plywak przelajowy Opublikowano 22 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2020 Czy ktoś z Was posiada łódkę Kamila I lub II: http://www.boote-angelsport.eu/?p=64 http://www.bananjacht.pl/p/odzie.html lub Ela: http://www.boote-angelsport.eu/?p=122 Jest ich dość sporo, pierwowzorem w kraju podobno były egzemplarze ze stoczni BananJacht, aktualnie nastawiającej się na sprzedaż głównie do Niemiec. Jakaś część rynku to klony i kopie. Jakie są Wasze opinie ? Prędkości maksymalne, przelotowe żeby podtrzymać ślizg z silnikami 10-15 KM w 2 lub 3 osoby ? Osobiście planuje używać ich do turystyki po rzekach z silnikiem long tail oraz wozić na dachu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 23 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 Czytałeś co pisze producent 2kw drugi 4kw jeśli chodzi o silnik wiec nie pytaj o 10-15 kunia bo to pawez połamie to ponad 100% więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plywak przelajowy Opublikowano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 Czytałem mam na uwadze :) wzmocniłbym pawęż oraz pamiętał o przyśpieszaniu z max 50 % mocy. Jak już się rozpędzi może się nie rozleci. Pomocne będą rónież opinie co do mniejszych mocy, ale pewnie dla wędkarza nie zabardzo to istotne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebastianWat Opublikowano 23 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 Ta tylko żeby wzmocnić pod te 10 kunia trzeba ja nieźle najpierw zniszczyć co przy nowy. Produkcie mija się z celem. Poza tym silni LO g tail ma "inną moc na srubie" niż zaburtowy wiec nie pytaj jak to plywa bo pływanie zależy od napedu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plywak przelajowy Opublikowano 23 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2020 No właśnie j napęd LT nie ma przekładni zabierającej część mocy, ale za to śruba jest bardziej pochylona niż w silniku zaburtowym czyli będzie mniej "pchała".. zatem taki napęd może być "silniejszy" lub "słabszy" przy tej samej mocy silnika na jego wale. Z tego co słyszałem LT jest zawsze nieco słabszy... ale nie wiem na ile to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
geralt Opublikowano 17 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2022 Pozwólcie że odgrzeję kotleta i dodam swoje 3 grosze… większość z tych danych biorę z pamięci a część pochodzi z kilkunastu lat temu ale z grubsza się zgadza. Łódka wędkarska 2.5m długości – założona na dach malucha wystawała z 5cm po bokach - + 5km yamaha w dwusuwie (‘1998) – 13km/h a wbudowany zbiornik paliwa starczał na 2h pływania na ¾ (co dawało 11km/h) Ten sam silnik założony do 4m żaglówki dawał bardzo podobne osiągi --- Ponton SEAGO 2.7m (airmata) z 5km hondą (BF5) w 1 osobę wchodził w ślizg: ~21km/h w 2 osoby ok 13km/h – płynąć na 2/3 mocy 5L starczało 2~3h normalnego pływania – swoją stroną uważam ten silnik za najlepszy 5km na jakim pływałem (cisza, dynamika, zużycie paliwa, fabryczne ładowanie akumulatora) --- Ten sam ponton z yamahą F9.9 FMH vmax w 1 osobę 26km/h w 2 osoby 21km/h ale w 2 już bardzo wolno wchodził w ślizg --- Honwave T40 AE1 z yamahą F9.9 FMH: 1 osoba + 12L paliwa itp. (~120kg) stabilne 29km/h 2 osoby + 12L paliwa itp. (~210kg) stabilne 21~22km/h (depending on wind) 4 people + 12 L paliwa itp. (380~400kg) stabilne 12km/h Średnie zużycie paliwa z ~2,5h testu (przeważnie na 70% przepustnicy) ~3L/h --- Ponton Info-media HDS 380KAM (airmata) + 18HP Tohatsu 4suw 2008r śruba 10”: Ogólnie fajny sprzęt I dobre połączenie ale głównie jak ktoś pływa w 1~2 osoby, przy większym obciążeniu airmata jest za mało sztywna i choć tego nie czuć to potrafi złapać powietrze a te jak się przetacza pod łodzią powoduje dźwięk jakby pękających desek… nieprzyjemne uczucie choć nie jest niebezpieczne 130kg obciążenia – 37-38km/h 210kg – 31km/h 350kg – 24km/h Zużycie paliwa… na ok 4h pływania z różnymi prędkościami (czasem z vmax, z a czasem spacerowo spijając browara) z 4 osobami na pokładzie średnio brał 15-16L (w zbiorniku 22L zostawało ~1/3) --- Ponton Honwave T40AE2 (nówka) z tym samym silnikiem 18HP Tohatsu 4suw Jeśli chodzi o komfort i dzielność pokonywania fali to zupełnie inna liga – o klasę wyżej niż wspomniany HDS380, ku mojemu zaskoczeniu w 1 osobę okazuje się wolniejszy o jakieś 3-4km/h, za to obciążony jest wyraźnie szybszy 130kg obciążenia – 33km/h 210kg – 31km/h 350kg – 25~26km/h --- Ponton Honwave T40AE2 z Suzuki DF20AS Na śrubie 10”: bardzo szybko wchodzi w ślizg, obroty dochodzą do 5900-6000 rpm 130kg obciążenia – 34km/h 210kg – 33~34km/h 350kg – 28km/h Na nowej śrubie Solas 12”: zdecydowanie dłużej wchodzi w ślizg a w 4 osoby zajmuje to z 20sekund… 130kg obciążenia – 33~34km/h (dokładnie tak samo jak na 10” z tym że obroty ok 5200 i słychać że silnik jakby się męczył – dla mnie zaskoczenie bo na YT są filmy gdzie ludzie twierdzą że 50km/h w takim zestawie pływają – testowałem różne ustawienia wysokości silnika i ustawienia trymu) 210kg – 32km/h 350kg – 24km/h W skrócie: po ~1h zabawy z różnymi ustawieniami ze śrubą 12” wróciłem do 10” (żałuję że nie kupiłem 11” może byłoby lepiej) Teraz najlepsze: zużycie paliwa… mam wrażenie że płynąć w spacerowo ten silnik w ogóle nie zużywa paliwa ale nigdy nie miałem na tyle samozaparcia aby to sprawdzić, fora mówią o niecałych 0,5L/h a prędkość na śrubie 10” to ok 5km/h Identyczna trasa na której Tohatsu brał ok 15-16L tu skutkuje wynikiem na poziomie 8-9L (dołączony bak ma 12 czy 14L i zostaje w nim ok ¼) Okazało się że 4 letni silnik który kupiłem od pierwszego właściciela miał przepływane zaledwie 8h (kupiłem interface diagnostyczny aby sprawdzić czemu się nie wkręca na deklarowane 6200-6300rpm czego bym się spodziewał w 1 osobę i mnie zjadło jak zobaczyłem statystyki) i mam nadzieję że jak się lepiej wszystko dotrze będzie trochę lepiej tym nie mniej z osiągi do zużycia paliwa jestem zadowolony, jedynie jakieś krzesło z oparciem musze zamontować i na moje sporadyczne weekendowe wypady wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
plywak przelajowy Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2022 Geralt dzięki za konkretny wpis ! Myślę, że sztywność kadłuba ma duże znaczenie dla osiągów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.