Autor Wątek: Auto osobowe 4x4  (Przeczytany 124088 razy)

Listopad 13, 2019, 12:29:41
Odpowiedź #555
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 1318
  • Morski Sternik Motorowodny
    • Lublin
  • Akwen: Wody lokalne
Nie no Paweł zlituj się :) 1.9 litra jest dobre...ale do golfa ;)
Co z tego,ze ten silnik ma zbliżone osiągi do 2.5 skoro żeby tak jechać musi dostawać sroogi boost w kolektor.On bez sprężarek jest tak słaby,ze żeby ruszyć tego tarpana z miejsca potrzebuje dmuchania.Mam poważne obawy co do tego,ze trwałością dorówna starszemu 2.5.Oczywiście mozna przygotować taki silnik nawet pod większe doładowania,ale to kosztuje i producent tego nie zrobi.
Był Łuk + Wichr 30  Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2015
Był Seadoo Spark 2up 60HP+ 2017
Jest Seadoo Spark TRIXX 2up 90HP 2018

Listopad 13, 2019, 15:42:37
Odpowiedź #556
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2673
  • MF 645 +Y175
  • Akwen: Wody lokalne
Po gwarancji z pewnością coś dłubnie.

Listopad 13, 2019, 20:27:01
Odpowiedź #557
  • *****
  • Wiadomości: 1262
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Na razie docieram więc nie znam praktycznych osiągów, tyle tylko co jazd testowych a to nie to samo co na swoich trasach tak jak się lubi depnąć. Już miałem brać Wranglera z 2,0 pb mocniejszą niż moje 3,6 więc chyba mentalnie jestem gotowy na zmiany, szczególnie w takich traktorach. W porządnym aucie mającym dawać radość i satysfakcję wciąż optuję za min V6 pb, min.3 litry jeśli byłoby z doładowaniem. Mam jakiś rok czasu żeby się z tym obyć, bo może jednak w RR Sporcie przyjdzie wziąć 2 litry hybrydę?
Wracając do traktorów, takie diesle od 2,5 litra wzwyż mają kulturę pracy w 4 garach już nie na dzisiejsze czasy, ostatnio spotkałem się z wyjaśnieniem, że optimum to 0,5 litra na cylinder, inaczej będzie kiepska kultura jak na samochód do codziennego użytku. Pewnie dlatego moje 1,9 chodzi tak gładko :-)
Trwałość to dla mnie drugorzędna sprawa, byle mi służył dobrze, pokończą się te 2,5l używki to zobaczycie, weźmiecie i taki jak będzie z dobrej ręki :-)

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Listopad 24, 2019, 21:47:32
Odpowiedź #558
  • *****
  • Wiadomości: 608
    • Radom
  • Akwen: WJM
My tam z żoną wzięliśmy RR L405, 350Km i 700 Nm  ???
Chyba da radę z przyczepą.
Dzięki dla GRI za przegląd przedzakupowy  ;D

Listopad 25, 2019, 14:03:25
Odpowiedź #559
  • *****
  • Wiadomości: 1638
  • Sternik Morski
    • Kraków
  • Akwen: Wody lokalne
np. kupiłem Hiluxa 2015r 3.0 D4D 171HP..nowy aktualny od 2016r ma natomiast 2.4L 150HP..pomijając że nowa jednostka..i co ciekawe nie pali ani litra mniej od 3.0, nie jest także tańszy w zakupie więc kto ZABRAŁ gratisy na oszczędności w pojemności (tańszy w prod.silnik)..oczywiście Toyota..a marketing ma zrobic z tego zaletę dla mnie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2019, 16:14:52 wysłana przez pk1pawel »

