fandzolisz Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Cześć. Mam silnik zaburtowy 6hp z krótką stopą. Mam zamiar samodzielnie zbudować łódkę. Cały czas sprawdzam allegro i znalezienie jakiejś sensownej propozycji w mojej okolicy graniczy z cudem. łódka bedzie zrobiona z blachy stalowej o grubości 1,5mm dno. Boki 1 lub 1,5mm. Metalowa dlatego że mam gotowe zaplecze techniczne do wykonania i koszt bedzie oscylował w granicach 300zł. Większość materiałów juz mam. Jakie robić wymiary pod ekonomiczne pływanie na tym silniku max 2 -3 osoby. Myslałem nad płaskodenną łodzią w stylu jon boat. wymiary 260cm długośći. w tym 200cm płaskiego i 60 pod kątem. Szerokość przy dnie 110-125cm. wysokosc burty 40-50cm. Pod jakim kątem dawać burty? [edit musti - poprawiłem tytuł] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Takie pojęcia jak wyporność, stateczność, rozumiem są Ci niepotrzebne ;) Trzy osoby + silnik + paliwo + cóś tam jeszcze to około 300kg. Dobrze liczę? Co dalej? I to ma być ekonomiczne tak z litr na dzień i jeszcze bezpieczne ??? Wesołych Świąt życzę i temat traktuję jako żart prima aprilisowy :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 sprzedawane łodzie maja podobne wymiary... Licząc 0.5m burtyx 1,1mszerokosc i długość 2m to wychodzi po odjeciu materiałów ok 900kg wypornosci. bedzie pływac po i małych jeziorach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 mam do sprzedania cameo (ok.3 m) waz z przyczepa podłodziowa.Nie lepiej Tobie kupić coś gotowego?cenowo pewnie na to samo wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 mam do sprzedania cameo (ok.3 m) waz z przyczepa podłodziowa.Nie lepiej Tobie kupić coś gotowego?cenowo pewnie na to samo wyjdzie. Nie. Pisałem ze koszt wykonania z blachy to ok 300zł. Ja chcę małą łódkę (nie motorówkę) do wędkowania. Uzywek sensownych w mojej okolicy brak, jak coś ciekawego to chcą 1400zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Pisałeś o kosztach, pisałeś :( Wyspawaj sobie za 300, może nawet 200zeta i popytaj gdzieś wędkarzy. Tutaj raczej motorówkami się zajmujemy >:( ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Pisałeś o kosztach, pisałeś :( Wyspawaj sobie za 300, może nawet 200zeta i popytaj gdzieś wędkarzy. Tutaj raczej motorówkami się zajmujemy >:( ;) łódka z silnikiem to motorówka :P Szukam porady odnosnie wymiarów i dna, robić płaskodenna czy moze coś w stylu skatera z tunelem pośrodku? Nie sadze ze wejdzie w slizg z 1 osobą na pokładzie i 6hp? Poza tym ta łódka bedzie wstepem do mojej zabawy z motorówkami. mam w planach zrobienie motórwki z aluminium jakies 3-3,5m ze strugą i silnikiem >130km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Piszesz że 1400 za łódkę dla ciebie drogo i jednocześnie że wy spawasz z alu ??? Kolego nie widzę logiki koszta zrobienia z alu nie małe w stosunku do plastyku ( argon , arkuszy aluminium AMg5 czy AMg6 a nawet byle co jakieś w końcu TIG czy nawet jego wypożyczenie ) . Dla wędkowania na jeziorach , zwłaszcza płytkich najlepiej podchodzi płaskodenna ( dobra stateczność ) , choć przy wielkości od 4m i więcej każda w miarę stabilna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Piszesz że 1400 za łódkę dla ciebie drogo i jednocześnie że wy spawasz z alu ??? Kolego nie widzę logiki koszta zrobienia z alu nie małe w stosunku do plastyku ( argon , arkuszy aluminium AMg5 czy AMg6 a nawet byle co jakieś w końcu TIG czy nawet jego wypożyczenie ) . Dla wędkowania na jeziorach , zwłaszcza płytkich najlepiej podchodzi płaskodenna ( dobra stateczność ) , choć przy wielkości od 4m i więcej każda w miarę stabilna . Słuchaj chodzi mi o to że używana z laminatu o długości 2,8m -3m - jedno płaszczowa kosztuje ok 1400zł. Moge znaleźć za 1100zł na drugi m końcu polski + koszt transportu. Ja chce zrobic TERAZ małą łódke z blachy stalowej pod silnik , który mam. ma być głównie do wędkowania. Chcę robić samodzielnie bo koszt 300zł JEST ZNIKOMY. jak wyjdzie