Skocz do zawartości

Poradnik kupujacego Bowrider 4,3l gaźnik


bartxt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ;)

 

Idac wzorem mojego samochodowegp Forum http://www.jeep.org.pl/forum/ a konkretniej Jeepnieci (pporadnik kupujacego)

chciałbym poprosic was o cenne wskazówki dotyczace zakupu łodki typu Bowrider z silnikiem 4,3lV6 gaźnik.

Najbardziej interesuja mnie informacje dotyczace jak sprawdzic silnik i na co w szcególnosci zwrócic uwagę by nie wtopić.  :-[

Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o silniki stacjonarne więc każda wskazówka będzie dla mnie ważna.

Na chile obecna sprawdziłem :D

 

-silnik suchy równomiernie pracujacy zalewany olejem quick silver ,po sezonie zaś glikolem

-komora silnika sucha żadnych sladów wycieków

-zetka sucha zalewna quick silver (bez smietany)

-śruba bez uszkodzeń mechanicznych i bez luzu góra dól ,przód tyl

 

  Za wszystkie pomocne wskazówki z góry dziekuję :)

 

Pozdroowki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dobrze burty powyżej listwy odbojowej. Bowrider lubi kruszyć żelkot na półpokładzie i burtach (składa się przy agresywnym pływaniu). A silnik koniecznie uruchomić i dobrze rozgrzać. Najlepiej się przepłynąć i po zagrzaniu motorka sprawdzić pracę silnika, termostatu ( widać na wskaźniku temp. kiedy otwiera) i ciśnienie oleju na wolnych obrotach.

Zetka ( na lądzie) czy nie ma luzów na tulejach ( poziomych i pionowych). Przekładnia ( na wodzie) czy nie hałasuje i czy nie zrzuca biegu przy ostrym starcie ( mogą być zbite zęby na tulei sprzęgłowej). Łożysko gimbala czy nie trzeszczy itd.

 

Plywanie próbne to najlepsza ocena całego zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki z wskazówki

 

zapomnialem dopisać że po rozgrzaniu kolektory daja sie dotknac reka moga mieć ok 60st przy czym lewy jest chłodniejszy od prawego.

Ponoc też  warto sprawdzić na luzy  walek zdawczy z silnika do przekładni. Jest jak tam podejsć?

a to łozysko gimbala to gdzie sie znajduje???

 

[edit musti - nie cytujemy poprzedzającego postu]

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. jak odpala zimny - powinen zalapac blyskawicznie bez gazu i od razu miec stabilne obroty bez drgan i falowan

2. rozgrzac porzadnie ~20 minut plywania - ODKRECIK KOREK OLEJU (nie bac sie) - jak idzie para jak z czajnika to trzasnac sprzedawce w pysk i go tak zostawic z padlem !

3. Rozgrzany silnik powinen sie elegancko gasic (bez efektu "dizlowania" tzn bez takego efektu jakby sie go nie dalo zgasic - rozgrzany silnik powinen tez ladnie odpalac

4. po godzinnym plywaniu sprawdzic czy z oleju nie robi sie smietana i czy czasem pod korkiem oleju nie robi sie tak smalec

5. sprawdzic czy w zezie nie zbiera ie olej

6. sprawdzic luz na kierownicy

7, manetka ma chodzic przod tyl lekko praktycznie bez zgrzytow

8. sprawdzic czy dzial trym wskazniki i reszte szpeja

 

i najwazniejsze - nie napalac sie, negocjowac, wytykac wszystki bledy i nedociagniecia bo wszystko kosztuje mase pieniedzy

 

aha - sprawdzic tez hamulce przyczepki, oswietlenie, opony itp bo to tez wydatki i to niemale

 

Oczywiscie najlepiej wybrac sie z kims kto jest wlascicielem takiej lodki i doskonale wie co i jak powinno dzialac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...