Smajerek Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Słuchajcie płynąc moją łódką zauważyłem że skręca w prawo.To znaczy wygląda to tak jakby kierownica sama skręcała kiedy ją puszcze.A płynąc w ślizgu to troszkę siły trzeba włożyć aby płynąć prosto(cały czas na lewo trzeba kierownicą skręcać).Pomoże ktoś co to może być?Gdzie szukać przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Na spodzie płyty kawitacyjnej masz taki mały dynks (jak malutki ster), który kompensuje znos łodzi spowodowany siłą obracanej śruby. Zobacz jak jest u ciebie - czy nie jest za mocno przekręcony, jeśli jest prosto, to przekręć w przeciwną stronę jak ściąga. Parę prób i to skompensujesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 25 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2012 sprawdż czy silnik jest prawidłowo zamontowany, to znaczy czy znajduje się w osi symetrii dna i czy nie jest przechylony może mieć też wpływ rozłożenie masy np akumulator,paliwo i.t.p oczywiście każda łódka ma swoją specyfikę i nie ma jednej słusznej reguły, dlatego spróbuj różnych ustawień pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Witam. Dziś zwodowałem swoja łódkę aby popływać chwilę i wykryć jakieś nieprawidłowości. Wszystko pracuje cacy ale jest jeden mały problem jak u kolegi w pierwszym temacie powyżej, tylko u mnie skręca w lewo. Nie wiem o co kaman i nie mam żadnego dynksa jak pisał powyżej Musti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Jeśli nie masz wspomagania to kup anode pod płyte z płetwą i ustawisz. Zależy jeszcze od średnicy śruby minimalnie za duża i będzie ostro ściągać. Wspomnę po wymianie przekładnie zmniejszyłem śrubę i nic teraz nie ściąga nawet bez tej anody:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 sprawdż czy silnik jest prawidłowo zamontowany, to znaczy czy znajduje się w osi symetrii dna i czy nie jest przechylony może mieć też wpływ rozłożenie masy np akumulator,paliwo i.t.p oczywiście każda łódka ma swoją specyfikę i nie ma jednej słusznej reguły, dlatego spróbuj różnych ustawień pozdrawiam. Tak, tak :) przestaw silnik w lewo, a potem w prawo, do góry i na dół. Powierć do tego 20p dziurek, a później je zalep, Tylko dobrze, żeby woda nie wleciała ;D ;D ;D Kolego Roman1, a co ma piernik...... ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Przed demontażem przekładni wszystko było ok, po zamontowaniu ściąga w lewo. U mnie nie ma wspomagania. Dostanę tylko tą jedną anodę z płetwą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Kolego Popiołek4, pomyśl chwilkę ;) Przed demontażem przekładni wszystko było ok, po zamontowaniu ściąga w lewo. To co niby się stało? Dlaczego ściąga? Robiłeś coś z silnikikem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 podkręciłem tylko lekko przód silnika do góry(moze 5mm) aby wałek był osiowo, ale co to ma do rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 A co przekładnia ma do rzeczy? Że niby kierownica trochę "inaczej stoi"? Wybacz ale nie rozumiem pojęcia "podkręciłem przód silnika" :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Przy stacjonarnym silniku są łapy na amorkach, przykręcane do fundamentu. Faktycznie nie ma to wpływu na poziome wychylenie zetki. Jak lekko skręca to tak ma być przy alfach i bravo I i II. Ewentualnie możesz docisnąć opaskę na osi kierownicy jak jest za luźna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johnny_bravo750 Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 ja miałem inna przygodę... mianowicie ... łajba taka sama, silnik ten sam... ale zmieniając śruby napędowe widzę zmiany ... a) mam jedna śrubę która podczas przyspieszania ciągnie masakrycznie w lewo.... b) jedna w każdych warunkach płynie jak po sznurku na wprost c) jedną która tylko podczas gwałtowniejszego odjęcia gazu ciągnie w lewo.... wiec może śrubę zmieniałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Miałem to samo. 21 Oddałem do regeneracji i na niej mocno skręcała zmieniłem na 19 nówkę i puszczam fajere płynie prosto bez płetwy:) Wniosek że bez wspomagania śruba nie może mieć odkształceń:):):) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Może małe wyjaśnienie dla kolegi Zibi. Pisząc "podkręciłem