slodziaksos Opublikowano 20 Listopada Udostępnij Opublikowano 20 Listopada Łódka troszkę dłuższa niż 5 metrów. Waga około 450 kg. Silnik 100 km Łódka po założeniu silnika podczas płynięcia się przechyla na lewo. Na stronę kierowcy.. Ciężar wewnątrz łódki rozłożony równomiernie. Paliwo centralnie Akumulatory prawo i lewo w tych samych odległościach. Jedyny ciężar nie centralnie rozłożony to sternik bo siedzi na lewej stronie. Niestety nawet jak się przesunie na prawo to łódka nie jest wyrównana. Podobnie z pasażerem o wadze takiej samej jak sternik. Pasażer siedzi po prawej i łódka podczas ślizgu jest przechylona na lewo. Silnik jest przesunięty w stosunku do osi o 1 cm na lewo. Czy ten jeden1 cm jest aż tak wpływowy? Kadłub jest symetryczni i nie ma żadnych wystających elementów. Rozwiązania jakie przychodzą do głowy. Przesunąć silnik na prawo ( na stronę która się unosi) Trym klapy ustawione tak aby lewa strona była wynoszona do góry? Jeśli przesuwanie silnika to potrzebna porada czym odciąć klej który jest użyty do przyklejenia silnika do pawęży. Żaden nóż nie zmieści się bo dolega bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 21 Listopada Udostępnij Opublikowano 21 Listopada Jeśli łódka waży 450 a silnik 100 konny z 170 kg to każdy centymetr ma znaczenie. ponadto jest jeszcze zjawisko zacieśnionej cyrkulacji i może przy tak małej masie łódki … ale to już filozofia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 21 Listopada Udostępnij Opublikowano 21 Listopada Jest jeszcze jeden temat. Silnik musi wisieć idealnie pionowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slodziaksos Opublikowano 23 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada Powiesiłem silnik na dziurach z poprzedniego napędu. Na starym nic się nie działo. Stary silnik był słabszy ale wagowo lżejszy o 9 kg. Oczywiście miał mniejszą śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 24 Listopada Udostępnij Opublikowano 24 Listopada Czy jest korektor-anoda nad śrubą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slodziaksos Opublikowano 25 Listopada Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 18 godzin temu, mikijet napisał: Czy jest korektor-anoda nad śrubą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 26 Listopada Udostępnij Opublikowano 26 Listopada Spróbuj troszeczkę przestawić korektor czy coś się zmieni? Jeżeli nie to silnik musi wisie idealnie na środku i idealnie pionowo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Davson Opublikowano 28 Listopada Udostępnij Opublikowano 28 Listopada Tylko ta regulacja jak Miki pisze. Przy wolnym płynięciu o ile sternik ciężki to to może się przechylać. Ja chociaż mam 125-8 kg. to W większości łódek tego nie zauważam chociaż jedna z Chojnic jest bardzo podatna na rozkład ładunku na łodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.