Skocz do zawartości

Dostosowanie przyczepy z USA


pabblo_lodz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, wylicytowałem Łódkę plus przyczepę z papierami.
Przyczepa dwu osiowa DMC 1800 kg, wyposażona w hydrauliczne hamulce tarczowe.
Będę chciał dostosować ją do warunków obowiązujących w Polsce żeby ją zarejestrować, światła wiadomo do zmiany, ale co z tymi hamulcami?
Jeden problem który widzę to brak hamulca ręcznego.
może ktoś cos przerabiał i może podpowiedzieć jak to ugryźć, żeby legalnie zrobić przegląd?
A może przejdzie bez ręcznego, choć nie ukrywajmy że by się przydał.
Na zdjęciu widać dyszel plus urządzenie najazdowe hydrauliczne.
 

461459941_465928853102023_8390393276660398029_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były na forach próby przerobienia tak, aby dołączona wajha uruchamiała ręczny, ale to może niezbyt bezpieczne,  
wolałbym już gdzieś zrobić przegląd  bez ręcznego…

inaczej czeka cię zmiana osi i urządzenia najazdowego, za  kwotę równą nowej przyczepy. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Saturn napisał:

inaczej czeka cię zmiana osi i urządzenia najazdowego, za  kwotę równą nowej przyczepy.

Cena przyczepy z DMC 1800 kg, nowej to min. 12k pln i nie będzie to rarytas jak patrzyłem na grubość profili.
Już wiem wszystko i można to sensownie rozwiązać i bezpiecznie.
I tak będę robił pełen serwis, wymiana łożysk, szczęk lub klocków. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten hamulec mniej awaryjny niz elektryczny , odporny na wode, komfort hamowania troche gorszy, i  zabawa z pinem od wstecznego  Jeśli klocki tarcze ok to nie szalej z wymianami profilaktycznymi, a przynajmniej sprawdz dostepnosc czesci,  ja do mojej nie mogłem dostac klockow , tarcz na markecie  , jedyna opcja to autoryzowany diler i ceny jak do porsche, a mieszkam w us więc wydawało się no problem.  Zreszto nawet po wielu latach , te hamulce potrafia miec zuzycie minimalne, jedyny problem to rdza , moze zrobic swoje. Mozliwe ze masz bardziej standardowa przyczepe I nie bedzie problemu. Podobnie z lozyskami, nasmarowac, sprawdzic luzy, ew ustawic przetestowac czy sie nie grzeją.  Te OEM lozyska potrafily byc pancerne, jesli byl smar i luzy ok. , a nowe chińczyki są z  gownolitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcza jest zardzewiała a kręci się lekko na piaście to tak...bierzecie w dłoń małą szlifierkę z tarczą listkową i szlifujecie tarcz hamulcową tak by tarcza listkowa ją obracała. Kiedyś dla eksperymentu tak zrobiłem i zero bicia, od tego czasu robiłem tak ze 3-4 razy i efekt ten sam - tarcze czyste i zero bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Saturn napisał:

Myślę, że tarcze tu można nawet przetoczyć, a klocki raczej nie rdzewieją 

Ponieważ przyczepa ma dmc trochę ponad 1800kg, to mogą być bębny.
Tego się nie dowiem, do póki nie przypłynie.
Na pewno będę dokładał hamulce na drugą oś, jeśli ma na jednej.
Teraz zbieram namiary na hurtownie tapicerskie z dobrym materiałem na zewnątrz i wewnątrz w rozsądnej cenie.
Bo czeka mnie zrobienie tapicerki, wymiana dywanów itp..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykusy na dwóch osiach mają z reguły tarcze przy hydraulicznych hamulcach.

Do środka, na materace nie ma większego znaczenia jaki materiał. Tapicerowałem kilkanaście pływadeł i to była kwestia estetyki. Materiał typu marine ro wyrzucone pieniądze. 
 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na materace ? 
6-8 mb,  a na plecki zwykły gładki tzw surówka + Zamki wszyte aby wyprać. 
Na burty budżetowo- nadaje się wykładzina za 39 zł z marketu- są takie miłe w dotyku, lub z internetów dywanowa -  samochodowa, lecz już droższa.

na foto jest marketowa w trakcie wyklejania. 

IMG_2023.thumb.jpeg.26b25e590b44a5621bae41152858c726.jpeg

IMG_0268.jpeg

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa przepraszam, chodzi o kokpit…

fotele nie wyglądają na zjedzone, przychyliłbym się do opcji renowacji, klejenia pęknięć itp. Szycie na nowo jest b kosztowne.  Boczki bez problemu naprawisz sam przy użyciu trackera sprężynowego. Ja używałem do obić boczków skaju tzw „medycznego” czyli mającego zastosowanie w gabinetach lekarskich gdzie się dezynfekuję alko, jest odporne na wodę i uv. Ma dość gładką strukturę. 
image.thumb.png.1e10fdc48157cf3f2c2589a5ba8f2979.png

 

image.thumb.png.9e7c4600dd682782e96935f131f2f136.png

image.thumb.png.143ae9fe28c4f35a0573881c44fb6ce4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...