Listopad 25, 2019, 21:44:01
Odpowiedź #560
  • *****
  • Wiadomości: 1262
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Ja chyba wezmę tego LR Sporta w hybrydzie ale jeszcze muszę dojrzeć do tego ekstremalnego downsizingu z silnikiem 2,0 r4 w tak dużym aucie klasy premium. Isuzu jak na razie fajnie się dociera, podłogi jeszcze nie było a już oceniam, że zbiera się naprawdę dobrze, spalanie 9l. Przeszkadza wyjątkowo głośna praca na zimnym ale w końcu miał być traktor. Dostał baloniaste zimówki co dodało mu jeszcze roboczego charakteru. Tu na zdjęciu z szybkim kolegą, który też może kiedyś... jakbym mnie naszło jeszcze na coś płaskiego :-)



pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Listopad 29, 2019, 16:31:14
Odpowiedź #561
  • *****
  • Wiadomości: 3310
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nie wiem ile (i czy) pociągnie TESLA CYBER TRUCK

Ale na pakę wjedziesz quadem

https://www.youtube.com/watch?v=m7atGkba-Z8

Cytuj
W końcu pickupy to pojazdy typowo użytkowe, stworzone do ciężkiej pracy. Tutaj Tesla podaje już konkretne liczby - w zależności od wersji CYBRTRK przeciągnie od 3,4 do 6,3 tony.

Tesla Cybertruck na pokład będzie mogła zabrać sześć osób. Wnętrze na pierwszych wizualizacjach prezentuje się bardzo minimalistycznie:

Cytuj
To pickup o typowo amerykańskich rozmiarach. Ma 5 885 m długości. Dla porównania, najpopularniejsze auto tego typu w Polsce, Ford Ranger, w zależności od wersji mierzy od 5,2 do 5,3 metra. Inne dostępne nad Wisłą pickupy również mierzą ok. 5,3 m. Cybertruck jest więc samochodem aż o pół metra dłuższym. Szerokość Tesli to 2 027 mm, a wysokość - 1 905 mm.

https://www.youtube.com/watch?v=-oW-BVxoQFQ
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2019, 16:40:23 wysłana przez ogorek »
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 29, 2019, 16:42:44
Odpowiedź #562
  • *****
  • Wiadomości: 3310
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Cytuj
Najmocniejsza Tesla Cybertruck to wersja Tri-Motor AWD, która ma się rozpędzać do 100 km na godz. w zaledwie 2,9 sekundy, a więc tak szybko jak supersamochody. Taką wersję wyceniono na 69 900 dolarów i na jednym ładowaniu ma przejechać imponujące "ponad 500 mil", a więc więcej niż 800 km. Podano także prędkość maksymalną - 209 km/h. Najdroższa Tesla przeciągnie nawet 6,3 tony.
Ford Mustang Mach-E
Opinie Moto.pl: Ford Mustang Mach-E: Narodziny nowej legendy

Nie każdy potrzebuje aż tak szybkiego, trzysilnikowego pickupa. W ofercie znajdzie się także bazowa wersja Single Motor RWD (jeden silnik elektryczny, który napędza koła tylnej osi). Tutaj mówimy o: 39 900 dolarach, ponad 400 km zasięgu, 3,4 tony uciągu i przyspieszeniu do 100 km na godz. na poziomie 6,5 s.

Dostępna ma być także pośrednia odmiana Dual Motor z dwoma silnikami. Kosztuje 49 900 dolarów, przeciągnie 4,5 tony, rozpędza się do setki w 4,5 s i przejedzie na pełnych bateriach ponad 480 km.

Najwolniejszy przyspiesz do setki w 6.5 sek a ciągnie 3.4 tony ... Jakby zniesli podati na elektryki to 50k warte rozwazenia
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 29, 2019, 22:10:57
Odpowiedź #563
  • *****
  • Wiadomości: 1262
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Wreszcie to obejrzałem(o czym wcześniej czytałem - szyby). To jest rozmiar u nas nieracjonalny, przy 5.3m nawet Tesla nie da rady przewieźć quada przy dużej kabinie. Co do tych uciągów to one też nie przystają do naszych realiów. W Stanach to chyba nawet nie trzeba prawka na przyczepy?
Droga do elektrycznej motoryzacji wiedzie jak mi się zdaje przez wcześniej tu emocjonalnie dyskutowany downsizing, najpierw dojdzie do tego, że silniki będą max.3 cylindrowe(odebrałem dziś takiego i zachowuje się naprawdę kulturalnie), w niektórych to nawet jeden cylinder odłączają przy braku obciążenia. Takie to już stanie się bez znaczenia, że i brak tej spaliny pod maską stanie się akceptowalny. Podobno technologie superakumulatorów już są tylko blokuje je wiadome lobby.

