blaz Opublikowano 27 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2017 Witam Mam problem ze strugą od jesiona, zamontowany w łódce Cameo, pływała normalnie, tydzień temu podczas powrotu na brzeg usłyszałem łomotanie od śruby,dziś zdjąłem dyszę i masakra, jakieś uszczelniacze, łożyska rozwalone, wszystko się rozleciało, nie wiem czy ktoś będzie w stanie pomóc jakie to łożyska i jak je wymienić, czy tam nie powinno być łożysko teflonowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 28 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2017 Części zdemontujesz i kupisz bez problemu. Poszukaj też warsztatu z tokarką, będzie trzeba doroić nowe pierścienie ślizgowe pod uszczelniacze ( o ile dobrze "rozpracowałem budowę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaz Opublikowano 29 Lipca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 zastanawia mnie jk ktoś mogł w tym miejscu dać łożyska kulkowe.. przy samej srubie uszczelniacz, za nim pierwsze łożysko na oko 1 rzędowe, potem jakby bieżnie takiego szerokiego łożyska? i znów jednorzędowe, sam nie wiem jak się za to zabrać, Może zbić te resztki i dopasować łożysko gumowe jakoś na wymiar? https://www.emarine.pl/sm/lozyska-gumowe/198-rulager.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikis Opublikowano 29 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 Nie kombinuj, takie napędy działały latami więc i Twój będzie działał. Problem pojawił się gdy woda przedostała się przez uszczelniacz do łożysk. Dlatego sugeruję wykonanie nowych pierścieni ślizgowych. To prosta tokarska robota... Na jakości łożysk nie oszczędzaj to wymienia się raz na... :) Pierścień z trzema rowkami wygląda mi na pierścień dystansowo - rozprężny służy do uzyskania odpowiedniej odległości między łożyskami (zabezpiecza je przed ściśnięciem i zablokowaniem podczas dokręcania tej nakrętki) Podobne rozwiązania stosuje się w tylnych mostach samochodów podczas naprężania łożysk przekładni głównej. Szukam w międzyczasie schematu napędu Jesiona ale marnie mi to idzie. Na szybko mogę doradzić - poszukaj warsztatu naprawiającego pompy do wody, ogarną to w godzinę lub dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 29 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2017 To nie jest pędnik z jesiona, Jesiony miały większe pędniki 200mm laminatowe. Ten jest z aluminium ma 190mm. Oryginalnie miały zawsze łożysko gumowe. w przypadku tego konkretnego egzemplarza jest znaczy się było kulkowe z simeringami. W środku powinien być olej. albo smar który musi być uzupełniany co jakiś czas. zamieszczam zdjęcia łożysk gumowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blaz Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2017 dzieki koledzy za porady, spróbuje wybić stare łożyska tylko nie wiem jak/czym odkręcić ten stożek z tyłu pradownicy. Czyli mam ogólnie rozumieć,że tutaj oryginalnie były te łożyska i simmeringi , a nie łożysko gumowe? udało mi się zbić stare łożyska, kupiłem nowe i nowy uszczelniacz, wprawdzie koszt 15zł, ale wolałbym żeby to było zrobione tak jak wyszło z fabryki.. dziś wodowałem, wszysko działa jak należy, mam nadieję,że nie częściej niż raz na poł roku bede musiał te łożyska zmieniać, póki co wszyskie sruby nowe, nasmarowane,nic się nie zapiecze,można zmieniać dowoli, dziś na moim akwenie niestety delikatnie przytarłem cameo, ale nic się nie stało, strasznie mało wody miejscami, mielizny niewidoczne po 20cm.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan60 Opublikowano 24 Lutego 2021 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2021 Witam.Jestem tu nowym użytkownikiem ale forum czytam od jakiegoś czasu i zawsze znajdę tu coś ciekawego.Podłączyłem się pod temat kolegi o napędach strugowodnych, ponieważ na stare lata zamiast motoru,kupiłem sobie łódz motorową z napędem strugowodnym.Łódz zarejestrowana jako "SAM" a więc nie wiem na czym wzorował się budowniczy.Ale do rzeczy.Potrzebuję wymienić łożysko na wale ale zupełnie nie wiem jak się do tego zabrać.Zupełnie nie wiem czy wał do wymiany łożyska musi być wyciągnięty a jak tak, to w którą stronę go się wyciąga,czy w stronę silnika czy też w stronę śruby.Może znajdzie się tu życzliwy kolega który takie rzeczy już przerabiał i pomoże "nowemu" Chciałem dodać zdjęcia poglądowe ale wyskakuje error.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.