bedzie ok, jesli nie wyjdzie to trudno. za 300zł nie bede płakał. Dopiero później bedę robił motorówkę z alu (nie łódkę na ryby). koszt samych blach alu - dno 6mm, delta 8mm, burty i reszta 3mm to ok 4000zł netto. Taka kasa to juz sporo i nie chcę jej utopić dlatego teraz bedzie mała łódka wędkarska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czeburaszka710 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 2,8 do wędkarstwa to nie porozumienie , nie będę udowadniał czemu , 3,60 to już jakoś w miarę sensownie można łowić . Zwłaszcza jak trzeba łowić we dwóch , co jest znacznie wygodniejsze jak łowimy na rzekach i musimy często zmieniać łowiska . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Kolego @fandzolisz, odnoszę wrażenie, że masz do wszystkich jakiś żal, że nie możesz kupić taniej łódeczki ;) a jeśli już jakaś się trafi to na drugim końcu Polski. Można zlecić przesłanie takiej małej łódeczki, nie powinno to być drogo. Żebyś jednak jakoś Ciebie usatysfakcjonować podaję link do planów łódeczek. Z pewnością coś tam nawet bez zakupu planów wyczytasz :) http://plans4boats.virtual35.com/ Powodzenia! ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coriner Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 "Pod jakim kątem dawać burty?" Ponieważ to jest prototyp, to pewnie po 1 czy 2 pływaniu będziesz chciał coś poprawić. Na początek możesz zastosować i kąt prosty, przy tych rozmiarach łodzi odchylenie burt niewiele da, ale roboty na pewno będzie więcej. A pod tym linkiem zobaczysz i inne prototypy: http://www.wedkarzmorski.pl/forum/40-%C5%81owienie-z-ma%C5%82ych-%C5%82odzi/4618-Romana-i-morze.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 a myślisz, że on będzie to budował ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Kolego "fanzolisz" Żadna z powyższych mocno autorytatywnych opinii jak przypuszczam Pana nie satysfakcjonuje. Mnie też by nie usatysfakcjonowała. Szkoda by było gdyby zrezygnował Pan z zamiaru zbudowania tej łódki z blachy. Coprawda w środowisku projektantów łodzi uważa się ze dopiero łodzie stalowe powyżej 5m gwarantują korzystny stosunek wyporności do masy ale mimo to ma Pan szanse na powodzenie. Wskażę ryzykowne punkty konstruowania łodzi wg. założeń, które Pan przyjął, którym należy poświęcić szczególną uwagę. - system usztywnień wzdłużnych i poprzecznych powinien gwarantować sztywność kadłuba poddawanego naciskom ok 500kg. - płaskie dno będzie zbyt wiotkie, proponuję wygiąć poszycie dna łagodnym łukiem, podnosząc w górę część dziobową i rufową - burty warto pochylić. Zwiększy to stateczność poprzeczną łodzi. Kąt pochylenia na zewnątrz ok 12 stopni wystarczy. - spawanie najpierw punktowe, potem liniowe i celem unuknięcia odkształceń termicznych przerwy w spawaniu i kontrola efektu. Gdyby były inne potrzeby pomogę Zapraszam do czytania mojego bloga adres; http://jachtmotorowy.blogspot.com Z uszanowaniem Michał Maciejko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Po co ten "Pan" - tylko czuję się staro :P Oczywisice ze bede robił. długośc 2,6 lub 2,8 poniewaz bus ,którego uzywam ma pakę długości 2,8m. Wręgi poprzeczne bedą, Nie bede robił V bo mi sie nie chce spawac, chcę jak najmniej spawac - mniej spawów mniejsza szansa na przeciek. Płaskie dno bedzie miało 3 lub 4 fale - mam prasę 60-80 ton nacisku to sobie pofaluję - a jak nie da się pofalowac to dospawam formatkę z blachy. Zastanawiam sie na d tunelem po środku - Daje to coś? Czy przy 6 hp silniku jestem w stanie wjesc w ślizg? [edit musti - nie cytujemy poprzedzającego postu] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Witam kolego Popieram silne postanowienie. Silnik o mocy 6hp może wprowadzić w ślizg łódż o odpowiedniej konstrukcji dna i o łącznej masie (łącznie z załogą i wyposażeniem) nie przekraczającym 120kg. Tak więc w twoim przypadku rzecz wydaje się mało realna. Nie wiem jak mają być usytuowane te fale; poprzecznie do osi łodzi czy wzdłużnie. Jeśli