Autor Wątek: auto z największym DMC dla przyczepy, dla kategorii B  (Przeczytany 94869 razy)

Listopad 13, 2012, 19:44:55
Odpowiedź #15
  • **
  • Wiadomości: 78
  • J.Jeziorak Motorbåt Carita + Evinrude 55
    • Lidzbark / Dania
przepis mówi, że DMC przyczepy nie może być większe niż auta, ale nie oto chodzi

dlaczego trudno ?, kwestia wyłapania aut, są auta których DMC wynosi np. 2000KG i przyczepa może być 1500KG, mając łódź ważącą z przyczepą powiedzmy 1420KG, wystarczy za 200zł przerejestrować przyczepkę na 1450KG i mamy wszystko legalnie, nawet ważenie przez ITB na drodze potwierdzi poprawność. Odpada nam robienie nowej kategorii prawka, oraz zapominamy o ViaToll.   

Przerobione z cztery miesiące temu,raz nadane DMC jest nie do ruszenia,ani w górę ani w dół.
Pozdrawiam Krzysztof Motorbåt Carita + Evinrude

Listopad 13, 2012, 19:51:11
Odpowiedź #16
  • Motorowodny Sternik Morski
  • *****
  • Wiadomości: 2599
  • MF 645 +Y175
    • Szczecin
  • Akwen: Wody lokalne
Trochę dziwne te rozważania  :(

Dopasować sobie idealne auto, żeby nie płacić jakiegoś viatola.
To jeszcze trzeba pomyśleć żeby nie ciągnąć zatankowanej łódki bo zestaw przekroczy limit rzeczywistych kilogramów.
Na dodatek nie pociągniesz żadnej przyczepy kempingowej, bo albo musi być malutka albo kilogramów za dużo.
Koszt prawa jazdy nie jest powalający, koszt viatola tym bardziej. :o

W tym roku woziłem po Polsce przyczepę kempingową z viatolem i łódkę z viatolem.
Cały sezon koszta nie przekroczyły 120 złotówek.

Wiecie, że nie rozumiem o co chodzi?????
Łódka za 100k lub 200k złotówek o zapotrzebowaniu na paliwo nie wspomnę i problem
z dopasowaniem samochodu aby zaoszczędzić kilkanaście złotówek na viatolu. :D
Czy to już taka nasza uroda narodowa?

A jeśli już jakieś autko, to te wypasione mercedesy z wyższej półki mają spore cyferki na haku ;)

Czytajcie powyższe z przymrużeniem oka ;) ;) ;)

Zibi jak nie wiesz o co chodzi, dorosły facet chyba jesteś:)Polak ma to do siebie ,ze czesto chce d..e wytrzec papierem sciernym, lub butelką:)ot i cała tajemnica :)

Listopad 13, 2012, 19:58:06
Odpowiedź #17
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3126
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
i p......... tych co te przepisy wymyślają  ;) bo są chore  >:D

Ja też :P ;D

Nawet jak jadę na mazury gdzie nie mijam żadnej bramki, to jakieś badziewie musi być doczepione do szyby.

Listopad 13, 2012, 19:58:31
Odpowiedź #18
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 723
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Niestety chore jest to że via toll od 3,5t  . kiedyś za czasów Millera obiecali złote góry jak podatek drogowy będzie w paliwie . I co ? i jest ale trza płacić za przejazd ,ale zawsze można za kombinować kolejne daniny , przecież brakuję na wojnę w Afganistanie , na inne bzdury , trza obiecać żeby wybrali  i rozdawać , przecież to tak łatwo . Gorzej z zarabianiem . Myślę że kombinowanie z DMC raczej z protestu niż oszczędzania . Mam B+E tak na wyrost , targam przyczepę 1300 paskiem B5 i jest ok . W większości krajów via toll działa od 7,5t (niemcy , holandia , dania ...) . Odnoszę wrażenie że jesteśmy takim planktonem i istniejemy tylko po to żeby grube ryby mieli co żreć . 
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym

Listopad 13, 2012, 20:02:02
Odpowiedź #19
  • **
  • Wiadomości: 78
  • J.Jeziorak Motorbåt Carita + Evinrude 55
    • Lidzbark / Dania
Koledzy orientujecie się może jakie auta (marka, model, silnik) umożliwiają ciągnięcie przyczepy z największym DMC, posiadając tylko prawko kat. B.

Dla przykładu moje autko ma DMC 2500kg, i zgodnie z homologacją auta mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem o DMC. max. 2000kg, ale zgodnie z przepisami na prawko kat. B mogę ciągnąć przyczepę z hamulcem o DMC max. 1000KG.

Sprawa o tyle istotna, że czasami kupujemy samochód nie zdając sobie sprawę z tego iż, przez nadwyżkę parę kilo musimy robić dodatkowo kat. E. Z innych przepisów też wynika, że DMC przyczepy nie może przekroczyć DMC auta

Auto idealnie wzorcowe to takie, które by miało własne DMC 1750KG, homologowane na przyczepę min. 1749KG, wtedy możemy ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie DMC 1749KG. Wtedy unikamy kat. E i ViaTolla, korzyści są wymierne

Jakie macie propozycje aut, które są najbliżej wzorcowemu ?

