pabblo_lodz Opublikowano 29 Września Udostępnij Opublikowano 29 Września Mam takie pytanie, wylicytowałem Łódkę plus przyczepę z papierami. Przyczepa dwu osiowa DMC 1800 kg, wyposażona w hydrauliczne hamulce tarczowe. Będę chciał dostosować ją do warunków obowiązujących w Polsce żeby ją zarejestrować, światła wiadomo do zmiany, ale co z tymi hamulcami? Jeden problem który widzę to brak hamulca ręcznego. może ktoś cos przerabiał i może podpowiedzieć jak to ugryźć, żeby legalnie zrobić przegląd? A może przejdzie bez ręcznego, choć nie ukrywajmy że by się przydał. Na zdjęciu widać dyszel plus urządzenie najazdowe hydrauliczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 29 Września Udostępnij Opublikowano 29 Września Były na forach próby przerobienia tak, aby dołączona wajha uruchamiała ręczny, ale to może niezbyt bezpieczne, wolałbym już gdzieś zrobić przegląd bez ręcznego… inaczej czeka cię zmiana osi i urządzenia najazdowego, za kwotę równą nowej przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 29 Września Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września Teraz, Saturn napisał: inaczej czeka cię zmiana osi i urządzenia najazdowego, za kwotę równą nowej przyczepy. Cena przyczepy z DMC 1800 kg, nowej to min. 12k pln i nie będzie to rarytas jak patrzyłem na grubość profili. Już wiem wszystko i można to sensownie rozwiązać i bezpiecznie. I tak będę robił pełen serwis, wymiana łożysk, szczęk lub klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 29 Września Udostępnij Opublikowano 29 Września To podziel się rozwiązaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 29 Września Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 1 godzinę temu, Saturn napisał: To podziel się rozwiązaniem Jak zrobię, przetestuję to na pewno napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września ten hamulec mniej awaryjny niz elektryczny , odporny na wode, komfort hamowania troche gorszy, i zabawa z pinem od wstecznego Jeśli klocki tarcze ok to nie szalej z wymianami profilaktycznymi, a przynajmniej sprawdz dostepnosc czesci, ja do mojej nie mogłem dostac klockow , tarcz na markecie , jedyna opcja to autoryzowany diler i ceny jak do porsche, a mieszkam w us więc wydawało się no problem. Zreszto nawet po wielu latach , te hamulce potrafia miec zuzycie minimalne, jedyny problem to rdza , moze zrobic swoje. Mozliwe ze masz bardziej standardowa przyczepe I nie bedzie problemu. Podobnie z lozyskami, nasmarowac, sprawdzic luzy, ew ustawic przetestowac czy sie nie grzeją. Te OEM lozyska potrafily byc pancerne, jesli byl smar i luzy ok. , a nowe chińczyki są z gownolitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 30 Września Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września Godzinę temu, Kazik_usa napisał: a przynajmniej sprawdz dostepnosc czesci Tak, jak dojdzie będę sprawdzał. Ciężko coś po zdjęciach powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_usa Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września ja rozebralem , ogladam troche rdzy na tarczach, klocki jak nowe po 10latach, co bede sie szczypal , dam te 200$ zaloze nowy zestaw , aha, same klocki by kosztowaly duzo wiecej. czyszczonko I zestaw wrocil na miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 30 Września Udostępnij Opublikowano 30 Września Myślę, że tarcze tu można nawet przetoczyć, a klocki raczej nie rdzewieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DSZ- Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października Jeśli tarcza jest zardzewiała a kręci się lekko na piaście to tak...bierzecie w dłoń małą szlifierkę z tarczą listkową i szlifujecie tarcz hamulcową tak by tarcza listkowa ją obracała. Kiedyś dla eksperymentu tak zrobiłem i zero bicia, od tego czasu robiłem tak ze 3-4 razy i efekt ten sam - tarcze czyste i zero bicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Października Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 16 godzin temu, Saturn napisał: Myślę, że tarcze tu można nawet przetoczyć, a klocki raczej nie rdzewieją Ponieważ przyczepa ma dmc trochę ponad 1800kg, to mogą być bębny. Tego się nie dowiem, do póki nie przypłynie. Na pewno będę dokładał hamulce na drugą oś, jeśli ma na jednej. Teraz zbieram namiary na hurtownie tapicerskie z dobrym materiałem na zewnątrz i wewnątrz w rozsądnej cenie. Bo czeka mnie zrobienie tapicerki, wymiana dywanów itp.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października (edytowane) Amerykusy na dwóch osiach mają z reguły tarcze przy hydraulicznych hamulcach. Do środka, na materace nie ma większego znaczenia jaki materiał. Tapicerowałem kilkanaście pływadeł i to była kwestia estetyki. Materiał typu marine ro wyrzucone pieniądze. Edytowane 1 Października przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Października Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2 godziny temu, Saturn napisał: Materiał typu marine ro wyrzucone pieniądze. Marine chce tylko na zewnątrz, czy orientujesz się ile mniej więcej metrów potrzeba materiału. 15 metrów bieżących szer. 1.4m będzie ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 1 Października Udostępnij Opublikowano 1 Października (edytowane) Na materace ? 6-8 mb, a na plecki zwykły gładki tzw surówka + Zamki wszyte aby wyprać. Na burty budżetowo- nadaje się wykładzina za 39 zł z marketu- są takie miłe w dotyku, lub z internetów dywanowa - samochodowa, lecz już droższa. na foto jest marketowa w trakcie wyklejania. Edytowane 1 Października przez Saturn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 1 Października Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 24 minuty temu, Saturn napisał: Na materace ? Na pokład, siedzenia i boczki chodzi mi typowo o tą Marine bo jednak z wody się wychodzi i siada. Wnętrze to na spokojnie materiałową będę szył, mam obok zaprzyjaźnioną hurtownie materiałami SIC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saturn Opublikowano 2 Października Udostępnij Opublikowano 2 Października Aaaa przepraszam, chodzi o kokpit… fotele nie wyglądają na zjedzone, przychyliłbym się do opcji renowacji, klejenia pęknięć itp. Szycie na nowo jest b kosztowne. Boczki bez problemu naprawisz sam przy użyciu trackera sprężynowego. Ja używałem do obić boczków skaju tzw „medycznego” czyli mającego zastosowanie w gabinetach lekarskich gdzie się dezynfekuję alko, jest odporne na wodę i uv. Ma dość gładką strukturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.