Autor Wątek: 2,7t na haku, łódka sucha 2,1t, 7,9m, przyczepa o masie <500kg?  (Przeczytany 4504 razy)

Listopad 17, 2017, 10:44:42
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Bardzo proszę nie umieszczać podpowiedzi typu "zmień samochód" :'(  Chyba rozumiecie, że sam na to mogę wpaść, ale ma 2 lata, i jeszcze min 2-3 lata tego nie zrobię.

Zastanawiam się czy jest szansa czy nie? Czy odpuścić sobie tą łódź?
Samochód ma max DMC przyczepy 2700kg, łódka waży 2000kg+100kg wyposażenia stałego=2.100kg.
Zostaje 600kg, ale musi być rezerwa na ruchome wyposażenie łodzi oraz resztę paliwa w zbiorniku. Zakładam, ze 100kg.
Czyli łódka z rezerwą 2200kg. Na przyczepę zostaje 500kg. masy własnej :(
Transport na większe odległości - płd. Europa.
Jedyną jaką znalazłem to niemiecka aluminiowa Sigma ultrALight lub extrALight, masa własna podawana dla ST-3000 to 486kg.
http://suedwestmarine.de/Trailer.html

Miał ktoś z nimi do czynienia? Czy przy takim odchudzeniu to nie szrot? Na niemieckim forum różne opinie - jeden używa kilka lat, jeździ do Chorwacji i jest ok, inny powymieniał sporo lekkich komponentów, bo złom i już przybrała na wadze, więc bez sensu. 

A drugie pytanie: czy jeśli Niemiec sprzedaje nową przyczepę DMC 3000kg, można ją zarejestrować w PL jako DMC 2700kg?
Czy jest to tylko możliwe z homologacją od producenta? Bo jeśli tak, a Niemiec nie ma, to i tak odpada.

Listopad 17, 2017, 12:18:19
Odpowiedź #1
  • *****
  • Wiadomości: 2829
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
tylko zgodnie z tabliczka.

W PL niektozy producenci (duzi) na przyczepy liczone na 3t maja homologacje na nie rowniez na 2500, 2700.

Ja chcialem kiedys z homologacją  na 950 to powiedzieli, ze nie zrobią bo koszt to 3  tys eur czy jakoś tak a byłem pierwszym pytającym od lat.

Ja bym poszukał dalej łodzi w podobnym wymiarze ale o wadze gwarantowanej 2t z paliwem i pierdółkami.

Albo zlecić zaholowanie do CRO firmie a po CRO już holować samemu z miejsca na miejsce ...
Zakładam, że te +200-300kg (ponad limit) po CRO twoje auto wytrzyma na krótkich dystansach
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 17, 2017, 14:06:14
Odpowiedź #2
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Tak myślałem - wpiszą tylko z homologacji.

Niemcy nie mają tych homologacji co 100kg, porzyczepa miałaby wpisane DMC 3000kg.
Jednak Niemka z Sigmy twierdzi, że mogę ciagnąć moim samochodem przyczepę 3000kg DMC, pod warunkiem, że rzeczywista masa na drodze nie przekracza 2700kg.

Druga sprawa, na którą zwrócił mi uwagę pan z Bombram Marine - podobno ciągnąc przyczepę o masie rzeczywistej 2700kg mój samochód na drodze nie może mieć masy rzeczywistej mniejszej od 2700kg (holownik nie może być lżejszy od przyczepy). To dziwne. Samochód ma masę własną 2.110kg, a DMC 2825kg. Ciągnąć przyczepę ważącą faktycznie 2700kg mogę tylko załadowanym samochodem? Czyli jakbym miał sam ją ciągnąć i bez bagaży to doładować cegłami?   

Listopad 17, 2017, 15:21:39
Odpowiedź #3
  • *****
  • Wiadomości: 2829
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
W Niemczech moze tak ... w PL liczy się DMC.

Czyli jakie masz wpisane DMC w dowodzie rej i o jakim DMC ciagniesz.

