Skocz do zawartości

Dostosowanie przyczepy z USA


pabblo_lodz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam takie pytanie, wylicytowałem Łódkę plus przyczepę z papierami.
Przyczepa dwu osiowa DMC 1800 kg, wyposażona w hydrauliczne hamulce tarczowe.
Będę chciał dostosować ją do warunków obowiązujących w Polsce żeby ją zarejestrować, światła wiadomo do zmiany, ale co z tymi hamulcami?
Jeden problem który widzę to brak hamulca ręcznego.
może ktoś cos przerabiał i może podpowiedzieć jak to ugryźć, żeby legalnie zrobić przegląd?
A może przejdzie bez ręcznego, choć nie ukrywajmy że by się przydał.
Na zdjęciu widać dyszel plus urządzenie najazdowe hydrauliczne.
 

461459941_465928853102023_8390393276660398029_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Saturn napisał:

inaczej czeka cię zmiana osi i urządzenia najazdowego, za  kwotę równą nowej przyczepy.

Cena przyczepy z DMC 1800 kg, nowej to min. 12k pln i nie będzie to rarytas jak patrzyłem na grubość profili.
Już wiem wszystko i można to sensownie rozwiązać i bezpiecznie.
I tak będę robił pełen serwis, wymiana łożysk, szczęk lub klocków. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten hamulec mniej awaryjny niz elektryczny , odporny na wode, komfort hamowania troche gorszy, i  zabawa z pinem od wstecznego  Jeśli klocki tarcze ok to nie szalej z wymianami profilaktycznymi, a przynajmniej sprawdz dostepnosc czesci,  ja do mojej nie mogłem dostac klockow , tarcz na markecie  , jedyna opcja to autoryzowany diler i ceny jak do porsche, a mieszkam w us więc wydawało się no problem.  Zreszto nawet po wielu latach , te hamulce potrafia miec zuzycie minimalne, jedyny problem to rdza , moze zrobic swoje. Mozliwe ze masz bardziej standardowa przyczepe I nie bedzie problemu. Podobnie z lozyskami, nasmarowac, sprawdzic luzy, ew ustawic przetestowac czy sie nie grzeją.  Te OEM lozyska potrafily byc pancerne, jesli byl smar i luzy ok. , a nowe chińczyki są z  gownolitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tarcza jest zardzewiała a kręci się lekko na piaście to tak...bierzecie w dłoń małą szlifierkę z tarczą listkową i szlifujecie tarcz hamulcową tak by tarcza listkowa ją obracała. Kiedyś dla eksperymentu tak zrobiłem i zero bicia, od tego czasu robiłem tak ze 3-4 razy i efekt ten sam - tarcze czyste i zero bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Saturn napisał:

Myślę, że tarcze tu można nawet przetoczyć, a klocki raczej nie rdzewieją 

Ponieważ przyczepa ma dmc trochę ponad 1800kg, to mogą być bębny.
Tego się nie dowiem, do póki nie przypłynie.
Na pewno będę dokładał hamulce na drugą oś, jeśli ma na jednej.
Teraz zbieram namiary na hurtownie tapicerskie z dobrym materiałem na zewnątrz i wewnątrz w rozsądnej cenie.
Bo czeka mnie zrobienie tapicerki, wymiana dywanów itp..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykusy na dwóch osiach mają z reguły tarcze przy hydraulicznych hamulcach.

Do środka, na materace nie ma większego znaczenia jaki materiał. Tapicerowałem kilkanaście pływadeł i to była kwestia estetyki. Materiał typu marine ro wyrzucone pieniądze. 
 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na materace ? 
6-8 mb,  a na plecki zwykły gładki tzw surówka + Zamki wszyte aby wyprać. 
Na burty budżetowo- nadaje się wykładzina za 39 zł z marketu- są takie miłe w dotyku, lub z internetów dywanowa -  samochodowa, lecz już droższa.

na foto jest marketowa w trakcie wyklejania. 

