Skocz do zawartości

samoczynne skręcanie łodzi


Smajerek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie płynąc moją łódką zauważyłem że skręca w prawo.To znaczy wygląda to tak jakby kierownica sama skręcała kiedy ją puszcze.A płynąc w ślizgu to troszkę siły trzeba włożyć aby płynąć prosto(cały czas na lewo trzeba kierownicą skręcać).Pomoże ktoś co to może być?Gdzie szukać przyczyny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na spodzie płyty kawitacyjnej masz taki mały dynks (jak malutki ster), który kompensuje znos łodzi spowodowany siłą obracanej śruby.

Zobacz jak jest u ciebie - czy nie jest za mocno przekręcony, jeśli jest prosto, to przekręć w przeciwną stronę jak ściąga.

Parę prób i to skompensujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż czy silnik jest prawidłowo zamontowany, to znaczy czy znajduje się w osi symetrii dna i czy nie jest przechylony

może mieć też wpływ rozłożenie masy np akumulator,paliwo i.t.p

oczywiście każda łódka ma swoją specyfikę i nie ma jednej słusznej reguły, dlatego spróbuj różnych ustawień

pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Dziś zwodowałem swoja łódkę aby popływać chwilę i wykryć jakieś nieprawidłowości. Wszystko pracuje cacy ale jest jeden mały problem jak u kolegi w pierwszym temacie powyżej, tylko u mnie skręca w lewo. Nie wiem o co kaman i nie mam żadnego dynksa jak pisał powyżej Musti.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż czy silnik jest prawidłowo zamontowany, to znaczy czy znajduje się w osi symetrii dna i czy nie jest przechylony

może mieć też wpływ rozłożenie masy np akumulator,paliwo i.t.p

oczywiście każda łódka ma swoją specyfikę i nie ma jednej słusznej reguły, dlatego spróbuj różnych ustawień

pozdrawiam.

 

Tak, tak :) przestaw silnik w lewo, a potem w prawo, do góry i na dół.

Powierć do tego 20p dziurek, a później je zalep,

Tylko dobrze, żeby woda nie wleciała  ;D ;D ;D

 

Kolego Roman1, a co ma piernik......  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem inna przygodę...

 

mianowicie ... łajba taka sama, silnik ten sam... ale zmieniając śruby napędowe widzę zmiany ...

 

a) mam jedna śrubę która podczas przyspieszania ciągnie masakrycznie w lewo....

b) jedna w każdych warunkach płynie jak po sznurku na wprost

c) jedną która tylko podczas gwałtowniejszego odjęcia gazu ciągnie w lewo....

 

wiec może śrubę zmieniałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może małe wyjaśnienie dla kolegi Zibi. Pisząc "podkręciłem przód silnika" miałem na myśli wyregulowanie pozycji silnika w przedniej jego części nakrętkami znajdującymi się w jego mocowaniu(czyt. poduszce) do łodzi. Celem regulacji było podniesienie jego przedniej części, w tym przypadku góry o 5mm, aby uzyskać osiowość wałka napędowego przekładni względem łożyska gimbala. Ok?

 

I tak jak pisałem zdemontowałem przekładnie bo była uszczelniana i pomalowana. Do tego nowe łożysko gimbala i miechy. Ta sama śruba. Ze strony silnika(nie był wyjmowany) to tak jak pisałem powyżej, regulacja do góry, nowy osprzęt, malowanko. Rozebrałem też obudowę przekładni kierowniczej aby sprawdzić gdzie luz ale nic nie zrobiłem i założyłem obudowę tak jak była.

 

 

Wcześniej nie było takich problemów. Teraz podczas ślizgu i trymowania do góry ciągnie kiere w lewo, utrzymać ją można ale skręcić w prawo nie da rady, chyba że trymuję na sam dól to jest w miarę ok ale jak wiadomo nie ma prędkości.

  Nie wiem sam ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Podnoszę temat do góry bo problem tkwi dalej. Założyłem nowa srube Laser ll i niestety ale ciągnie łódź na lewo ostro. Gadałem z paroma mechanikami tej branży ale nikt nie potrafi mi pomóc. Ciężki temat. Pływalem wczoraj z rodzinka trosze ale powoli, bałem się szybciej bo tak ciągnie kierownicę przy szybszych prędkościach, myślę czasem aby ta linka od sterociagu lub sama przekładnia się nie uszkodzila.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie problem ze skręcaniem łodzi rozwiązany  :) Zamiast ori anody zamontowałem bodajże od Yamahy ze sterem. Przewierciłem nowy większy otwór na wylot i nagwintowałem. Nie pocieszyłem się długo bo po paru minutach zabawy na wodzie ster odłamał się od anody.

http://upload.secondsun.pl/img/1403194115dsc_2207.jpg

 

Więc postanowiłem zastosować coś mocniejszego. Kupiłem cynkową, grubszą z dużym sterem ale musiałem go troszkę podciąć bo śruba by zawadziła. Troszkę było problemu z docięciem tego cynku ale jakoś poszło. Ster odchylony od linii prostej bodajże o 2-3 stopnie, prawie nie widoczne a robi robotę  ;)

http://upload.secondsun.pl/img/1403194570dsc_2208.jpg

 

http://upload.secondsun.pl/img/1403194573dsc_2210.jpg

 

Grunt że jest efekt, na wolnych czy szybkich prędkościach sunie prosto. Niestety było to uciążliwe, ciągle trzymać kiere...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...