Masz SUV-a a koledzy umieszczali jakiś przepis, że SUV-ów ten limit masy nie dotyczy (chyba było w wątku o ciąganiu przez Atomka)
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 17, 2017, 15:25:06
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2715
    • Cigacice
  • Akwen: Odra środkowa
Zależy też od kategorii cz masz kurs b96, czy e do b

Listopad 17, 2017, 19:11:23
Odpowiedź #5
  • *****
  • Wiadomości: 810
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Ja mam Brenderupa.Przy zakupie powiedziałem jaką chcę mieć DMC i taką homologację otrzymałem.
Sprawdź czy może jest dla Ciebie odpowiednia.
https://www.brenderup.com/pl/pl/przyczepy/przyczepy-podlodziowe/

Samochody z napędem 4x4 mogą ciągnąć przyczepy cięższe niż ich własne DMC, ale to masz w dowodzie rejestracyjnym samochodu, u Ciebie konkretnie 2700.Musisz kupić przyczepę z DMC 2700.Z wpisem 3000 będziesz karany przez Inspekcję.
Jeżeli przeładujesz 100 czy 200 kg to nie będzie miało większego wpływu na komfort holowania.
I jeszcze jedna uwaga.Hak musisz mieć z główką dokręcaną, żadnych wynalazków dopinanych na szybkozłącze!!!!
Mówię to na bazie swojego wieloletniego doświadczenia w ciąganiu ciężkich przyczep.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 17, 2017, 20:42:30
Odpowiedź #6
  • **
  • Wiadomości: 52
    • okolice Stargardu
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Przy imporcie przyczepy można zmniejszyć masę całkowitą przyczepy ograniczając "papierowo"" ładowność. Wystarczy opinia rzeczoznawcy. Przerabiałem ten temat praktycznie.

Listopad 18, 2017, 16:20:54
Odpowiedź #7
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk

Listopad 18, 2017, 18:51:47
Odpowiedź #8
  • **
  • Wiadomości: 52
    • okolice Stargardu
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Sprowadzałem przyczepę używaną. Zero komplikacji.

Listopad 19, 2017, 11:14:01
Odpowiedź #9
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Holownik nie musi być cięższy od przyczepy
Mój pick-up waży 2200 kg a przyczepa 3500kg i nie ma problemu
Nie patrz na to, że w papierach będzie dobrze. Mnie w Austrii kiedyś zaprosili na wagę i pozamiatane
Pozostałe paliwo proponuje na transport wypompować. Troszkę przy tym roboty ale zaoszczędzi Ci to potem ewentulanych problemów.
Ja przy długich trasach mam małą elektryczną pompkę do paliwa którą wyciągam resztę paliwa z łodzi i przelewam do samochodu haha

Listopad 19, 2017, 18:02:29
Odpowiedź #10
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • QS 805 Open + Verado 250hp
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
W żadnym wypadku nie opieram się tylko na papierach. Właśnie chcę mieć w porządku na drodze - przyczepa z łódką nie może przekroczyć rzeczywistej masy 2,7t. Czyli przyczepa faktycznie max 500kg, łódka faktycznie 2.100kg - dopytuję dilera czy to gwarantuje, 100kg rezerwy na resztki paliwa i graty łódkowe.

Problem właśnie robiłby się w papierach - jakby przyczepa rzeczywiście nie przekraczała z ładunkeim 2,7t, ale w papierach miała DMC 3,0t, a samochód ma wpisaną przyczepę max 2,7t. Ten problem byłby rozwiązany, jeśli po kupnie nowej przyczepy w Niemczech, przed jej rejestracją w Polsce robiłbym badanie rzeczoznawcy i na tej podstawie wpisał 2,7t w polskim DR - jak pisał #Leprosus.

Ściąganie i przelewanie paliwa sprytne, ale u mnie problematyczne - samochód diesel. Można jednak komuś oddać nadwyżkę, myślę, że znajdą się chętni :)     

Pozamiatane w Austri? Miałeś przeważenie? Jakie konsekwencje?

--------

Waga łódki: zastanawiam się jaka jest odpowiedzialność producenta/sprzedawcy za wagę. Skoro powszechnie łódki ważą więcej, czasem sporo, niż deklaruje producent w dokumentach. Pewnie żadna... Formalnie nie gwarantują przeciez nabywcy, że będzie mógł ją przeowzić po drogach tak jak sobie zaplanował.       

Listopad 19, 2017, 22:00:24
Odpowiedź #11
  • *****
  • Wiadomości: 1045
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Co do paliwa to zawsze możesz spuścić do kanistrów, wsadzić do garażu i będzie jak wrócisz z CRO

Jeśli chodzi o odpowiedzialność w związku z masą. Ja jak zastanawiałem się nad masą to pojechałem na wagę dla złomu, wjechałem przyczepą z łódką i wiedziałem z dokładnością do 10kg ile tego tam jest - koszt 20zł
Kupując łajbę też możesz poprosić dealera o podjechanie na wagę albo podjechać HDS'em i zważyć przed odebraniem łodzi.
Wtedy masz 100% pewność jaka jest masa

Co do Austrii to grubsza sprawa. Miałem wypadek na autostradzie jadąc do Chorwacji. Samochód nie nadawał się do jazdy więc zadzwoniłem do kolegi który handluje samochodami żeby wziął lawetę i przyjechał po mnie.
Mówię mu, że ma do transportu Dodge Ram B-250 więc duże i ciężkie. Przyjechał holownikiem, zapakowaliśmy furę i sru do domu. Moi pasażerowie wrócili dzień wcześniej do Warszawy autokarem.
Policja zatrzymała Nas 50km przed granicą, zaprosili Nas na wagę i okazało się, że ważymy prawie 1000kg za dużo haha
Mój Ram został w Austrii na parkingu policyjnym a ja wróciłem do domu.
Na drugi dzień załatwiłem duży holownik, wróciliśmy do Austrii, zapłaciłem cholernie wysoki mandat i pojechałem do domu.
Nie polecam niezgodności masy w Austrii - bardzo droga impreza



Listopad 20, 2017, 07:46:00
Odpowiedź #12
  • *****
  • Wiadomości: 2829
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
W PL też jak ITD zważy przyczepę, to odczepiasz i załatwiasz inny holownik.

Gorzej jak "krokodylki" zawołają holownik aby przyczepę odwiózł na parking policyjny.

Koszt imprezy wzrasta gwałtownie. Te same reguły masz w Austrii.

Jak się umówiłem z Grekiem, ze kupię RIB Hydrosport 737 z Evinem 250 tylko wtedy jak na przyczepie o DMC 1500 będzie ważyć poniżej 1500 to nie widział problemu aby podjechać na zważenie przed sprzedażą.

Na razie temat odpusciłem - ale jak widać w GR gdzie nikt nie przejmuje się DMC można taki warunek postawić.
W Niemczech na pewno również

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Panowie spuszczanie 200-300 litrow paliwa z takich statków to chyba do beczek nie do karnistrow
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2017, 08:30:23 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 20, 2017, 10:21:25
Odpowiedź #13
  • *****
  • Wiadomości: 1013
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Mike, to chyba nie Tobie wystawili ten mandat tylko właścicielowi lawety?
Ogórek-chodzi o spuszczanie resztek a nie całych zbiorników, no chyba, że niespodziewanie trzeba się na przyczepę załadować...
Po raz kolejny się przekonuję, że nie warto jeździć przez Austrię :-)
pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Listopad 20, 2017, 12:55:12
Odpowiedź #14
  • *****
  • Wiadomości: 2829
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Przed wyjazdem do GR zatankowałem do pełna i zrobiłem  ZZ -> Pułtusk.
Poszło powiedzmy 25-30l

Potem miały być Śniadrwy ale pogody nie było więc nie było i tak jechałem do GR z 75l w baku.
Tylko ja nawet z pełnym bakiem jestem poniżej DMC przyczepy.

Tak samo na powrocie z Chorwacji - miałem wypalić w sobotę rano ale rodzina nagle postanowiła - wyjedźmy skoro świt ...
Więc załadunek na przyczepkę i znowu jechałem z 70 litrami chorwackiej etyliny ...

Ja mam zbiornik 100l to przy zbiornikach 200-300l będzie odpowiednio więcej.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho