Autor Wątek: Auto osobowe 4x4  (Przeczytany 93815 razy)

Listopad 17, 2014, 14:13:12
Odpowiedź #30
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1414
    • Port jeziorsko
  • Akwen: Jeziorsko
Jacku to auto ma być dla żony na codzień do pracy a pracuje w Łapach więc na pewno benza bo krótkie odcinki no i a8 za duże jak dla niej:) no i  a8 nie wiem czy wagowo się wyrobie do 3.5t
W pierwszym poście było że DMC przyczepy 1300 jak się nie mylę , to z tych aut co podałeś żadne CX60-90 czy A6 włącznie z Outlanderami nie wchodzą w rachubę kolego , a ni X5 , a ni X3 . Główkuję nad tym dylematem dość długo i ku...a lipa  >:(
Żeby coś w SUW-e miało jakieś pseudo 4x4 i mieściło się w DMC2200 ( żeby nie przekroczyć 3,5t ) to wielkiego wyboru nie ma .

Stare auto  ale odpowiednie pseudo 4x4
Jest jeszcze na 100% jakiś dodge lub chevrolet 4x4 i mieści się idealnie i jest to auto 2-4 letnie modelu nie pamiętam ale chyba był to dodge






http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/renault/scenic/i/rx4/silnik-benzynowy-2.0-i-140km-1999-2003/

Link do ogłoszenia    cena cholernie chyba wysoka  ale autko wygodne  :)  Nieaktualne
http://sprzedajemy.pl/renault-scenic-rx4-serwisowany-130km-skora-162tys%2C226396
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 14:43:08 wysłana przez 7mka »
Beja Cruiser

Listopad 17, 2014, 15:11:15
Odpowiedź #31
  • *****
  • Wiadomości: 2897
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie

W pierwszym poście było że DMC przyczepy 1300 jak się nie mylę , to z tych aut co podałeś żadne CX60-90 czy A6 włącznie z Outlanderami nie wchodzą w rachubę kolego , a ni X5 , a ni X3 . Główkuję nad tym dylematem dość długo i ku...a lipa  >:(
Żeby coś w SUW-e miało jakieś pseudo 4x4 i mieściło się w DMC2200 ( żeby nie przekroczyć 3,5t ) to wielkiego wyboru nie ma .

Moja małżonka ma służowe KIA Sportage 2.0 L benzyna 4 WD w manualu.
Jeźdi 3-ci rok i bardzo sobie chwali. Wcześniej miała służboweo passata kombi 2L benzyna 4Motion więc porównuje tego Sportriga do niezłej bryki

Patrzę na strone KIA i DMC to 2100 a DMC przyczepy to 1600 dla automatu. Więc przyczepę o DMC 1300 pociągnie bez łapania się w 3500 kg
Małżonka będzie zadowolona. Nie jestem dealerem KIA ...

>>>>>>>>>>>>>>

Dokładniej to DMC Sportae 2.0L manual to 2030 kg
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 15:20:02 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 17, 2014, 15:18:19
Odpowiedź #32
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 701
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Wiesz jeden mały mankament  ;) , bagażnik tam taki że reklamówkę z Lidla nie zapakujesz  . A życie pokazuję że jak ciągniesz łódkę to barachła ze sobą masz tyle że mała wywrotka by przydała się . Dla tego ja osobiście coś z małym bagażnikiem nie rozpatruję jako auto do ciągania łódki i jazdy na co dzień ( za biedny jestem mieć kilka aut na różne okazje ) , dla tego kaszkajo- podobne wielkości nie brałem pod uwagę , tego reno coś tam też . Już wolę przy pasku zostać i co kilka lat dwu mas wymienić . No chyba że coś sensownego urodzi się  :) . Osobiście wolał bym żeby te pierd...e 3,5t na viatoll zmienili na chociaż by 4,25t ( przynajmniej logicznie )  ;D

P.s Kia nie rozpatrywałem muszę poczytać opinię
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Listopad 17, 2014, 15:20:55
Odpowiedź #33
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1281
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne

...jak subaru to tylko H6
Godny polecenia bo tani, automat, mało pali oraz zarąbiście silny ( ma wspaniały reduktor) to nowy UWAGA! ssangyong rexton ale auto później niesprzedawalne co i jest teraz zaletą bo tanio kupisz używkę  8)
Z lepszej klasy to mercedes ML, VW touareg V10 TDI, Volvo XC ( polecam)

No tu to Cie poniesło troche :D Wiele rzeczy mozna powiedzieć o Subaru,ale na pewno nie to,że mało palą.Obsługa też nie należy do tanich,chocby regulacja zaworów.Miałem do czynienia z Legasiem h6 i 15taka w mieście wciąga bez deptania wiec.....w sumie zależy jeszcze co dla kogo znaczy mało ;)

Czebu odstosunkuj się od tego x-traila,mówię Ci,scenica 4x4 też ominałbym szerokim łukiem z daleka.
Najrozsądniej jest kupić właściwie to co masz,czyli platformę B5 w quattro z 2.8v6 na pokładzie.Napęd sprawdzony-pancerny a silnikowi wystarczy jadu,zeby wyciągnąć tą łódkę nie paląc sprzęgła.
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Listopad 17, 2014, 15:33:29
Odpowiedź #34
  • *****
  • Wiadomości: 2897
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Wiesz jeden mały mankament  ;) , bagażnik tam taki że reklamówkę z Lidla nie zapakujesz  . A życie pokazuję że jak ciągniesz łódkę to barachła ze sobą masz tyle że mała wywrotka by przydała się . Dla tego ja osobiście coś z małym bagażnikiem nie rozpatruję jako auto do ciągania łódki i jazdy na co dzień ( za biedny jestem mieć kilka aut na różne okazje ) , dla tego kaszkajo- podobne wielkości nie brałem pod uwagę , tego reno coś tam też . Już wolę przy pasku zostać i co kilka lat dwu mas wymienić . No chyba że coś sensownego urodzi się  :) . Osobiście wolał bym żeby te pierd...e 3,5t na viatoll zmienili na chociaż by 4,25t ( przynajmniej logicznie )  ;D

P.s Kia nie rozpatrywałem muszę poczytać opinię

530 / 1300 pojemność bagażnika KIA. Mnie się wydaje całkiem duży choć auto jest dla mnie przy małe (190 cm i chyba mam długi korpus bo w wielu autach wycieram łysinę w podsufitkę).

Alko skoro w pasku głowny problem to TDI to czemu nie benzyna. Żona miała nie-wysilone 2 L z napędem na 4 koła.
Szkoda, że to nie dałeś znaku 3 lata temu. Mogła odkupić to służbowe auto w dorej cenie. I to nie był wysilony silnik. bez turbiny.

Jak to ma być dla żony a jednocześnie zmieścić wywrotkę bagaży to masz problem. A nie można tych bagaży umieścić na łodce ?
A passek 2.0L (benzyna bez turbo)  4motion nie wystarczy ??
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 15:41:31 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 17, 2014, 15:41:31
Odpowiedź #35
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 701
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
No i wiem czemu Kia mimo mojej uwagi przeszła DMC z najsłabszym dieslem 2210 kg mówię o Kia II 2004-2010 rocznik a i bagażnik tam tylko nominalnie  ::) .

P.s. w pasku TDI to nie problem , uważam za całkiem dobry silnik i nie awaryjny ( miałem kilka ) , nie problem w mocy , problem w przełożeniu jedynki u mnie to 3,5:1  i jest za długa .
P.s.2 czuję po kościach że będę go darł jeszcze nie jeden rok , aż coś nie padnie , 3lata targam nim łódkę i jeszcze dwu mas i sprzęgło trzyma a 350000 już zrobiono ( od nowości ) , rocznie średnio mam 8000 km z łódką na haku . A ni silnik a ni turbina , a ni  skrzynia nie robione , sprzęgło też .
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 15:48:33 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Listopad 17, 2014, 15:53:54
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 2897
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Powtórzę po raz trzeci: taki passek jaki masz ale w automacie ... Nie dałby rady ???

Sam się zastanawiam czy nie przeprosić się z TDI bo ja robię w wakacje od 5 do 8 tys km i mam benzynę z dużym silnikiem.
Do Grecji jest 2500 km w jedną stronę.

Pewnie sporo mógłbym oszczędzić na paliwie ...

Kiedyś wydawało mi się, że benzyna, japończyk, HONDA, trwałe to nie bacząc na spalanie będzie optimum.
Co do trwałości, wygody, komfortu długich tras - nie narzekam (może inaczej - bardzo zadowolon jestem).

Ale na krótkich trasach to spalanie z napędem na przód wychodzi mi 13 L i zaczynam mysleć o jakimś TDI ...
Mam HONDE ODYSSEY. Aby mogła mieć hak musiałem ją doposażyć w chłodnicę ATF i chłodnicę wspomagania ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 17, 2014, 16:07:22
Odpowiedź #37
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1281
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Oczywiście,że automaty się do tego nie nadają.Rzecz jasna "małe" automaty.Wyjatek to hamerykany z silnikami od ciężarówek,ale też nie wszystkie.

Myślicie,że jak automat "nie ma sprzęgła",to wcisniemy gaz i on sobie "jakoś" poradzi ?  :D

Nic bardziej mylnego-ma tarcze cierne w środku i one się zmielą od mordowania na silpie.Z tym,że ich wymiana jest o wiele bardziej kosztowna i skomplikowana niż wymiana sprzęgła w manualu.
Tak jak napisałem wyjątkiem są osobówki z silnikami "od ciężarowki"(nadmiar momentu,mocy) czyli np tak jak Jacek pisał Audi v8
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Listopad 17, 2014, 16:26:25
Odpowiedź #38
  • *****
  • Wiadomości: 2897
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Oczywiście,że automaty się do tego nie nadają.Rzecz jasna "małe" automaty.Wyjatek to hamerykany z silnikami od ciężarówek,ale też nie wszystkie.

Myślicie,że jak automat "nie ma sprzęgła",to wcisniemy gaz i on sobie "jakoś" poradzi ?  :D

Nic bardziej mylnego-ma tarcze cierne w środku i one się zmielą od mordowania na silpie.Z tym,że ich wymiana jest o wiele bardziej kosztowna i skomplikowana niż wymiana sprzęgła w manualu.
Tak jak napisałem wyjątkiem są osobówki z silnikami "od ciężarowki"(nadmiar momentu,mocy) czyli np tak jak Jacek pisał Audi v8

Pocieszasz mnie, że w moim aucie 3.5 V6 245 KM da radę ? Na szczęscie i VAN jest lekki 1600 kg i DMC przyczepy to 950 kg (rzeczywista waga z paliwem - łódka/przyczepa/paliwo/bambetle powinna zmieścić się poniżej 900 kg)

Ale w przyszłości myślę jednak o czymś oszczędniejszym ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 17, 2014, 16:34:07
Odpowiedź #39
  • ****
  • Wiadomości: 318
    • Białystok
  • Akwen: Wody lokalne
Passat ok ale  2.0l w benzynie to uważam za mało do ciągania przyczepy. Maly moment obrotowy już 100 konny diesel lepiej by sobie radził. 2.8 albo 3.2 to już inna bajka:):)a odnośnie dmc zafira II minivan ma 2205kg spore auto ale...... zarejestrowane na 7 osób . zwykła osobówka myśle nie powinna mieć więcej ,a przyczepę na zamówienie robią mi 1200 żeby nie było problemów o te np 5kg.

Listopad 17, 2014, 16:35:04
Odpowiedź #40
  • *****
  • Wiadomości: 528
    • Radom
  • Akwen: WJM
Panowie silnik silnikiem, ale najważniejsza jest skrzynia i sprzęgło, bez reduktora zawsze będzie ciężko.
Ja na reduktorze bez gazu wyciągam swojego Erdola po betonowym slipie czy to w Sztynorcie, czy w Wilkasach, czy w Gizycku. skrzynia automat, moc 220 moment 550, a i na trasie daje radę aczkowiek czuć już masę przyczepy podczas przelotów.

Listopad 17, 2014, 17:16:42
Odpowiedź #41
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 701
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Passat ok ale  2.0l w benzynie to uważam za mało do ciągania przyczepy. Maly moment obrotowy już 100 konny diesel lepiej by sobie radził. 2.8 albo 3.2 to już inna bajka:):)a odnośnie dmc zafira II minivan ma 2205kg spore auto ale...... zarejestrowane na 7 osób . zwykła osobówka myśle nie powinna mieć więcej ,a przyczepę na zamówienie robią mi 1200 żeby nie było problemów o te np 5kg.
Tom problem może być inny  ;) . Krokodylki Ciebie jeszcze nie ważyli ? Jak już mówimy o DMC przyczepy 1300 pod konkretną łódkę , a robią dla Ciebie pod zamówienie i mogą " napisać " ile chcesz , to jak najbliżej do realnej wagi plus margines 10kg , tak na wszelki wypadek .
Może jednak najpierw określić się z autem a dopiero przyczepa .
Co dotyczy " zwykła osobówka nie powinna mieć więcej " to mocno zdziwisz się jak przejdziesz się po katalogach , nawet taki zwykły turan z silnikiem 105hp w dieslu ma DMC 2210 kg ( dla tego tym nie ciągam ) a pasat B6 4motion równiutko 2200kg z silnikiem 1,9 140hp też  diesel  . Tuareg czy Volvo CX to wogule szkoda gadać . Matiz czy polo to i owszem ważą znacznie mniej  ;D . Też trzeba pamiętać o max wagi przyczepy na haku którą dopuszcza producent i czasami nasze przepisy , ale to raczej wszyscy co ciągają przyczepy to wiedza .

« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2014, 17:22:17 wysłana przez czeburaszka710 »
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Listopad 17, 2014, 18:37:24
Odpowiedź #42
  • ***
  • Wiadomości: 175
    • Władysławów Mazowsze
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
A ja jestem zachwycony mercedesem GLA 250 4matic ponad 200hp stały napęd na 4 koła, wygodny i zwinny bez przyczepy na trasie pali 7 a  z przyczepą 8 gorzej w mieście bo zachacza o 9l/100km

Listopad 17, 2014, 19:20:17
Odpowiedź #43
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 1737
  • odszedł na wieczną wachtę...
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Kolego @ Oldzbig o jakiej przyczepie piszesz i 8 litrach  ;).
Kolego @ ERDOL te 550 Nm momentu to dane z hamowni ?
Używam trzech ciągników 2.2 HDI Boxer  2.0 TDI Outlander 3.0 TDI Touareg i analogicznie 110, 140, 245  koników na haku 2500, 2000, 3500 kg.
Problem leży nie w motorkach lecz osprzęcie rzadko skrzynia częściej sprzęgło i hamulce, kombinacje z DMC przyczepy do czasu ważenia są dobre potem już mniej  :).
Najlepsza rada to prawko dane zalecane przez producenta co można na haku uwiesić i nie przekraczanie czegokolwiek oczywiście za wyjątkiem prędkości  ;).

Listopad 17, 2014, 19:23:00
Odpowiedź #44
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1281
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Z prędkością też nie ma co szarżować :) wprawdzie nie łódka,ale przykład pasuje do tematu lawirowania dmc,prędkoscią itp

https://www.youtube.com/watch?v=6rBlrWMf4Kk
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018