hmer1 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Witam wszystkich.. mam nadzieję, że w dobrym miejscu proszę o pomoc (to mój pierwszy temat na forum, drugi post zaraz po przywitaniu:) Posiadam łódź Crownline 275 ccr silnik Volvo Penta 8.1l. Problem polega na manewrach portowych, silnik nie posiada wolnych obrotów, lekkie dotknięcie manetki zrywa czapkę z głowy. w czasie gdy śruba się nie kręci sterowania praktycznie nie ma, dobijanie do pomostu na silniku jest niemożliwe z racji prędkości. Korekta czy zmiana kierunku płynięcia wprowadza wiele zamętu i problemów w porcie (zwłaszcza w dużych). I teraz właśnie moje pytanie, czy to normalne w tych łodziach?? czy one tak maja czy może coś u mnie jest nie tak?? czy można coś zamontować, żeby to poprawić?? podkreślę, że szukałem w "internetach" oraz łódź przed każdym sezonem jest serwisowana przez człowieka z Volvo Penty ale on mówi, że on nie wie, nie ma pojęcia czy to normalne czy nie.. bardzo proszę o pomoc ponieważ wybieram się do chorwacji a zeszłoroczna wizyta w tamtych zatłoczonych portach wspomnień najlepszych mi nie daje. pozdrawiam Maciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 silnik nie posiada wolnych obrotów Doprecyzuj - każdy silnik ma wolne obroty ok. 500-700... Ile u ciebie pokazuje obrotomierz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 można by na słuch porównać te "wolne obroty" i wtedy stwierdzić czy silnik jest prawidłowo wyregulowany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hmer1 Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 no waśnie obroty ciężko ustalić bo wskazówka ciągle pokazuje "0".. jak naprawie dam znac.. ale obroty są wyregulowane OK ponieważ dźwięk silnika jest taki jak na filmie. Po popchnięciu manetki do przodu jest ok 10 cm luzu i nagle "łapie". może linka jest źle wyregulowana?? i dlatego facet z volvo mówił, że wszystko jest OK??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Najpierw napraw obrotomierz... :( A jak "zlapie" to jakieś obroty pokazuje? Pewnie cięgno rozregulowane, ale co to za fachowiec, który to nie ogarnia... :-[ Obroty powinny być płynnie ragulowane bez żadnych skoków. .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Zacznijmy od tego jakie masz sterowanie przepustnicą? Cyfrowe : http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/4S4202SUU/SHIFT%20BRACKET%2C%20DIGITAL%20THROTTLE%20AND%20SHIFT/parts.html czy mechaniczne : http://www.boats.net/parts/search/Merc/Mercruiser/1998/4S4202SUU/THROTTLE%20BODY%2C%20MECHANICAL%20THROTTLE-SHIFT/parts.html Dalej trzeba sprawdzić czy po odłączeniu cegła gazu i wrzuceniu biegu wolne obroty są utrzymane na prawidłowym poziomie? Może cięgło gazu jest za mocno podciągnięte? Przy manewrach portowych używa się tylko rewersora czyli przełącza się biegi bez dodawania gazu. Dodanie gazu tylko w sytuacjach tego wymagających!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.