dżemiik Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Mam taki pomysł... -przyda się na pewno przy wyborze przyczep (ile osi, resor czy wałek skrętny). O ile macie możliwość przedstawcie pracę swoich układów zawieszenia jedno i wieloosiówek. Przedstawiam film z przejazdu przez miasto i obwodnicę. Przyczepa 1300 DMC, rzeczywista masa 1250 kg, jedna oś hamowana z amortyzatorem. Nadmienić muszę iż resory zostały przeklepane ponieważ producent montuje resory z fatalną geometrią, tzn. przy obciążeniu 1000 kg kończy się w ogóle zakres pracy i oś opiera się na ramie. Obecnie przy pełnym obciążeniu tj. 1250 kg zostaje 5,5 cm. Na całej trasie wszystkie nierówności połyka bez żadnej dobitki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 16 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Umieść ten film na YT. U mnie brakuje kodeka - nie odtworzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżemiik Opublikowano 16 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Września 2020 Próbowałem kilka razy puścić to na YT, jednaj mi odrzuca Już działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 A jaką masz średnicę osi? myśle że te 5 cm pracy to i tak mało a resor z czasem z 1cm siądzie .. po normalnej drodze jest ok i ładnie pracuje ale na większej nierówności i nie mówię o bezdrożach może dobijać do ramy. myślę że producent powinien dać resor na górze osi i niżej lwyprofilowac poprzeczki ramy aby łódka była niżej...gdyż zapewne resor dali od dołu osi aby obniżyć położenie łodzi co jest pozytywne zarówno dla transportu jak i wodowania. Najlepszym dla nas ale i najtrudniejszyn dla producenta sposobem rozwiązania tego kompromisu jest mocne gięcie poprzeczek ramy oraz samej osi aby ona z kolei nie udedzala o dno łodzi. W jednej mojej przyczepie z USA producent zamiast giąć oś obniżył ją o prawie 10cm w stosunku do osi piasty i jest git. reasumując każda przyczepa na resorze lepiej amortyzuje niż oś skrętna..2 osie skrętne też są ok gdyż raczej nigdy 2 kola jednocześnie w dziurę nie wpadną więc towar przyczepie tego nie odczuwa. posiadam przyczepę DMC 1600kg na 2 osiach skrętnych oraz DMC 1250 kg na jednej osi z resortem i obie są ok. miałem kiedyś nową przyczepę na jednej osi skretnej ale szybko ją zastapiłem resorem.. wiem jedno nigdy nie kupię przyczepy na pojedynczej osi skrętnej gdyż tym się nie da jeździć..chyba tylko autostrady a nie PL drogi lokalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tabor Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 Bardzo dobry film . Kilka lat temu kupiłem przyczepę do łódki DMC 650 kg na osi skrętnej firmy SPP . Z braku ciągnika do łódki znajomy ciągnął moją skorupkę na wodę ja jechałem za nim . Przeżyłem szok po zwykłej drodze jak mogę ale jak wjechał na leśne dukty myślałem że mi serducho wyskoczy z żalu . Łódka z przyczepką skakała jak piłka na dołkach . Napisałem do producenta osi SPP że przy obciążeniu prawie max przyczepy tz;550 kg zawieszenie nie działa co mam z tym zrobić . Kazali zdjąć oś i przesłać na swój koszt oni coś tam poprawią i na mój koszt odeślą tz 200 pln w plecy przyczepka na gwarancji . Nigdy więcej osi skrętnych tylko wahacz z teleskopem lub resor z teleskopem . Nie wiem czy mogę teraz przerobić na resor mam firmę w Wyszkowie ale czy wolno . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 18 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2020 pisząc zgodnie z literą prawa to nic nie możesz przerabiac gdyż razie wypadku i ew. ekspertyz można wskazać przerabianie pojadu(inna oś niż w dok.homologacji) ale i birąc prawnika należałoby wskać czy ta zmiana miała związek z wypadkiem itd.. weź wywal w pierony tą ośkę skrętną i załóż coś co będzie działać - tylko nie ze szrotu od 20 letniego wartburga :D lecz nową firmową oś z piastami z resorem i amortyzatory. No i musisz uważać aby dobrze dobrać skok osi aby nie dobiła Ci do dna łódki itp. (osie z wahaczem chyba są od autek i nikt tego nie produkuje do przyczep - certyfikat itp) Jeżeli już ktoś musi lub chce mieć pojedynczą oś skrętną to jeszcze jakaś amortyzacja występuje gdy nie przekraczamy 50-60% DMC osi..czyli ośka DMC 750kg amortyzuje do ok 400kg...to co pisze to z praktyki i nie interesują mnie rozważania projektowe pisarzy z za biurka - wiem że wytrzyma i 800kg ale nie o tym mowa. Najlepiej takiego projektanta posadzić do takiej przyczepki i go przewieść 500km to zrozumie co znaczy DMC a amortyzacja. Dodatkowo przy osiach skrętnych dochodzi proces starzenia i wytłaczania się gum co w praktyce oznacza jeszcze gorszą amortyzację oraz niekontrolowaną zmianę zbieżności kół o czym mało kto wie - opony zawsze szybciej polecą przy osiach skrętnych niż przy sztywnych(resor) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżemiik Opublikowano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2020 A jaką masz średnicę osi? Nie ko końca rozumie o co pytasz, -chodzi Ci o średnicę wewnętrzną łożyska? myśle że te 5 cm pracy to i tak mało a resor z czasem z 1cm siądzie .. po normalnej drodze jest ok i ładnie pracuje ale na większej nierówności i nie mówię o bezdrożach może dobijać do ramy. Paweł... z tymi 5 cm szału nie ma, ale tak jak widziałeś na filmie po przejeździe przez miasto z robotami drogowymi (frezowane uskoki w asfalcie i łaty) jest bardzo spoko. Najtrudniejszy odcinek, który mam na innym filmie z przejazdu po najbardziej mi znanym karkołomnym odcinkiem asfaltu z poprzecznymi wałkami, zawieszenie pokonało również "spoko" bez domykania zakresu pracy. Chodziło mi jeszcze po głowie, aby rozciąć ten profil zamknięty nad gumowym odbijakiem żeby oś kwadratowa mogła się tam mieścić, ale z powyższego filmu odnoszę wrażenie że był by to niepotrzebny zabieg. myślę że producent powinien dać resor na górze osi i niżej lwyprofilowac poprzeczki ramy aby łódka była niżej...gdyż zapewne resor dali od dołu osi aby obniżyć położenie łodzi co jest pozytywne zarówno dla transportu jak i wodowania. Poprzeczki ramy są ugięte -strzałka ugięcia 6cm. Przy tym układzie jak przełożył bym kwadratową oś z górnego pióra resora pod spód najkrótszego pióra, to mam zupełnie za wysoką sytuację. Teoretycznie już to przerabiałem. Tak pokrótce nadmienię że przyczepa była robiona w tym roku na zamówienie 1300 DMC. Po zapakowaniu 900kg (na oś, nie licząc haka) oś siedział już na gumach. Po telefonach do producenta, przysłał mi resory cztero piórowe -nic to nie dało poza tym że utwardziło zawieszenie -resory w ogóle nie reagowały gdy wchodziłem na przyczepę. Suma sumarum zamontowałem te pierwsze resory trzy piórowe, które wyklepałem - wyhamrowałem. Teraz jak dziecko wchodzi na przyczepę to widać jak pracują resory. Ale temat dotyczy filmów z pracy zawieszenia. Paweł -możesz wrzucić pracę zawieszenia Twoich przyczep tych jedno i dwu osiowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dżemiik Opublikowano 5 Maja 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2022 Film z pracy zawieszenia przyczepy 2100 DMC, przy rzeczywistej masie 1500. Dwie osie na wąchaczu ze sprężyną. Zaczyna się od 3min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.