenia opinie prędkość


plywak przelajowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z Was posiada łódkę Kamila I lub II:

http://www.boote-angelsport.eu/?p=64

http://www.bananjacht.pl/p/odzie.html

 

lub Ela:

 

http://www.boote-angelsport.eu/?p=122

 

Jest ich dość sporo, pierwowzorem w kraju podobno były egzemplarze ze stoczni BananJacht, aktualnie nastawiającej się na sprzedaż głównie do Niemiec. Jakaś część rynku to klony i kopie.

 

Jakie są Wasze opinie ?

Prędkości maksymalne, przelotowe żeby podtrzymać ślizg z silnikami 10-15 KM w 2 lub 3 osoby ?

 

Osobiście planuje używać ich do turystyki po rzekach z silnikiem long tail oraz wozić na dachu auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie j napęd LT nie ma przekładni zabierającej część mocy, ale za to śruba jest bardziej pochylona niż w silniku zaburtowym czyli będzie mniej "pchała".. zatem taki napęd może być "silniejszy" lub "słabszy" przy tej samej mocy silnika na jego wale. Z tego co słyszałem LT jest zawsze nieco słabszy... ale nie wiem na ile to prawda.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwólcie że odgrzeję kotleta i dodam swoje 3 grosze… większość z tych danych biorę z pamięci a część pochodzi z kilkunastu lat temu ale z grubsza się zgadza.

 

Łódka wędkarska 2.5m długości – założona na dach malucha wystawała z 5cm po bokach - + 5km yamaha w dwusuwie (‘1998) – 13km/h a wbudowany zbiornik paliwa starczał na 2h pływania na ¾ (co dawało 11km/h)

Ten sam silnik założony do 4m żaglówki dawał bardzo podobne osiągi

 

---

Ponton SEAGO 2.7m (airmata) z 5km hondą (BF5) w 1 osobę wchodził w ślizg: ~21km/h w 2 osoby ok 13km/h – płynąć na 2/3 mocy 5L starczało 2~3h normalnego pływania – swoją stroną uważam ten silnik za najlepszy 5km na jakim pływałem (cisza, dynamika, zużycie paliwa, fabryczne ładowanie akumulatora)

 

 

---

Ten sam ponton z yamahą F9.9 FMH  vmax w 1 osobę 26km/h w 2 osoby 21km/h ale w 2 już bardzo wolno wchodził w ślizg

---

Honwave T40 AE1 z yamahą F9.9 FMH:

1 osoba + 12L paliwa itp. (~120kg) stabilne 29km/h

2 osoby + 12L paliwa itp.  (~210kg) stabilne 21~22km/h (depending on wind)

4 people + 12 L paliwa itp. (380~400kg) stabilne 12km/h

 

Średnie zużycie paliwa z ~2,5h testu (przeważnie na 70% przepustnicy) ~3L/h

 

---

 

Ponton Info-media HDS 380KAM (airmata) + 18HP Tohatsu 4suw 2008r śruba 10”:

 

Ogólnie fajny sprzęt I dobre połączenie ale głównie jak ktoś pływa w 1~2 osoby, przy większym obciążeniu airmata jest za mało sztywna i choć tego nie czuć to potrafi złapać powietrze a te jak się przetacza pod łodzią powoduje dźwięk jakby pękających desek… nieprzyjemne uczucie choć nie jest niebezpieczne

 

 

130kg obciążenia – 37-38km/h

210kg – 31km/h

350kg – 24km/h

 

Zużycie paliwa… na ok 4h pływania z różnymi prędkościami (czasem z vmax, z a czasem spacerowo spijając browara) z 4 osobami na pokładzie średnio brał 15-16L  (w zbiorniku 22L zostawało ~1/3)

 

---

 

Ponton Honwave T40AE2 (nówka) z tym samym silnikiem 18HP Tohatsu 4suw

 

Jeśli chodzi o komfort i dzielność pokonywania fali to zupełnie inna liga – o klasę wyżej niż wspomniany HDS380, ku mojemu zaskoczeniu w 1 osobę okazuje się wolniejszy o jakieś 3-4km/h, za to obciążony jest wyraźnie szybszy

 

 

130kg obciążenia – 33km/h

210kg – 31km/h

350kg – 25~26km/h

 

---

 

Ponton Honwave T40AE2 z Suzuki DF20AS

 

Na śrubie 10”: bardzo szybko wchodzi w ślizg, obroty dochodzą do 5900-6000 rpm

 

130kg obciążenia – 34km/h

210kg – 33~34km/h

350kg – 28km/h

 

Na nowej śrubie Solas 12”:  zdecydowanie dłużej wchodzi w ślizg a w 4 osoby zajmuje to z 20sekund…

 

130kg obciążenia – 33~34km/h  (dokładnie tak samo jak na 10” z tym że obroty ok 5200 i słychać że silnik jakby się męczył – dla mnie zaskoczenie bo na YT są filmy gdzie ludzie twierdzą że 50km/h w takim zestawie pływają – testowałem różne ustawienia wysokości silnika i ustawienia trymu)

210kg – 32km/h

350kg – 24km/h

 

W skrócie: po ~1h zabawy z różnymi ustawieniami ze śrubą 12” wróciłem do 10” (żałuję że nie kupiłem 11” może byłoby lepiej)

Teraz najlepsze: zużycie paliwa…  mam wrażenie że płynąć w spacerowo ten silnik w ogóle nie zużywa paliwa ale nigdy nie miałem na tyle samozaparcia aby to sprawdzić, fora mówią o niecałych 0,5L/h a prędkość na śrubie 10” to ok 5km/h

Identyczna trasa na której Tohatsu brał ok 15-16L tu skutkuje wynikiem na poziomie 8-9L  (dołączony bak ma 12 czy 14L i zostaje w nim ok ¼)

 

Okazało się że 4 letni silnik który kupiłem od pierwszego właściciela miał przepływane zaledwie 8h (kupiłem interface diagnostyczny aby sprawdzić czemu się nie wkręca na deklarowane 6200-6300rpm czego bym się spodziewał w 1 osobę i mnie zjadło jak zobaczyłem statystyki) i mam nadzieję że jak się lepiej wszystko dotrze będzie trochę lepiej tym nie mniej z osiągi do zużycia paliwa jestem zadowolony, jedynie jakieś krzesło z oparciem musze zamontować i na moje sporadyczne weekendowe wypady wystarczy.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...