Skocz do zawartości

Szukam morskiej motorówki do serwisowania jachtów.


DoktorJT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, mam jachty na Morzu Jońskim i czasami pojawia się potrzeba dotarcia do niech, oczywiście są promy, ale one ograniczają wybór miejsc gdzie można dotrzeć i czas, pomyślałem, że może to właściwy moment na zakup motorówki.

Akwen to wielka zatoka pomiędzy Lewkadą, Kefalonią a Zakhyntos, stosunkowo dobrze osłonięta od otwartego morza, jednostka ma byc przede wszystkim ekonomiczna, litr na węzeł to by było super, a 15 do 20 węzłów to oczekiwana przeze mnie prędkość przelotowa, jednostka o długości około 6- 9 m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahoj, tam też jesteś Adam szkutnik?

Dziękuję za odpowiedź, zaczynałem się już obawiać, że tutaj cisza jest na tym forum ;)

Raczej myślałem o czymś zza oceanu, tym bardziej że interesuje mnie silnik stacjonarny, a nowy silnik kosztuje tyle co cała motorówka.

Podobają mi się takie, a was chciałem się spytać czy się nadadzą i ile palą, bo to w końcu serwisówka więc koszt dotarcia do niesprawnego jachtu jest kluczowy.

190615052_serwiswka.jpg.2e52416c61152d5f3c941bf4c6fbf90e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mi się podobały centralne konsole wędkarskie zza oceanu, ale jak w tym sezonie dwukrotnie nocowałem na własnym jachcie z załogą czarterową (w tych przypadkach akurat nie zdążyłem na powrotny prom) na szczęście załogi były nieliczne i znalazło się miejsce dla mnie, ale nie zawsze tak się zdarzy, a nawet jak będzie miejsce to załoga niekoniecznie musi być zadowolona z obecności kogoś obcego, no i też odległości są spore na Zakhyntos to 70 mil muszę mieć duże bimini bo w lecie spaliłbym się na skwarkę i autopilot lub możliwość jego montażu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Bayliner ale mniejszy, z dwoma silnikami, jak potwierdzicie moje przeświadczenia, to ja szukam czegoś takiego, ale z jednym silnikiem 5,7, ponoć 30 węzłów na jednym silniku bez problemu to popłynie a przy 15-20 węzłach 15 l na godzinę wystarczy, nie wiem czy to prawda, dlatego chciałbym to zweryfikować. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz łódkę która spaliła 25 L na 100 mil w Grecji

 

 

6m z autopilotem ale to tylko skorupa i zrobiona z włokna weglowego. Waga 145 kg, silnik zaburtowy 30KM (czyli waga ultralekka). Prędkość podróżna 20 węzłów - zdaje się, że cały czas był autopilot.

 

Przy "normalnych" łódkach mnożyłbym ten wynik przez 2 a nawet przez 3.

Jak chciałem wynająć RIB-a w Grecji SCORPIO 8m to zarzekali sie, że spali tylko 40-50 L na godzinę przy prędkości 40-45km/h

Jednostka większa niż to co szukasz ale waga była poniżej 1 tony plus silnik 250 KM zaburtowy. Czyli wagowo i silnikowo podobnie do tego co szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkownik @Bungy ma SeaRay-a z wbudowanym silnikiem 220KM i użytkuje go w Chrowacji.

Jednostka podobna do tego co szukasz, myślę, że jak go zapytasz na PM to uzyskasz najbardziej miarodajne informacje o spalaniu

 

Jeździmy co roku do Cro i zawsze ciągnę jakieś pływadło :-)

Ribem 4.7 po Adriatyku pływało się średnio, był za krótki jak na tamten akwen i zafalowanie, poza tym w środku miał mało miejsca, nawet dla 5 osób. Rib 5.6 czy 5.7 to już co innego, ale gdybym miał wybierać to stawiałbym dzisiaj na 6.5, nawet używkę. Ze względu na potrzebę dużego wygodnego kokpitu dla 7 osób wybrałem Sea Ray ze  sztywnym kadłubem i wbudowanym silnikiem, dzięki czemu mam duży kokpit, wygodną kanapę i pokład kąpielowy, to doceniam właśnie w Cro. Ponadto pływając po naszych szuwarach poza szczytem lata chętnie używam namiotu. W Cro zawsze mamy apartament blisko wody z miejscem "parkingowym" :-) więc namiot zostaje w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli musi być kabina i silnik stacjonarny to tylko jakiś mały cuddy trochę ponad 6m z silnikiem np. 4.3 mpi jest w stanie osiągnąć 20l przy 15 węzłach. Jeżeli zrezygnujesz z kabiny to bowraidery w przedziale 6-7 m z takim silnikiem lub 3.0 przy prędkościach 15-20 węzłów też się zamkną w 20l. Ewentualnie silnik przyczepny w kabinówce 6-7m
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś żeby mniej paliło to odpuść ciężkie amerykany, sam mam i wiem że tanio nie jest i nie będzie ;)

Poszukaj trochę mniejszej jednostki + zaburtowy czterosuw ok 150KM. Będzie spoko.

 

No chyba że ważniejsza jednak jest duża kabina, wtedy -> Bayliner

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...