Skocz do zawartości

zakup łodzi M500 Open


pawigon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowych forumowiczów,

przymierzam się do zakupu swojej pierwszej łodzi motorowej. Myślę o nowej łodzi M500 Open oferowanej przez hondamarine:

http://allegro.pl/lodz-motorowa-mazury-m-500-open-dobiore-silnik-i5718931682.html

http://www.hondamarine.pl/download/cenniki/cennik_lodzi_Mazury_w_wyposazeniu_standardowym_10.01.2011b.pdf

 

Przeznaczenie łodzi to głównie pływanie rekreacyjne z rodziną od czasu do czasu wypad na ryby. Obszar pływania (na początek) to zatoka gdańska, pucka, kanały, zalew wiślany. Przedstawiciel firmy przekonuje mnie, że oprócz dobrej jakości wykonania (wiem, że każdy tak będzie mówił), istotne znaczenie ma większa w stosunku do konkurencji szerokość łodzi (2,27m).

Do łodzi planuję zakup nowego silnika Hondy 50KM.

 

Mazury 500 OPEN

l. osób 6

wym. 4,99 x 2,27

waga łodzi bez silnika 395 kg

zanurzenie 25 cm

max moc silnika 90

kat C

 

Przeglądałm forum ale nie znalazłem nic na temat tej łodzi. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i porady oraz ewentualne propozycje zakupu innej łodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Dobra jakośc wykonania" wyniknęła z mojej rozmowy ze sprzedawcą kiedy poprosiłem o porównanie z inną łodką o podobnych rozmiarach ale mniejszym ciężarze. Komentarz był taki, że łodka konkurencji jest za lekka (przyoszczędzono robocizny i  materiału) podczas gdy M500 ma mocną konstrukcję i nie wygina się na falach.

Ogólnie łódka mi się podoba (na podstawie zdjęć), kontakt ze sprzedającym również. Zwróciłem się o pomoc na forum bo być może ktoś ma doświadczenie z producentem tych łodzi i wyrazi swoją opinię. Generalnie wszelkie opinie czy sugestie mile widziane - nawet jeśli ktoś nie pływał tą łódką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dlatego ja zawsze unikam porównań z innymi łódkami. Bo lekkość jest bardzo drogą zaletą jeżeli z ta myślą łódź jest wykonywana. Nawalenie laminatu bez przemyślenia to głupota.

Dlatego zapytałem z ciekawości co jest pod pojęciem tej jakości i widzę, że od standardu wypowiedzi większości zachęcaczy się nie wyróżnia  ;)

 

Natomiast co do samej łodzi - nie znam jej ale orientując się w tej materii widzę, że łódź jest szeroka co jest oczywiście zaletą ale nie na fale. Jak masz zamiar pływać ją po zatoce to po prostu uważam, ze będzie mocno "walić" o fale i to będzie męczące, a jak jeszcze wyjdą jakieś drobne niedoskonałości wykonania będzie wręcz koszmarem pływania, a nie przyjemnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o takie rady mi chodziło. Kiepską sprawą przy zakupie łodzi jest to, że nie można jej wypróbować na wodzie (przynajmniej w przypadku producenta M500). Łodzie są na zamówienie = wpłata zaliczki a z kolei "czyjąś" łódź można ewentualnie obejrzeć ale jak podejrzewam, nie popływać. Może zatem coś węższego, np.

http://www.admiral-boats.com/pl/modele,oceanmaster_-_sport_line,470_sport

Blisko 3miasta, można podjechać, obejrzeć, pogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może inaczej, który model polecalibyście do rekreacji na morskich wodach przybrzeżnych oraz na śródlądowych:

 

1. M500 Open

http://www.ostmazury.pl/pl/oferta/lodzie/open/13-open-500.html

 

2. 470 WA OceanMaster (Admiral Boats)

http://www.admiral-boats.com/pl/modele,oceanmaster_-_sport_line,470_sport,54

 

3. DarMar470 SUNDECK

http://prestigeboat.pl/lodzie/darmar470-sundeck/

 

4. DarMar470 OPEN

http://prestigeboat.pl/lodzie/darmar470-open/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies tu na forum był mój wątek o "ekonomicznych motorówkach"

 

Koledzi doradzali mi STING-i i NORDKAPP-y ze stoczni w Augustowie.

Sting to taki tańszy "zamiennik Nordkappa"

Bardzo ciekawy model:

http://marinero.pl/94-STING_530

http://marinero.pl/userfiles/marineropl/galeria-duze/wedsep31129472014.jpg

 

Skontaktuj aię z marinero.pl co mogą pokazać z tych udek

Mają też w ofercie OcenMaster-y

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Sting też się ceni

 

Tego mi nie powiedziałeś jak proponowałeś STING-a ;) :P

 

A tak na serio. M500 max silnik 90 KM. O ile pamiętam zalecany to 75 KM a zamierzasz pływac z rodziną ?

Jak liczna i ile waży bo HONDA BF50 może byc przymała ....

 

Jak to ma być pierwsza udka to może mała szalupa z silnikiem 30 KM coś jak HORN 440.

