Skocz do zawartości

Nordkapp 605 Noblesse czy ktoś ma? Szukam opinii użytkowników


Marim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po oglądaniu Quicksilverów 605 Cruiser i 675 Cruiser i biorąc pod uwagę że mam uciąg maksymalny na haku 2,0t czyli QS675 się nie mieści, to wróciłem do pomysłu zakupu Nordkappa 605 Noblesse.

 

Czy ktoś z Was ma taką łódkę i może podzielić się opinią o niej?

 

Głównie chodzi mi o to czy ta kabina może słuzyć do spania dla osoby 185cm czy tylko jako schowek i jaka jest dlugość leżanki w kokpicie wzdłuz lewej burty.

 

No i jak to pływa na morzu, czy da się tym popływać po zatoce gd i w CRO czy raczej tylko rzeki i jeziora?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mueti będzie bardiej wiarygodny ale ja nie kojarzę osoby, która by się pochwaliła Nrdkappem

 

 

Osoba związana z produkcją w MirageBoats twierdziła, że Nordkappy idą w większości do NO lub generalnie do Skandynawi.

 

Natomiast Sting jest bardziej na "nasze" rynki - czytaj tańszy.

Napisz do Marinero czy mają coś podobnego (lub  akurat Noblese) aby dotknąć

Niestety bra targów powoduje kłopot z wyborem.

Do Oslo (przed pandemią) były tanie bilety - a tam na targach wszelkie modele Nordkappow były zawsze.

 

Patrząc na film to gosc nawet nie wchodził do częsci sypialnej ...

 

Jezeli koniecznie chcesz nocować i mieć dzielną udkę na morze to wydając sporo pieniązków pomyśl nad zmianą holownika ... Wtedy przestanie waga ograniczać.

 

Ktos tu na forum ma SeaRay 6.5m z zaburtowym Merkurym 150 (jest to openka) i był zadowolony z dzielności w CRO i na Bałtyku.

 

Andre (Parker Ribs) twierdzi, ze 6.5 i 150 KM to jest granica od której łatwiej walczyć ciut poza hel

 

Rozmiar przy falach ma znaczenie.  Jak nie miescisz się między nimi to zaczynają się schody niestety.

 

Z drugiej strony znam Greka co 6.5m RIB-em z silnikiem 150 KM opływał długie trasy z rodzina, zrobił przeloty na które ja się nie odważę. Kupił 9m RIB z 2 x 250 i się okazało , że koszt paliwa jest nie do zaakceptowania przy nawet krótkich trasach

 

Ja bym szedł w coś >= 6.5m z silnikiem >= 150 KM patrząc po różnych znajomych.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Wiele razy myślałem na morzu, że mając 6.5 ze 150 byłoby lżej ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ostatnich targach w Gdyni testowałem Flippera 650. Fajna łódka chyba mieści się W Twoim DMC. Plywalismy po zatoce przy większej fali i mam wrażenie ze dobrze sobie radziła. Jak dla mnie trochę mało miejsca w kokpicie ale są tez wersje dłuższe. Czy ktoś coś słyszał / ma jakieś doświadczenia z ta marka? Silnik 200KM Mercuiser zaburtowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony serwis Hondy opowiadał jak pojawił się chętny na 8m RIB-a BRIG-a bo podobną udką (tzn motorówką 8m z głębokim V  i kabiną) rodzina przeżyła traumę na drodze powrotnej w CRO.

 

Szkoda, że nie zapytali się po zakupie czy pływał w podobnych warunkach potem RIB-em i było lepiej.

 

W CRO masz świetne warunki na wiele rodzajów łodzi. Na forum cro.pl jest wątek "pływanie pontonem..." który ma kilkaset stron i ludzie ciągle używają tylko pontonów.

 

Wybierasz odpowiedni akwen (PAG, Murter i oolice, ....) i pływasz przy odpowiednich warunkach pogodowych. Przy obecnej elektronice, prognozie, ostrzeżeniach pływasz z głową i unikasz gorszych warunków.

 

Wtedy lekka łódka ma tę zaletę, że możesz robić takie objazdówki jak ja ciąając udkę a nie pływając na b.długie trasy. Więc może faktycznie kup coś lżejszego.

Jak na CRO to nie wystarczy, że nad cała Noblese mozna rozbić taki "namiot" i rozłożyc siedzenia ??

 

Nie wiem jak liczną masz rodzinę. Kolega @Bounty pływa we dwójkę z żona chyba 6m udką i trochę narzeka na brak miejsca ale oni przeszli na tryb spania na łodce, prysznice koło konob na wyspach.

Mozesz napisać mu PW i pogadac. Odkąd przeszedł na kabinówkę i spanie w zatoczkach lub przy konobach to robi bardzo mało MTH. Miał zamiar podróżować i spać (tak myślał przy zakupie) a teraz raczej gdzies dopłyną i biwakują.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Przykłądowa objazdówka - wiele portów i miejsc płytkich, małe uliczki, małe mariny, stare slipy.

Lekka udka ma tu przewagę

https://www.rib.net/forum/f53/warsaw-greece-2015-family-trip-highfield-om540dl-68645.html

 

Jak ciągnę i robię objazdówkę to się cieszę, że lekka (ale kolega @woj70 mocnym ciągnikiem z Lemą Gold jeździ). A jak trafię na mocniejsze falowanie to załuje, ze nie większa.

 

Ale ostatnio unikam zafalowań (wiem gdzie lub kiedy i to wystarcza).

Z  rodzina niestety MUSZE unikać już takich fal (mam zaaz, wytelepało ich)

Jak się uda kiedyś z kolegami wypłynąć to chętnie znowu po falach popływam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fliper fajny w wersji ST jeszcze czegoś takiego nie widziałem ale ja raczej miałbym dach na linii wzroku.

 

Pływam w 2 osoby z żoną plus 30kg pies i czasem dodatkowo znajomi.

Problem jest zawsze z psem bo żeby go wstawić/wyjąć z łódki i nie uszkodzić siebie i jego to jest duże wyzwanie.

Trapów wozić na łódce nie ma gdzie bo i tak jest problem z miejscem na różne graty.

 

To jest trudne zadanie, burtą jak się da podpłynąć to przez leżanke pies wychodzi ale nie zawsze gdzie jest tak podpłynąć, przodem nie da rady bo w większości łódek są wąskie i strome schodki (wyjatkiem idealnym wyjścia do przodu są QS cruiser 605 i 675). Skoro się nie da przodem to trzeba tyłem, wtedy musi być wyjście tyłem nie przez ławkę tylko w miarę normalnie na platformę pływacką jak w QS 675 cruiser. Poza tym wyjście tyłem jest potrzebne w CRO bo jak się łódkę zostawi na kotwicy na wodzie to jakoś trzeba czworonoga zwodować i dopłynąć do brzegu.

 

i to wszystko musi się jeszcze zmieścić w 2,0t DMC przyczepy (holownik planuję wymienić za 4 lata i wtedy też planuję wymienić łódkę na 8 metrową z DMC przyczepy 3,5t ale narazie budżet nie pozwala)

 

Tak więc zadanie mam trudne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakaś udka z mocowaniem dmuchanego SUP-a ?

 

SUP jako kładka dla czworonoga lub do przewiezienia na ląd ?

 

Osoby robiace udi twierdziły, że Nordkapy w wersji Noblesse to bardzo dopracowane udki z dobrych materiałów wszelakich. Moze zadzwon do stoczni moze jest opcja zobaczenia czegos przed wysyłką ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dmuchanym SUPie nie myślałem :)

Może jest to jakiś pomysł.

 

Stocznia od Nordkapa wraca do pracy od przyszłego poniedziałku i człowiek z Marinero obiecał zorganizować oglądanie jak będą mieli taką łódź ale wiem że może być to niemożliwe ze względu na to że w innej stoczni np. nie wpuszczają nikogo z zewnątrz bo się boją że ktoś kichnie i wszyscy umrą :)

 

Teraz zacząłem kombinować jeszcze z przyczepą Sigma Ultralight, nie ma wprawdzie rolek do slipowania ale jeśli by to miało rozwiązać problem to trudno zostanie albo dźwig albo szukanie takiego slipu z którego dam radę wyjechać samochodem bo wtedy trzeba prawie całą przyczepę utopić i jak spadnie z krótkiego slipu to już kaplica.

 

Przyczepa ta ma DMC 2000kg i  waży tylko 314kg czyli zostaje 1686kg

 

Łódź QS 675 Cruiser ze standardowym wyposażeniem 1234 kg

Silnik suchy 216kg + olej i jakieś mocowania ok 10kg = ok 226kg

 

Zostaje jakieś 220kg na dodatkowe wyposażenie i np. 1/2 zbiornika paliwa

Mało ale zrezygnuję z WC morskiego i poprzekładam do boxa dachowego na samochód stolik, poduszki które się da zdemontować itp. i może dałoby radę. Najgorzej że nikt nie wie ile waży jakie wyposażenie i po załadowaniu na przyczepę może okazać się że po wyciągnięciu wszystkiego co się da np. waży razem 2050kg i d.......

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś szaleństwo ;)

 

Kolega co miał 6m kabinówkę i pływali we dwójkę  z żoną po CRO sprzeał bo jednak za mała

 

Teraz kupuje w GR kabinówkę 695 z kabiną prysznicową i toaletą chem i 3 miejscami do spania

 

>>>>>>>>>>>>>>

 

Ta nowa jednostka przekracza mozliwosci jego holownika i wychodzi z założenia, że transport się znajdzie i nie musi ciągać jej sam - jest to też rozwiązanie - zamiast kupowania specjalnie holownika pod udkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Nordkapp to na pewno możesz być pewny wysokiej jakości. Oglądałem to kilka razy na targach i serio nie ma się do czego przyczepić. Ładne sztuki

Co do kabiny... myśle, że najlepiej jak pojedziesz do dealera, wejdziesz do środka i sam zobaczysz. To jednak bardzo subiektywna sprawa. Dla jednego wysokiego człowieka będzie ok a dla drugiego kiepska

 

Ciekawe dlaczego producent nie informuje o kącie Vki tylko pisze "Deep V". Można by było powiedzieć coś o jej własnościach nautycznych.

 

Tak czy siak to projekt Norweski więc raczej będzie działał na morzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...