lukass_2004 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Witam Potrzebuję małej porady. Ostatnio zakupiłem łódź kabinową zrobioną na wzór Cortiny 480. Po założeniu silnika zaburtowego i przy pierwszej jeździe próbnej po wejściu w ślizg, łódź samoczynnie nagle skręciła w prawo. Czy ktoś z Was miał podobny problem??sprawdzany był sterociąg teleflex, jednak wydaje się że wszystko jest OK. Przy kolejnych próbach okazało się że aby łódź płynęła prosto, trzeba kontrować ją dosyć mocno kierownicą-kierownica przestawiona musi być o 45 stopni. Czy przesunięcie silnika na pawęży o 1 cm względem środka mogło mieć aż takie znaczenie?? będę wdzięczny za jakieś sugestie...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 kierownica przestawiona musi być o 45 stopni. A silnik też musi być przekręcony? A jak jest ustawiony (ciągle nie wiem jak to nazwać) taki mały ster nad śrubą zamocowany od spodu płyty antykawitacyjnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass_2004 Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 mieczyk ustawiony jest prosto, a co do ustawienia silnika to nie wiem,zwrócę na to uwagę przy najbliższej okazji..masz może jakieś podejrzenia dlaczego tak się dzieje???dzięki za odp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 być może silnik sam wybiera sobie luzy na telefleksie i dlatego skręca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 U mnie też podobne zjawisko występuje,ale nie jest to silne ciągnięcie.Podkręciłem trochę opór na przekładni,żeby nie chodziła tak lekko i jest oki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ... Czy przesunięcie silnika na pawęży o 1 cm względem środka mogło mieć aż takie znaczenie?... Fizyka/mechanika/maszyny proste/dźwignia Dodatkowo silnik dobrze jak jest idaelnie pionowo zamontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 U mnie też podobne zjawisko występuje,ale nie jest to silne ciągnięcie.Podkręciłem trochę opór na przekładni,żeby nie chodziła tak lekko i jest oki Śruba ma prawo ciągnąć w jedna stronę bo tak jest urządzona stąd mieczyk/korektor jako kompensacja tego zjawiska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 A może zacząłbyś od trymerka pod płytą kawitacyjną? ??? Musti już pisał Ci o tym >:( I sprawdź luzy na sterociągu! Też już ktoś pisał. Jak są duże to musisz to wyeliminować. Najlepiej zainstalować nowy! Albo podłóż sobie klin pod silnik, z prawej strony wtedy będziesz skręcał w lewo :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drift_king Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Że w moim dziadku jest jakiś mieczyk kompensator ? :) Mówiąc szczerze nie napotkałem tam niczego,czym możnaby pokręcić. Za to zauważyłem,ze jak zbliżam się do vmax to dziób łodzi ostro przykleja się do tafli.Zjawisko ujawniło się po polerce dna-prędkość wzrosła o kilka km/h Powinienem pokręcić trymem chcąc wykręcić jeszcze kilka kmh ? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 W dziadku funkcję mieczyka pełni wydech :P ale raczej go nie reguluj młotkiem... ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ...Za to zauważyłem,ze jak zbliżam się do vmax to dziób łodzi ostro przykleja się do tafli.Zjawisko ujawniło się po polerce dna-prędkość wzrosła o kilka km/h Powinienem pokręcić trymem chcąc wykręcić jeszcze kilka kmh ? :)... Pokręcić chyba nie możesz ale podnieść na szpilce o jedno oczko tak. Jak by było za dużo to klin na pawęży pod silnikiem ale tak, żeby regulacja pochylenia silnika była między ,,starymi" ustawieniami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.