Skocz do zawartości

Rejestracja przyczep z Wielkiej Brytanii


ArekG
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 

edit musti - wątek wydzielilem z innego - dotyczy rejestracji przyczep angielskich bez numerów rejestracyjnych.

 

Poszukaj bez papierów i zarejestruj .Na Olx widziałem taką przyczepkę za 3500 do negocjacji .Nie pamiętam tylko czy z hamulcem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.....umowa przyczepy na Anglika.

Popytam u źródła ale nie wydaje mi się żeby można było w Polsce ciągać "angielską" przyczepę bez tablicy i dowodu rejestracyjnego, nie wspominając o certyfikacie i homologacji. W Polsce obowiązują polskie przepisy o ruchu drogowym. A co z ubezpieczeniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli było coś działało już w UE to nie mogą zabronić tego zarejestrować w PL. U niech jest inaczej jak u nas i przyczepka to po prostu coś co staje się częścią samochodu. U nas był podobny problem do niedawna z 3 tablicą na bagażnik rowerowy na hak. w innych krajach przeczepiasz tablice u nas wydziwiają . Ale poczytaj przyczepa z Angli jak zarejestrować i tyle. Z tego co pamiętam adres sprzedającego musi być podany w UK i cała filozofia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaśniamy .Ja tak robiłem 2 tyg temu.

1 przyczepa. Miałem z łódką

2 umowa kupna dwujęzyczna (polski/angielski)

3 w WK mówię: mam przyczepę którą nabyłem z łódką z Angli.Pani podaje do podpisania oświadczenie  że przyczepa nie była rejestrowana w PL

4 wypełniasz wniosek o zarejestrowanie pojazdu ( oczywiście trzeba to jakoś rozsądnie wypełnić,Uwaga- przyczepa o dmc 750 jest przegląd tylko raz! Powyżej dmc 750 ma mieć hamulec i przegląd co rok) Poza tym trzeba dać jej nazwę i nr vin(ja nazwałem swoją Trailer model Jet)wiec warto się zastanowić co się chce.Ja miałem 2 osie i zrobiłem dmc 750 o czym Panią podczas rejestracji informowałem .

5 dostajesz próbny dowód i tablice .Cisniesz na przegląd po drodze kupując polisę OC .

6 na allegro można zamówić tabliczkę znamionową z nadrukiem( ja zrobiłem tabliczkę angielska Trailer Jet dmc 750 ,masa przyczepy 150 ,ładowność 600,osie 2 ,rok 1991)

7 na przeglądzie trzeba już mieć tabliczkę i vin ,światła itd ( najlepiej jak ma się wejście by zbyt nie wnikali)

8 jeśli masz już przegląd cisniesz do WK i dajesz przegląd ,OC i dow tymczasowy .Pani wpisuje wszystko w dow rejestracyjny (warto sprawdzać i na bierząco monitorować co Pani wklepuje ) dostajesz tablice stale  dowod prubny I czekasz ;)

9 i tym właśnie sposobem masz legalna przyczepkę pod swoją łódkę

 

Ps . Robiłem to 2 godz a po tyg mam jusz twardy dowód . Oczywiście wcześniej się przygotowałem ( tabliczka ,umowa,i co konkretnie chce. Mam Sea ray 180  I to  dmc to przegiecie ale mi to pasowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie co WK to inne zasady.

Moga chciec jakiejs homologacji ,warto sobie od kogos pozyczyc lub poszukac na internecine ale jest to wymysl.

Generalnie mozna isc na wydre i w razie problemow zadac pisemnego uzasadnienia odmowy zarejestrowania ( bo dowiadywales sie i wiesz ze z Angli przyczepy nie sa rejestrowane itp itd,warto poczytac fora i miec Asa w rekawie w razie W) Suma sumarum przyczepe idzie zarejestrowac nie majac NIC.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja taką amerykańską kupiłem razem z łodzią 7 m o udzwigu 3 tony . Te amerykańskie nie mają hamulca najazdowego .Mają hamulce elektromagnetyczne .Wystarczy podanie kablem typowym do przyczepy 12v (zasilanie żarówki stop w samochodzie) i nacisnąc w samochodzie hamulec  Dziala to bardzo skutecznie i płynnie .Takie coś sprowadza gość ze Szwajcarii przyciągając jakąś łódz do sprzedaży .Radzyń Podlaski  Firma Auto Korbi  tel 694280412  U niego na prawdę są niskie ceny .Ja za ten zestaw dałem 17 tysi . Dwie osie na alu felgach .Byla już na polskich numerach więc kłopotu nie miałem i zapewne on też
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna uwaga . Toczyłem się z jachtem żaglowym o wadze 1800 kg  na przyczepie Niewiadów kupionej już z dwoma osiami bo ktoś drugą dostawił i w dowodzie było  750 kg czyli bezterminowy przegląd  .Raz miałem pecha i zatrzymała mnie Inspekcja Drogowa . Stanąłem na wagę i  zaczęły się schody .Gdyby nie wydarzył się dzwon na szosie i tam pognali  to na pewno zabrali by dowód .Trochę też pomogło proszenie o" litość " i wytracanie czasu  Jak z tego wynika można mieć kłopoty  .A jak się nudzą te chłopaki z Inspekcji to tabliczka i to co w dowodzie nie pomoże i tych co robili pierwszy przegląd też dopadną .Ale nie każdy ma pecha .Radio CB i pytać czy się gdzieś nie czają  >:( 8) ^-^ C:-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego klasyka u niego dorwałem z przyczepą  .Czy ktoś z kolegów posiada taką  Sea Ray 220 OV z roku 1979 ???? Dobra amerykańska robota .Laminat w idealnym stanie  .Trochę roboty było w środku .Głównie tapicerka

http://upload.secondsun.pl/img/1549502141f1978_searay_srv220_cuddy_cabin_cruiser___5953f20dbfd33.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mass racje ,ale mi potrzebna w koło komina i dlatego zdecydowalem sie na dmc 750. Dlatego podkreśliłem że warto siè zastanowić nad wyborem dmc. Jeśli duzo bedzie sie poruszac po kraju i europie nie ma sensu przeginać z dmc.