IMG_2023.thumb.jpeg.26b25e590b44a5621bae41152858c726.jpeg

IMG_0268.jpeg

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa przepraszam, chodzi o kokpit…

fotele nie wyglądają na zjedzone, przychyliłbym się do opcji renowacji, klejenia pęknięć itp. Szycie na nowo jest b kosztowne.  Boczki bez problemu naprawisz sam przy użyciu trackera sprężynowego. Ja używałem do obić boczków skaju tzw „medycznego” czyli mającego zastosowanie w gabinetach lekarskich gdzie się dezynfekuję alko, jest odporne na wodę i uv. Ma dość gładką strukturę. 
image.thumb.png.1e10fdc48157cf3f2c2589a5ba8f2979.png

 

image.thumb.png.9e7c4600dd682782e96935f131f2f136.png

image.thumb.png.143ae9fe28c4f35a0573881c44fb6ce4.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej .

Jak tam udał się temat z przyczepą ??? Kupiłem łódź w PL razem z przyczepą USA. Jest już zarejestrowana przyczepa i łódź.  Układ hamulcowy przyczepy można powiedzieć że do wymiany tarcze pordzewiałe. Można zakupić części w USA nie za jakieś kosmiczne ceny. Ale zastanawiam się  czy faktycznie taki układ hamulcowy będzie legalny w pl. Nie chodzi może o tarcze i klocki ale bardziej i sam hamulec najazdowy. Możliwe, że nie ma certyfikatów na EU. Na razie przegląd jest ale to jak bdzie trzeba robić kolejny?? Czy diagnosta się nie przyczepi??? Ewentualnie co w razie jakiegoś zdarzenia drogowego czy nie będzie problemów że taki sprzęt był używany ??? Zastanawiam się właśnie czy warto inwestować w to czy nie lepiej nową. Chociaż wiadomo, że te nowe to kicha w porównaniu do tego co starsze przyczepy. Ich profil konstrukcyjny i całość wydaje się być solidniejsza. A hamulce tarczowe hydrauliczne uważam że dużo lepiej będą działały jak bębnowe mechaniczne.

Ktoś ma jakieś pomysły. Moja Przyczepa to load rite https://www.loadrite.com/spec-sheet-generation/?sheet_id=2855&sheet_model=20310096RTB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie jest powszechny „dziki zachód, róbta co chceta, a przy wypadku i tak będzie wina użytkownika”.

Niedawno miał miejsce głośny wypadek pod Bydgoszczą, gdzie zestaw w niewyjaśnionym dotąd zdarzeniu - Bayliner niemal 2.5 T wyjechał” z przyczepy i wylądował na aucie osobowym niestety ze skutkiem podwójnie śmiertelnym:(
Poza przyczepą są jeszcze pasy ładunkowe, które mają metkę z datą atestu. Warto zadbać i o to, gdyż pierwsze co sprawdzane są atesty.
 

 


Jadąc pustą przyczepą bardzo kłopotliwe jest dla diagnosty sprawdzenie hamulca. Sprawdzają za to działanie ham. ręcznego. 
Żeby nie było niepotrzebnych dyskusji wklejam z dziennika ustaw paragraf 14 stanowiący i hamulcach pojazdów . 

Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców:
1) 
hamulec roboczy:
a) 
spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1,
b) 
uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7,
c) 
zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym;
2) 
hamulec postojowy:
a) 

działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego,

 

 

 W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający na koła wszystkich osi. W przyczepie rejestrowanej po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2023 r. dopuszcza się hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy) działający co najmniej na koła jednej osi; takie rozwiązanie dopuszcza się również w przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1968 r.
8. 

 Przepisu ust. 7 nie stosuje się do naczepy.

 

Edytowane przez Saturn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod Bydgoszczą nie było szans żeby łódź utrzymała się na przyczepie. Jak dostała przyczepa strzała z tyłu nie było siły żeby się utrzymała na przyczepie. Aż rama i oś pickupa była powyginana i wyłamana jak siła uderzenia z tyłu poszła na przyczepę. Rozmawiałem z instytutem transportu samochodowego i nadmienili że jak diagnosta podbije to nie wnikać i jeździć. Więc sam nie wiem czy szykować tą przyczepę czy kupić inną . Przyczepa jest zarejestrowana . Te paragrafy to już przestudiowalem

 

 

Edytowane przez cygan998
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...