smoki3 Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Wybór nowej łodzi motorowej do 4,5m - Nie Riba. Zaznaczam nie jestem producentem ani sprzedawcą łodzi. A moim zamieram zakładając ten temat jest rzeczowe „Za” daną łodzią. Mam zgodę administracji na zamieszczanie linków w tym temacie. Po paru latach pływania pontonem po Jadranie doszliśmy z rodzinką do wniosku, że pomimo wielu przewag składanego zestawu mamy dość małego zasięgu pontonu oraz każdej ciut większej chlapiącej nas w środku fali. Postanowiliśmy poszukać nowych możliwości rozwoju w rozsądnych granicach finansowych sprzętu około 10,000 zł plus używany silnik 20KM-30KM oraz przyczepa podłodziowa do 750kg DMC. Bez konieczności zmiany auta przednionapędowego. Pierwszym impulsem była myśl o łodzi typu rib. Jednak po obejrzeniu sobie w ostatnie wakacje, w jednym z Chorwackich serwisów zajmujących się łataniem i klejeniem pontonów, ribów wszelkich możliwych producentów i ich awarii mina nam zrzedła. Kupując używanego riba trzeba się liczyć z nieszczelnościami powłok, a co gorsza ze starzeniem się kleju. Co oznacza puszczanie łączeń w każdym możliwym miejscu w zupełnie nieoczekiwanej chwili. Na co pływając na morzu nie można sobie pozwolić. Natomiast nowy Rib typu „Chińczyk” zaczyna się od 20,000 tysięcy wzwyż. O cenach tych z pierwszej półki nawet nie będą wspominał. Z tego powodu pomimo niezaprzeczalnych zalet takiej łodzi zakup w/w odrzuciliśmy. Pozostały łodzie z laminatu ponieważ te z aluminium też sporo kosztują. Rynek wtórny jest szeroki i pełen niespodzianek, bardzo trudny może nawet niemożliwy do omówienia. Szukając nowej łodzi u producentów dowiadujemy się o wymiarach, parametrach nautycznych łodzi nowych. Co może być bardzo przydatne przy kupnie używanej skorupy (sam jeszcze nie wiem czy na ten manewr się nie zdecyduję?). Szukając łodzi i mając dość ciągłego skręcania karku do rumpla silnika na pontonie odrzuciłem łódki bez możliwości sterowania kierownicą oraz zamontowania na pawęży dodatkowego małego silnika pomocniczego. Przeglądając nowe oferty łodzi do 3,60m - 3,80m w cenie około do 5,000zł okazało się, że w/w mogą mieć założony max. silnik do 10KM i brak miejsca na pawęży do założenia silnika zapasowego. W ten sposób przechodzimy do półki 4,20m- 4,50m, lecz zanim to zrobimy pozostaje pierwsza logiczna forma postępowania, zakup przyczepy podłodziowej. I tu pierwsze zdziwienie! Po zmianie naszych przepisów na kompletnie nieopłacalne wykonanie przyczepy „SAM” rynek wtórny zgłupiał. Nową ocynkowaną przyczepę można kupić u producenta w tej samej cenie, co starą malowaną na rynku wtórnym (ceny ocynkowanych z drugiej ręki też szybują). Tu należy uczulić wszystkich chcących dokonać zakupów łodzi używanych, a sprzedawanych z przyczepami, że warto sprawdzić czy przyczepa jest zarejestrowana. Ja czyniąc pierwszy krok zdecydowałem się na firmę TEMA. W Polsce jest bardzo wielu producentów łodzi wybór tej właściwej jest bardzo trudny szczególnie decydując się wydać około 10,000 złotych i wybierając łódź, która choć po części nautyczne będzie dorównywała ribowi, a na dużych (większych) falach pasażerom kręgosłup nie będzie oddzielał się od czterech liter. Jest tu jeden haczyk, którego ze względu na okres zimowy nie spełniłem. Próbne pływanie łodzią u producenta. Co na pewno uczynię z wiosną. A jak na razie mogę się posiłkować postami z różnych forów oraz filmikami z YouTube. Wstępnie pozwoliłem sobie od wyselekcjonować cztery łodzie od czterech producentów. Każda z tych łodzi ma założoną cenę zakupu oraz parametry. Cen części dodatkowych łodzi nie podaję, kto będzie zainteresowany sam może się dowiedzieć. Zacznę od najstarszej konstrukcji, co oczywiście nie znaczy najgorszej. Łódź motorowa Romana 430 CLASIC Dane techniczne: - Dł. 4.20 m - Szer. 1.80 m - Wys. 0.80 m - Masa jednostki pustej 220/190 kg - Ilość osób 4/5 - Max. moc silnika 30 KM - Wysokość pawęży 508 mm (stopa L) - Max. nośność 445/520 kg - Kategoria projektowa C/D - Materiał kadłuba lps / GRP - Certyfikat CE .......................................... Podstawowe wyposażenie łodzi: - 5 schowków, - konsola z układem kierowniczym, - 4 relingi CLASIC INOX, - ucho cumownicze z przodu INOX, - 2 ucha cumownicze z tyłu INOX, - pawęż wzmocniona pod silnik do 30 KM wys. 50 cm (stopa L), - ochraniacze pawęży, - guma odbojowa, - korek spustowy, - odpływ z pokładu, - odpływ misy silnika, - kolory (np. kremowo-granatowe, kremowo-białe, kremowo-wiśniowe, szaro-granatowy, szaro-białe, lub inne). ................................................. Dodatkowe wyposażenie łodzi: - 2 dodatkowe schowki !!! NOWOŚĆ !!! - winda kotwiczna (rolka) INOX, - gniazda wędek, - drabinka INOX, - pokład słoneczny, - komplet materacy. Łódź motorowa Wigry 434 Wigry 434 Długość 4,24 m Długość pokładu 2,66 m Szerokość 1,62 m Szerokość pokładu 1,22 m Wysokość 0,82 m Głębokość w środku 0,53 m Waga 215-220 kg Wyposażenie: wigry 434 wersja ful ....zł wyposażenie: bakisty szt 3 relingi niskie szt 4 (dziobowy 150 cm szt 2) konsola owiewka (pleksi) przekładnia kierownicy kierownica sterociąg swiatło topowe tylne światła nawigacyjne (led) fotel kapitański regulacja wysokości -obrotowy gniazdo zapalniczki na konsoli wskaźnik poziomu paliwa zbiornik 41L linia paliwowa instalacja elektryczna do zasilania silnika guma odbojowa zakończenia gumy (stal nierdzewna knagi na rufie szt 2 ucho cumownicze dziobowe sz1 uchocumownicze rufowe szt1 pochwyt przy konsoli pochwyt do wychodzenia po drabince pagaj .................................................... elementy dodatkowo płatne: drabinka rufowa.. zł materace ..zł pokład słoneczny + materac ..zł plandeka portowa .. zł (materiał Sunbrella 5lat gwarancji na kolor) pantograf do silnika elektrycznego... zł instalacja pod silnik elektryczny ... zł daszek z materiałem z Sunbrella.... zł winda z knagą zaciskową ..... zł dywanik na pokład..... zł Testy z pływania: Łódź motorowa FOX 420C FOX 420C - DANE TECHNICZNE Kategoria projektowa C/D Długość całkowita 4,17 m Długość kadłuba 4,14 m Szerokość całkowita 1,675 m Szerokość kadłuba 1,645 m Maksymalna moc silnika 22 kW - 30 KM Wysokość pawęży 0,4 m Wyporność 515 kg Waga jednostki pustej 185 kg Nośność maksymalna 300/385 kg Maksymalna ilość osób 4/5 Kąt pochylenia dna V (deadrise) 11o Wysokość burty 0,6 m ......................................................... Bardzo dużo możliwości konfiguracji i wyposażenia łodzi Łódź motorowa Horn 440 Niestety nie podaję strony producenta ponieważ w/w zawsze kiedy ją próbowałem otworzyć była niedostępna. Łódź motorowa HORN 440 SPORT - Dane techniczne: • Długość 440cm • Szerokość 180cm • Waga łodzi pustej max 215kg • Maksymalny silnik 30KM • Kategoria projektowa C • Organ certyfikujący Germanischer Lloyd ....................................................................... - Wyposażenie