MMHammer Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Witam Zastanawiam sie nad zakupem czegoś dającego dużo frajdy Pływanie 80% Adriatyk Zabawa - skakanie po falach, wake itp 70% Turystyka w 3-4 osoby 20% Turystyka w 4-5 osob 10% Ten sezon pływałem ribem 5,2m z Suzuka DF1115 Silnik troszke za cieżki ale mocny. Chce zmienic na cos bardziej zwinnego szybkiego i nowszego. I tu problem Jak patrze na silniki jakie można włożyć na łodzie typu RIB czy Open4.0- 4,5m to zastanawiam sie czy to pływa szybciej od sportowego kajaka :) Wiem waga Co myślicie na temat AM460/ AM480 amjacht.com.pl/ Banta 460 http://www.banta.pl/index.php?adres=21&nr=5&pos=0 + silnik np TOHATSU TLDI 90 /ETEC90 a RIBem Rib ZGB 470 http://archiwumallegro.com.pl/rib+łódź+hybrydowa+zcb+470+gwar+5+l+tokarex-1_2402431232.html R-450 LUX KOLIBRI http://www.pontony.net.pl/kolibri_rib.php R-400 LUX KOLIBRI http://allegro.pl/show_item.php?item=5018363643&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 ew BRIG F450DeLux http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p2065,lodz-hybrydowa-rib-brig-falcon-450-deluxe F400 http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p2060,lodz-hybrydowa-rib-brig-falcon-400-sport-jasnoszary + silnik Tohatsu TLDI 75/90 142kg lub cos ze starszych Yamah 60-75 110-122kg do Riba ze wzgl na wage Zależy mi na lekkości (transport) Jede do Grecji/Albani a to ponad 2000. Jaka jest możliwa predkość z takim zestawem Z Ribem 5.2m (waga zestawu ok 700kg) po spuszczeniu pow leciałem 100-130 (auto 180KM) spalanie 10/11l Wiem że to wbrew przepisą ale jak miałbym jechać 80km/h to żona wysadzi mnie po drodze razem z łódką :)) Biorę też pod uwage zakup skutera jako pujście w stonę szaleństwa na wodzie i łatwości transportu zestawu na wakacje. Tylko że możliwości turystyczne takim sprzętem są sporo niższe, ciągniecie waka / koła też pewnie trudniejsze i spalanie przy tych silniejszych wer troszke jak dla mnie za wysokie (przymierzałem sie do RXP ale koszty 6 000 - 8 000 na paliwo na wakacje i serwisu turbiny 2- 3 000/2 lata to masakra) To wydaje mi się 3x wiecej niż przy suzuki 115 Tu spalanie miałem przy normalnym pływaniu 12-13l a przy zabawie 16-18l/h Jestem w kropce i nie wiem na co sie zdecydować Sorrki ze sie tak rozpisalem Pomóżcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 1. Z dowolnie ciężkim/lekkim RIB-em obowiązuje cię 80 km/h 2. Ja jeżdzę do Grecji 2500 km i nie płaczę (no OK, 1100km do Triestu i promem na Peloponez) 3. Jak chcesz okazjonalnie zmieścić na tym 4-5 osob ??? http://www.permatech.com.pl/e-sklep/galerie/l/lodz-hybrydowa-rib-brig_5246.jpg Pływanie czymś takim po Adriatyku to albo spacerowo albo za karę 2 osoby z przodu. Jak to ładnie forumowicz @jaceksu kiedyś napisał - "siedząc na dziobie można wypluć wątrobę" Masz fajny silnik - 200 kg to nie jest wcale dużo. Nowa HONDA BF100 to masa 170-180 kg Moim zdaniem zamienisz z lepiej na gorzej. F450 z silnikiem 60 KM nie bedzie pewnie znacznie szybsze niż to co miales. Jezeli łodka ważyla 700 a silnik 200, przyczepa pewnie 250 to RIB 5,2 wazyl 250 kg ??? Czy pisząc 700 miales na mysli lóldż 500 + silnik 200 ? Ja zdam relację w 2015 z pływania ALU RIB-em z mojej stopki 5,4m 380 wagi z pełnym wyposażeniem 180 kg silnik. Na razie widzę, że masz takie dylematy jakie ja mialem ale uważam, że chcesz zamienić na gorzej ... >>>>>>>>>>>>>> Poniżej przykład: Stabilna łódź do pływania po falach , "suchy" kadłub nie pozwala fali wejść na pokład podczas płynięcia , bardzo zwrotny i szybki kadłub (z silnikiem HONDA 50KM , dwoma osobami na pokładzie i zbiornikiem pełnym paliwa max. uzyskana prędkość prawie 70 km/h !) A tu masz filmik z pływania RIB-em 420 kg 5,9m z silnikiem HONDA BF135 (a można tam powiesić 150KM) I max taki sam 70 km/h ale 5 osób na pokładzie. Na małym RIB-ie będziesz miał wrażenie większej szybkości ale w praktyce on nie będzie szybszy - tyle mojego gdybania. Możesz spróbowac w CRO wypożyczyć rózne jednostki. Nie ma to jak samemu potestować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 ok 300kg RIB + 200kg silnik + przyczepa 150kg + pewnie ze 100kg na łodce drobiazgów. Silnik był za ciężki do tego Riba Start miało fajny W slizg wchodziło bardzo szybko ale jak mysle słusznie podczas pływania zauważył JohnyBravo tuby ocieraja o wode Za bardzo dociążony tył W 4ke na Jeziorsku na gładkim uzyskaliśmy aż 48km/h GPS przy lekko nie dokrecającej srubie 4900obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 28 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2015 To nie lepiej poszukać RIB-a przewidzianego na 115 KM max i 200 kg silnika ? Czy koniecznie chcesz pozbyć się swojego zestawu ? A ten RIB na tabliczce znamionowej/instrukcji jaką ma dopuszczalną moc i masę silnika ? >>>>>>>>>>>>>>>>> BRIG Falcon 570 lub Navigator 570 by pasował do tego silnika Falcon lżejszy bo 420 kg, albo taki chińczyk ALU jak mój (jest na 115 HP) i waży 380 kg Tylko, że Falcon jak się doda ławeczki z tyłu to pewnie dobije do wagi navigatora >>>>>>>>>>>>>>>> Ja już byłem zdecydowany na NAVIGATORA ale łodka 500 kg, silnik 200 kg - przyczepki w PL ważyły 300 kg czyli 1000 kg bez paliwa. A DMC auta 2450 wiec DMC zestawu max 950 kg. Ale z mojego rozeznania SPORTIS 5400 lub NAVIGATOR 570 były najfajniejsze do silników 100 KM Jak do szaleństw w 2 osoby masz jeszcze Sportisa 380 z Evinrude 30 KM ... gdzies na sieci jest filmik jak to fajnie pływa >>>>>>> Nie mogę namierzyć. Tu masz od 6.30 SPORTIS MC-3800 zdaje sie, że z silnikiem 30 KM Zresztą ten SPORTIS ma max 30 KM właśnie. On ma podwójnego jockey-a - będzie fun na fali ale na dłuższe wycieczki z falami może być męczące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Wyszedłem z założenia że jak już łódka pow 350kg to laminat jako wygodniejszy. Poza tym po pływaniu moim Ribem mam wrażenie że laminat o podobnych wymiarach poza wieksza iloscia miejsca da mozliwosc powieszenia wiekszego silnika i wieksze predkosci Do takiego AM470 czy BANTA z 90 ETECiem pływa podobno bardzo fajnie BANTE z 90ka ETECA ma kolega Forumowy CALCIO23 ale nie odpowiada na maile. Jednak to miejsce jest mi tak średnio potrzebne ważniejsze jest dla mnie 1. Zwrotność/szybkość/lekkość - FAN Z PŁYWANIA 2. Lekkość i niskie opory przy transporcie 3. Łatwość w ciągnieciu waka 4. Ekonomika pływania 5. Możliwości transportowo turystyczne Dlatego uznałem że nr 1 bedzie mniejszy RIB Takie 4,5m w końcu są o połowe lżejsze niż mój to z połowe mniejszym silnikiem powinny fruwać i mało palić. Skuter pięknie wpisuje się wpierwsze 2 punkty ale za to 3 i 4oblewa po całości, choć może warto ? Co do mojego zestawu to silnik sprzedany i RIB też bedzie wystawiony na sprzedaż. Jak się nie sprzeda to kupie 90ke w 2T do niego (na tabliczce jest max 100KM wagi nie podali) i bede pływał dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 29 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Pływanie czymś takim po Adriatyku to albo spacerowo albo za karę 2 osoby z przodu. Jak to ładnie forumowicz @jaceksu kiedyś napisał - "siedząc na dziobie można wypluć wątrobę" F450 z silnikiem 60 KM nie bedzie pewnie znacznie szybsze niż to co miales. Mam twardą załoge :) Jest walka o miejsce na dziobie ;D ;D ;D wątroby mają młode odporne na wstrrząsy Co do szybkości to mam wrażenie że co bym nie kupił to będzie szybsze niż moje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 Jak ja szukałem to nie było NAVIGATOR-a 520 tylko 570 Teraz może bym kupił właśnie NAVIGATOR-a 520 z silnikiem 100 KM (nie wiem czy jest e-tec 100 KM, jak nie to 90 KM) Waga z silnikiem i paliwen podana na stronie to 725 kg. Jakby znalez przyczepke o wadze 220 kg (taką mam mieć pod mojego chnczyka) to zmiescilbys sie z DMC 950 Czemu Navigator a nie FALCON ? Bo jak doposazysz Falcona w kanapę/bakistę, pompy zęzowe i inne rzeczy to wyjdzie drozej lub to samo co masz fabrycznie w Navigatorze http://www.brig-ribs.com/uploads/cms/original/N520_01.jpg Ładna łodka, dealer w PL, gwarancja w PL. >>>>>>>>>>>>>>>>> Czemu Cię namawiam na 5,20 z silnikiem 100 KM a nie FALCON 4,5 z silniekiem 60 KM ... Różnica w masie silnik + łódź będzie ze 150 kg, róznica w mocy 40 KM Cytujac kolegów z forum 10kg na 1KM zostanie Tobie 25 KM zapasu ... Generalnie ja jestem zwolennikiem takiej konfiguracji RIB-a gdzie masz dwa siedzenia przed konsolą i szeroką ławeczkę z tyłu. nawet 5 osób zmieścisz wtedy dosyć komfortowo. I patrząc na zdjecia tego NAVIGATOR-a to zapewne ma dużą bakistę pod tą ławeczką, druga w konsoli, dziobową a może i coś się da upchnąć do jockei. Zapewne pokład samoodpływowy i popmy zęzowe. To co ja kupiłem to odradzam ponieważ po wystawie w Soutchampton ceny podnieśli o prawie 30%. Wcześniej jedna firma to był importer/gwarant/dealer a teraz jest klasyczna struktura importer i dystrubutorzy Do tego kurs funta poszedł ponad 10% do góry i taki chińczyk będzie droższy od BRIG-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyo Opublikowano 29 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2015 1. Zwrotność/szybkość/lekkość - FAN Z PŁYWANIA 2. Lekkość i niskie opory przy transporcie 3. Łatwość w ciągnieciu waka 4. Ekonomika pływania 5. Możliwości transportowo turystyczne Dlatego uznałem że nr 1 bedzie mniejszy RIB Takie 4,5m w końcu są o połowe lżejsze niż mój to z połowe mniejszym silnikiem powinny fruwać i mało palić. Skuter pięknie wpisuje się wpierwsze 2 punkty ale za to 3 oblewa po całości, choć może warto ? Moim zdaniem skuter jak najbardziej wpisuje się we wszystkie punkty, tylko trzeba wybrać odpowiedni model. Ja na Twoim miejscu poszukałbym Yamahy VX 110 lub SD GTI 130. To bazowe modele, ale pod względem przyspieszenia czy v-max zostawiają riby i motorówki w tyle (0-50km/h ok.3s, v-max ok.90km/h). Dynamika pływania, zwrotność i fun są typowe dla skuterów i nieporównywalne do niczego innego. Podobnie rzecz się ma z transportem. Doskonale nadają się do holowania zabawek czy wake'a, a że są trzyosobowe to doskonale dają radę również w czasie wycieczek krajoznawczych. Nie wydrenują też portfela, bo średnio palą ok.12-15l/h, a mając niezawodne silniki, nie zmuszają do obaw przed serwisem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Też fajna opcja z tym skuterem. Na zachodzie budują się ruchy typu SHARE GOODS Albo RENT A ... Jedziemy w dwie rodziny, jedni ciągną RIBa, drudzy skuter a na miejscu używamy je zamiennie :) A ile kosztuje wynajem RIBa czy skutera w CRO ? Bo tam jest to tańsze niż w GR i nie wiem czy jest sens ciągać. Dodatkowo tam gdzie ja jadę to nie mażdnych wypożyczalni RIB-ów czy skuterów. Lubię rejony bez dużych hoteli/resortów - generalnie dosyć bezludne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 31 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2015 Jedziemy w dwie rodziny, jedni ciągną RIBa, drudzy skuter a na miejscu używamy je zamiennie :) A ile kosztuje wynajem RIBa czy skutera w CRO ? Bo tam jest to tańsze niż w GR i nie wiem czy jest sens ciągać. Dodatkowo tam gdzie ja jadę to nie mażdnych wypożyczalni RIB-ów czy skuterów. Lubię rejony bez dużych hoteli/resortów - generalnie dosyć bezludne. Uklad bardzo fajny Rib i skuter na miejscu Napisz jak plywa twoj zestaw ile pali itp Masz bezposrednie porownanie Rib kontra skuter na wakacjach Transport, slipowanie, fan z plywania ekonomika itp Napisz cos wiecej i jaki skuter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 2 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2015 Na skutery jestem juz zbyt stary i zbyt "niedołężny" ;) @Funyo i kilku kolegów z forum to eksperci. @Funyou poradził tobie 2 posty wyżej. Ja tym RIBem będę pływał dopiero w 2015. W sumie konfguracja podobna do twojego: Mój 5,4m twój 5,2 No masa mniejsz bo to ALU, 400 kg, 500 kg z paliwem, 680 z paliwem i silnikiem Według importera w UK, który używa takowy na codzień wokoło UK to prędkośc podrózna 50 km/h powoduje spalanie minimum 50 l na 100 km. Trzymanie w ECO modzie (ta Honda ma takowy w granicach podajże 3500 - 4200) może zaowocować mniejszym spalaniem ale kto myśli o ECO na wakacjach. Mnie chodziło o to, że spotkałem turystów w Grecji zawiedzionych brakiem wypożyczalni. Twierdzili, że obecnie w CRO jest tego mnóstwo ( i skuterów i RIB-ów) stad moje pytanie czy nie opłaca sie zaciągnać jednej rzeczy a wynamować drugiej czy wogóle nie lepiej wynajmować w CRO ... (ja byłem w CRO naście lat temu i teraz zapewne jest dużo lepiej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Tak sprzetu w CRO jest dużo ale cenaza wypożyczenie Riba na dzień to z tego co pamietam 200Euro + paliwo ( taki na oko pod 5m z 60tką) W tym roku lecimy na miesiąc Albania, Grecja i szukam czegoś co bede miał na miejscu tak na te 2h dziennie przynajmniej Wypożyczyć to mysle warto może na 2-3dni i koniec Co bede robił przez pozostałe :'( Co do spalania to mój przy 2-3 os przy predkości ok 35 palił 12-15l/h Zabawa czy wake 15-18 Mase moj ma mniejsza chyba Rib 300kg Silnik 200kg paliwo 35l kotwica aku i inne z 20-30kg Razem +/- 560kg + załoga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Jak na miesiąc to pytania nie było. Sam jeżdzę na 6 tygodni do Grecji i to był powód aby przy tak długim pobycie ciągnąć RIB-a Spalanie masz podobne. Gościu pływa na dlugie dystanse i ciśnie 50 km/h (pewnie max tej konfiguracji to 55 - 60 km) Tobie wychodzi 36-45 l / 100 km przy 35 km/h Czy wybierzesz jakiegoś Sportisa, czy BRIG-a zapewne kupisz dosyć dobrego RIB-a Albo to co @Funyo zaproponował. Czyli skuter/ Ja muszę RIB-a bo mam rodzinę 2+3 i sporo bagaży dla 5 osób (5 krótkich pianek, masek, płetw, ...) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Ja używam łodzi na zwiedzanie Grecji od strony wody. Na zasadzie co tydzień (dwa) inna wioska z portem jako baza wypadowa. A z tej bazy wycieczki lewo, prawo ;) I to są wycieczki, 20, 50, 120 km w jedną stronę. Zabieramy wspomniany sprzęd do snorkellingu, jakiś koc, jakies kompaktowe 3 wędki, picie, jakieś przekąski. Czasem będziemy zabierać też kajak dmuchany 3-osobowy gumotexa aby popływać po osłoniętyc zatoczkach. Sporo bagaży, sporo osób, muszę mieć wbudowany bak 90-120l paliwa - to są moje wymagania Czyli najlżejszy możliwy 5,2m do 5,4m (w GR są bardzo łagodne przepisy jednostek do 5,5m). Do tego wbudowany bak > 90 l Jak już to samoodpływowy plus pompy zęzowe 5 siedzeń z tyłu konsoli. I aby rzeczywista waga zestawu nie przekroczyło 950 kg (DMC przyczepy) (przyczepa, łódź w pełnej konf., paliwo) To były moje wymagania. Ty musisz zastanowic sie nad swoimi. Skoro będziesz w Albanii to w Grecji polecam Korfu (prom z Igumenisy) - najzieleńsza wyspa Lub Lefkada (albo tydzień tu i tydzień tu przy tak długim