Autor Wątek: 2,7t na haku, łódka sucha 2,1t, 7,9m, przyczepa o masie <500kg?  (Przeczytany 1718 razy)

Listopad 23, 2017, 20:07:39
Odpowiedź #30
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Sternik Motorowodny
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Przecież od razu mówiłem,  ze sprawdzą DMC przyczepy w dowodzie auta i DMC przyczepy ciągnionej
Jak będą mieć wagę a to chyba tylko ITD to dodatkowo sprawdzą czy nie przeważona.
Chcę mieć wszystko zgodnie z przepisami, a wtedy co sprawdzą mało mnie interesuje, mogą sprawdzać wszystko.
Sedno problemu leży w tym, że przepisy sa niejasne, kierowca nie może spokojnie i łatwo sprawdzić jakie są przepisy. Samo ITD i policja nie bardzo wiedzą i dają sprzeczne informacje. Nadal wcale nie wiadomo jaki jest obowiązujący stan prawny. Typowy polski bajzel w przepisach. Jeżeli faktycznie przepis polski, sprzeczny z regulacjami w innych krajach EU, alogicznie opiera się na tym co jest w dokumencie, a nie na tym co jest faktycznie na drodze to nadal jesteśmy daaleko na wschodzie...  >:( >:( >:(     

Zadzwoń tu http://www.jodmet.pl/index.php/pl/produkcja-przyczep-3
Robią przyczepy z ALU i mają homologacje co 100 kg

Z miłym panem z Jodmetu już rozmawiałem, powiedział, że u niego nie ma szans na tak lekką przyczepę, min 550kg. bedzie miała. Właśnie on mi powiedział o niemieckich przyczepach, stał koło nich nawet na jakiś targach i były ok. 100kg lżejsze. Ale ceny były x2. Faktycznie, tak drogie bywają, ok. 8000EUR, ale są też dużo tańsze, a w okolicach 500kg. Jakoś Niemcy potrafią, a u nas słabawo.
Choć być może TEMA robi taką, podają 510kg MW, czekam na potwierdzenie.

Fachowo oferuje mi Steinbacher - alu przyczepa 2700kg ma 420kg MW, ale jest za krótka, dokładają do niej przedłużenie ramy 70kg. i ich zdaniem pasuje do QS 805, ładowność 2.210kg. Tylko cena też z bardzo górnych pułapów.

Zaszokowała mnie ta niemiecka SIGMA. Dwa modele 3000kg: stalowa model ECO z 496kg MW lub aluminiowa extrALight ocean series 3000kg, 486kg, przystosowana do używania w słonej wodzie, pdodbno z super systemem dokładnego płukania bębnów. Tylko ponad 2x droższa od tej ECO....   
 
Może mają lekką na 2700 kg. Tylko czy "Niemiec" Tobie dobrze ją skonfiguruje pod twój "okręt"
Twoje jedyne zmartwienie to znaleźć lekką przyczepę ale drugie zmartwienie to będzie rzeczywista masa łodki na niej
Ludzie na łódki wrzucają na czas transportu kamizelki, pianki, zabawki do ciągania ....
A Ty będziesz musiał wszystko co się da przekładać do bagażnika.
Łodka 2.100kg, przyczepa 500kg, 100kg na graty i resztki paliwa - będzie ok. Nic nie przekładam do bagażnika...
Oczywiście warunek nr 1 - łódka realnie max 2.100kg - sprzedawca zapewnia, że tak jest. Jak będzie więcej to już odpada.
Zastanawiam się jak się zabezpieczyć? Chyba zażądam od niego dowodu ważenia - teraz np. przerzucał 40 swoich łódek na targi w Berlinie, gdzie ma całą halę. U siebie ma dźwig, powinien móc mi wskazać ile waży - choćby z wagi na dźwigu. 

....Nie lepiej wziąć leasing na pick-upa ? .....

 :'( :'( :'(   >:D >:D >:D 

-----------

O, właśnie wpadła na maila oferta z Eskapadera Płock, ale raz piszą tak
PP_2700/2 osie z ramą o dł. 7,50 m o DMC 2700 i ładowności 2250 kg w dokumencie rejestracyjnym (osie 2x1350 kg).
a raz tak:
PP-2700-2/o z osiami KNOTT, DMC 2700 KG Ładowność: 2150 kg
Jakaś pomyłka, muszę dopytać.

