Autor Wątek: 2,7t na haku, łódka sucha 2,1t, 7,9m, przyczepa o masie <500kg?  (Przeczytany 5043 razy)

Listopad 20, 2017, 14:06:38
Odpowiedź #15
  • *****
  • Wiadomości: 815
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Spuszczanie przez wlew nie zawsze jest możliwe.Jeżeli wlew  jest wykonany profesjonalnie posiada przegrody zapobiegające
wychlapywaniu i cofaniu  się  paliwa na zakrętach i przy przechyłach.Takie rozwiązanie posiadają łodzie i samochody.
Ja u siebie spuszczam przez  przewód zasilający silnik.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 20, 2017, 14:38:36
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 1043
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Też wyszło tak, że mam ze 40 litrów w baku(połowę)i myślę spuścić to przez złącze silnika, tyle, że rurka dość cienka.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 20, 2017, 15:25:57
Odpowiedź #17
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Oferta z Niemiec na najlżejsza przyczepę - 420kg.. Steinbacher.   
MBT 2700AML, ład. 2280kg, 7.280,- EUR (ok. 31.000zł.) Cena jest najcięższa.... Dość absuradalna.
Ale dł. ramy 6,80/7,10 - na tym zmniejsza wagę, krótka, nie wchodzi w rachubę pod łodkę 7,9m.
Dłuższa rama doda kg. i nie będzie lżejsza od Sigmy, która jest duzo tańsza.

na foto - 2t.



Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 20, 2017, 19:47:20
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 1064
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
@pawel_wawa oczywiscie, ze koledze od lawety ale zgadnij kto musiał zapłacić, żeby odebrać samochód?

Listopad 20, 2017, 20:44:20
Odpowiedź #19
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
    • BY.
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Listopad 20, 2017, 21:17:20
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 815
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Dwie osie  Knotta z nośnością 1650 kg każda, z kołami 16 cali ważą 210 kg.Więc na ramę, belkę i pozostały osprzęt pozostaje 210 kg,
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 21, 2017, 15:32:39
Odpowiedź #21
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
420 kg Może ta jest tańsza .

http://www.bunnefeld-anhaengerbau.de/en/boot_2700.php

O! Dzięki. Zapytałem. Jakim cudem taka waga przy stalowej ramie....?

--------------
Mam informację z policji (nieoficjalną - znajomy znajomego, ale podobno policja ma takie właśnie wytyczne): liczy się rzeczywista masa przyczepy. Tak jak w Niemczech.
Można ciągnąć przyczepę, np. z 3.000kg DMC w dowodzie, samochodem o 2700kg w poz O.1 w dow. rej. - masa całkowita przyczepy, jej masa rzeczywista z ładunkiem nie może przekraczać 2.700kg.

Wynika to z tego, że w dowodzie poz. O.1 oznacza dopuszczalną masę całkowitą przyczepy (z hamulcem) - RZECZYWISTĄ.
Bo definicje w KD są takie:
dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;
rzeczywista masa całkowita – masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;
a dalej 
 "Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez..."

Kodeks Drogowy odwołuje się do rzeczywistej masy. 
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2017, 15:59:43 wysłana przez Marsik »
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 22, 2017, 10:02:10
Odpowiedź #22
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • ****
  • Wiadomości: 311
  • łódka wypornościowa
    • Nowa Sól
  • Akwen: Odra środkowa
 
Mam informację z policji (nieoficjalną - znajomy znajomego, ale podobno policja ma takie właśnie wytyczne): liczy się rzeczywista masa przyczepy. Tak jak w Niemczech.
Można ciągnąć przyczepę, np. z 3.000kg DMC w dowodzie, samochodem o 2700kg w poz O.1 w dow. rej. - masa całkowita przyczepy, jej masa rzeczywista z ładunkiem nie może przekraczać 2.700kg.

Wynika to z tego, że w dowodzie poz. O.1 oznacza dopuszczalną masę całkowitą przyczepy (z hamulcem) - RZECZYWISTĄ.
Bo definicje w KD są takie:
dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;
rzeczywista masa całkowita – masę pojazdu łącznie z masą znajdujących się na nim rzeczy i osób;
a dalej 
 "Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez..."

Kodeks Drogowy odwołuje się do rzeczywistej masy.

