Skocz do zawartości

Niedroga wędkarska kabinówka na śródlądzie


xTrim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Noszę się z zamiarem zakupu łódki, jestem laikiem w tej kwesti tak więc proszę was o pomoc. Poniżej zamieszczam zdjęcia jednostek które mi sie "podobają", może ktos pływał czym takim. Zależy mi przede wszystkim na informmacji jak te kadłuby zachowują się na wodzie (jaki stawiaja opór, jak mocny silnik jest do nich potrzebny, czy te konstrukcje będą sie nadawać do moich potrzeb).

 

Łodka jest mi potrzebna głownie do celów wędkarskich, kilkudniowe wypady dlatego koniecznie biorę pod uwage kabinę (nie potrzebuję nie wiadomo jakiego "wypasu") max dwie osoby. Rejon w jakim będę się poruszal to rzeki Bug, Narew i zalew Zegrzyński. , Wiadomo w miarę jedzenia apetyt rośnie i byc może będę chciał zwiedzić kilka rzek naszego kraju. Bug jest płytka rzeką dlatego zależy mi na konstrukcji o małym zanurzeniu ale jak to sie ma do stabilności.

Za wszelkie sugestie z góry dziękuję :)

 

 

Shetland 535

 

http://images40.fotosik.pl/2002/d22cc499e34bff4em.jpg

 

http://images44.fotosik.pl/650/8fa05f42230ca470m.jpg

 

 

 

 

Pozostałe dwie konstrukcje nie wiem czyjej są produkcji

 

http://images35.fotosik.pl/1863/d69e1f8cb97407d6m.jpg

 

http://images47.fotosik.pl/1775/57dfa5d43870af4em.jpg

 

 

http://images43.fotosik.pl/1789/4c14aca25d9e871cm.jpg

 

http://images46.fotosik.pl/2010/f5c9b0d6d260635em.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz pływac w 2 osoby, to mi najbardziej przypadł do gustu ten Shetland 535, 2 osoby spokojnie z niego połowią i kabinę ma najwiekszą z tych łodek które pokazałeś.Spokojnie sie do niej zapakujesz na parodniowy wypad,sprzetu powinno tam wejść duzo, co do silnika to zalezy jak chcesz plywać, jesli ta łodka ma pływac np .około 35-40 km/h to 50 koni  spokojnie wystarczy, a jesli ma pływac do 10km/h to i silnik moze byc znacznie mniejszy np9-15 koni.Takie jest moje zdanie w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie piszesz o wymaganej prędkości i przede wszystkim przedziale finansowym.

Zanurzenie te łódki bedą miały podobne, bo wszystkie są pod długą kolumnę.

Do tego typu zastosowań, po raz kolejny zaproponuję DarMara 450 (powinienem się upomnieć o jakąś prowizję ;) )

Łódka niedroga, stabilna, z samoodpływowym, sporym kokpitem, wygodną, zamykaną kabiną i dużą ilością miejsca na pokładzie.

To nie jest ich autorska konstrukcja, a doceniony w zach. Europie Quicksilver 435, lekko zmodernizowany (miałem takiego).

Ewentualnie jest jeszcze Interster Małdyty, Ładzińscy Łodzie, AM Yacht i paru innych mniejszych producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i ja się podepnę pod ów temat, żeby nie zakładać nowego.

Planuję w tym roku dołączyć do kolegów-motorowodniaków. Miałem nawet swoje typy odnośnie łódki, ale im więcej czytam, im więcej szukam, tym jestem głupszy w kwestii wyboru.

Zacznę więc od początku, może inny trop złapię lub ktoś mnie wyprostuję.

Uwielbiam być na rybach na łódce, wędkarstwo z brzegu dla mnie nie istnieje, więc się zastanawiam co wolę i może się okazać, że będę bywał na wodzie i bez wędki, za to z rodziną. kilkudniowych wypraw nie planuję, więc kabinówka raczej odpada, tym bardziej że wędkowanie ze znajomym z kabinowej jest odrobinę upierdliwe. lubię się bawić elektroniką, robić mapki batymetryczne, czyli wycieczki w celach bliżej nieokreślonych też same z siebie są dla mnie atrakcją.

Ktoś coś doradzi? byłem uparty na aluminiową, ale wybór taki, że dam sobie spokój. budżet jakiś tam jest, niby spory, ale to pierwsza motorowa więc wolę nie szaleć. akweny to Wisła w okolicy Torunia + 2-3 jeziora gdzie nie ma zakazu spalin. slipy są, nie ma kultury (choć jeden, na Wiśle, po remoncie ma być ekstra), są raczej fajne ale dzikie. targać to będę CRVką w automacie, na krótkich dystansach, więc w zasadzie zostaje kwestia zwodowania i wyciągnięcia z wody. i teraz, Szanowni koledzy, w co się pakować?

1. aluminiowe, wędkarskie, z USA- chyba za drogie. już na jednej "wycieczce" byłem. bardzo dobry stan okazał się być spoconym silnikiem, dziurawą tapicerką foteli i paroma innymi nieporozumieniami w porównaniu z ogłoszeniem i rozmowami telefonicznymi. a wszystko to przy cenie prawie takiej jak za nowego bustera (bez silnika i przyczepki rzecz jasna). tu chyba udziela się podobny klimat, jak niegdyś w sprzęcie audio i haśle "vintage".

2. fish&ski w laminacie?

http://allegro.pl/motorowka-sportowo-rekreacjno-wedkarska-i3131598609.html

mało tego na rynku, obawiam się tego co w pkcie 1. użytkowo chyba najbardziej odpowiada temu, czego szukam.

3. a więc może w miarę klasycznie, czy coś w stylu romany+25KM, lub jakieś 5metrów+ i 50km. pytanie, co z wody wyciągnę?

czyli coś w tym guście:

http://allegro.pl/am-470-nowa-bez-silnika-ostroda-i3142752558.html

http://allegro.pl/lodz-motorowa-cap-camarat-open-515-okazja-i3147821647.html

http://allegro.pl/galia-480-i3128312550.html

lub, jeśli jednak romana, to klasycznie:

http://otomoto.pl/lodz-motorowa-romana-430-silnik-przyczepa-zestaw-B233322.html

4. ostatnio mi to wpadło do głowy, więc zapytam: czy jest sens patrzeć na wszelkiej maści baylinery?

 

budżet jak pisałem, jakiś jest ;) jako, że będzie to moja pierwsza łódź- wolałbym używaną- z tego samego powodu- w dobrym stanie. ktoś doradzi w którym kierunku iść?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

budżet jak pisałem, jakiś jest ;) jako, że będzie to moja pierwsza łódź- wolałbym używaną- z tego samego powodu- w dobrym stanie. ktoś doradzi w którym kierunku iść?

 

to ja juz bym wolał gomar 450 lub 500

http://www.lodzie-aluminiowe.pl/index.php/oferta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś niektóre linki z tych co padałeś nie chodzą ( u mnie ) , AM-470 fajna łódka ze sprytnym schowkiem , można tam nawet wyspać się  ;) , ciągnąc za łajbą będziesz mógł tyle co w dowodzie w poz. DMC przyczepy z hamulcem . Na ślipie jak nie dasz rady wyjąć łódki na haku , to odpinasz stawiasz auto na równym i twardym i za pomocą linki wyciągasz przyczepkę na brzeg . Jest jeszcze wyciągarka el. na hak ( chiński badziew za około 300 zeta ) jak nie przegrzejesz też czasami da rady .  I jeszcze jeden drobny mankament , pływanie - każdy silnik zgodnie z papierami  sternika , łowienie - coś około 30hp max przynajmniej bliski tego jeżeli dotyczy wod PZW , z głowy piszę mogę o +/_ 5hp pomylić się . Mało kto oto przestrzega , ale kiedyś może być niespodzianka . Łajbę jaką byś nie kupił i tak za jakiś czas wymienisz i druga to już będzie ta która szukasz .  ;)  Nikt nie w stanie doradzić i trafić 100% w twoi gusty , to sprawa bardzo indywidualna , to tak jak z kobietami  :) . Pozdrawiam .

