Skocz do zawartości

Szybkie, zwrotne, latwe w transporcie - RIB/OPEN - Problem z wyborem


MMHammer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zastanawiam sie nad zakupem czegoś dającego dużo frajdy

Pływanie 80% Adriatyk

Zabawa - skakanie po falach, wake itp 70%

Turystyka w 3-4 osoby 20%

Turystyka w 4-5 osob 10%

 

Ten sezon pływałem ribem 5,2m z Suzuka DF1115

Silnik troszke za cieżki ale mocny.

 

Chce zmienic na cos bardziej zwinnego szybkiego i nowszego.

I tu problem

 

Jak patrze na silniki jakie można włożyć na łodzie typu RIB czy Open4.0- 4,5m to zastanawiam sie czy to pływa szybciej od sportowego kajaka :)

Wiem waga

 

Co myślicie na temat

AM460/ AM480

amjacht.com.pl/

Banta 460

http://www.banta.pl/index.php?adres=21&nr=5&pos=0

+ silnik np TOHATSU TLDI 90 /ETEC90

 

a RIBem

Rib ZGB 470

http://archiwumallegro.com.pl/rib+łódź+hybrydowa+zcb+470+gwar+5+l+tokarex-1_2402431232.html

R-450 LUX KOLIBRI

http://www.pontony.net.pl/kolibri_rib.php

R-400 LUX KOLIBRI

http://allegro.pl/show_item.php?item=5018363643&msg=Twój+e-mail+został+wysłany.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

 

ew BRIG

F450DeLux

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p2065,lodz-hybrydowa-rib-brig-falcon-450-deluxe

F400

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/index.php?p2060,lodz-hybrydowa-rib-brig-falcon-400-sport-jasnoszary

 

 

+ silnik Tohatsu TLDI 75/90 142kg

lub cos ze starszych Yamah 60-75 110-122kg do Riba ze wzgl na wage

 

 

Zależy mi na lekkości (transport) Jede do Grecji/Albani a to ponad 2000.

Jaka jest możliwa predkość z takim zestawem

Z Ribem 5.2m (waga zestawu ok 700kg) po spuszczeniu pow leciałem 100-130 (auto 180KM) spalanie 10/11l

Wiem że to wbrew przepisą ale jak miałbym jechać 80km/h to żona wysadzi mnie po drodze razem z łódką :))

 

 

Biorę też pod uwage zakup skutera jako pujście w stonę szaleństwa na wodzie i łatwości transportu zestawu na wakacje.

Tylko że możliwości turystyczne takim sprzętem są sporo niższe, ciągniecie waka / koła też pewnie trudniejsze i spalanie przy tych silniejszych wer troszke jak dla mnie za wysokie (przymierzałem sie do RXP ale koszty 6 000 - 8 000 na paliwo na wakacje i serwisu turbiny 2- 3 000/2 lata to masakra)

To wydaje mi się 3x wiecej niż przy suzuki 115 Tu spalanie miałem przy normalnym pływaniu 12-13l a przy zabawie 16-18l/h

 

Jestem w kropce i nie wiem na co sie zdecydować

 

 

Sorrki ze sie tak rozpisalem

Pomóżcie

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z dowolnie ciężkim/lekkim RIB-em obowiązuje cię 80 km/h

 

2. Ja jeżdzę do Grecji 2500 km i nie płaczę (no OK, 1100km do Triestu i promem na Peloponez)

 

3. Jak chcesz okazjonalnie zmieścić na tym 4-5 osob ???

http://www.permatech.com.pl/e-sklep/galerie/l/lodz-hybrydowa-rib-brig_5246.jpg

 

Pływanie czymś takim po Adriatyku to albo spacerowo albo za karę 2 osoby z przodu.

Jak to ładnie forumowicz @jaceksu kiedyś napisał - "siedząc na dziobie można wypluć wątrobę"

 

Masz fajny silnik - 200 kg to nie jest wcale dużo. Nowa HONDA BF100 to masa 170-180 kg

 

Moim zdaniem zamienisz z lepiej na gorzej. F450 z silnikiem 60 KM nie bedzie pewnie znacznie szybsze niż to co miales.

 

Jezeli łodka ważyla 700 a silnik 200, przyczepa pewnie 250 to RIB 5,2 wazyl 250 kg ???

Czy pisząc 700 miales na mysli lóldż 500 + silnik 200 ?