To co piszesz, jest bardzo ciekawe, wręcz rewolucyjne.
To muszą być jakieś nowe interpretacje, bo do tej pory obowiązywała sztywna zasada ; ważne DMC przyczepy i ciągnika z dowodów rejestracyjnych.
 Kilka lat temu kupiłem w Niemczech , zestaw z przyczepą DMC 2700 kg, a łódka waży 1850 kg,więc nośność przyczepy
jest niewykorzystana do końca.
Ten trik z opinią rzeczoznawcy i obniżeniem DMC do 2500 kg w moim przypadku/ na mojej stacji okręgowej/ nie udał się.
Konieczna jest homologacja producenta.
Jeżeli jest, tak jak piszesz, to mam "kłopot z głowy".
 Ciekawe czy urzędnicy ITD też tak interpretują przepisy.Może w końcu  zapanuje jasność ,co można a co nie.
P.S. Niedawno jeszcze, na innym forum turystycznym, trwała dyskusja czy hamulec najazdowy jest rzeczywiście hamulcem :).

Pozdrawiam

Listopad 22, 2017, 15:49:11
Odpowiedź #23
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Oczywiście nie dam sobie jeszcze głowy uciąć, że taki jest stan prawny i wiążąca, obowiazująca policję i ITD interpretacja.
Z tą wiążącą interpretacją właśnie problem...
Powinien być jasny przepis, w ostateczności obowiązująca jednoznaczna wykładnia. Póki co nie znalazłem.

W Niemczech, w Austrii - jednoznacznie jest określone, że decyduje rzeczywista masa całkowita.
Dziwne by było, gdyny u nas jednak faktycznie przepisy były inne. Taki Niemiec jadący na Mazury z łódką by się zdziwił...   

U nas jednak dość powszechne są odwrotne komentarze (oczywiscie nieoficjalne, na forach itp.), że nie wolno.
Badam jeszcze dalej sprawę, chociaż akurat dla mnie może się okazać, że nie ma to znaczenia, bo kupię przyczepę z DMC 2.7t.

Precyzując: w DR holownika poz. O.1 to "maksymalna masa całkowita przyczepy",  a nie "dopuszczalna masa całkowita przyczepy", stąd decyduje rzeczywista masa całkowita, a nie DMC wpisana do DR przyczepy.
   
Ktoś pisał, że jak policjant zgłaszał zastrzeżenie, to powoływał się na KD gdzie mowa wyłącznie o rzeczywistej MC, a policja go puszczała (moze sami nie do końca wiedzą, więc po co mają robić sobie problem... ).

A propos ITD - nie wiem czy ich nie interesuje jednak wyłącznie DMC, ale pod kątem Viatollu. Przepisy w tym zakresie mówią mówią wyłącznie o DMC,  nie jest istotna rzeczywista MC przyczepy, oczywiśice o ile nie przekracza DMC (ale to inne naruszenie).
___________________________________

Jest kolejny ważki argument na potwierdzenie zasady o rzeczywistej MC -  taryfikator mandatów. W nim:

"Przewóz ładunków i ciągnięcie przyczep.
.....
Ciągnięcie przyczepy o rzeczywistej masie całkowitej większej niż dopuszczalna w odniesieniu do określonego rodzaju pojazdu ciągnącego: od 100 do 300 zł"


I to jedyny punkt w temacie. Nie ma innego stanowiącego podstawę do ukarania mandatem.
To może nawet i zamyka temat.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2017, 01:05:29 wysłana przez Marsik »
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 23, 2017, 00:42:55
Odpowiedź #24
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Przytoczę jeszcze wpis z forum karawaningu - 2012r.:

"Eureka !
A jednak jest różnica w rozumieniu MMC i DMC !!!
Byłem w oddziale ITD i mi wszystko wyjaśnili...

MMC- jest to maksymalna masa całkowita przyczepki W DANEJ CHWILI - W CHWILI JEJ CIĄGNIĘCIA, ta rzeczywista na którą składa się jej masa własna plus ładunek.
DMC - jest to teoretyczna dopuszczalna masa całkowita, czyli niejako określa jak maksymalnie możemy daną przyczepkę teoretycznie obciążyć (jej wytrzymałość).

Podczas kontroli do wpisu z pozycji O1 dowodu holownika jest przyrównywana rzeczywista waga tego co ciągniemy W DANEJ CHWILI - W CHWILI CIĄGNIĘCIA PRZYCZEPKI, a nie wartość DMC wpisana w dowodzie tej przyczepki w pozycji F2 bo to tylko teoria. Kontrolujący muszą ją po prostu zważyć i innej opcji nie ma.

Czyli jak masz np. w pozycji O1 holownika 900 kg to możesz ciągnąć przyczepę, która ma w swoim dowodzie wpisane w pozycji F2 czyli DMC wartość 1200 kg. Wtedy musisz tylko uważać, aby waga tego co ciągniesz nie przekraczała 900 kg dlatego, że DMC jest wartością teoretyczną mówiącą jedynie o możliwościach przyczepki.
....

W dowodzie holownika w pozycji O1 masz wpisaną MAKSYMALNĄ MASĘ CAŁKOWITĄ (MMC) przyczepki z hamulcem jaką możesz tym holownikiem ciągnąć. Czyli jak masz np. tam wartość 900 kg to max taką masę możesz pod tego holownika podczepić i ciągnąć. Nie ważne że holowana przyczepka będzie miała w swoim dowodzie wpisane wartość DMC powyżej tych 900 kg bo to DMC tyczy się tylko samej przyczepki, jej możliwości załadowczych. Ważne abyś tą przyczepkę tak załadował aby nie przekraczała W CHWILI CIĄGNIĘCIA w/w 900 kg. W razie kontroli, jakby kontrolujący miał jakąś wątpliwość i wyciągał bloczek mandatowy to należy poprosić o zważenie przyczepki bo tylko na tej podstawie można cokolwiek sprawdzić i osądzić z pozycji kontrolującego.
Po prostu masz wpisane w dowodzie, że możesz uczepić na hak cos co ma MMC max 900 kg i tego należy się trzymać :)

Nie należy oczywiście zapominać aby nie przekroczyć zestawem tych magicznych 3,5 T lub z przyczepą lekką 4,25 T.

Acha, przed chwilą tak dla pewności zahaczyłem o dwie stacje diagnostyczne i panowie dokładnie potwierdzili powyższe."


---------------------------
Ustalone? A wcale nie. No po prostu oszaleć idzie...   Bo dalej taka informacja:

" dostałem odpowiedź z policji dotyczącą MMC, nie wiele z niego wynika, ale wrzucę bo ostatnie zdanie jest dość jednoznaczne :(

Cytat
W nawiązaniu do maila z dnia 30 marca 2012 roku, dot. problematyki holowania przyczep w odniesieniu do stosownych wpisów w dowodzie rejestracyjnym wyjaśniam, co następuje.

Art. 2 pkt. 54 ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 roku Nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami) określa, iż dopuszczalna masa całkowita (DMC) – jest największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masą pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze.

Z uwagi na fakt, iż wyżej wymieniona ustawa nie definiuje pojęcia maksymalnej masy całkowitej (MMC), o której wspomina Pan w treści maila, należy przywołać jej opis z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami). ┬ž1 ust. 3 pkt. 7 wspomnianego rozporządzenia stanowi, iż przez maksymalną masę całkowitą należy rozumieć największą masę pojazdu obciążonego określoną w zależności od jego konstrukcji przez producenta”.

W dowodzie rejestracyjnym pojazdu mmc jest określone w pkt. F1, dmc w pkt. F2, natomiast mmc dla przyczepy w punktach O.1 i O.2. Pierwszy z nich odnosi się do przyczepy z hamulcem, drugi zaś do przyczepy bez hamulca.

Mając powyższe na uwadze należy podkreślić, że pojęcia maksymalnej masy całkowitej i dopuszczalnej masy całkowitej nie są tożsame. Maksymalna masa całkowita pojazdu, zwana potocznie konstrukcyjną dopuszczalną masą całkowitą, jest określana przez producenta przed właściwą homologacją pojazdu dokonywaną przez Instytut Transportu Drogowego i co ważne podlega ona dalszej weryfikacji. Drugie pojęcie zwane potocznie administracyjną dopuszczalną masą całkowitą jest już wartością określoną po homologacji pojazdu, czyli ostateczną i niepodważalną. W chwili obecnej producenci pojazdów samochodowych, tak określają mmc – „nie zawyżając jej wartości” – że po homologacji takiego pojazdu jego dmc jest najczęściej równe mmc. Należy jednak mieć świadomość, że w trakcie policyjnej kontroli funkcjonariusz sprawdzając zapisy w dowodzie rejestracyjnym „ciągnika” znajdujące się w polach oznaczonych O.1 bądź O.2 będzie odnosił się do dmc przyczepy (pole F2) a nie do jej mmc (pole F1). Wynika to z faktu, iż mmc w żadnym razie nie może stanowić odniesienia do sprawdzenia czy dany pojazd może ciągnąć stosowną przyczepę czy też nie.

Odnosząc się do przypadku, przywołanego w treści maila, tj.: pojazd – masa własna=1150 kg, maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem=800 kg; przyczepa – dmc=900 kg, MW=700kg należy stwierdzić, że nie może Pan przedmiotowym pojazdem ciągnąć przyczepy o dmc równej 900 kg.

