Skocz do zawartości

Rana 16 z silnikiem yamaha 25 hp


kamilp7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Mam bardzo duzy problem... Stalem sie posiadaczem lodzi Rana 16 z lat 80. Z silnikiem 25 koni 2t z 1984 roku.

 

Problem jest taki ze lodz plynie max 12 km/h. Gdy dodaje gazu przod lodzi sie bardzo unosi. Tak bardzo ze siedzac z tylu doslownie nic nie widac. Na oko to przod podnosi sie o jakis metr.

 

Nie znam sie na tym w ogole i nawet nie wiem czy cos da rade z tym zrobic. Zastanawialem sie czy moze nie ma za ciezko z tylu.. Silnik+zbiornik paliwa 30l+ja 101kg wagi. ale zawsze z przodu ktos siedzi.. czyli okolo 80kg.

 

Lodz wyglada tak:

http://finncdn.no/mmo/2014/5/vertical-4/21/8/485/970/38_1400574211_hoved.jpg

http://az474241.vo.msecnd.net/noimages/ba60ce0a-4265-d49f-432e-f86aeb97ef70.jpg

 

Prosze o wyrozumialosc i mam nadzieje ze znajdzie sie ekspert ktory bedzie w stanie cos mi doradzic.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytalem troche wczoraj na temat poprawnego zawieszenia silnika i chyba u mnie jest zawieszony zle. Ale nie jestem pewien.

 

http://postimg.org/image/gw784q9jf/

http://postimg.org/image/exjetgb7d/

http://postimg.org/image/eef6z12ib/

 

Oznaczenie silnika to Yamaha 25DM

 

I nr. sruby:

http://postimg.org/image/6aast6mrd/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do niedawna też tak miałem, tzn. silnik 6 cm za głęboko, dziób unosił się całkiem normalnie więc uważam, że w tym wypadku to na 100% sprawa trymu. Co oczywiście nie znaczy, że nie trzeba podwyższyć pawęży, u mnie podwyższenie nie dało spektakularnych efektów ale tak na oko z tych zdjęć widać, że tu silnik jest więcej niż 6 cm za głęboko.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta antykawitacyjna nie ma wpływu na zadzieranie dziobu. Wstaw szpilkę w otwór, w którym była u poprzedniego właściciela.

Ten najbardziej używany.

Wysokością zawieszenia się nie martw. Falszkil jest prawie do pawęży i może powodować wentylację śruby w zakrętach. Podniesienie silnika bez ,,przycięcia" falszkila może spowodować więcej problemów niż korzyści.

 

Schowek01.jpg.0f7b70eded14a923394fc354dae7d781.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obnizylem trym ile sie dalo i ogulnie testowalem na roznych i najlepiej sie sprawdza na najnizszej pozycji. Poprawa jest bardzo duza. z 12 km/h do kolo 20-21 km/h

I stwierdzam tez ze jak ogarne kierownice i zaloze fotele z przodu to bedzie duzo lepiej. Bo poprostu ona jest za lekka z przodu.

 

Chce zrobic nowe mocowania foteli, bo stre sa przegnite... byly zrobione z grubej sklejki i zakonserwowane jakas dziwna farba i poprostu przegnily. Nie wiem za bardzo jakiego materialu do tego uzyc. Co polecacie ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...