Wszystko o łodziach i silnikach > Auto i łódź

2,7t na haku, łódka sucha 2,1t, 7,9m, przyczepa o masie <500kg?

(1/9) > >>

Marsik:
Bardzo proszę nie umieszczać podpowiedzi typu "zmień samochód" :'(  Chyba rozumiecie, że sam na to mogę wpaść, ale ma 2 lata, i jeszcze min 2-3 lata tego nie zrobię.

Zastanawiam się czy jest szansa czy nie? Czy odpuścić sobie tą łódź?
Samochód ma max DMC przyczepy 2700kg, łódka waży 2000kg+100kg wyposażenia stałego=2.100kg.
Zostaje 600kg, ale musi być rezerwa na ruchome wyposażenie łodzi oraz resztę paliwa w zbiorniku. Zakładam, ze 100kg.
Czyli łódka z rezerwą 2200kg. Na przyczepę zostaje 500kg. masy własnej :(
Transport na większe odległości - płd. Europa.
Jedyną jaką znalazłem to niemiecka aluminiowa Sigma ultrALight lub extrALight, masa własna podawana dla ST-3000 to 486kg.
http://suedwestmarine.de/Trailer.html

Miał ktoś z nimi do czynienia? Czy przy takim odchudzeniu to nie szrot? Na niemieckim forum różne opinie - jeden używa kilka lat, jeździ do Chorwacji i jest ok, inny powymieniał sporo lekkich komponentów, bo złom i już przybrała na wadze, więc bez sensu. 

A drugie pytanie: czy jeśli Niemiec sprzedaje nową przyczepę DMC 3000kg, można ją zarejestrować w PL jako DMC 2700kg?
Czy jest to tylko możliwe z homologacją od producenta? Bo jeśli tak, a Niemiec nie ma, to i tak odpada.

ogorek:
tylko zgodnie z tabliczka.

W PL niektozy producenci (duzi) na przyczepy liczone na 3t maja homologacje na nie rowniez na 2500, 2700.

Ja chcialem kiedys z homologacją  na 950 to powiedzieli, ze nie zrobią bo koszt to 3  tys eur czy jakoś tak a byłem pierwszym pytającym od lat.

Ja bym poszukał dalej łodzi w podobnym wymiarze ale o wadze gwarantowanej 2t z paliwem i pierdółkami.

Albo zlecić zaholowanie do CRO firmie a po CRO już holować samemu z miejsca na miejsce ...
Zakładam, że te +200-300kg (ponad limit) po CRO twoje auto wytrzyma na krótkich dystansach

Marsik:
Tak myślałem - wpiszą tylko z homologacji.

Niemcy nie mają tych homologacji co 100kg, porzyczepa miałaby wpisane DMC 3000kg.
Jednak Niemka z Sigmy twierdzi, że mogę ciagnąć moim samochodem przyczepę 3000kg DMC, pod warunkiem, że rzeczywista masa na drodze nie przekracza 2700kg.

Druga sprawa, na którą zwrócił mi uwagę pan z Bombram Marine - podobno ciągnąc przyczepę o masie rzeczywistej 2700kg mój samochód na drodze nie może mieć masy rzeczywistej mniejszej od 2700kg (holownik nie może być lżejszy od przyczepy). To dziwne. Samochód ma masę własną 2.110kg, a DMC 2825kg. Ciągnąć przyczepę ważącą faktycznie 2700kg mogę tylko załadowanym samochodem? Czyli jakbym miał sam ją ciągnąć i bez bagaży to doładować cegłami?   

ogorek:
W Niemczech moze tak ... w PL liczy się DMC.

Czyli jakie masz wpisane DMC w dowodzie rej i o jakim DMC ciagniesz.

Masz SUV-a a koledzy umieszczali jakiś przepis, że SUV-ów ten limit masy nie dotyczy (chyba było w wątku o ciąganiu przez Atomka)

marcin.j:
Zależy też od kategorii cz masz kurs b96, czy e do b

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej