Marim Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Po oglądaniu Quicksilverów 605 Cruiser i 675 Cruiser i biorąc pod uwagę że mam uciąg maksymalny na haku 2,0t czyli QS675 się nie mieści, to wróciłem do pomysłu zakupu Nordkappa 605 Noblesse. Czy ktoś z Was ma taką łódkę i może podzielić się opinią o niej? Głównie chodzi mi o to czy ta kabina może słuzyć do spania dla osoby 185cm czy tylko jako schowek i jaka jest dlugość leżanki w kokpicie wzdłuz lewej burty. No i jak to pływa na morzu, czy da się tym popływać po zatoce gd i w CRO czy raczej tylko rzeki i jeziora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 @mueti będzie bardiej wiarygodny ale ja nie kojarzę osoby, która by się pochwaliła Nrdkappem Osoba związana z produkcją w MirageBoats twierdziła, że Nordkappy idą w większości do NO lub generalnie do Skandynawi. Natomiast Sting jest bardziej na "nasze" rynki - czytaj tańszy. Napisz do Marinero czy mają coś podobnego (lub akurat Noblese) aby dotknąć Niestety bra targów powoduje kłopot z wyborem. Do Oslo (przed pandemią) były tanie bilety - a tam na targach wszelkie modele Nordkappow były zawsze. Patrząc na film to gosc nawet nie wchodził do częsci sypialnej ... Jezeli koniecznie chcesz nocować i mieć dzielną udkę na morze to wydając sporo pieniązków pomyśl nad zmianą holownika ... Wtedy przestanie waga ograniczać. Ktos tu na forum ma SeaRay 6.5m z zaburtowym Merkurym 150 (jest to openka) i był zadowolony z dzielności w CRO i na Bałtyku. Andre (Parker Ribs) twierdzi, ze 6.5 i 150 KM to jest granica od której łatwiej walczyć ciut poza hel Rozmiar przy falach ma znaczenie. Jak nie miescisz się między nimi to zaczynają się schody niestety. Z drugiej strony znam Greka co 6.5m RIB-em z silnikiem 150 KM opływał długie trasy z rodzina, zrobił przeloty na które ja się nie odważę. Kupił 9m RIB z 2 x 250 i się okazało , że koszt paliwa jest nie do zaakceptowania przy nawet krótkich trasach Ja bym szedł w coś >= 6.5m z silnikiem >= 150 KM patrząc po różnych znajomych. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Wiele razy myślałem na morzu, że mając 6.5 ze 150 byłoby lżej .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
August Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2020 Na ostatnich targach w Gdyni testowałem Flippera 650. Fajna łódka chyba mieści się W Twoim DMC. Plywalismy po zatoce przy większej fali i mam wrażenie ze dobrze sobie radziła. Jak dla mnie trochę mało miejsca w kokpicie ale są tez wersje dłuższe. Czy ktoś coś słyszał / ma jakieś doświadczenia z ta marka? Silnik 200KM Mercuiser zaburtowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Z drugiej strony serwis Hondy opowiadał jak pojawił się chętny na 8m RIB-a BRIG-a bo podobną udką (tzn motorówką 8m z głębokim V i kabiną) rodzina przeżyła traumę na drodze powrotnej w CRO. Szkoda, że nie zapytali się po zakupie czy pływał w podobnych warunkach potem RIB-em i było lepiej. W CRO masz świetne warunki na wiele rodzajów łodzi. Na forum cro.pl jest wątek "pływanie pontonem..." który ma kilkaset stron i ludzie ciągle używają tylko pontonów. Wybierasz odpowiedni akwen (PAG, Murter i oolice, ....) i pływasz przy odpowiednich warunkach pogodowych. Przy obecnej elektronice, prognozie, ostrzeżeniach pływasz z głową i unikasz gorszych warunków. Wtedy lekka łódka ma tę zaletę, że możesz robić takie objazdówki jak ja ciąając udkę a nie pływając na b.długie trasy. Więc może faktycznie kup coś lżejszego. Jak na CRO to nie wystarczy, że nad cała Noblese mozna rozbić taki "namiot" i rozłożyc siedzenia ?? Nie wiem jak liczną masz rodzinę. Kolega @Bounty pływa we dwójkę z żona chyba 6m udką i trochę narzeka na brak miejsca ale oni przeszli na tryb spania na łodce, prysznice koło konob na wyspach. Mozesz napisać mu PW i pogadac. Odkąd przeszedł na kabinówkę i spanie w zatoczkach lub przy konobach to robi bardzo mało MTH. Miał zamiar podróżować i spać (tak myślał przy zakupie) a teraz raczej gdzies dopłyną i biwakują. >>>>>>>>>>>>>>>>> Przykłądowa objazdówka - wiele portów i miejsc płytkich, małe uliczki, małe mariny, stare slipy. Lekka udka ma tu przewagę https://www.rib.net/forum/f53/warsaw-greece-2015-family-trip-highfield-om540dl-68645.html Jak ciągnę i robię objazdówkę to się cieszę, że lekka (ale kolega @woj70 mocnym ciągnikiem z Lemą Gold jeździ). A jak trafię na mocniejsze falowanie to załuje, ze nie większa. Ale ostatnio unikam zafalowań (wiem gdzie lub kiedy i to wystarcza). Z rodzina niestety MUSZE unikać już takich fal (mam zaaz, wytelepało