Skocz do zawartości

Przyczepa Admiral 750


YS3F
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam przyczepę Admiral dmc 750 teoretycznie do 5,50m i dla mojej Cortiny 480 jest na styk a nawet za krótka,  bo kaczy dziub przy skrecaniu znajduje się ok 30 cm od tylnej szyby samochodu. Przy slipowaniu też  przydałby się dłuższy dyszel bo tylne koła samochodu muszą być do połowy w wodzie. Czy można jakoś go przedłużyć?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedłem na stronę producenta a tam nie ma nic o długości łodzi jaką można przewozić.

 

Tam jest napisane, że długość przyczepki jest od 4,6 do 5,5 bodajże.

 

Jak ten słupek na którym jest wyciągarka jest ruchomy (można odkręcić śruby i przesunąć przód-tył) to można go do tyłu (przyczepy) i oś do tyłu też wtedy (aby było poprawne wyważenie)

 

Czyli slipujesz udkę i bawisz się konfiguracją przyczepy.

 

Jak nie jest przesuwalny ten słupek to raczej nic nie zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziobownicę mogę przesunąć,  ale boję się o balans, poza tym samego slipowania nie poprawi. Nie ma żadnych przedłużek? Jakby np. zdjąć końcówkę na hak dorobić z odpowiednio większego profilu, nasunąć przewiercić i skręcić? Albo dospawać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem przeciez: przesuną dziobnicę i OŚ

 

Chodziło mi o to, że łatwiej będzie Tobie zrobić regulacje na pustej przyczepie

Czyli udka do wody a Ty się bawisz.

Pewnie o tyle ile dziobnicę do tyłu o tyle oś przesuń (ta belka z kołami :) )

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Nawet taki laik jak ja powie Tobie, że dziwnie kombinujesz.

Masz konfigurowalną przyczepę, trzeba ją skonfigurować pod daną udkę.

Pod moją Jacek męczył się pół dnia

 

Chcesz coś dospawywać co natychmiast powoduje, że masz co innego niż rejestrowałeś (homologacja).

Zupełnie w poprzek skoro przyczepa daje się konfigurować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto się pobawić w ustawienia zanim zdecyduję się na przeróbki - tak jak piszesz. Z tym, żeby to coś ułatwiło musiałbym przesunąć oś i dziobownicę o min. 50cm do tyłu i zastanawiam się czy nie będzie zbyt dużego nacisku na hak?

Z drugiej strony kto będzie sprawdzał, czy przyczepka ma dyszel 1m czy 1,8m jeśli będzie wyglądało dobrze (np. wspawany w to samo miejsce dłuższy)? Przegląd jest dożywotni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto się pobawić w ustawienia zanim zdecyduję się na przeróbki - tak jak piszesz. Z tym, żeby to coś ułatwiło musiałbym przesunąć oś i dziobownicę o min. 50cm do tyłu i zastanawiam się czy nie będzie zbyt dużego nacisku na hak?

Z drugiej strony kto będzie sprawdzał, czy przyczepka ma dyszel 1m czy 1,8m jeśli będzie wyglądało dobrze (np. wspawany w to samo miejsce dłuższy)? Przegląd jest dożywotni...

 

-- Sprawdź prosze w dowód rejestracyjny przyczepki

-- Moja nowa ma kolejny przegląd po 3-ech latach. Nie wiem może do 750 kg rządzą się innymi prawami

-- Pierwsza kontrola "krokodylków" (chyba, że znowu ich zlikwidują) i masz przechlapane za SAM-oróbkę

-- Jakikolwiek wypadek i jest z twojej winy (choćby nie był) jak przyczepa była przerabiana

 

-- Tak przesuwasz oś i dziobnicę aby mieć tyle ile trzeba na haku. Przesun dziobnicę o 50 a oś o 40 cm i sprawdź dynamometrem lub ręcznie czy masz dobre obciążenie. Za małe - przesuwasz oś do tyłu, za duże oś do przodu (dziobnicy już nie ruszasz).

Możesz sobie wyregulować idealnie. Do tego to wszystko służy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

-- Tak przesuwasz oś i dziobnicę aby mieć tyle ile trzeba na haku. Przesun dziobnicę o 50 a oś o 40 cm i sprawdź dynamometrem lub ręcznie czy masz dobre obciążenie. Za małe - przesuwasz oś do tyłu, za duże oś do przodu (dziobnicy już nie ruszasz).

Możesz sobie wyregulować idealnie. Do tego to wszystko służy.

 

Faktycznie lepiej nie będę kombinował. Nie mam dynamometru, a ręcznie sprawdzić, jak? Rozumiem, że już z łodzią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że z łodzią. Zobacz w instrukcji auta jaki ciężar zalecają na haku i taki ustaw.

Jak będzie to 50 kg to pewnie ręcznie wyczujesz, ze jest ok

 

Może przy użyciu dwu podnośników dasz radę podnosić przyczepę z udką i przesuwać os.

Jak nie to baw się przy slipie i po regulacji wciągasz udkę i sprawdzasz czy OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Zdecydowałem się dorobić dłuższy dyszel, wystarczy zdjąć mocowanie na hak z przyczepki, wsunąć nowy dyszel i skręcić dwiema śrubami. Korekta dziobownicy i osi raczej nie będzie potrzebna. Posłuży mi do wygodniejszego slipowania. Holował będę na oryginalnym :)

przyczepka.jpg.4e0d295d266e406eeacd49433e6f3f08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...