standardowe: • Bakista tylna wyposażona w 2 zamknięcia ( kandahary) z możliwością zamknięcia na kłódkę • Powierzchnia półki bakisty wykończona estetycznym żelkotem • Właz rewizyjny w tylnej bakiście • Kratka wentylacyjna tylnej bakisty • Uszczelnienie klapy tylnej bakisty • Kolor biały • Przednia bakista • Właz z zamknięciem bez kluczykowym przedniej bakisty • Pokład ze strukturami antypoślizgowymi • Otwarta bakista dziobowa z odpływem wody • 2 otwarte półki samo odpływowe wewnątrz łodzi • 2 ochraniacze pawęży pod silnik spalinowy • Montaż silnika spalinowego według dodatkowego zamówienia w cenie • Gumowa listwa odbojowa( kolory szary, czarny lub niebieski do wyboru) z zakończeniem ze stali kwasoodpornej 316L • Ucho cumownicze przednie ze stali kwasoodpornej 316L • 2 szt. ucho cumownicze tylne ze stali kwasoodpornej 316L • 3 szt. Knagi ze stali kwasoodpornej 316L • Relingi przednie niskie ze stali kwasoodpornej 316L • Handreling-i tylne ze stali kwasoodpornej 316L • Konsola z owiewką • Mechaniczny układ kierowniczy do 50KM • Odpływ wody z miski silnika • Właz/wizjer wodoszczelny miski silnika • Grawitacyjny odpływ wody z pokładu z korkiem zaciskowym • Korek spustowy owalny chromowany • Ławka środkowa • Wzmocnienia pod kabrio bimini • Gwarancja na poszycie łodzi 6 lat • Poszycie wykonanie na winyloestrowej żywicy antyosmotycznej z dużą zawartością zbrojenia biaxalnego oraz materiału przekładkowego SBC • Ultra mocna pawęż wklejana podciśnieniowo • Pokład z dnem klejony ultra mocnym zbrojonym klejem • Żelkoty izoftalowe • 4 komory wypornościowe • Ultra sztywny pokład na bazie SBC beż używania pian • Siedziska usztywnione w systemie herex Jest też szerokie wyposażenie dodatkowe oferowane przez producenta. Testy z pływania: Łódkę producenta z pod Szczecina ABC 485 Łódź motorowa ABC 485 Wykonana jest z żywicy poliestrowej , w technologii dwu płaszczowej,posiada podwójne dno. wymiary: -długość 4,85m -szerokość 2,35m !!! -waga 270 kg -dla 6 osób -Certyfikat CE Dodatkowe wyposażenie : -układ kierowniczy -rolka kotwiczna dziobowa -komplet wioseł -odprowadzenie wody z kokpitu -komplet relingów -deska pod silnik -knaga -konsola sterownicza Proponowana cena łodzi bez elementów dodatkowych to około 8000,zł. Co do tej łodzi propozycja wydaje się kusząca, jednak oglądając film umieszczony przez producenta łodzi coś jest z wyważeniem tego sprzętu. Albo silnik jest za duży do tej maszyny albo umiejscowienie sternika jest zbyt blisko pawęży. Ten problem można sprawdzić tylko pływając na tej łodzi samemu.[/color] .................................................................. oraz inną alternatywę Tu niestety nie znalazłem strony producenta z Iławy. Łódź motorowa Mario 430 kadłub Roman Mario 430 Mario 4,30 Wymiar 4,25 X 1,80 Jak podaje producent na w/w portalu Wyposażenie: -waga200 KG -3x USZKA CUMOWNICZE -WZMOCNIENIE POD SILNIK i spalinowy do 40 kM -4x SCHOWEK -LISTWY ODBOJOWA -komory wypornościowe -podwójne dno -odpływ z kokpitu -konsola sterownicza z kierownica Cena takiej łodzi 7500,zł. Wersja "surowa" to 3800,zł. bez konsoli, jak mnie poinformowano konsolę mogą założyć za 1650,zł. Jednak jeśli ktoś lubi majsterkować, a woli mieć nową łódź nie z rynku wtórnego można sobie do takiej łodzi dokupić Konsolę (ceny od 250 do 750,zł)i ją założyć, to samo z wyposażeniem dodatkowym. smoki3 ....................................................................................... Moje szukanie skorupy skończyło się życie jest życiem preferencje w wydatkach ma obsługa domu, a przyjemność trzeba niestety trochę ograniczyć. Ten temat założony został właśnie dla osób takich jak ja trochę majsterkujących chcących przesiąść się z pontonu na łódź po rozsądnych kosztach. Dał mi / im ukierunkowanie czego właściwie chcę - jakiego sprzętu - parametry. Oraz przyzwoitej jakość łodzi, umiarkowanej ceny bez dodatkowych kosztów - zmiany samochodu który bez problemu uciągnie przyczepę z łodzią o dopuszczalnej masie całkowitej do 750kg. Po przeliczeniu "czynów z zamiarami" zdecydowałem się na zakup łodzi Romana na rynku wtórnym. Tu niestety potrzeba czasu i cierpliwości oraz zimnej krwi by czasami nie walnąć w "stół" po przejechaniu 300 km i obejrzeniu w rzeczywistości "super oferty". Po wertowaniu parę miesięcy internetu, przejechaniu kilku kilometrów znalazłem wymarzoną "Yes, yes, yes" łódeczkę i stoi ona już na placu. Owszem wymaga ona paru zabiegów unowocześniających, kilku godzin pracy ale skorupa jest w idealnym stanie. Łódź pływała z małym silnikiem po wodzie, garażowana była w zimę pod dachem. Uf, przed zakupem jednak "tej właściwej" jednostki na runku wtórnym trzeba zjeść beczkę soli. UF.. ........ smoki3 ps. Przed zakupem łodzi wypatrujcie w danym egzemplarzu: Wszelkich pęknięć, szczególnie w okolicach pawęży i całego kadłuba. Stanu widocznych elementów drewnianych, śladów remontowych czynności dokonanych przy łodzi. Wypytujcie się o historię łodzi, po kilka razy przez telefon i przy spotkaniu. Z im większym silnikiem pływała łódka tym większą wykazujcie przezorność. Pamiętajcie litr dobrej farby do łodzi kosztuje 100zł. Wpakowując się na minę koszt remontu łodzi może przewyższyć kilkukrotnie cenę zakupu motorówki. Jednak jak znajdziecie "TĄ" właściwą radość wasza będzie wielka. :) Mam nadzieję, że temat będzie rozwijał się dalej i pomoże tym nowym "zarażonym" w pomocy do podjęcia decyzji o wyborze łodzi w rozsądnej cenie. smoki3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Stroną oficjalną HORN-BOATS jest ta na FB https://pl-pl.facebook.com/HORNBOATS Nie wiem po co Jacek trzyma tę drugą - chyba aby zniechęcić szukających ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Jaka druga??????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Dolożył bym do tej listy łodzie które mieszczą się w powyższej konfiguracji (w większosci) - nawet poglądowo zeby podejrzeć. Solar 430 , Alfa ,BoatbuildingMotorYacht,Kruger (kilka modeli),Remus vir z konsolą, Boatspoland tez ma jedną czy dwie pozniej Necko,Pegazus , Interster no i Gańcza yacht . Niektore lepiej wykonane,inne gorzej ale niby nautyką nadrabiają (zaslyszane) A kwestia oględzin i weryfikacji stanu oraz remontu olwspokinac nie trzeba.. Wielu z nas się o tym przekonało i obszerne info na forum tutaj do obczytania ^-^ W zasadzie ominal bym chyba naj sam pierw romane z pol.... po czasie uzytkowania juz nie jest tak kolorowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Mam zgodę administracji na zamieszczanie linków w tym temacie. U nas nie ma zakazu publikowania linków, wiec nie mogłeś dostać zgody... :P Chyba skopiowales ten tekst z innego forum... ::) Jaka druga??????? Teraz nie ma ale kiedyś chyba była strona www? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Kiedyś tak. Zlikwidowalem nią bo fb jest duzo wygodniejszy do publikacji ciekawostek na bieżąco oraz jest dostępny dla każdego niezależnie czy zalogowany czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
musti Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Do ciekawostek tak, ale nie do pokazania całej oferty firmy... :-[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 na dużych (większych) falach pasażerom kręgosłup nie będzie oddzielał się od czterech liter. Obawiam się że na każdej tej wielkosci lodzi zbijesz tylek na dużej fali. Tylko z tą różnicą że nie każda zachowa dzielnosc i wytrzymałość na takich falach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 W zasadzie ominal bym chyba naj sam pierw romane z pol.... po czasie uzytkowania juz nie jest tak kolorowo A możesz rozwinąć ten temat ? Bo @smoki zdaje się założył temat ale po kupnie używanej romany .... Na co ma uważać, co wzmocnić a może sprzedać i dołożyć do czegoś innego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Koledzy po kiju narzekają ze trafiają egzemplarze ktore ukazują "pająki"na żelkocie w losowych miejscach oraz wrażliwą pawęż.Zresztą na jakims forum tez ktos mocno podniósł tą kwestie,jak odszukam to wkleje linka.Tutaj kolega kupił uzywkę,nie znamy jej producenta więc moze nie musi się martwić na zapas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Napisze kolega smoki jak sprawdził czy sklejka w paweży nie jest zbutwiala? Wzmocnienie pod pantograf? Wzmocnienia pod knagi? I czy w tym okręcie zejsciowka nie jest przypadkiem wykonana z profili PCV wjezdzajacych pod dach kabiny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cirmus Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Co o tym myślicie ? http://olx.pl/oferta/lodz-wedkarska-motorowa-dl-455-cm-CID767-ID8aUkH.html#7b980d2d4c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 @CIrmus - cena podobna jak za klona HORNA 440 Ktoś kto kupł takiego klona po sezonie przywióżł do Jacka (producenta HORN-ów) Cały pokład w "pajaczkach". Gdzieś jest film na forum Prócz materiałów trzeba jeszcze wiedzy, pieczołowistości i duużo pracy aby super trwała łódź wyszła. Jak masz na tym wieszać nowy silnik za ponad 10 tys PLN to ja bym był ostrozny Albo zebrał wcześniej opinie od zadowolonych klientów (jezeli takowi są) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 @CIrmus - cena podobna jak za klona HORNA 440 Ktoś kto kupł takiego klona po sezonie przywióżł do Jacka (producenta HORN-ów) Cały pokład w "pajaczkach". Gdzieś jest film na forum Prócz materiałów trzeba jeszcze wiedzy, pieczołowistości i duużo pracy aby super trwała łódź wyszła. Jak masz na tym wieszać nowy silnik za ponad 10 tys PLN to ja bym był ostrozny Albo zebrał wcześniej opinie od zadowolonych klientów (jezeli takowi są) @ogórek -nie przesadzasz troszke ? Jaki silnik (10.000zł) mozna tam zawiesić (pewnie masz na mysli nowy) ile , 10-15 kM ?? Zapytaj wędkarzy ile płacili za swoje łódki (nowe) w większosci i jakie silniki wieszają i czy coś zlego się dzieje albo w jakim.wymiarze tak zeby było adekwatnie.Wedkarskie lodki dlugosci 3.5-4 m kupuje sie w takich wlasnie a nawet mniejszych pieniadzach i się pływa ! Sam kupiłem wczesniej nową łódke prosto od producenta za 3.5 tys i pływa z silnikiem za 12 tyś juz 4 rok (3lata u kolegi a najpierw rok u mnie) i nic się nie dzieje a bynajmniej z pawezą. Ps. i tu i na innym forum zetknąlem sie z twierdzeniem "klony