YS3F Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Mam przyczepę Admiral dmc 750 teoretycznie do 5,50m i dla mojej Cortiny 480 jest na styk a nawet za krótka, bo kaczy dziub przy skrecaniu znajduje się ok 30 cm od tylnej szyby samochodu. Przy slipowaniu też przydałby się dłuższy dyszel bo tylne koła samochodu muszą być do połowy w wodzie. Czy można jakoś go przedłużyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Wszedłem na stronę producenta a tam nie ma nic o długości łodzi jaką można przewozić. Tam jest napisane, że długość przyczepki jest od 4,6 do 5,5 bodajże. Jak ten słupek na którym jest wyciągarka jest ruchomy (można odkręcić śruby i przesunąć przód-tył) to można go do tyłu (przyczepy) i oś do tyłu też wtedy (aby było poprawne wyważenie) Czyli slipujesz udkę i bawisz się konfiguracją przyczepy. Jak nie jest przesuwalny ten słupek to raczej nic nie zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Dziobownicę mogę przesunąć, ale boję się o balans, poza tym samego slipowania nie poprawi. Nie ma żadnych przedłużek? Jakby np. zdjąć końcówkę na hak dorobić z odpowiednio większego profilu, nasunąć przewiercić i skręcić? Albo dospawać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2016 Napisałem przeciez: przesuną dziobnicę i OŚ Chodziło mi o to, że łatwiej będzie Tobie zrobić regulacje na pustej przyczepie Czyli udka do wody a Ty się bawisz. Pewnie o tyle ile dziobnicę do tyłu o tyle oś przesuń (ta belka z kołami :) ) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Nawet taki laik jak ja powie Tobie, że dziwnie kombinujesz. Masz konfigurowalną przyczepę, trzeba ją skonfigurować pod daną udkę. Pod moją Jacek męczył się pół dnia Chcesz coś dospawywać co natychmiast powoduje, że masz co innego niż rejestrowałeś (homologacja). Zupełnie w poprzek skoro przyczepa daje się konfigurować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Warto się pobawić w ustawienia zanim zdecyduję się na przeróbki - tak jak piszesz. Z tym, żeby to coś ułatwiło musiałbym przesunąć oś i dziobownicę o min. 50cm do tyłu i zastanawiam się czy nie będzie zbyt dużego nacisku na hak? Z drugiej strony kto będzie sprawdzał, czy przyczepka ma dyszel 1m czy 1,8m jeśli będzie wyglądało dobrze (np. wspawany w to samo miejsce dłuższy)? Przegląd jest dożywotni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Pospawaj jak tam sobie chcesz. Ale później nie płacz http://forum-motorowodne.pl/auto-i-lodz/ku-przestrodze/ Polak potrafi ;D ;D ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Warto się pobawić w ustawienia zanim zdecyduję się na przeróbki - tak jak piszesz. Z tym, żeby to coś ułatwiło musiałbym przesunąć oś i dziobownicę o min. 50cm do tyłu i zastanawiam się czy nie będzie zbyt dużego nacisku na hak? Z drugiej strony kto będzie sprawdzał, czy przyczepka ma dyszel 1m czy 1,8m jeśli będzie wyglądało dobrze (np. wspawany w to samo miejsce dłuższy)? Przegląd jest dożywotni... -- Sprawdź prosze w dowód rejestracyjny przyczepki -- Moja nowa ma kolejny przegląd po 3-ech latach. Nie wiem może do 750 kg rządzą się innymi prawami -- Pierwsza kontrola "krokodylków" (chyba, że znowu ich zlikwidują) i masz przechlapane za SAM-oróbkę -- Jakikolwiek wypadek i jest z twojej winy (choćby nie był) jak przyczepa była przerabiana -- Tak przesuwasz oś i dziobnicę aby mieć tyle ile trzeba na haku. Przesun dziobnicę o 50 a oś o 40 cm i sprawdź dynamometrem lub ręcznie czy masz dobre obciążenie. Za małe - przesuwasz oś do tyłu, za duże oś do przodu (dziobnicy już nie ruszasz). Możesz sobie wyregulować idealnie. Do tego to wszystko służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Kolego Ogórek, jedną z zalet przyczep lekkich jest brak obowiązkowych przeglądów! Co oczywiście nie znaczy, że wcale nie warto ich przeglądać :-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Ale też chyba nie znaczy, że trzeba je od razu przerabiać zamiast skonfigurować (co producent przewidział) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Przeróbki są dla ludzi, w końcu producenci też coś tam czasem korygują a także zmieniają na życzenie klienta, oby tylko robić to z głową a nie na tzw.pałę ;-) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 -- Tak przesuwasz oś i dziobnicę aby mieć tyle ile trzeba na haku. Przesun dziobnicę o 50 a oś o 40 cm i sprawdź dynamometrem lub ręcznie czy masz dobre obciążenie. Za małe - przesuwasz oś do tyłu, za duże oś do przodu (dziobnicy już nie ruszasz). Możesz sobie wyregulować idealnie. Do tego to wszystko służy. Faktycznie lepiej nie będę kombinował. Nie mam dynamometru, a ręcznie sprawdzić, jak? Rozumiem, że już z łodzią? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2016 Oczywiście, że z łodzią. Zobacz w instrukcji auta jaki ciężar zalecają na haku i taki ustaw. Jak będzie to 50 kg to pewnie ręcznie wyczujesz, ze jest ok Może przy użyciu dwu podnośników dasz radę podnosić przyczepę z udką i przesuwać os. Jak nie to baw się przy slipie i po regulacji wciągasz udkę i sprawdzasz czy OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Zrobiłem kilka fotek obecnych ustawień przyczepki i wychodzi na to że dziobownicę to jeszcze można sporo przesunąć, ale oś to góra 10cm i obawiam się, że może stanąć dęba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YS3F Opublikowano 1 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Zdecydowałem się dorobić dłuższy dyszel, wystarczy zdjąć mocowanie na hak z przyczepki, wsunąć nowy dyszel i skręcić dwiema śrubami. Korekta dziobownicy i osi raczej nie będzie potrzebna. Posłuży mi do wygodniejszego slipowania. Holował będę na oryginalnym :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.