logoslaw Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Dzisiaj w dniu 6.08.2016 w drodze do portu w Cigacicach byłem światkiem hamowania samochodu ciągnącego jacht - oto jego efekty. Było troche z górki.Zwrócić chce uwagę na mocowanie jachtu do przyczepy. Ciśnienie w ogumieniu tez mało swoje znaczenie bo stała na połowie napompowanych kołach Straty :klapa z szybą ,część dachu wgnieciona , urwana podpora dziobnicy. http://upload.secondsun.pl/img/147049255320160806_132753_(kopiowanie).jpg "porządne i mocne" zamocowanie jachtu około 2,5 -3 T http://upload.secondsun.pl/img/147049255420160806_132800_(kopiowanie).jpg "Potęga" mocowania. Żadnej bocznej podpory? http://upload.secondsun.pl/img/147049255520160806_132828_(kopiowanie).jpg Po dwóch godzinach załadowana na inną przyczepę , ale znalazł się nawet pas. http://upload.secondsun.pl/img/147049255620160806_150311_(kopiowanie).jpg Zwróćcie uwagę ze na "nowej"przyczepie też jest mało powietrza w oponach http://upload.secondsun.pl/img/147049255720160806_150320_(kopiowanie).jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Brawo "ONI" :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Też to widzialem i szwagra ojciec ich ratował ciapkiem ;D Nawet do portu nie dotarli a mieli może z kilometr ale nauka w las nie idzie i wnioski napewno wyciągną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Widać że chłop nie miał pojęcia o przewożeniu jachtu, brak podpór, pasów tylko cumy. To z góry było skazane na porażkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Ta przyczepa to nie była podłodziowa i dlatego bez żadnych podpór. Te autko co to ciągnęło to na pewno też nie miało odpowiedniego DMC dla tej ciężkiej przyczepy i dużej łodzi. Z tym powietrzem w kołach to sprawa subiektywna bo gdy dziś szykowałem na przyczepie łódź do podróży to wydawało mi się, że jest mało powietrza bo opony jakby lekko klapnięte. Podłączam pompkę z manometrem a tam 2 atm. Lekko podpompowałem ale wizualnie nic się nie zmieniło. Po prostu po dłuższym postoju zanim opony się nagrzeją to tak to wygląda. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ERDOL Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Ale na takiej nie ciągnie sie, na iko 11 M jachtu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Mialem takiego jeepa w najslabszej wersji benzynowej i dmc przyczepy bylo 2800kg! Przyczepa wygląda mi na zdecydowanie podłodziową tyle, że brakuje jej rolek i podpór. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Ciśnienie w kołach nie miało tu żadnego wpływu. Tu odpadła dziobnica, ale gdyby jacht był odpowiednio złapany pasami to pozostałby na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Tej "złotej rączce " co ulepił tą przyczepę należy te łapki poobcinać, żeby niewinni Ludzie nie tracili zdrowia na drodze. Tak się kończy pseudo oszczędność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2016 Przyczepa jak przyczepa moim zdaniem. Nic jej nie brakowało oprócz tego że ktoś dziobnice przysmarkał http://upload.secondsun.pl/img/1470610621ofm_przyczepa.jpg zamiast dodać do niej wykos i założyć na cybanty http://upload.secondsun.pl/img/1470610688ofm_przyczepa_dziobnica.jpg wtedy nic by sie nie stało, poza tym co z tego że byłyby pasy skoro prawdopodobnie byłyby źle założone ponieważ wielu ludzi dociska pasami jacht do przyczepy zamiast uniemożliwić jego przemieszczanie się... http://upload.secondsun.pl/img/147061078920160423_112754.jpg A jak transportujemy jacht którego zamocowanie do przyczepy jest problematyczne? http://upload.secondsun.pl/img/1470611049cerberyna.jpg Konkluzja jest taka że znam dużo większe i cięższe jachty które bez żadnego zabezpieczenia pokonywały mniejsze lub większe dystanse http://upload.secondsun.pl/img/1470611448weekend_duzy.jpg z tym że wszystko zależy od doświadczenia kierowcy bo jak bez doświadczenia jechać to mamy przykład w pierwszym poście :)) A tak z innej beczki pytanie do Kolegów bardziej obeznanych w motoryzacji. Ile jest terenowek lub innych aut osobowych które mogą legalnie ciągnąć 5 T jacht? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman1 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Właśnie "przysmarkał". To teraz niech pospawa lepiej i może będzie dobrze ? I znów na drogę, może się uda. A jak się nie uda i tym razem ktoś straci zdrowie,albo życie. Jeżeli te "smarkanie "puściło, to czy można mieć pewność, że w innym miejscu nie będzie tak samo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Oczywiście że nie można mieć takiej pewności... Ogólnie cały ten transport był chyba organizowany na jakimś krótkim dystansie z nadzieją że nic się nie stanie... a kierowca do tego stopnia miał innych ludzi w dupie że nawet nie sprawdzał działania oświetlenia. Nie sprawdzał - bo jak by sprawdzał to wtyczka byłaby w gnieździe auta... A wszyscy wiemy że jazda za zestawem który nie ma świateł w przyczepie a ładunek zasłania światła ciągnika to nic przyjemnego... Na miejscu kierowcy sam bym oddał prawo jazdy do uk. Ciekawe jak do tego zestawu podeszłaby ITD? Gośc nigdy by już nawet nie pomyślał o ciąganiu jachtów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Gdyby łódź była prawidłowo ,,przycumowana" do przyczepy to nie miałaby prawa się przesunąć. Celowo napisałem przycumowana. Szpringi po obu stronach ( do czego każdy szanujący się jacht jest przystosowany) i obowiązkowo balast czy falszkil w ,,wannie" zabezpieczony przed przemieszczeniem. Wysoki i długi jacht dobrze jest też zabezpieczyć kontrwantami , kontrsztagiem i kontrachtersztagiem. Praktycznie żadne pasy ,,miażdżące" kadłub nie są potrzebne. Wystarczą liny, które są na wyposażeniu jachtu. Oczywiście liny powinny być zgodne z dobrą praktyką żegtlarską a nie jakieś spracowane polipropylenki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Co to jest kontrsztag, kontrachtersztag i kontrwanty? Zgodnie z nomenklaturą kontrachtersztagiem mozna nazwac sztag a kontrsztagiem można nazwać achtersztag. Pytanie co to są kontrwanty? Stenwanty? Nie spotkałem się nigdy z okresleniem kontr przy olinowaniu stałym. No chyba że kontrsztagownik - odciag w łuku kotwicznym przynoszący siły ze sztagu i sztagownika na ucho cumownicze na dziobnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikijet Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Nazwałem to w ten sposób, żeby łatwiej było zrozumieć. Analogicznie do fał-kontafał lub szot i kontraszot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panpikuś Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Teraz rozumiem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.