horna" tyle ze tam gdzie dyskusja byla bardziej rozciągnięta to te wskazane klony byly starsze od horna o ladnych "naście "lat więc nie mozna sie doszukiwac klonów bo kazdy producent swoje mówi i nalezy to przyjąc. Reasumując -nie skazuj na porazke kazdą inną łódke jak tą wyzej wymienioną bo te łódki pływały pływają i pływqć będa tu link do łófek wędkarzy-zobacz bo ciekawe łodki ludziki mają! tylko zacznij od pierwszej strony http://jerkbait.pl/topic/2244-nasze-łodzie/page-66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Hmmm... Mógłby ktoś bardziej rozwinąć temat ów klonów lub wskazać gdzie można poczytać? Przeformowywanie ma to do siebie że wystarczy zmienić 20 % jachtu i mamy nowy projekt. Jest kilka jachtów co tak powstały, każdy wiedział jak to zrobiono ale nie można było nic udowodnić bo parę rzeczy zostało nieznacznie zmienionych ale niesmak pozostał. Jeśli jest to wykonalne przy jachtach sporo ponad dwudziestostopowych to tym bardziej można robić wędkarskie. Dlatego ni dziwię się Jaceksu79 że nie sprzedaje samych skorup. Poza tym kilka prawdziwych stoczni też nie sprzedaje skorup nie tylko z tego powodu. Co nie zmienia faktu że gdyby komuś zależało to kupił by gotowca i w poprzek rozciął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Reasumując -nie skazuj na porazke kazdą inną łódke jak tą wyzej wymienioną bo te łódki pływały pływają i pływqć będa tu link do łófek wędkarzy-zobacz bo ciekawe łodki ludziki mają! tylko zacznij od pierwszej strony http://jerkbait.pl/topic/2244-nasze-łodzie/page-66 @Lukasz - doczytałeś moje ostatnie zdanie ??? Albo zebrał wcześniej opinie od zadowolonych klientów (jezeli takowi są) Czyli ostrzegałem, że różnie może być ale najlepiej poszukac klientów którzy kupili, użytkowują i są zadowoleni (odnośnie tej oferty) Również zaznaczyłem, że pisze o nowym silniku. 15 czy 20 KM to nówka powyżej 10 tys zdaje się >>>>>> Wydaje mi się, że odczytałeś mój wpis jako "tylko HORN" i nie przeczytałeś dokładnie. @pikus - widziałem filmik - wydawało mi się, że na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2223 Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2016 Przeczytałem dokładnie i podtrzymuje swoje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 @Smoki należy również do formu CRO.pl i zdaje się, że w Chorwacji spędzał wakacje z pontonem Jak widać z tytułu szuka małej łodki aby pływac w Chorwacji. Tylko taki maly dzielny SPORTIS 3800 (@Kliwater takiego posiada) odpada ze względu na koszt całkowity. Trudno jest doradzić coś czym ktoś bezpiecznie będzie pływać po Adriatyku w tak małym rozmiarze i jak najmniejszej cenie. Chyba, że jest "na sali" użytkownik ROMANY, który pływa nią po Baltylku i się wypowie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Skoro śródlądowe jachty żaglowe, po dobalastowaniu i zmianie olinowania z powodzeniem pływają po Bałtyku w różne spore rejsy to czy podobnego zabiegu nie można zrobić z małymi mototutkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Podobny zabieg można by zastosować ale podejrzewam, że na moim ścigaczu zmiana olinowania nic by nie dała a dobalastowanie skończyło by się podtopieniem >:D. Na szczęście bez tych zabiegów dość skutecznie śmigamy po morzach C:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2016 Dobalastowanie przez wstawienie skegu co obniży środek ciężkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.