Sugeruje tylko że można kazdà przyczepè zarejestrować. A koszt takiej operacji nie przekroczy 500zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaśniamy .Ja tak robiłem 2 tyg temu.

1 przyczepa. Miałem z łódką

2 umowa kupna dwujęzyczna (polski/angielski)

3 w WK mówię: mam przyczepę którą nabyłem z łódką z Angli.Pani podaje do podpisania oświadczenie  że przyczepa nie była rejestrowana w PL

4 wypełniasz wniosek o zarejestrowanie pojazdu ( oczywiście trzeba to jakoś rozsądnie wypełnić,Uwaga- przyczepa o dmc 750 jest przegląd tylko raz! Powyżej dmc 750 ma mieć hamulec i przegląd co rok) Poza tym trzeba dać jej nazwę i nr vin(ja nazwałem swoją Trailer model Jet)wiec warto się zastanowić co się chce.Ja miałem 2 osie i zrobiłem dmc 750 o czym Panią podczas rejestracji informowałem .

5 dostajesz próbny dowód i tablice .Cisniesz na przegląd po drodze kupując polisę OC .

6 na allegro można zamówić tabliczkę znamionową z nadrukiem( ja zrobiłem tabliczkę angielska Trailer Jet dmc 750 ,masa przyczepy 150 ,ładowność 600,osie 2 ,rok 1991)

7 na przeglądzie trzeba już mieć tabliczkę i vin ,światła itd ( najlepiej jak ma się wejście by zbyt nie wnikali)

8 jeśli masz już przegląd cisniesz do WK i dajesz przegląd ,OC i dow tymczasowy .Pani wpisuje wszystko w dow rejestracyjny (warto sprawdzać i na bierząco monitorować co Pani wklepuje ) dostajesz tablice stale  dowod prubny I czekasz ;)

9 i tym właśnie sposobem masz legalna przyczepkę pod swoją łódkę

 

Ps . Robiłem to 2 godz a po tyg mam jusz twardy dowód . Oczywiście wcześniej się przygotowałem ( tabliczka ,umowa,i co konkretnie chce. Mam Sea ray 180  I to  dmc to przegiecie ale mi to pasowalo.

 

po co to piszesz na otwartm forum...? ktoś nieodpowiedni moze to przeczytac ... kurde piszcie takie rzeczy na PW... echhh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokonać można wielu karkołomnych  rzeczy i wprowadzić w błąd urzędy i ubezpieczycieli .Wszystko jest OK do chwili jakiegoś nieszczęścia jak wypadek .Wtedy drobiazgowo sprawdzają wszystko ,Ubezpieczyciel szuka wszystkiego aby nie wypłacić odszkodowania .Nawet jadąc "dookoła komina " licho nie śpi podobnie jak z cegłą w drewnianym kościele Ryzyko jest spore i następstwa lawinowe i bardzo kosztowne .Czy warto ryzykować cwaniactwem ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie nie ;)

Ale kto nie ryzykuje ten nie pije szampana....To już wybór każdego z nas.

Co nie zmienia faktu że można to zrobić jak się należy a to już pozostawiam własnej ocenie,czy ma być dmc 750 czy inne.

Myślę że nie warto tego roztrząsać bo każdy ma rozum i wie co robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wchodzi nowe prawo o diagnostyce i nie będzie tak ze znajomy pan Kazio coś zadziała jak chcemy . Kazio już nie może nic zrobić z kamerami i wynikami badań bo nie ma dostępu .Jak coś na siłę zrobi to leci z roboty . Tak jest u Angoli i większości krajów unii . Dla bezpieczeństwa tak powinno być . Bylem zaskoczony tym ze jak coś powiedziałeś u angoli to wierzyli ci na słowo w urzędach i wszędzie .Niestety nacje ze wschodu europy zmieniają ten obyczaj .Bylem tam na początku emigracji i teraz dwa razy w roku .Zmiany są ewidentne na niekorzyść
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako wywołujący, niejako, temat - pragnę wszystkim sceptykom zwrócić uwagę, że chodzi o przyczepę z wytwórni przyczep, homologowaną przez producenta, solidnie zrobioną, nie na żadnych skrętnych osiach zrobionych na plastelinie z programowaną żywotnością ani też nie wyspawaną z profili ogrodzeniowych.

To jest legalna (oprócz kwestii masy) procedura rejestracji takiej przyczepy.

Tak samo jak legalna jest rejestracja takiej przyczepy sprowadzonej z USA, gdzie także się nie rejestruje. Dowód własności, odprawa celna, tabliczka na przyczepie, oświetlenie, ew.hamulec,  badanie i certyfikat producenta (wydruk).

Podobnie się ma z przyczepami o DMC do 750 z np. Belgii (nierejestrowane).

 

Zanim ktoś coś palnie, może niech się uda do urzędu i sprawdzi.

 

Idiotyzmem aktualnych przepisów jest coś innego, mianowicie to, że przyczepy, którą zaprojektowano na DMC=1600, nie można zarejestrować na 1200 lub 1080 lub 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...