Autor Wątek: ALKO AAA (ALKO Automatic Adjustment) czyli samoreg. hamulce  (Przeczytany 2702 razy)

Styczeń 13, 2019, 22:26:50
Odpowiedź #15
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
ogorek 24 jest równie ważna jak 23, rozbierz i zobacz co jest w środku. Nazwy których użyłem to nazwy części w Knocie, znajdziesz bez trudu na alledrogo i w każdym sklepie z częściami do przyczep.
Trudno mi odpowiedzieć nie widząc stanu części.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Styczeń 14, 2019, 22:07:24
Odpowiedź #16
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wychodzę z założenia, że jak rozkręcam to od razu wyczyszczę i powymieniam.
Jak wymienię przewody to może od razu ten rozpierak (czy jak się zwie).
Skoro nakrętkę powinno się po kazdym rozkręcenie wymieniać (teoretycznie) to chyba lepiej rozkręcić, zrobić dobrze, zakręcić nową nakrętką i zapomnieć
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 14, 2019, 22:34:04
Odpowiedź #17
  • *****
  • Wiadomości: 874
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Maćku zmień ty lepiej mechanika na takiego który nie jest AA (bez trzeciego A  ;D )
Albo zacznij sam serwisować
Ja mam osie i najazd alko
Masa przyczepy 830kg, łajby 2700kg
Wjechała kilka razy do słonej wody - nie była płukana
Jeździ na trasach Warszawa - Southampton / Warszawa - Exeter / Warszawa - Wenecja
Ostatnio stała kilka miesięcy, przymarzła do podłoża po czym w śniegu i temp -8 grzecznie ruszyła i pojechała
1850km do Exeter.
Jedyny problem i modyfikacja którą zrobiłem to zmiana pręta między mechanizmem najazdowym a ośką. Był ocynk, zmieniłem na nierdzewke

No i zmieniłem lampy na LED ale to nie ten temat

Żadnych problemów, żadnego grzania się itd
Okładzin ani łożysk nie zmieniłem od początku czyli od 2015 roku



A gdzie taki długi pręt kupiłeś?
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Styczeń 14, 2019, 22:50:36
Odpowiedź #18
  • *****
  • Wiadomości: 874
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Wychodzę z założenia, że jak rozkręcam to od razu wyczyszczę i powymieniam.
Jak wymienię przewody to może od razu ten rozpierak (czy jak się zwie).
Skoro nakrętkę powinno się po kazdym rozkręcenie wymieniać (teoretycznie) to chyba lepiej rozkręcić, zrobić dobrze, zakręcić nową nakrętką i zapomnieć


Ja w tym roku po sezonie wymieniłem szczęki hamulcowe w mojej przyczepie z osiami Knotta..Przy okazji wymieniłem też jedno łożysko, które nie miało luzu ale przy obrocie kołem było już hałaśliwie.Wymieniłem także linki i w dwóch  bębnach uszczelniacze.Od 2013 roku był to pierwszy poważny remont.
Muszę przyznać, że byl to ostatni moment na tą naprawę hamulców , bo w dwóch okladzin już prawie nie było a w dwóch już okladziny się rozsypały.
Natomiast łożyska były absolutnie szczelne, bez najmniejszych luzów.
Linek absolutnie nie można było odkręcić  w miejscu mocowań do osi, dlatego poobcinałem kątówką
Ja wjeżdżam osiami do wody słonej
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Styczeń 14, 2019, 22:51:11
Odpowiedź #19
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
ogorek dołożysz stówkę na oś i będziesz miał tak jak piszesz wszystko nowe, lub rozbierzesz i zweryfikujesz zanim wydasz stówkę  ;D  wszystko kwestia podejścia, jeśli Ci ta stówka doda spokoju podczas jazdy to warto wydać.
Jeszcze bydzie przepjyknie!

Styczeń 16, 2019, 09:03:20
Odpowiedź #20
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wolę rozebrać i powymieniać. Zwłaszcza, ze KNOTT pisze, że nakrętka na oś jest JEDNORAZOWA.

Ale ludzie mają patenty na wymianę łożyska.

Bęben do piekarnika a łożysko do lodówki :D

https://www.youtube.com/watch?v=sOzjjOPWnv8

I wchodzi "bez przemocy"
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 16, 2019, 13:15:16
Odpowiedź #21
  • *****
  • Wiadomości: 874
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Lubelskie
  • Akwen: Morze Egejskie
Jeśli zrobiłoby się "taką sztukę" z tarczą hamulcową to na 100% trzeba ją przetaczać, bo by się  odkształciła.
Myślę, że  bęben też może mieć bicie  po takim hartowaniu.
Lema Gen II Volvo Penta 4,3 GXI Vortec V6 228 HP

Styczeń 16, 2019, 14:40:59
Odpowiedź #22
  • *****
  • Wiadomości: 3243
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nie wystarczyło łożyska do zamrażari aby ujemną temp złapało ??
Piec bęben - bym nie wpadł na to.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wracając do mojej (skromnej) osoby.
Mam wielki dynamometryczny klucz Jonnesway kupiony chyba rok temo 60-340NM (wyprz z PL dystr) i wczoraj chciałem odkręcić jedną ze szpilek (czyli śruby do koła).

No i koło zaczęło się obracać a śruba/szpilka nie ;)
Pamiętam, że nakrętke dokręcano dynamometrycznym ale już śruby do kół "mocno".

Na komplecie szpilek KNOTT-a jest info, że 80Nm i po parunastu km znowu 80Nm.
Pewnie mechanik wolał mocniej i nie musieć jechać ze mną kilkanaście km.

Mi nie chodzi o oszczędność na serwisie ale zeby wreszcie wszystko działało i żebym się nie denerwował w podróży. I żebym wiedział jak to działa i co moge sam zrobić w drodze.
Jak okładziny będą w dobrym stanie to zostawię sobie na zapas komplet, który zamówiłem a wyczyszczę wszystko i zmienię linki, śruby/szpilki oraz nakrętki.
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Styczeń 16, 2019, 17:20:52
Odpowiedź #23
  • ***
  • Wiadomości: 154
    • Rybnik
    • NPS
  • Akwen: Odra górna
Panowie nie takie hop piekarnikiem tarczę czy bęben zepsuć, naprawdę.
Jest wiele technologicznych operacji opartych na kurczeniu i rozciąganiu metali i zrobione z głową niczego złego nie spowodują.
Ważne by decydując się na takie sztuczki przestrzegać granic temperatur podanych dla uszczelniaczy i smaru (za bezpieczne można uznać 100 stopni) i nie doprowadzać do szybkiego schłodzenia bo wtedy faktycznie zachodzi ryzyko deformacji.
Jeszcze bydzie przepjyknie!