pobycie) Tylko szukaj kwatery na brzegu wschodnim (od strony kontynentu) Przy częstych wiatrach PN, Zac, PN-zach miałbyś problem z wypłynięciem Wyspy nie są ogromne, nie musisz nastawiać się na długie wycieczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 3 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 Dlaczego nie powiesisz na tym RIB-ie, ktory posiadasz ETEC INLINE 90 KM ? Silnik 145 kg wagi http://www.evinrude.com/en-us/engines/etec_inlines/etec_90_inline Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 3 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2015 To tez jest opcja ktora biore pod uwage Znalazlem nawet pod tym kontem Tohatsu 90 TLDI 142kg ale pomysl byl zmiana na cos nowszego ciut mniejszego latwiejszego w transporcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 To tez jest opcja ktora biore pod uwage Znalazlem nawet pod tym kontem Tohatsu 90 TLDI 142kg ale pomysl byl zmiana na cos nowszego ciut mniejszego latwiejszego w transporcie. Napisz do @Jaceksu29 PM z prośbą o wycenę EVINRUDE 90 INLINE (tego lekkiego) A jaki masz max na tabliczce znamionowej ? Bo starszy Włoski RIB to 5,2 to ja bym obstawiał, że 75 KM Wtedy wystarczyłby EVINRUDE 75 KM. Wysłij mu zdjecie RIB-a i zdjecie jego tabliczki EVINRUDE da kopa na dolnym zakresie - tam gdzie bawisz się w ciąganie, skakanie. Ja bym najpierw zainwestował w silnk a na następny sezon łodkę. No chyba, że koniecznie chcesz odświeżyc całość Może inni koledzy mnie poprą ale skoro masz RIB-a 300 kg to jak kupisz mnijeszego i zjedziesz z wagą do 200 kg to i tak na plecach nie będziesz go nosił. Do ciągania te 100 kg mniej nie będzie jakąś wielką różnicą. Do slipowania równiez. Ponizej masz RIB-a 5m z silnikiem EVINRUDE E-TEC 75 To są ciągle 2-takty ale z wtryskiem bezpośrednim, dawkowaniem paliwa i oleju komputerowo. Czyste, mniej hałaśliwe niz starsze dwutakty, mają ciągle pozytywne cechy dwutaktów czyli bardziej płaski przebiego momentu dla mniejszych obrotow i kiedyś 2-takty miały mnijeszą masę - nie wiem czy dotyczy to ciągle nowych EVINRUDE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 4 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Na tabliczce jest 100Km max Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2015 Na tabliczce jest 100Km max To z 90 KM ETEC INLINE powinien się dobrze zgrać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MMHammer Opublikowano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Ten z filmu v-500Rs swietnie plywa Zwrotny leekki tuby nie ciagna za lodka wody tylko sa nad woda To jest bardziej kwestia dobrze dobranego ciezarem silnika czy raczej konstr lodzi (wysokosci wklejenia tub) ?? Sam juz nie wiem co o tym wszystkim myslec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Sorry ale ten rib na filmie wcale swietnie nie plywa. Takie plywanie to nie dla rib. Rib zostal stworzony dla zupelniej innych celow. Ciekawe jak ten rib by sie zachowal na fali nawet na Baltyku. Przy duzej predkosci i bardzo ostrym zakrecie ten rib sie wywroci a sternik bedzie mial problem z wyjsciem przez ta rame. Jesli ktos chce lodz do scigania sie na rzece czy jeziorze to po co rib. Do tego celu sa inne typy lodzi. Jesli mieszkasz nad morzem lub bedziesz plywac na ribie na morzu specjalnie wtedy kiedy tak zwane "biale lodzie " wracaja do mariny bo za duza fala. To zrob kurs tam gdzie ucza plywac na ribs w roznych warunkach . Samemu sie uczyc do troche dluzsza droga. Na plywanie z duza fale nie kupuj riba z lawka tylko z siedziskiem jockey. Przetestuj na morzu potem kup. Predkosc to nie jest najwazniejsza sprawa - osiagi i wytrzymalosc to dopiero cos. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Mocno zgodzę się z @andretoja Duży nadmiar mocy i mała waga - ten rib na filmie by po prostu na fali poleciał jak latawiec. Tu na gładkiej wodzie widać jak zaczyna już go unosić... po prostu dla niego jest za szybko. Z całą pewnością by lepiej to wyglądało jakby go załadował maksymalnie jak dopuszcza producent wtedy ta mocy się przydaje. Kolejna sprawa prawdopodobnie ma mechaniczny ( na cięgno) układ kierowniczy i dlatego nosi go tak na boki ( luzy na układzie). Gdyby miął hydraulikę to bardziej by panował nad sprzętem. Hydraulika to hydraulika (!) moja testówka ce teraz sobie zrobię też będzie z hydrauliką i to tylko na 30KM, ale różnice są olbrzymie w komforcie i precyzji prowadzenia łodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 To zrob kurs tam gdzie ucza plywac na ribs w roznych warunkach . Samemu sie uczyc do troche dluzsza droga. Czy w PL są takie kursy ? Najlepiej z własnym RIB-em ? >>>> Umieszczając filmik chciałem pokazać energię silnika. Wyszukałem na YT po haśle "EVINRUDE 90" Czy autor wątku ma zdjęcia swojego RIB-a ? Możliwe, że to zacna jednostka i niepotrzebnie kombinuje Albo potrzebuje zupełnie innego rodzaju łodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andretoja Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Nalezy poszukac takiej szkoly na wybrzezu np w Gdyni. Zapytaj sie czy prowadza nauke na ribach w roznych warunkach pogodowych. Zapytaj sie jakie praktyczne doswiadczenie ma prowadzacy kurs. Co wchodzi w zakres kursu. Taki kurs polecam . Rib to nie motorowka. Po skonczeniu takiego kursu mozesz smialo plynac np na Bornholm jesli oczywiscie papiery Ci pozwalaja pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 1. Papiery mi nie pozwalają 2. Mam wypływane dopiero trochę ponad 100 godzin po morzu w Grecji ale nie dalej niż 3 km od brzegu 3. Mam wielki respekt do morza 4. Ponzałem już fale śródziemnomorskie opływające Kretę i mój respekt z punktu 3 się podwoił 5. W te wakacje mam nadzieję wypływać 100 - 150 godzin podczas długiego pobytu w GR - ale i tak mój respekt do morza nie zmaleje ... Dzięki za info o kursach. Może w 2-giej połowie sierpnia coś znajdę w PL, przed wakacjami nie wyrobię. Chyba, żeby na majówkę się udało. Jak zobaczysz jakiś warty zainteresowania kurs to bardzo proszę o info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kilwater07 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Ten z filmu v-500Rs swietnie plywa Zwrotny leekki tuby nie ciagna za lodka wody tylko sa nad woda To jest bardziej kwestia dobrze dobranego ciezarem silnika czy raczej konstr lodzi (wysokosci wklejenia tub) ?? Sam juz nie wiem co o tym wszystkim myslec Też bym miał zastrzeżenia do słowa "świetnie". Ten RIB ma bardzo mocno V-wcięte dno i przy (zapewne) zbyt dużej mocy silnika na tyle wysoko wychodzi ponad wodę, że zachowuje się na niej wyjątkowo niestabilnie. Troszkę też mnie przeraża te swoiste orurowanie- wygląda niczym klatka w samochodzie rajdowym. "Po mojemu" to sternik powinien mieć wręcz możliwość wyskoczenia z łódki w sytuacji "zbliżonej" do krytycznej, a te orurowanie takowej szansy absolutnie mu nie daje. Natomiast nie wykluczam tego, że ten RIB bardzo fajnie pływa na spienionej i zafalowanej wodzie tylko przy ewidentnym cofnięciu manetki do tyłu czyli po zredukowaniu prędkości. Tak, że nie dyskredytował bym tej łódki do pływania po "nieco" wzburzonym Bałtyku (na co zwracał uwagę Kolega Andretoja- aczkolwiek mamy tu ewidentny tryb "przypuszczający"). Natomiast zwracam uwagę na bardzo fajny "desing" tego RIBa- bo wygląda on autentycznie bojowo!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.