P.s. z aluminiakami nie wszystko takie fajne i różowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doradzaniem ciężko jest jeśli na 100% nie określisz się czy to kabinówka czy open. Bo w tytule podajesz kabinówka a w linkach przewijają sie open. Ja i Stercik mamy łodzie open - alex 450, za 10,5tys. możesz kupić nówkę. Do pływania, do rybek, do opalania - idealna. Jedynie podczas wiatru trzeba się cieplej ubierać :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie takiego posta miałem na myśli prosząc o rady :)

ciągnąc za łajbą będziesz mógł tyle co w dowodzie w poz. DMC przyczepy z hamulcem . Na ślipie jak nie dasz rady wyjąć łódki na haku , to odpinasz stawiasz auto na równym i twardym i za pomocą linki wyciągasz przyczepkę na brzeg . Jest jeszcze wyciągarka el. na hak ( chiński badziew za około 300 zeta ) jak nie przegrzejesz też czasami da rady.

 

czyli w moim przypadku 1500-81(żeby nie przekroczyć 3,5 tony). to jest niezła rada, bo slipowania bałem się najbardziej. jak widać nie taki diabeł straszny.

 

I jeszcze jeden drobny mankament , pływanie - każdy silnik zgodnie z papierami  sternika , łowienie - coś około 30hp max przynajmniej bliski tego jeżeli dotyczy wod PZW , z głowy piszę mogę o +/_ 5hp pomylić się . Mało kto oto przestrzega , ale kiedyś może być niespodzianka .

 

papiery będę dopiero robił, na początku myślałem o max 50hp, więc młodszy. wg nowych wytycznych na śródlądziu chyba przestaje to mieć znaczenie. czasem tylko trafi się coś takiego jak ów skeeter (btw- co o nim sądzicie?) a tam stare 120 hp w dwusuwie... i generalnie sama łajba mi się podoba, tylko jak sobie pomyślę o zmianie silnika głównego, dziobowego na jakiegoś ipilota, założeniu el. wciągarki na dziobie (zbawiennej na jesienne wyprawy i ciągłe zmiany miejscówek), echo też mam inne więc te z aukcji out. to się z tych 26 robi trochę większy budżet i chętniej patrzę na nowe skorupy. tylko gdzie znajdę takie "fish&ski", choć może być bez "ski" ;)

odnośnie 20hp- mogą koledzy jaśniej? o rejestrację łajby chodzi czy o jakieś zapisy w rapr których nie widzę?

 

Łajbę jaką byś nie kupił i tak za jakiś czas wymienisz i druga to już będzie ta która szukasz .  ;)  Nikt nie w stanie doradzić i trafić 100% w twoi gusty , to sprawa bardzo indywidualna , to tak jak z kobietami  :)

 

to też cenna uwaga. w przypadku wątpliwości muszę kupić coś, co potem łatwo sprzedam :)

Dzięki raz jeszcze i pozdrawiam

ps. znacie może jakąś większą skorupę, ale w stylu romany z polmiru? z miejscem na gadżety na dziobie i bardziej przestronną.