Lekka, mocna, zmieści się w garażu i tańsza od tego co była mowa (M500 30 tys, OM 34 tys, Sting 40 tys)

A jak to będzie HORN440 z EVINRUDE 30 to zapewne i zabawki da radę pociągać

Na zatoce może Was wytelepać ale to chyba grozi na kazdej z tych udek (no może nie aż tak)

 

 

Zalety:

- taniej

- lekka (do tego lekka przyczepa i calosc mieści się w garażu)

- ekonomiczny silnik

- solidna konstrukcja

Wada

- nie wygląda prestiżowo

- może te inne na morzu toszkę dzielniejsze ale tu trzeba by potestować

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm z twoich propozycji to żadna nie stała koło stinga ale i ceny są o połowe niższe;/

Ze swoich obserwacji nie to że zachwalam swoje :D:D ale ogladając daramary czy mazury to z pewnością bym drugi raz kupił swego prinsa 555 albo 560 (stocznia AM) nie jest to może klasa nordkapa czy stinga nie wiem jakby się sprawdziła na zatoce ale w tym przedziale cenowym nie znalazłem nic ciekawszego ale to kwestja gustu....http://www.youtube.com/watch?v=o7NgpFFP4wQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plywałem po tych akwenach na ,których ty chcesz pływać.Na początku miałem AM 460 z Ostródy z SUZUKI DF 50.Po dwóch sezonach zacząłem szukać coś z małą kabinką,która daje autonomię przy zmianie pogody i możliwość wypadu na dwa dni.Dziennie swobodnie robiłem wypady ca 120 km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80% pływania będzie po morzu, rodzina 2+1 oraz jak okazajonalnie dołączą znajomi, łącznie 5-6 osób. Wydaje mi się, że długość 470-500 to minimum. Horn440 raczej odpada, za mały żeby pomieścić tyle osób. Poza tym z 5 latkiem na poładzie trochę strach tak szaleć (tak mi sie przynajmniej jako początkującemu wydaje...)

Chciałbym aby zakupiona łodka była trafiona w punkt, tzn. długo się zbierałem z decyzją o zakupie i skoro już do tego dojrzałem (emocjonalnie i finansowo:)  to chciałbym sobie odpuścić półśrodki.

Sting wygląda b. ładnie, napiszę do producenta. Ogólnie wszystkie te łódki na zdjęciach lub rysunkach projektowych wyglądają super. Zapewne diabeł tkwi w szczegółach tylko, że ja się na tych szczegółach nie znam. O ile kwestie estetyki wykonania mogę jeszcze ogarnąc o tyle kwestia zachowania się łodzi na wodzie (kształt, wymiary?) jest mi obca.

 

andreas,

kabinówkę też rozważałem, ale jest to rozwiązanie kosztem przestrzeni na pokładzie (czyt. komfortu przebywania na łodce i wodzie). Jak już wspomniałem pływanie ma być formą spędzania czasu z rodziną. Noclegi z żoną i dzieckiem na łodce będąc 20 km od domu - sam nie wiem... Jestem początkujący i tak naprawdę ciężko mi zdefiniować swoje oczekiwania. Być może będę musiał przejść podobną drogę ewolucji i po jakimś czasie zmienię na kabinę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 osób i amator oraz 80% po morzu..... zapomnij o łodzi 5 metrowej

kup Rib-a od @ogorka

Mówię poważnie, jeżeli on go sprzeda  ;D

 

Chyba chodziło o ARMATORA a nie o AMATOR-a ...

Sorry RIB-a nie sprzedam. Jest jak rodzina

Poniżej 9 osób na pokładzie na jeziorze Dargin i ponad 60 km/h

http://www.youtube.com/watch?v=oIMYgx8Mrk4

 

Na morze to raczej siedzenia za konsolą i z tyłu. Z przodu to można sadzać na tortury

 

>>>>>>>>>>>>>

 

Brałbym coś z jokey-ami, dwoma siedzeniami za konsolą i kanapą z tyłu jako minimum przy takich założeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pisząc 6 osób okazjonalnie miałem na myśli sytuację raz w roku jak przyjadą znajomi lub rodzina i wybierzemy się na wodę popływać spacerowym tempem.

Podsumowując, jak rozumiem z Waszych wypowiedzi tego typu jednostki, niezależnie od producenta, będą miały podobną jakość i charakterystykę zachowania się na wodzie. Detale typu ergonomia przestrzeni wypoczynkowej i jakość wykończenia to odrębna, indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sting wygląda b. ładnie, napiszę do producenta. Ogólnie wszystkie te łódki na zdjęciach lub rysunkach projektowych wyglądają super. Zapewne diabeł tkwi w szczegółach tylko, że ja się na tych szczegółach nie znam. O ile kwestie estetyki wykonania mogę jeszcze ogarnąc o tyle kwestia zachowania się łodzi na wodzie (kształt, wymiary?) jest mi obca.

 

 

Oszczędzę Tobie czasu - NIE PISZ :) Ja pisałem i odsyłają do dystrubutora na PL marinero.pl

 

Poniżej wersja Stinga 485 o nazwie jeep (ławeczka i kanapa). Sting i Nordkapp wyróżniają się jakością wykonania i wiele osób związanych z branżą to zauważa (ja nie jestem tylko jak szukałem łodzi to takie miałem informacje)

 

http://www.batmagasinet.no/sites/batmagasinet.no/files/styles/article_full_width_mobile/public/Sting_485S_01.jpg?itok=sqoYdRL6

 

Napisz do http://marinero.pl/#podstopka

Zawsze mają jakieś modele Stinga/Nordkappa/OceanMastera "od ręki" to chociaż popatrzysz, może umówisz się na testy.

 

Tu nie chodzi o to drwienko - bo ono chyba jest za dopłatą - ale o ogólną jakość wykonania.

Łodzie robione na zlecenie Norwegów dla Norwegów

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

http://marinero.pl/93-STING_485

 

Do tego Stinga możesz powiesić 50 KM

Tam jest max 60 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...