Naczelnik
Wydziału Ruchu Drogowego
KWP w Krakowie
podinsp. Maciej Rymar"


 
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2017, 01:03:59 wysłana przez Marsik »
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 23, 2017, 09:57:30
Odpowiedź #25
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
    • Gdańsk
  • Akwen: Zatoka Gdańska
W tej policji to masakra , to jest najlepsze, najleży stwierdzić . To jest właśnie uzasadnienie żeby okradać
 kierowców,  albo kładziemy na wagę i wtedy coś twierdzimy albo do sądu  trzeba ich edukować. Bo jego wypowiedź idzie w tym kierunki ze nie mamy wagi to patrzymy na papiery  >:(
Zamierzam kupić przyczepke dmc 750 gdzie w aucie mam że max bez hamulca 700 wozić na niej będę Max 600 z groszem będzie nowa więc mogę zrobić 700 ale wtedy łatwiej przeładować wrazie co


« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2017, 22:31:56 wysłana przez Piterex »

Listopad 23, 2017, 12:47:31
Odpowiedź #26
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 194
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Zadzwoniłem dzisiaj na dyżur telefoniczny do ITD. Akurat odebrali w Kielcach.
Wyłuszczam sprawę, inspektor najpierw powiedział "może pan", ale jeszcze skonsultował się z kolegą i ostatecznie "tak, może pan".
Mówię mu też mi sie tak wydawało, bo Kodeks Drogowy, brak w taryfikatorze mandatów... fajnie.

Ale przytaczam "Rozporządzenie MI w sprawie warunków technicznych pojazdów..." - par 2.pkt 7:

"7. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem, ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy
i specjalny o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, nie może przekroczyć:
1) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
2) dopuszczalnej masy całkowitej tych pojazdów,
3) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tych pojazdów przez producenta,
4) 3500 kg
– z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku II do dyrektywy 2007/46/WE
Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych
i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów
(Dz. Urz. UE L 263 z 09.10.2007, str. 1, z późn. zm.16)), masa ta nie może przekroczyć 150% dopuszczalnej masy cał-
kowitej pojazdu ciągnącego przy jednoczesnym spełnieniu warunków określonych w pkt 1, 3 i 4."


Inspektor sprawdza, czyta sam pow. punkt, słyszę jak drapie sie w głowę, potem konsultuje z kolegą.
I pada "to nie może pan".   

Pytam jakie sankcje na drodze. "Właściwie to pytaj pan policję, my nie będziemy kontrolować.... Brak w taryfiaktorze mandatów? Hm, to może policjant zabronić dalszej jazdy..."

Ciśnie się cytat z "Dnia Świra" - k...., ja p.........
Z wodniackim pozdrowieniem, Marcin

Listopad 23, 2017, 15:58:23
Odpowiedź #27
  • *****
  • Wiadomości: 2926
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Przecież od razu mówiłem,  ze sprawdzą DMC przyczepy w dowodzie auta i DMC przyczepy ciągnionej

Jak będą mieć wagę a to chyba tylko ITD to dodatkowo sprawdzą czy nie przeważona.

Zadzwoń tu http://www.jodmet.pl/index.php/pl/produkcja-przyczep-3

Robią przyczepy z ALU i mają homologacje co 100 kg.

Może mają lekką na 2700 kg. Tylko czy "Niemiec" Tobie dobrze ją skonfiguruje pod twój "okręt"
Twoje jedyne zmartwienie to znaleźć lekką przyczepę ale drugie zmartwienie to będzie rzeczywista masa łodki na niej

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Ludzie na łódki wrzucają na czas transportu kamizelki, pianki, zabawki do ciągania ....
A Ty będziesz musiał wszystko co się da przekładać do bagaznika.

Masz firmę związaną z transportem. Nie lepiej wziąć leasing na pick-upa ? Czy kupić z pełnym odliczeniem VAT ?
Nie wykorzystasz jego w firmie poza wakacjami ? Jakiegoś DMax-a Longa ?

>>>>>>>>>>>>>>>

Na wakacjach będziesz się przemieszczał łodką. Auto jest tylko Wam potrzebne na dociągnięcię i powrót i ew zmianę lokalizacji co tydzień/dwa.
« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2017, 16:04:44 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 23, 2017, 16:25:23
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 1048
    • Gorzów Wlkp
  • Akwen: Wody lokalne
Policja też ma wagi przenośne. Mają autka techniczne z pełnym wyposażeniem. Na autostradach przy bramkach często ich widzę.  Kiedyś na węźle na Szczecin na S3 mieli chyba akcję bus z przyczepą bo ważyli wszystko w tych rozmiarach.
KAWASAKI ULTRA 300X
SEA RAY 185 BR

Listopad 23, 2017, 18:44:41
Odpowiedź #29
  • *****
  • Wiadomości: 2926
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Przykłądowo 60 netto 2012 rok. Pełna faktura VAT.

https://www.otomoto.pl/oferta/isuzu-d-max-2-5-ls-automat-4-x-4-salon-polska-gwarancja-f-vat-23-ID6zgpuz.html

Nie znam specyfiki twojego biznesu ale może przyda się w firmie jak nie będzie ciągać łódki po EU ??
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho