Skocz do zawartości

Auto osobowe 4x4


TOMRIDER
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zamiar kupić auto osobowe z napędem do przemieszczania się na dłuższych trasach z łodzią o łącznej wadze 1300. Miałem już 2 duże terenówki tam nie było problemu ze slipowaniem ale obecne auto ma służyć do jazdy codziennej i czasami wodowanie. Obstawiam subaru;legacy,outback,    audi quattro,  bmw x-drive , passat 4-motion  może macie doświadczenie z poszczególnymi typami napędów jak się spisują na slipie bo TEORJĘ znam ...:)Ps. skrzynia będzie automat i minimum 160km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 671
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Rozważając diesla odpuść Legacy/Outback, specyfika jego ukł. wtryskowego i procedury oczyszczania Dpf-u dyskwalifikują auto do ciągania przyczepy na długim dystansie. Do tego dochodzi wał korbowy

o średnicy papierosa ;-). Ciągałem takim przez trzy sezony 1700 kg do Cro. Mocy 150 KM wystarczało, może poza podjazdem pod Svety Rok :-). Miałem manual, który sprawiał duży problem podczas ruszania na wzniesieniu z powodu specyficznego przebiegu momentu obr w niskim zakresie obrotów, do tego dwumasa... generalnie o tym więcej znajdziesz na forum Subaru. Obecnie zmieniłem na das auto z Dsg i jest spoko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , też jakiś czas zastanawiam się nad zmianą auta , dokładnie pod 1300kg . Obecnie ciągam paskiem B5 i jedyny plus to że mieszczę się w dmc 3,5t . Mocy wystarcza ale ta jedynka to porażka , nie to że ze  slipu wyciągać , na lekkim wzniesieniu ruszyć to problem . Kto tam wpadł na taki genialny pomysł żeby zrobić przełożenie na jedynce podobne jak na innych autach dwójka  >:( .

Tak więc po dłuższym grzebaniu i wymogach jakie postawiłem czyli napęd 4x4 z podstawowym napędem z przodu wiarę wolną jedynką i dmc auta nie więcej niż 2200kg (  bo dmc przyczepy 1300 ) a viatol to niech Tusk sobie płaci  >:( ,  plus jakiś tam sensowny diesel i wmiare małe spalanie to za wiele nie zostało  :( . Jak na razie Nisan x-trail jest jedyny który został  , pomijajać kilka wad ( korozja , filtr PDF , i jeszcze kilka wad ) muszę poważnie przyjrzeć się temu cudu motoryzacji , przypadkiem wiem że jeden z naszych forumowiczów  miał ( czy planował mieć to) to  autko , może coś skrobnie  ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie dsg to automat ale także ma dwumasę i koszty mogą być spore.

 

Tak, oczywiście przy dsg jest dwumasa, ale trzykrotnie tańsza niź w Outbacku.

177 KM VW w dieslu lata prawie tak, jak 200 KM w 2.0T VW, a jeżdżąc na codzień bez przyczepy, można lać mniej paliwa.

LC do przyczepy 1300 kg ... szkoda na codzień męczyć się  tym autem, nie neguję jego zdolności ciągnikowych, ale Tom1987 pisze o potrzebie auta do jazdy codziennej i konkretnie osobowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

X-trail hmm ja chcę konfortową osobówkę a nissan to traktor dla leśnika nie wyobrażam długich dystansów tym autem. Przerabiałem temat dużych Terenówek i suvów i jednak najbardziej komfortowe są osobówki:):) Widziałem jak koleś insignią 4x4 wyciągał przyczepę 1.5t na bardzo stromym slipie i bez problemu aż się zdziwiłem:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nisan x-trail w dizlu nie ma dobrych opinii wadliwe silniki , kolega motał się z takim tak długo że aż osiwiał wywalał olej do filtra kupa kasy poszła  :'(

pozbył się go i spi spokojnie  :P może żle trafił

 

Istotnie ten model podobnie jak cała gama po fuzji z renault nie cieszą się dobrą opinią.To już nie te nissany,co kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nu chłopaki aż tak to bym nie generalizował , silniki benzynowe bez zarzutów w x-tailu , disel który ? Jeżeli mówimy o 2,2 di to jako silnik nikt nie narzeka zbytnio ,czysto japońska konstrukcja ,  jedynie intercoller rozszczelnia się (kilka firm robi to od ręki i na zawsze ) . Po 2007 roku silniki 2,0 dci ( wspólny blok z reno ) mieli problem z panewkami ( z powodu wadliwej pracy filtra PDF )po akcji serwisowej problem rozwiązany ( zmiana softu )  , ten sam model  po 2007r czyli t31 ma problemy z korozją . Jakoś tak , z tego co widziałem i próbowałem to dość miękkie zawieszenie i dobrze tłumi nierówności , nie jedna osobówka ma bardziej sztywne i nie komfortowe . Wnętrze na amatora  ::) . Mnie podoba się że napęd na przód i tył dołączany w razie potrzeby .

W sumie najlepiej mnie odpowiada mój B5 tani oszczędny i nie zniszczalny , ale .... ten I-bieg  :( .  Nissan to kompromis jeszcze w miarę oszczędny , w miarę dobrze daje rady na ślipie dość obszerny bagażnik i jeszcze nie zachowuję się jak taczka czy traktor , choć znając że gnije i chrust "korników"  wpiep... karoserię  może nie dać w nocy zasnąć ..., trochu mnie to nie leży ale nic w kategorii wagowej z DMC do 2200kg i odpinanym napędem 4x4 nie znalazłem . Jak na razie sprawa na etapie badań opinii . I co najciekawsze , w tej chwili nie ma aut jakości wv t4 , czy golf 2-4 , lub MB123-124 . Wszystko sypie się i wymaga napraw , takie wymogi rynku  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a jakiś passek w automacie nie wystarczy - chodzi o ten problem z 1-szym biegiem

 

A jak sprawuje się "das auto" w benzynie ? Dużo pali ? Coby nie wpychać się w TDI

 

>>>>

 

Zona miała kiedyś służowego Passata komi 4-Motion (czy jakoś tak) 2L benzyna w manualu (nie mogę przekonac małżonki do automatu) i spożywał dosyć dużo (10 - 13l Trasa/Miasto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj było wyciągane z wody. W akcji passek 177 KMw dieslu w Dsg, w tej wersji w stand. jest Xds czyli elektroniczna blokada na dyferencjale. Naturalnie delikatnie szurając kołami, wyciągnął z duźym zapasem mocy, trochę ponad 1700 kg. Slip był mokry po porannej mgle, podejrzewam że na suchym ograniczyłoby się do piśnięcia kołami. Najbardziej zaksoczyło mnie wskazanie kompa, na trasie Mikorzyn, Golina i A2 do Poznania jadąc równe 100 km/h pokazał 8.0 l/100km, czasami bez przyczepy pokazuje więcej :-D

Aha, napęd only na przód. Na wyposażeniu jest stabilizacja toru jazdy przyczepy. Warto zmieniać biegi ręcznie, bo Dsg ma tendencje do bardzo szybkiego wbijania wyższego biegu. Także das auto daje radę, dla asekurantów polecam z 4motion.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, znowu nie wiesz do kogo uderzyć o opinię subaru? zapomniałeś?  ;D

jak subaru to tylko H6

Godny polecenia bo tani, automat, mało pali oraz zarąbiście silny ( ma wspaniały reduktor) to nowy UWAGA! ssangyong rexton ale auto później niesprzedawalne co i jest teraz zaletą bo tanio kupisz używkę  8)

Z lepszej klasy to mercedes ML, VW touareg V10 TDI, Volvo XC ( polecam)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie haldex jest lipny, na betonowym slipie wyciągnie

Jak chcesz manual to szukaj auta z reduktorem

Jak chcesz automat to szukaj klasycznego automatu ze sprzęgłem hydrokinetycznym czyli tak zwanym konwerterem.

Poszukaj jakiegoś mercedesa 4 matik z E klasy i to da radę, A8.. A6

 

Subaru w Automacie to już nie jest klasyczny 4x4 subaru, nie ma centralnego - to o tym pamiętaj  :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...