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Listopad 30, 2019, 09:40:15
Odpowiedź #564
  • *****
  • Wiadomości: 3310
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Nowy pickup w PL to (wydaje mi sie) 150-250 tys PLN w zaleznosci od wersji

Nie wiem jak teraz ale do niedawna na elektryki BYLA AKCYZA (a moze jest)
Wynika to z ustawy, ze akcyza na auta do 2l pojemnosci to 3,1 i przy rejestracji elektryka podawales ZERO i komputer naliczał 3,1%.

Jakby rząd chciał być pro-eektryczny i znióśł (może i tego nie ma ale pamietam wnerwienie kolegi sprzed 2 lat) akcyzę i jeszcze VAT na elektryki to by się ten segment ruszył.

Wtedy takie 49 tys EUR na elektryczny truck nie jest jakieś powalajace.
Zresztą na EU pewnie ktoś zrobi mniejszy.

Przy krótszych trasach (do 150 km) z przyczepą pewnie "tankowanie" nie problem
Nie wiem jak długo ładuje się do tych 70-80% - tam chyba sporo baterii siedzi.

No i dwa silniki (na kazdą os osobno) powinny dawac poprawne zachowanie na slipie/drodze.
Nie wiem jak offroad w wodzie i blocie bo baterie muszą być nisko i silniki chyba sią na osi kół.
Jedno i drugie wody nie lubi
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 30, 2019, 14:25:34
Odpowiedź #565
  • *****
  • Wiadomości: 1262
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Pamiętaj, że te akumulatory, które są dostępne stanowią blokadę lobby naftowego, jak jakimś cudem się to odblokuje zasięg może stać się większy niż spalinowych. Wtedy ładowanie masz kiedy robisz przerwę na nocleg w trasie, czyli ~1000km.
Tu zajawka elektrycznego suv-a Mustanga(to już prawdziwa katastrofa... albo nowe czasy):
https://www.youtube.com/watch?v=yVbOYIhNL8w&fbclid=IwAR26AQd_DBWJgUrAP0eEx8hOWauAW9pRZJchpJJUGJMNJpJsfPSiNovV8ok

pzdr
« Ostatnia zmiana: Listopad 30, 2019, 15:54:28 wysłana przez Paweł_Wawa »
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5

Listopad 30, 2019, 15:27:48
Odpowiedź #566
  • *****
  • Wiadomości: 3310
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Zawsze byłem sceptyczny co do "lobby paliwowo-spalinowego" ale widać nawet w  Niemczech dotykało to ich wynalazców

od 22-giej minuty

https://www.youtube.com/watch?v=rdr1MSz8jds
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Listopad 30, 2019, 16:11:23
Odpowiedź #567
  • *****
  • Wiadomości: 1262
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Warto obejrzeć cały, fajne sceny offroad-we w wykonaniu Forda na oponach węższych od niektórych dzisiejszych rowerów :-)
Wizja nowoczesnej motoryzacji wskazuje niestety na poważne ułatwienia dla wprowadzania NWO, jednym z najbliższych kroków w tym kierunku będzie automatyczne ograniczanie prędkości wg znaków na drodze, to chyba już za rok ma wejść w unii? No ale motorowodniacy raczej nie przekraczają dozwolonych prędkości holując pływadła, no i takie zestawy ciągnik-przyczepa to raczej na własność zawsze będą a nie na wypożyczenia?

pzdr
AM 500 + Mercury 60 + Mercury 3,5