S530 + Honda BF100

Listopad 23, 2017, 22:08:54
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 650
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Nie wiem jaki masz holownik i czy będziesz miał możliwość przełożenia cięższego wyposażenia z łodzi na czas transportu
do samochodu.Ja, mimo że  mam ładowność "z zapasem", to przekładam ciężkie rzeczy  do auta, ze względu na komfort transportu.
Dodatkowa kotwica, kanapy z kokpitu,blat stolika z kokpitu, odbijacze, bimini etc - to wszystko waży ze 100kg.
Nie kombinuj z lekkimi przyczepami, bo te niskie wagi to może będą bez rolek, koła zapasowego, wciągarki.
Dodatkowo dostaniesz przyczepę na kołach 14 cali, pytanie z jaką max. ładownością przewidzianą przez producenta opon.
Będziesz później przez cały transport zastanawiał się czy w letnim upale nie strzeli Ci obciążone koło.
Jeżeli  zakupisz przyczepę z DMC 2700, to będziesz miał w papierach ładowność ok.2150.
Taniej będzie Cię kosztowało raz w roku oddać zaprzyjaźnionemu Grekowi resztkę paliwa, nawet jeżeli będzie to 100 litrów, niż kupowanie  przyczepy za 8K euro.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 24, 2017, 15:15:59
Odpowiedź #32
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Sternik Motorowodny
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Holownik to X5. Nie ma szału z bagażnikiem, w pełni wypełniony rzeczami osobistymi rodziny. Ewentualnie mogę jeździć z boksem, wtedy w bagażniku mógłbym wygospodarować miejsce na ciężkie rzeczy z łódki.

Wszystko mam na uwadze i jestem bardzo ostrożny.

Obecny stan wagowy jest taki:

max. 2.100kg  - QS 805 open z silnikiem, kompletny, z całym dodatkowym wyposażeniem (w tym np. blaty stołów), wg oswiadczenia dilera na pewno nie przekracza tej wagi. To by się zgadzało: łódka w standardzie 1684kg, silnik z olejem 303kg, na całe pozostałe dodatkowe zamontowane wyposażenie 113 kg. (ale bez WC marine, ok. 100kg, więc nie mogę sobie pozwolić).

510kg przyczepa TEMA 2700kg, podobno waga potwierdzona, a w tej wadze kompletna, z rolkami, podporami, wyciągarką, z kołem zapasowym, osie 1350kg. Opony wzmacniane, 710kg, ale tylko R13 - to mnie martwi... 
 
90kg rezerwy na niewielkie resztki paliwa i ruchome wyposażenie: kotwice, łańcuch, i in.
Do tego dochodzi jeszcze ok. 50kg na 2% tolerancję wagową.     

Wiem, że jest ścisk, dlatego waham się. Wszystkie komentarze biorę pod uwagę.

8k EUR to bez sensu, ale najcześciej ceny w DE ok. 4kEUR za przyczepę ok 500kg.
Grekowi albo Polakowi w Chorwacji dam resztkę paliwa :), przed trasą osuszę zbiornik. tym bardziej powinno się mieścić.   

S530 + Honda BF100

Listopad 24, 2017, 22:50:08
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 650
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Po pierwszym sezonie będziesz jeszcze chciał założyć bimini, w warunkach greckich, przy dłuższym rejsie konieczne.
To też waży.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Listopad 25, 2017, 00:38:23
Odpowiedź #34
  • ***
  • Wiadomości: 117
  • Sternik Motorowodny
    • Kraków
  • Akwen: Adriatyk
Bez bimini ani raz nie wybrałbym się do Chorwacji czy Grecji, choć są tacy, którzy wolą się ubrać  ;) ;) ;) .
Bimini oczywiście w komplecie, w podanej wadze łodzi.

Co sądzicie o jeździe 2,7t na R13?
S530 + Honda BF100

Listopad 25, 2017, 07:58:27
Odpowiedź #35
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3063
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A dlaczego nie?
Dwie osie,  cztery koła, opony XL nawet obniżane ;)

Listopad 25, 2017, 22:39:03
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja właśnie wymieniłem w przyczepie oryginalne opony 13" z 750 na 850kg(para) ale występują w jeszcze większych nośnościach z tym, że wtedy rośnie ich szerokość i obniża się profil, warto sprawdzić czy nie będzie o coś ocierać, u mnie centymetr od wahacza wyszło. Te, które mam, występują w 13-kach do 500kg, czyli na dwóch osiach max.2000kg ale może u innych producentów są mocniejsze, będzie to zapewne dość wyżyłowana opcja, więc jest to jednak jakiś minus.

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.