 

Ja zdam relację w 2015 z pływania ALU RIB-em z mojej stopki 5,4m 380 wagi z pełnym wyposażeniem 180 kg silnik.

Na razie widzę, że masz takie dylematy jakie ja mialem ale uważam, że chcesz zamienić na gorzej ...

 

>>>>>>>>>>>>>>

 

Poniżej przykład:

 

Stabilna łódź do pływania po falach , "suchy" kadłub nie pozwala fali wejść na pokład podczas płynięcia , bardzo zwrotny i szybki kadłub (z silnikiem HONDA 50KM , dwoma osobami na pokładzie i zbiornikiem pełnym paliwa max. uzyskana prędkość prawie 70 km/h !)

 

A tu masz filmik z pływania RIB-em 420 kg 5,9m z silnikiem HONDA BF135 (a można tam powiesić 150KM)

I max taki sam 70 km/h ale 5 osób na pokładzie.

 

 

Na małym RIB-ie będziesz miał wrażenie większej szybkości ale w praktyce on nie będzie szybszy - tyle mojego gdybania.

Możesz spróbowac w CRO wypożyczyć rózne jednostki. Nie ma to jak samemu potestować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 300kg RIB + 200kg silnik + przyczepa 150kg + pewnie ze 100kg na łodce drobiazgów.

 

Silnik był za ciężki do tego Riba

Start miało fajny

W slizg wchodziło bardzo szybko ale jak mysle słusznie podczas pływania zauważył JohnyBravo tuby ocieraja o wode

Za bardzo dociążony tył

W 4ke na Jeziorsku na gładkim uzyskaliśmy aż 48km/h GPS przy lekko nie dokrecającej srubie 4900obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie lepiej poszukać RIB-a przewidzianego na 115 KM max i 200 kg silnika ?

Czy koniecznie chcesz pozbyć się swojego zestawu ?

 

A ten RIB na tabliczce znamionowej/instrukcji jaką ma dopuszczalną moc i masę silnika ?

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

BRIG Falcon 570 lub Navigator 570 by pasował do tego silnika

 

Falcon lżejszy bo 420 kg, albo taki chińczyk ALU jak mój (jest na 115 HP) i waży 380 kg

Tylko, że Falcon jak się doda ławeczki z tyłu to pewnie dobije do wagi navigatora

 

>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Ja już byłem zdecydowany na NAVIGATORA ale łodka 500 kg, silnik 200 kg - przyczepki w PL ważyły 300 kg czyli 1000 kg bez paliwa. A DMC auta 2450 wiec DMC zestawu max 950 kg.

 

Ale z mojego rozeznania SPORTIS 5400 lub NAVIGATOR 570 były najfajniejsze do silników 100 KM

 

Jak do szaleństw w 2 osoby masz jeszcze Sportisa 380 z Evinrude 30 KM ... gdzies na sieci jest filmik jak to fajnie pływa

 

>>>>>>>

 

Nie mogę namierzyć. Tu masz od 6.30 SPORTIS MC-3800 zdaje sie, że z silnikiem 30 KM

Zresztą ten SPORTIS ma max 30 KM właśnie.

 

On ma podwójnego jockey-a - będzie fun na fali ale na dłuższe wycieczki z falami może być męczące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszedłem z założenia że jak już łódka pow 350kg to laminat jako wygodniejszy.

Poza tym po pływaniu moim Ribem mam wrażenie że laminat o podobnych wymiarach poza wieksza iloscia miejsca da mozliwosc powieszenia wiekszego silnika i wieksze predkosci

Do takiego AM470 czy BANTA z 90 ETECiem pływa podobno bardzo fajnie

BANTE z 90ka ETECA ma kolega Forumowy CALCIO23 ale nie odpowiada na maile.

 

Jednak to miejsce jest mi tak średnio potrzebne ważniejsze jest dla mnie

1. Zwrotność/szybkość/lekkość - FAN Z PŁYWANIA

2. Lekkość i niskie opory przy transporcie

3. Łatwość w ciągnieciu waka

4. Ekonomika pływania

5. Możliwości transportowo turystyczne

 

Dlatego uznałem że nr 1 bedzie mniejszy RIB

Takie 4,5m w końcu są o połowe lżejsze niż mój to z połowe mniejszym silnikiem powinny fruwać i mało palić.