 

ps2: Coriner- open. pod wątek się podpiąłem, nie jestem jego autorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dopisze swoje 3 grosze - kup jak najszerszą. Przestrzeni na pokładzie nigdy za wiele. Jak będzie miała wysokie burty będzie bezpieczniejsza na fali i przy rodzinnym pływaniu. Rejestracją do połowu sie nie przejmuj, nie zarejestrujesz w gminie bo za duży silnik to zarejestrujesz w związku i też będziesz łowił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś niektóre linki z tych co padałeś nie chodzą ( u mnie ) , AM-470 fajna łódka ze sprytnym schowkiem , można tam nawet wyspać się  ;)

 

jeszcze słówko:

a to czasem nie 555?

http://allegro.pl/am-555-nowa-bez-silnika-ostroda-i3142741554.html

 

choć i tu podobny schowek:

http://allegro.pl/am-480-nowa-bez-silnika-ostroda-i3142740569.html

 

podobają mi się, w ten typ, niekoniecznie tej stoczni, będę chyba celował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak te dwie mają podobną konstrukcję , i obydwie mnie podobają się , mocno nad nimi główkowałem , jak dla siebie szukałem . Nasz kolega forumowy @Jans ma podobną ale nie odzywa się  ;) , on może więcej powiedzieć o niej , tym bardziej że ma spore doświadczenie w pływaniu i kilka łódek wymienił .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak te dwie mają podobną konstrukcję , i obydwie mnie podobają się , mocno nad nimi główkowałem , jak dla siebie szukałem . Nasz kolega forumowy @Jans ma podobną ale nie odzywa się  ;) , on może więcej powiedzieć o niej , tym bardziej że ma spore doświadczenie w pływaniu i kilka łódek wymienił .

 

to ja poczekam, aż wpadnie ;)

z 480 mam małą zagwozdkę, bo to chyba nowa konstrukcja i z używaną będzie ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołany do odpowiedzi. O pływalnosci tych Amw moim wypadku 550 nic nie powiem bo nie zdążyłem popływać  łódz straciłem/ spłoneła/.Wrażenia wizualne zadowalające i ten schowek funkcjonalny, Firma AM wypuściła w tej wielkości nowy model 555 a forma 550 poszła prawdopodobnie tu http://allegro.pl/lodka-motorowa-remus-550-open-okazja-i3062972574.html bo jest to idealnie ta sama jednostka. 480 na wtórnym rynku bywa rzadko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołany do odpowiedzi. O pływalnosci tych Amw moim wypadku 550 nic nie powiem bo nie zdążyłem popływać  łódz straciłem/ spłoneła/.Wrażenia wizualne zadowalające i ten schowek funkcjonalny, Firma AM wypuściła w tej wielkości nowy model 555 a forma 550 poszła prawdopodobnie tu http://allegro.pl/lodka-motorowa-remus-550-open-okazja-i3062972574.html bo jest to idealnie ta sama jednostka. 480 na wtórnym rynku bywa rzadko.

 

dzięki serdeczne raz jeszcze. żal straty...

remus raczej odpada, niezbyt pochlebne opinie czytałem. mam natomiast jeszcze jedno pytanie:

AM 500- ktokolwiek widział, ktokolwiek wie? niby podobna do 480, ale w przeciwieństwie do niej i do 555 zanurzenie kadłuba producent podaje 5 cm mniejsze (0,25) co akurat w moim przypadku, biorąc pod uwagę pływanie po Wiśle, jest chyba zaletą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź wagę , to wiele wyjaśni  .

 

no właśnie niewiele mi to wyjaśnia :)

 

AM500:

Długość 4,80 m

Szerokość 2,08 m

Waga bez silnika 500 kg

Zanurzenie kadłuba 0,25 m

Max załoga 5 osób

Max moc silnika 100 HP

 

AM480:

Długość 4,80 m

Szerokość 2,10 m

Waga bez silnika 450 kg

Zanurzenie kadłuba 0,30 m

Wysokość w kabinie 1,10 m

Max załoga 5 osób

Max moc silnika 100 HP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i oki , wystarczy że spód ma wyższy  kil czy głębsze V ( lepsze na duże fali)  i masz te 5cm , a co najważniejsze , na ich stronie jest nr. Tel . Kto jak nie oni wie o swoich wyrobach najwięcej  ;) . Jak by nie miał innych  kryteriów  wyboru łódki  , kto wie czy taki AM nie stał by u mnie na podwórku :) . Nadal mnie podoba się .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...