wzdłużnie to będzie dobry sposób na usztywnienie dna. Dno jednak w przekroju wzdłużnym powinno być ugięte łukiem w stronę dziobu, więc po wygięciu fal nie da się ukształtować go w łuk. Natomiast rozwiązanie z formatkami jest realne. Tunel stosuje się na większych jednostkach by umożliwić im pływanie na płytkich wodach. Nie bardzo wiem o co chodzi w twoim pytaniu o tunel. Może chodzi o dno typu catedral. W konstrukcji tego typu tkwią pewne rezerwy ale po szczegóły odsyłam do literatury fachowej bo stopień skomplikowania jest nieco większy. Pozdrawiam. Powodzenia. Michał Maciejko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 tunel - mam na mysli dno jak w tej łodzi http://allegro.pl/lodz-wekarsko-turystyczna-niezatapalna-i3155814705.html Chodzi Tobie o łuk w pomiedzy płaskiem dnem a czescią dziobową? tak jak tutaj http://allegro.pl/lodz-aluminiowa-wild-lake-group-ant365-i3139346237.html? Bo ja mam na mysli coś takiego - http://allegro.pl/lodz-lodka-skladana-super-stan-gratisy-polecam-i3146481008.html wieksza czesc dna płaska - częśc dziobu zakrzywiona. Dziób musi mieć koniecznie łuk? Czy moze być kształt trójkąta patrząc z boku? I tak bedzie to pływanie wypornosciowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coriner Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Ślizg przy tym silniku i tej masie łodzi, jedeynie możesz spróbować osiągnąć poprzez, przemieszczenie się na dziób, niektórzy się kładą nawet dla mniejszego oporu + przedłużony rumpel, a nóż się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Kolego "fanzolisz" Łódka, którą pokazujesz w pierwszym linku posiada kadłub typu katedral. Jej dno w środkowej części ma przekrój odwróconego V. Jej zalety to większa stateczność poprzeczna i łagodniejsze wchodzenie w falę, możliwe duże prędkości, do napędu jednak potrzebna duża moc by wykorzystać walory kadłuba. Tobie myślę narazie nie jest to potrzebne. Łódka w trzecim linku to łódka na której możesz się wzorować. Dziób nie musi być ostry. Może być trójkątny lub jaki chcesz. Może go nawet nie być wcale. W części dziobowej możesz zamknąć kadłub płytą podobną do pawęży. Zwiększy to tylko wyporność i nie zwiększy oporów jeżeli dno po załadunku będzie leciutko wystawało ponad wodnicę. Pozdrawiam Michał Maciejko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fandzolisz Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Wody na których bedę pływał to Narew w poczatkowym i środkowym odcinku oraz jeziora w okolicach Augustowa. Duzej fali raczej nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Witam Jak łódka nabierze kształtu prosimy o fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 W Holandii pływa sporo prostych w konstrukcji łódek stalowych wg tego szkicu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2013 Kolego "fanzolisz" Proponuję byś przemyślał propozycję, którą przysłał "agron77" Vlet to śliczna stylowa (także obecnie stalowa chociaż tradycyjnie budowana z drewna dębowego) łódka, świetnie pływająca zarówno pod żaglem jak i pod silnikiem. Łódka specjalnie stworzona na rzeki i płytkie wody ale i z falą świetnie sobie radzi. Silnik, który posiadasz idealnie do niej pasuje. W busie najwyżej drzwi nie będziesz zamykał. PS: Kolego "agron77" sądząc po twoim awatarze; pływasz holenderską łodzią wypornościową? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agron77 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Witam, Tak łódka która pływam,od roku, to typowa wypornościwka / Spitzgatter/. Wcześniej pływałem po Odrze mniejszymi łódkami zbudowanymi wg wzorów holenderskich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmm Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Witaj agron77 Możliwe że będę w tym sezonie na środkowej Odrze. Preferuję łodzie wypornościowe. Proponuję spotkanie bezpośrednie na Odrze jeśli tam dotrę rzecz jasna. Pozdrawiam mój adres; bootlower@gmail.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.