Skuter pięknie wpisuje się wpierwsze 2 punkty ale za to 3 i 4oblewa po całości, choć może warto ?

 

Co do mojego zestawu to silnik sprzedany i RIB też bedzie wystawiony na sprzedaż.

 

Jak się nie sprzeda to kupie 90ke w 2T do niego (na tabliczce jest max 100KM wagi nie podali) i bede pływał dalej.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pływanie czymś takim po Adriatyku to albo spacerowo albo za karę 2 osoby z przodu.

Jak to ładnie forumowicz @jaceksu kiedyś napisał - "siedząc na dziobie można wypluć wątrobę"

 

F450 z silnikiem 60 KM nie bedzie pewnie znacznie szybsze niż to co miales.

 

 

Mam twardą załoge :)

Jest walka o miejsce na dziobie  ;D ;D ;D wątroby mają młode odporne na wstrrząsy

 

Co do szybkości to mam wrażenie że co bym nie kupił to będzie szybsze niż moje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja szukałem to nie było NAVIGATOR-a 520 tylko 570

Teraz może bym kupił właśnie NAVIGATOR-a 520 z silnikiem 100 KM (nie wiem czy jest e-tec 100 KM, jak nie to 90 KM)

Waga z silnikiem i paliwen podana na stronie to 725 kg. Jakby znalez przyczepke o wadze 220 kg (taką mam mieć pod mojego chnczyka) to zmiescilbys sie z DMC 950

 

Czemu Navigator a nie FALCON ? Bo jak doposazysz Falcona w kanapę/bakistę, pompy zęzowe i inne rzeczy to wyjdzie drozej lub to samo co masz fabrycznie w Navigatorze

 

http://www.brig-ribs.com/uploads/cms/original/N520_01.jpg

 

Ładna łodka, dealer w PL, gwarancja w PL.

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Czemu Cię namawiam na 5,20 z silnikiem 100 KM a nie FALCON 4,5 z silniekiem 60 KM ...

Różnica w masie silnik + łódź będzie ze 150 kg, róznica w mocy 40 KM

Cytujac kolegów z forum 10kg na 1KM zostanie Tobie 25 KM zapasu ...

Generalnie ja jestem zwolennikiem takiej konfiguracji RIB-a gdzie masz dwa siedzenia przed konsolą i szeroką ławeczkę z tyłu.

 

nawet 5 osób zmieścisz wtedy dosyć komfortowo.

I patrząc na zdjecia tego NAVIGATOR-a to zapewne ma dużą bakistę pod tą ławeczką, druga w konsoli, dziobową a może i coś się da upchnąć do jockei. Zapewne pokład samoodpływowy i popmy zęzowe.

 

To co ja kupiłem to odradzam ponieważ po wystawie w Soutchampton ceny podnieśli o prawie 30%.

Wcześniej jedna firma to był importer/gwarant/dealer a teraz jest klasyczna struktura importer i dystrubutorzy

 

Do tego kurs funta poszedł ponad 10% do góry i taki chińczyk będzie droższy od BRIG-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Zwrotność/szybkość/lekkość - FAN Z PŁYWANIA

2. Lekkość i niskie opory przy transporcie

3. Łatwość w ciągnieciu waka

4. Ekonomika pływania

5. Możliwości transportowo turystyczne

 

Dlatego uznałem że nr 1 bedzie mniejszy RIB

Takie 4,5m w końcu są o połowe lżejsze niż mój to z połowe mniejszym silnikiem powinny fruwać i mało palić.

Skuter pięknie wpisuje się wpierwsze 2 punkty ale za to 3 oblewa po całości, choć może warto ?

 

Moim zdaniem skuter jak najbardziej wpisuje się we wszystkie punkty, tylko trzeba wybrać odpowiedni model.

Ja na Twoim miejscu poszukałbym Yamahy VX 110 lub SD GTI 130.

To bazowe modele, ale pod względem przyspieszenia czy v-max zostawiają riby i motorówki w tyle (0-50km/h ok.3s, v-max ok.90km/h). Dynamika pływania, zwrotność i fun są typowe dla skuterów i nieporównywalne do niczego innego. Podobnie rzecz się ma z transportem.

Doskonale nadają się do holowania zabawek czy wake'a, a że są trzyosobowe to doskonale dają radę również w czasie wycieczek krajoznawczych. Nie wydrenują też portfela, bo średnio palą ok.12-15l/h, a mając niezawodne silniki, nie zmuszają do obaw przed serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też fajna opcja z tym skuterem. Na zachodzie budują się ruchy typu SHARE GOODS

Albo RENT A ...

 

Jedziemy w dwie rodziny, jedni ciągną RIBa, drudzy skuter a na miejscu używamy je zamiennie :)

A ile kosztuje wynajem RIBa czy skutera w CRO ?

Bo tam jest to tańsze niż w GR i nie wiem czy jest sens ciągać.

 

Dodatkowo tam gdzie ja jadę to nie mażdnych wypożyczalni RIB-ów czy skuterów.

Lubię rejony bez dużych hoteli/resortów - generalnie dosyć bezludne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jedziemy w dwie rodziny, jedni ciągną RIBa, drudzy skuter a na miejscu używamy je zamiennie :)

A ile kosztuje wynajem RIBa czy skutera w CRO ?

Bo tam jest to tańsze niż w GR i nie wiem czy jest sens ciągać.

 

Dodatkowo tam gdzie ja jadę to nie mażdnych wypożyczalni RIB-ów czy skuterów.

Lubię rejony bez dużych hoteli/resortów - generalnie dosyć bezludne.

 

Uklad bardzo fajny Rib i skuter na miejscu

 

Napisz jak plywa twoj zestaw ile pali itp

 

Masz bezposrednie porownanie Rib kontra skuter na wakacjach

Transport, slipowanie, fan z plywania ekonomika itp

Napisz cos wiecej i jaki skuter

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na skutery jestem juz zbyt stary i zbyt "niedołężny" ;)

 

@Funyo i kilku kolegów z forum to eksperci. @Funyou poradził tobie 2 posty wyżej.

 

Ja tym RIBem będę pływał dopiero w 2015.

W sumie konfguracja podobna do twojego:

Mój 5,4m twój 5,2

No masa mniejsz bo to ALU, 400 kg, 500 kg z paliwem, 680 z paliwem i silnikiem

 

Według importera w UK, który używa takowy na codzień wokoło UK to prędkośc podrózna 50 km/h powoduje spalanie minimum 50 l na 100 km. Trzymanie w ECO modzie (ta Honda ma takowy w granicach podajże 3500 - 4200) może zaowocować mniejszym spalaniem ale kto myśli o ECO na wakacjach.

 

Mnie chodziło o to, że spotkałem turystów w Grecji zawiedzionych brakiem wypożyczalni.

Twierdzili, że obecnie w CRO jest tego mnóstwo ( i skuterów i RIB-ów) stad moje pytanie czy nie opłaca sie zaciągnać jednej rzeczy a wynamować drugiej czy wogóle nie lepiej wynajmować w CRO ... (ja byłem w CRO naście lat temu i teraz zapewne jest dużo lepiej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprzetu w CRO jest dużo ale cenaza wypożyczenie Riba na dzień to z tego co pamietam 200Euro + paliwo ( taki na oko pod 5m z 60tką)

W tym roku lecimy na miesiąc Albania, Grecja i szukam czegoś co bede miał na miejscu tak na te 2h dziennie przynajmniej

 

Wypożyczyć to mysle warto może na 2-3dni i koniec

Co bede robił przez pozostałe  :'(

 

Co do spalania to mój przy 2-3 os przy predkości ok 35 palił 12-15l/h

Zabawa czy wake 15-18

Mase moj ma mniejsza chyba

Rib 300kg

Silnik 200kg

paliwo 35l

kotwica aku i inne z 20-30kg

Razem +/- 560kg + załoga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na miesiąc to pytania nie było. Sam jeżdzę na 6 tygodni do Grecji i to był powód aby przy tak długim pobycie ciągnąć RIB-a

 

Spalanie masz podobne. Gościu pływa na dlugie dystanse i ciśnie 50 km/h (pewnie max tej konfiguracji to 55 - 60 km)

 

Tobie wychodzi 36-45 l / 100 km przy 35 km/h

 

Czy wybierzesz jakiegoś Sportisa, czy BRIG-a zapewne kupisz dosyć dobrego RIB-a

 

Albo to co @Funyo zaproponował. Czyli skuter/

 

Ja muszę RIB-a bo mam rodzinę 2+3 i sporo bagaży dla 5 osób (5 krótkich pianek, masek, płetw, ...)

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Ja używam łodzi na zwiedzanie Grecji od strony wody. Na zasadzie co tydzień (dwa) inna wioska z portem jako baza wypadowa.

A z tej bazy wycieczki lewo, prawo ;)

I to są wycieczki, 20, 50, 120 km w jedną stronę. Zabieramy wspomniany sprzęd do snorkellingu, jakiś koc, jakies kompaktowe 3 wędki, picie, jakieś przekąski. Czasem będziemy zabierać też kajak dmuchany 3-osobowy gumotexa aby popływać po osłoniętyc zatoczkach. Sporo bagaży, sporo osób, muszę mieć wbudowany bak 90-120l paliwa -

 

to są moje wymagania

Czyli najlżejszy możliwy 5,2m do 5,4m (w GR są bardzo łagodne przepisy jednostek do 5,5m).

Do tego wbudowany bak > 90 l

Jak już to samoodpływowy plus pompy zęzowe

5 siedzeń z tyłu konsoli.

I aby rzeczywista waga zestawu nie przekroczyło 950 kg (DMC przyczepy) (przyczepa, łódź w pełnej konf., paliwo)

 

To były moje wymagania.

Ty musisz zastanowic sie nad swoimi.

Skoro będziesz w Albanii to w Grecji polecam Korfu (prom z Igumenisy) - najzieleńsza wyspa

Lub Lefkada (albo tydzień tu i tydzień tu przy tak długim pobycie)

 

Tylko szukaj kwatery na brzegu wschodnim (od strony kontynentu)

Przy częstych wiatrach PN, Zac, PN-zach miałbyś problem z wypłynięciem

 

Wyspy nie są ogromne, nie musisz nastawiać się na długie wycieczki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez jest opcja ktora biore pod uwage

Znalazlem nawet pod tym kontem Tohatsu 90 TLDI 142kg

ale pomysl byl zmiana na cos nowszego ciut mniejszego latwiejszego w transporcie.

 

Napisz do @Jaceksu29 PM z prośbą o wycenę EVINRUDE 90 INLINE (tego lekkiego)

A jaki masz max na tabliczce znamionowej ? Bo starszy Włoski RIB to 5,2 to ja bym obstawiał, że 75 KM

Wtedy wystarczyłby EVINRUDE 75 KM. Wysłij mu zdjecie RIB-a i zdjecie jego tabliczki

 

EVINRUDE da kopa na dolnym zakresie - tam gdzie bawisz się w ciąganie, skakanie.

Ja bym najpierw zainwestował w silnk a na następny sezon łodkę. No chyba, że koniecznie chcesz odświeżyc całość

 

Może inni koledzy mnie poprą ale skoro masz RIB-a 300 kg to jak kupisz mnijeszego i zjedziesz z wagą do 200 kg to i tak na plecach nie będziesz go nosił. Do ciągania te 100 kg mniej nie będzie jakąś wielką różnicą. Do slipowania równiez.

 

Ponizej masz RIB-a 5m z silnikiem EVINRUDE E-TEC 75

 

To są ciągle 2-takty ale z wtryskiem bezpośrednim, dawkowaniem paliwa i oleju komputerowo. Czyste, mniej hałaśliwe niz starsze dwutakty, mają ciągle pozytywne cechy dwutaktów czyli bardziej płaski przebiego momentu dla mniejszych obrotow i kiedyś 2-takty miały mnijeszą masę - nie wiem czy dotyczy to ciągle nowych EVINRUDE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale ten rib na filmie wcale swietnie nie plywa. Takie plywanie to nie dla rib. Rib zostal stworzony dla zupelniej innych celow. Ciekawe jak ten rib by sie zachowal na fali nawet na Baltyku.  Przy duzej predkosci i bardzo ostrym zakrecie ten rib sie wywroci a sternik bedzie mial problem z wyjsciem przez ta rame.

 

Jesli ktos chce lodz do scigania sie na rzece czy jeziorze to po co rib. Do tego celu sa inne typy lodzi.

 

Jesli mieszkasz nad morzem lub bedziesz plywac na ribie na morzu specjalnie wtedy kiedy tak zwane "biale lodzie " wracaja do mariny bo za duza fala. To zrob kurs tam gdzie ucza plywac na ribs w roznych warunkach . Samemu sie uczyc do troche dluzsza droga.

 

Na plywanie z duza fale nie kupuj riba z lawka tylko z siedziskiem jockey. Przetestuj na morzu potem kup. Predkosc to nie jest najwazniejsza sprawa - osiagi i wytrzymalosc to dopiero cos.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocno zgodzę się z @andretoja

Duży nadmiar mocy i mała waga - ten rib na filmie by po prostu na fali poleciał jak latawiec. Tu na gładkiej wodzie widać jak zaczyna już go unosić... po prostu dla niego jest za szybko. Z całą pewnością by lepiej to wyglądało jakby go załadował maksymalnie jak dopuszcza producent wtedy ta mocy się przydaje.

Kolejna sprawa prawdopodobnie ma mechaniczny ( na cięgno) układ kierowniczy i dlatego nosi go tak na boki ( luzy na układzie).

Gdyby miął hydraulikę to bardziej by panował nad sprzętem.

Hydraulika to hydraulika (!) moja testówka ce teraz sobie zrobię też będzie z hydrauliką i to tylko na 30KM, ale różnice są olbrzymie w komforcie i precyzji prowadzenia łodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zrob kurs tam gdzie ucza plywac na ribs w roznych warunkach . Samemu sie uczyc do troche dluzsza droga.

 

Czy w PL są takie kursy ? Najlepiej z własnym RIB-em ?

 

>>>>

 

Umieszczając filmik chciałem pokazać energię silnika. Wyszukałem na YT po haśle "EVINRUDE 90"

Czy autor wątku ma zdjęcia swojego RIB-a ? Możliwe, że to zacna jednostka i niepotrzebnie kombinuje

 

Albo potrzebuje zupełnie innego rodzaju łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nalezy poszukac takiej szkoly na wybrzezu np w Gdyni. Zapytaj sie czy prowadza nauke na ribach w roznych warunkach pogodowych. Zapytaj sie jakie praktyczne doswiadczenie ma prowadzacy kurs. Co wchodzi w zakres kursu.

Taki kurs polecam . Rib to nie motorowka.  Po skonczeniu takiego kursu mozesz smialo plynac np na Bornholm jesli oczywiscie papiery Ci pozwalaja

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Papiery mi nie pozwalają

2. Mam wypływane dopiero trochę ponad 100 godzin po morzu w Grecji ale nie dalej niż 3 km od brzegu

3. Mam wielki respekt do morza

4. Ponzałem już fale śródziemnomorskie opływające Kretę i mój respekt z punktu 3 się podwoił

5. W te wakacje mam nadzieję wypływać 100 - 150 godzin podczas długiego pobytu w GR - ale i tak mój respekt do morza nie zmaleje ...

 

Dzięki za info o kursach. Może w 2-giej połowie sierpnia coś znajdę w PL, przed wakacjami nie wyrobię.

Chyba, żeby na majówkę się udało. Jak zobaczysz jakiś warty zainteresowania kurs to bardzo proszę o info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten z filmu v-500Rs swietnie plywa

Zwrotny leekki tuby nie ciagna za lodka wody tylko sa nad woda

To jest bardziej kwestia dobrze dobranego ciezarem silnika czy raczej konstr lodzi (wysokosci wklejenia tub) ??

 

Sam juz nie wiem co o tym wszystkim myslec

 

Też bym miał zastrzeżenia do słowa "świetnie".  Ten RIB ma bardzo mocno V-wcięte dno i przy (zapewne) zbyt  dużej mocy silnika na tyle wysoko wychodzi ponad wodę, że  zachowuje się na niej wyjątkowo  niestabilnie. Troszkę też mnie przeraża te swoiste orurowanie- wygląda  niczym klatka w samochodzie rajdowym.  "Po mojemu" to sternik powinien mieć wręcz możliwość wyskoczenia z łódki w sytuacji "zbliżonej" do krytycznej, a te orurowanie takowej szansy absolutnie mu  nie daje.

 

Natomiast nie wykluczam tego, że ten RIB bardzo fajnie pływa na spienionej i zafalowanej wodzie tylko przy ewidentnym cofnięciu manetki do tyłu czyli po zredukowaniu prędkości. Tak, że nie dyskredytował bym tej łódki do pływania po "nieco" wzburzonym Bałtyku (na co zwracał uwagę Kolega Andretoja- aczkolwiek mamy tu ewidentny tryb "przypuszczający").

 

Natomiast zwracam uwagę na bardzo fajny "desing" tego RIBa- bo wygląda on autentycznie bojowo!!! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...