popi13 Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Witam! Niedawno zakupiłem motorówkę z silnikiem 2suw yamaha 40km. Jestem z niej bardzo zadowolony, ale jest jeden problem. Otóż po pierwszych kilku pływaniach okazało się, że przy płynięciu w ślizgu motorówka przechyla się na jedną z burt, mimo że balastowanie łodzi jest mniej więcej równe. Co może być przyczyną tej nieprawidłowości? Serdecznie proszę o wyrozumiałość, jeśli coś źle napisałem, ale jestem początkującym motorowodniakiem i staram się jak mogę, aby wszystko było robione zgodnie z ogólnymi zasadami i prawem :-) Proszę o odpowiedź! Pozdrawiam, Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 Najlepiej jakbyś załączył zdjęcie zamontowanego silnika. Pierwsze co się nasuwa to ustawienie nie wiem jak to się nazywa, taki mały dynks jak ster na spodzie płyty antykawitacyjnej, ale to jest raczej na skręt, a nie przechył...No i powiedz, czy w dwie osoby też się przechyla.. :-\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 21 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2011 po której stronie masz kierownice? czy przechyla sie tylko jak płyniesz sam czy we dwie osoby też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popi13 Opublikowano 29 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Przepraszam, ze tak późno odpisuje, ale nie mialem internetu. kierownice mam po lewej stronie i motorowka przechyla sie zarówno jak płynę sam jak i w 5 osób. Zdjęcie postaram się załączyć jutro, ponieważ dziś juz jest ciemno :) Dziekuje za zainteresowanie. Pozdrawiam, Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Znam taki sam przypadek, sprawdz czy silnik jest zamontowany centralnie w osi lodzi, najlepiej spojrz na lodke od strony rufy, jesli bedzie przechyl na jedna z burt to juz masz odpowiedz co jest przyczyną.Ale jesli lodka stoi na wodzie w sposób prawidlowy , no to ja nie mam pojecia co jest przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Popi czy silnik masz z hydraulicznym trymem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 29 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2011 Lekkiego przechylenia silnika możesz nie zauważyć tak samo jak nie zobaczysz drobnej niedoskonałości dna.Pytam o trym bo u kolegi skutkowała drobna jego korekta w trakcie płynięcia.Dosłownie puknięcie palcem w klawisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popi13 Opublikowano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 Witam! Niestety zmartwię Was. Motorówka stoi na wodzie równo i wydaje mi się, że silnik mam zamontowany poprawnie, a trym mam manualny :-( Jeszcze dziś spróbuję wkleić fotki. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 To tylko pozostaje drobna naprawa jednej strony którą ktoś wykonał przy użyciu żelbetu.Oczywiście to żart ale sprawa ciekawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 30 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 moim zdanie to z lewej strony jest wklesłe dno i cały feler i to powaznie mówie albo cos z niego wystaje i to mocno. A kierownica w motorówce powinna byc z prawej strony a im mniejsza tym wieksze ma to znaczenie chyba ze masz lewy silnik :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 Z której strony jest kierownica to raczej bez znaczenia ja mam po lewej a pływam prosto i równo.No chyba że jak piszesz coś wystaje np. przenośnik do treblinek. :P :D :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewar Opublikowano 1 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2011 A kto dał nakaz że kierownik musi być z prawej strony. Serwis jakiś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popi13 Opublikowano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 WITAM!!! Wklejam link do galerii zdjęć mojej łodzi w aukcjonerze. Za bardzo komputerowy to ja nie jestem, dlatego ów galerię stworzyłem w aukcjonerze: http://www.aukcjoner.pl/gallery-demo/7119393.html Wcześniej nie napisałem: kierownice mam po prawej stronie. :-) Pozdrawiam! Adam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Kolego Adam dlaczego ta anoda jest przekręcona w bok i nie jest w osi albo ja to żle widzę no fotce ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 To przekręcenie ma kompensować znos łodzi, ale nijak się ma do przechyłu... Ja nie mam pomysłu, jeśli sama stoi równo, bo sądząc po linii brudu na pawęży jest lekki przechył.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Weż pod uwagę że nie ma tej czerwonej wstawki to ona robi tylko takie złudzenie bo jest pod skosem ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietiabo Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 A kto dał nakaz że kierownik musi być z prawej strony. Serwis jakiś? To nie nakaz lewarku tylko fizyka w duzych łodziach jak Jacka niema to generalnie znaczenia ale napisałem ze im lżejsza łódz tym wieksze. I teraz zagadka dlaczego wszystkie instrumenty czyli manetki czy nawet rumpel jest tak skonstruowany zeby siedziec z prawej strony. Tylko nie piszcie ze dlatego ze pierwsze motorówki wynaleziono w Angli bo to nie jest dobra odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popi13 Opublikowano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Rzeczywiście! Po tej linii brudu na pawęży jest lekki przechył. Twoje oko nic nie przepuści :-) . A więc jeśli jest cały czas przechył to co może być tego przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 2 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2011 Coś jest źle wyważona.. spróbuj to wyeliminować ustawieniem zbiornika paliwa i akumulatora. A jak płyniesz to przechył jest większy? To jest lekka łódź, często widuję takie "krzywo" płynące jak sternik jest słusznej wagi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Nie znalazłem informacji na którą burtę przechyla Ci się łódka (może przegapiłem) - przy tym stoi krzywo patrząc po linii wodnej. Przegrupuj ciężary i dodaj na burcie przeciwnej niż masz kierownicę. Małe łódki są bardzo wrażliwe na zmianę "balastu" Pozdrówki Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
intruz_zabrze Opublikowano 23 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2011 Zmierz czy silnik wisi centralnie - nawet niewielkie przesunięcie może powodować taki stan ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przylodz Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 To normalna reakcja. Zasada fizyki: Każdej akcji towarzyszy reakcja. Jeśli śruba obraca się w lewą stronę, to łódź przechyla się w prawą i odwrotnie ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.