Skocz do zawartości

Zabezpieczenie sruby napedowej podczas holowania lodzi


kamcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

@GRI

 

Poniewaz przegladalem sobie ostatnio w Niemczech katalog z rzeczami do lodek i byl w tym katalogu podobny worek jak na zdjeciu od Ogorka + informacja, ze ow worek jest wymagany. Stad moje pytanie odnosnie Polski.

 

W moim przypadku ale sruba / spodzina nie wystaje poza belke przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy istnieje rowniez w Polsce nakaz zabezpieczenia sruby napedowej podczas holowania lodzi?

 

(...) przegladalem sobie ostatnio w Niemczech katalog z rzeczami do lodek i byl w tym katalogu (...) worek (...) + informacja, ze ow worek jest wymagany. (...)

 

Art. 61. Przewożenie ładunku

1. Ładunek nie może powodować przekroczenia dopuszczalnej masy całkowitej lub dopuszczalnej ładowności pojazdu.

2. Ładunek na pojeździe umieszcza się w taki sposób, aby:

1) nie powodował przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę;

2) nie naruszał stateczności pojazdu;

3) nie utrudniał kierowania pojazdem;

4) nie ograniczał widoczności drogi lub nie zasłaniał świateł, urządzeń sygnalizacyjnych, tablic rejestracyjnych lub innych tablic albo znaków, w które pojazd jest wyposażony.

3. Ładunek umieszczony na pojeździe powinien być zabezpieczony przed zmianą położenia lub wywoływaniem nadmiernego hałasu. Nie może on mieć odrażającego wyglądu lub wydzielać odrażającej woni.

4. Urządzenia służące do mocowania ładunku powinny być zabezpieczone przed rozluźnieniem się, swobodnym zwisaniem lub spadnięciem podczas jazdy.

(...)

6. Ładunek wystający poza płaszczyzny obrysu pojazdu może być na nim umieszczony tylko przy zachowaniu następujących warunków:

1) ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu może być umieszczony tylko w taki sposób, aby całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie przekraczała 2,55 m, a przy szerokości pojazdu 2,55 m nie przekraczała 3 m, jednak pod warunkiem umieszczenia ładunku tak, aby z jednej strony nie wystawał na odległość większą niż 23 cm;

2) ładunek nie może wystawać z tyłu pojazdu na odległość większą niż 2 m od tylnej płaszczyzny obrysu pojazdu lub zespołu pojazdów; w przypadku przyczepy kłonicowej odległość tę liczy się od osi przyczepy;

3) ładunek nie może wystawać z przodu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m od przedniej płaszczyzny obrysu i większą niż 1,5 m od siedzenia dla kierującego.

(...)

8. Ładunek wystający poza przednią lub boczne płaszczyzny obrysu pojazdu powinien być oznaczony. Dotyczy to również ładunku wystającego poza tylną płaszczyznę obrysu pojazdu na odległość większą niż 0,5 m.

9. Ustala się następujące oznakowanie ładunku:

1) ładunek wystający z przodu pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej lub dwoma białymi i dwoma czerwonymi pasami, tak aby były widoczne z boków i z przodu pojazdu, a w okresie niedostatecznej widoczności ponadto światłem białym umieszczonym na najbardziej wystającej do przodu części ładunku;

2) ładunek wystający z boku pojazdu oznacza się chorągiewką barwy pomarańczowej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku, a ponadto w okresie niedostatecznej widoczności białym światłem odblaskowym skierowanym do przodu oraz czerwonym światłem i czerwonym światłem odblaskowym skierowanym do tyłu; światła te nie powinny znajdować się w odległości większej niż 40 cm od najbardziej wystającej krawędzi ładunku; jeżeli długość wystającego z boku ładunku, mierzona wzdłuż pojazdu, przekracza 3 m, to chorągiewkę i światła umieszcza się odpowiednio przy przedniej i tylnej części ładunku;

3) ładunek wystający z tyłu pojazdu oznacza się pasami białymi i czerwonymi umieszczonymi bezpośrednio na ładunku lub na tarczy na jego tylnej płaszczyźnie albo na zawieszonej na końcu ładunku bryle geometrycznej (np. stożku, ostrosłupie); widoczna od tyłu łączna powierzchnia pasów powinna wynosić co najmniej 1000 cm2, przy czym nie może być mniej niż po dwa pasy każdej barwy; ponadto w okresie niedostatecznej widoczności na najbardziej wystającej do tyłu krawędzi ładunku umieszcza się czerwone światło i czerwone światło odblaskowe; przy przewozie drewna długiego zamiast oznakowania pasami białymi i czerwonymi dopuszcza się oznakowanie końca ładunku chorągiewką lub tarczą barwy pomarańczowej;

4) ładunek wystający z tyłu samochodu osobowego lub przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy może być oznaczony chorągiewką barwy czerwonej o wymiarach co najmniej 50 x 50 cm, umieszczoną przy najbardziej wystającej krawędzi ładunku.

10. Wysokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 4 m.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moim zdjęciu łodka zimuje i silnik jest na max opuszczony (normalnie się nie da ale teraz jest na kobyłkach przyczepa wysoko)

 

W trasie silnik jest w pozycji transportowej Evinrude (taka trochę do góry - jakies 30-45%)

 

I poza belkę wystaje może i mniej/może więcej niż 50cm ale ja wolałem aby nie chlapało na spodzinę piaskiem, zwirem przy długich trasach. No i jednak taki pomarańczowy odblask daje mi poczucie lepszej widoczności plus "ostra" śruba jest osłonięta.

 

A śruba na pewno u mnie wystaje poza belkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadgorliwość jest....

Wszelkie zbędne dodatki, światełka i inne odblaski wprowadzają tylko zamęt w ruchu drogowym. Przy dzisiejszym natężeniu ruchu kierowca, a raczej jego mózg ma co robić. Wprowadzanie nietypowych/niepotrzebnych gadżetów, wbrew pozorom tylko zwiększa zagrożenie. Za miedzą, w germanii zupełnie inaczej się jeździ bo tam niema disneylandu na drogach.

Co z tego, że jesteś widoczny bardziej niż inni? Pojazdy uprzywilejowane czy inne specjalne oznakowania zdarzeń na drodze dzięki temu, pomału tracą na znaczeniu w analizowaniu  sytuacji. W końcu umysł zaczyna olewać sprawę i traktować takie ,,cóś" jako normalkę. Podobnie jest ze światłami w warunkach dobrej widoczności. Przy małym natężeniu ruchu jest wszystko w porządku.

Problemy, i to niemałe,  pojawiają się dopiero ,, w godzinach szczytu". Liczba wypadków wzrasta zamiast się zmniejszać.

 

Jakie jest prawdopodobieństwo kolizji?

Tylko dwa pojazdy na drodze=0,5

Więcej pojazdów na drodze= im więcej tym wartość jest bliższa 1

 

To podstawowa, niczym nie zakłócona, zależność.

Dalej to już tylko parametry dodatkowo pogarszające problem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...