przód silnika" miałem na myśli wyregulowanie pozycji silnika w przedniej jego części nakrętkami znajdującymi się w jego mocowaniu(czyt. poduszce) do łodzi. Celem regulacji było podniesienie jego przedniej części, w tym przypadku góry o 5mm, aby uzyskać osiowość wałka napędowego przekładni względem łożyska gimbala. Ok? I tak jak pisałem zdemontowałem przekładnie bo była uszczelniana i pomalowana. Do tego nowe łożysko gimbala i miechy. Ta sama śruba. Ze strony silnika(nie był wyjmowany) to tak jak pisałem powyżej, regulacja do góry, nowy osprzęt, malowanko. Rozebrałem też obudowę przekładni kierowniczej aby sprawdzić gdzie luz ale nic nie zrobiłem i założyłem obudowę tak jak była. Wcześniej nie było takich problemów. Teraz podczas ślizgu i trymowania do góry ciągnie kiere w lewo, utrzymać ją można ale skręcić w prawo nie da rady, chyba że trymuję na sam dól to jest w miarę ok ale jak wiadomo nie ma prędkości. Nie wiem sam .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Wygląda na to, że zetka też ma w tym udział. podnosząc do góry działa jak płetwa sterowa. Sprawdź luzy na gimbalu zetki. Może tuleje nie wszystkie są całe i ,,przekasza" zetkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Na gimbalu jest wszystko ok. Jak montowalem nie było żadnych luzów. Co za ciort tam siedzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Zostaje śruba albo płetwa w spodzinie. A z trymklapami wszystko o.k." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Sprawdziłem dziś przekładnię dokładnie i wszystko jest ok. Płetwa nie posiada żadnych uszkodzeń i jest prosta. Może po jednej stronie przekładni położyłem więcej farby i teraz nie ma równowagi ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2014 Tak, tak, ta farba to nieszczęście ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2014 Żarty żartami a łódka ciągnie na lewiznę. Rodzinka przyjeżdża po świętach i troszkę kicha tak zapierać się o kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Podnoszę temat do góry bo problem tkwi dalej. Założyłem nowa srube Laser ll i niestety ale ciągnie łódź na lewo ostro. Gadałem z paroma mechanikami tej branży ale nikt nie potrafi mi pomóc. Ciężki temat. Pływalem wczoraj z rodzinka trosze ale powoli, bałem się szybciej bo tak ciągnie kierownicę przy szybszych prędkościach, myślę czasem aby ta linka od sterociagu lub sama przekładnia się nie uszkodzila. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMRIDER Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Jaka średnica tego lasera??? Spróbuj założyć śrubę o mniejszej średnicy u mnie pomogło no i z 21 na 19 wrzuciłem i śmiga prosto mogę spacerować po pokładzie:P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2014 Alu była 14 1/4x21 a stalowa jest 13 3/8x21. Wydaje mi sie ze na stalowej jest jeszcze gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
popiolek4 Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 U mnie problem ze skręcaniem łodzi rozwiązany :) Zamiast ori anody zamontowałem bodajże od Yamahy ze sterem. Przewierciłem nowy większy otwór na wylot i nagwintowałem. Nie pocieszyłem się długo bo po paru minutach zabawy na wodzie ster odłamał się od anody. http://upload.secondsun.pl/img/1403194115dsc_2207.jpg Więc postanowiłem zastosować coś mocniejszego. Kupiłem cynkową, grubszą z dużym sterem ale musiałem go troszkę podciąć bo śruba by zawadziła. Troszkę było problemu z docięciem tego cynku ale jakoś poszło. Ster odchylony od linii prostej bodajże o 2-3 stopnie, prawie nie widoczne a robi robotę ;) http://upload.secondsun.pl/img/1403194570dsc_2208.jpg http://upload.secondsun.pl/img/1403194573dsc_2210.jpg Grunt że jest efekt, na wolnych czy szybkich prędkościach sunie prosto. Niestety było to uciążliwe, ciągle trzymać kiere... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rybiłowek Opublikowano 19 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2014 Grunt że jest efekt, na wolnych czy szybkich prędkościach sunie prosto. Niestety było to uciążliwe, ciągle trzymać kiere... kurcze taki szczegół...., aż strach pomyśleć jak ryzykuję płynąć ok 20 km/h ;) popiołku gratuluję rozwiązania problemu :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.