kamilp7 Opublikowano 24 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2014 Witam :) Mam bardzo duzy problem... Stalem sie posiadaczem lodzi Rana 16 z lat 80. Z silnikiem 25 koni 2t z 1984 roku. Problem jest taki ze lodz plynie max 12 km/h. Gdy dodaje gazu przod lodzi sie bardzo unosi. Tak bardzo ze siedzac z tylu doslownie nic nie widac. Na oko to przod podnosi sie o jakis metr. Nie znam sie na tym w ogole i nawet nie wiem czy cos da rade z tym zrobic. Zastanawialem sie czy moze nie ma za ciezko z tylu.. Silnik+zbiornik paliwa 30l+ja 101kg wagi. ale zawsze z przodu ktos siedzi.. czyli okolo 80kg. Lodz wyglada tak: http://finncdn.no/mmo/2014/5/vertical-4/21/8/485/970/38_1400574211_hoved.jpg http://az474241.vo.msecnd.net/noimages/ba60ce0a-4265-d49f-432e-f86aeb97ef70.jpg Prosze o wyrozumialosc i mam nadzieje ze znajdzie sie ekspert ktory bedzie w stanie cos mi doradzic. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 NAJlepiej zrób zdjęcia łodzi i silnika jak wisi na pawęzy, odczytaj numerację na ślubie jak jest, czy silnik nie jest odstawiony za bardzo od Łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Poczytalem troche wczoraj na temat poprawnego zawieszenia silnika i chyba u mnie jest zawieszony zle. Ale nie jestem pewien. http://postimg.org/image/gw784q9jf/ http://postimg.org/image/exjetgb7d/ http://postimg.org/image/eef6z12ib/ Oznaczenie silnika to Yamaha 25DM I nr. sruby: http://postimg.org/image/6aast6mrd/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Na początek obniż "trym" silnika i zobacz jak pływa...masz na najwyższej przetyczce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Mialem go na jednej nizej. Podwyzszyem strawdzic i bylo tak samo. Ale zobacze jeszcze na tych nizszych. Nie wydaje sie Tobie ze sroba nie jest za nisko ? moze musze go troche wyzej podwiesic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Wydaje mi sie ,ze płyta kawitacyjna jest mocno poniżej dna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Dno jest nietypowe.. jeśli problemem jest zadzieranie nosa, to może opuszczenie na maxa pomoże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Ta łodka ma falszkil, dno nie jest aż tak nietypowe, wg mnie ten silnik ma za długa kolumnę do tej łódki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Ja do niedawna też tak miałem, tzn. silnik 6 cm za głęboko, dziób unosił się całkiem normalnie więc uważam, że w tym wypadku to na 100% sprawa trymu. Co oczywiście nie znaczy, że nie trzeba podwyższyć pawęży, u mnie podwyższenie nie dało spektakularnych efektów ale tak na oko z tych zdjęć widać, że tu silnik jest więcej niż 6 cm za głęboko. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariusz Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Płyta kawitacyjna powinna być w tym przypadku parę cm ponizej tablicy rejestracyjnej:) a jest grubo za głęboko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 25 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2014 Płyta antykawitacyjna nie ma wpływu na zadzieranie dziobu. Wstaw szpilkę w otwór, w którym była u poprzedniego właściciela. Ten najbardziej używany. Wysokością zawieszenia się nie martw. Falszkil jest prawie do pawęży i może powodować wentylację śruby w zakrętach. Podniesienie silnika bez ,,przycięcia" falszkila może spowodować więcej problemów niż korzyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 26 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2014 Obnizylem trym ile sie dalo i ogulnie testowalem na roznych i najlepiej sie sprawdza na najnizszej pozycji. Poprawa jest bardzo duza. z 12 km/h do kolo 20-21 km/h I stwierdzam tez ze jak ogarne kierownice i zaloze fotele z przodu to bedzie duzo lepiej. Bo poprostu ona jest za lekka z przodu. Chce zrobic nowe mocowania foteli, bo stre sa przegnite... byly zrobione z grubej sklejki i zakonserwowane jakas dziwna farba i poprostu przegnily. Nie wiem za bardzo jakiego materialu do tego uzyc. Co polecacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.