ich) Jak się uda kiedyś z kolegami wypłynąć to chętnie znowu po falach popływam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marim Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Fliper fajny w wersji ST jeszcze czegoś takiego nie widziałem ale ja raczej miałbym dach na linii wzroku. Pływam w 2 osoby z żoną plus 30kg pies i czasem dodatkowo znajomi. Problem jest zawsze z psem bo żeby go wstawić/wyjąć z łódki i nie uszkodzić siebie i jego to jest duże wyzwanie. Trapów wozić na łódce nie ma gdzie bo i tak jest problem z miejscem na różne graty. To jest trudne zadanie, burtą jak się da podpłynąć to przez leżanke pies wychodzi ale nie zawsze gdzie jest tak podpłynąć, przodem nie da rady bo w większości łódek są wąskie i strome schodki (wyjatkiem idealnym wyjścia do przodu są QS cruiser 605 i 675). Skoro się nie da przodem to trzeba tyłem, wtedy musi być wyjście tyłem nie przez ławkę tylko w miarę normalnie na platformę pływacką jak w QS 675 cruiser. Poza tym wyjście tyłem jest potrzebne w CRO bo jak się łódkę zostawi na kotwicy na wodzie to jakoś trzeba czworonoga zwodować i dopłynąć do brzegu. i to wszystko musi się jeszcze zmieścić w 2,0t DMC przyczepy (holownik planuję wymienić za 4 lata i wtedy też planuję wymienić łódkę na 8 metrową z DMC przyczepy 3,5t ale narazie budżet nie pozwala) Tak więc zadanie mam trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 A jakaś udka z mocowaniem dmuchanego SUP-a ? SUP jako kładka dla czworonoga lub do przewiezienia na ląd ? Osoby robiace udi twierdziły, że Nordkapy w wersji Noblesse to bardzo dopracowane udki z dobrych materiałów wszelakich. Moze zadzwon do stoczni moze jest opcja zobaczenia czegos przed wysyłką ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 1 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 Chodzilo mi o taki "namiot" a kokpit jest duzy i siedzenia rozkładane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marim Opublikowano 1 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Września 2020 o dmuchanym SUPie nie myślałem :) Może jest to jakiś pomysł. Stocznia od Nordkapa wraca do pracy od przyszłego poniedziałku i człowiek z Marinero obiecał zorganizować oglądanie jak będą mieli taką łódź ale wiem że może być to niemożliwe ze względu na to że w innej stoczni np. nie wpuszczają nikogo z zewnątrz bo się boją że ktoś kichnie i wszyscy umrą :) Teraz zacząłem kombinować jeszcze z przyczepą Sigma Ultralight, nie ma wprawdzie rolek do slipowania ale jeśli by to miało rozwiązać problem to trudno zostanie albo dźwig albo szukanie takiego slipu z którego dam radę wyjechać samochodem bo wtedy trzeba prawie całą przyczepę utopić i jak spadnie z krótkiego slipu to już kaplica. Przyczepa ta ma DMC 2000kg i waży tylko 314kg czyli zostaje 1686kg Łódź QS 675 Cruiser ze standardowym wyposażeniem 1234 kg Silnik suchy 216kg + olej i jakieś mocowania ok 10kg = ok 226kg Zostaje jakieś 220kg na dodatkowe wyposażenie i np. 1/2 zbiornika paliwa Mało ale zrezygnuję z WC morskiego i poprzekładam do boxa dachowego na samochód stolik, poduszki które się da zdemontować itp. i może dałoby radę. Najgorzej że nikt nie wie ile waży jakie wyposażenie i po załadowaniu na przyczepę może okazać się że po wyciągnięciu wszystkiego co się da np. waży razem 2050kg i d....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2020 Jakieś szaleństwo ;) Kolega co miał 6m kabinówkę i pływali we dwójkę z żoną po CRO sprzeał bo jednak za mała Teraz kupuje w GR kabinówkę 695 z kabiną prysznicową i toaletą chem i 3 miejscami do spania >>>>>>>>>>>>>> Ta nowa jednostka przekracza mozliwosci jego holownika i wychodzi z założenia, że transport się znajdzie i nie musi ciągać jej sam - jest to też rozwiązanie - zamiast kupowania specjalnie holownika pod udkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKE_G Opublikowano 3 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2020 Jeśli chodzi o Nordkapp to na pewno możesz być pewny wysokiej jakości. Oglądałem to kilka razy na targach i serio nie ma się do czego przyczepić. Ładne sztuki Co do kabiny... myśle, że najlepiej jak pojedziesz do dealera, wejdziesz do środka i sam zobaczysz. To jednak bardzo subiektywna sprawa. Dla jednego wysokiego człowieka będzie ok a dla drugiego kiepska Ciekawe dlaczego producent nie informuje o kącie Vki tylko pisze "Deep V". Można by było powiedzieć coś o jej własnościach nautycznych. Tak czy siak to projekt Norweski więc raczej będzie działał na morzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.