W dalszym ciądu nie daje mi spokoju te 1000 kg DMC z hamulcen na kat.B
sądze,że to niemożliwe

Każdy kierowca posiadający prawo jazdy kategorii B, może ciągnąć przyczepę lekką, czyli taką, której dopuszczalna masa całkowita (dmc) nie przekracza 750 kilogramów. Jeśli przyczepa jest wyposażona w hamulec bezwładnościowy, to dopuszczalna masa całkowita ciągnącego ją pojazdu, musi wynosić minimum 1.33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy (np. dmc przyczepy wynosi 750 kg, to dmc pojazdu powinna wynosić minimum 1000 kg).
Gdy przyczepa lekka nie ma hamulca, to pojazd który ją ciągnie musi mieć masę własną dwukrotnie większą, niż wynosi jej dopuszczalna masa całkowita (przy dmc przyczepy równiej 750 kg, minimalna masa własna samochodu to 1500 kg).
Pozdrawiam Krzysztof Motorbåt Carita + Evinrude

Listopad 13, 2012, 20:05:11
Odpowiedź #20
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3126
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
Nie mam nic przeciwko opłatom viatol. Niech ukraińcy płacą.
Tylko jeżeli nie prowadzisz działalności transportowej i raz czy dwa razy w roku ciągniesz przyczepę,
to dlaczego masz być niewolnikiem viatola?
Tam gdzie jedziesz do kaczygrodu to bramek nie ma!
Myślę, że to trochę idzie w kierunku ograniczenia swobód obywatelskich (ale napisane co?) ;)

Mariusz, masz rację :D
Dlatego wysyłam kobietę po taśmę do kibla, bo gdybym się pomylił to .... ;D

Listopad 13, 2012, 20:14:50
Odpowiedź #21
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
ha ha ha

ale jedziecie i to politycznie , a ja się pytałem tylko o autko ....


czubraszka ma rację

Myślę że kombinowanie z DMC raczej z protestu niż oszczędzania . 

tu nie chodzi o te parę złotych, ale o to, że męczą mnie, wolałbym dać 2000zł za przyniesienie prawka do domu niż 1000zł za zdawanie tego, po co mi ten stres, mój stres to wartość bezcenna, więcej warta niż te 1, czy 2 tyś zł.   :)

 stwierdziłem że mi nawet łatwiej dodatkowy samochód kupić (to chyba nie oszczędność ?)

jak opowiadałem bratu z USA, że musiałem mieć godziny wypływane, kurs, egzamin teoretyczny i praktyczny, potem od nowa na holowanie narciarza, a teraz znowu kurs i egzaminy, kilkanaście testów chyba, do holowanie przyczepy, to się śmiał i powiedział że niedługo będę musiał mieć licencje na holowanie własnego kota wkoło osiedla.

Przynajmniej jak mnie sąsiad poprosi o wyprowadzeni kota jak wyjedzie na urlop to mu powiem "Sorry Sąsiad, nie mogę nie mam prawka na twego kota"
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2012, 20:22:32 wysłana przez mzalewski »
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Listopad 13, 2012, 20:35:22
Odpowiedź #22
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3126
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam
No tak, bo psa to musiałbyś!

A kota? Niech sam skacze i tak na cztery łapy spadnie  :D

Listopad 13, 2012, 20:46:09
Odpowiedź #23
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 704
  • ekstremalny ...
    • Illinois, Texas, Floryda
  • Akwen: Wody lokalne
jednego psa poznałem nad ZZ, przypłynął na SRze, chyba  Riwa się zwie, grzywa oczy zasłania  ;)
RADOŚĆ Z PŁYWANIA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE KOŃCZY SIĘ EKONOMIA

Pozdrawiam  Marcin  SAN210TE  SAN210  - ex Sea Doo RXT-X 255 - ex

Listopad 13, 2012, 20:56:19
Odpowiedź #24
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 3126
  • GoFast Powerboat Builder
    • Warszawa
    • Spectre Boats INC
  • Akwen: Jeszcze nie pływam

Listopad 15, 2012, 13:51:30
Odpowiedź #25
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 36

Cytuj

Przerobione z cztery miesiące temu,raz nadane DMC jest nie do ruszenia,ani w górę ani w dół.

Witam,
Z tym stwierdzeniem to się akurat ja nie zgodzę.
2 lata temu zmniejszałem DMC przyczepy.
DMC ciągnika 2505 + przyczepa Bbrenderup 8118B DMC 1000 i nie mieściłem się na kat. B.
Ponieważ przyczepa firmowa i brenderup robi zawsze różne homologacje to poprosiłem producenta na DMC 900.
Akurat się udało bo były dostępne na 751, 900 i 1000.
Oczywiście z pracownikami stacji kontroli pojazdów dogadać się nie dało "bo się nie da tego zrobić."
Ale w urzędzie komunikacji przy przerejestrowywaniu przyczepy miła Pani w okienku po otrzymaniu nowej homologacji
nie miała z tym problemu. Wpisał nowe liczby w odpowiednie pola i teraz mam 3405 DMC w zestawie.
Idea 2000 + Mercury 60

Pozdrawiam Robert

Listopad 30, 2012, 22:34:49
Odpowiedź #26
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Ja mam przyczepę z hamulcem na DMC 650 kg - oczywiście Sam :)
Mam kategorię E oraz Viatoll bo ciągam również cięższe przyczepy - ale jak mogę to odsuwam miskę strawy dla naszego ustroju :)

Grudzień 26, 2012, 18:16:31
Odpowiedź #27
  • Nowy Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Jesion IV 130 PS
    • Wałcz
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Witam.
prawko na E to nic strasznego, raz zdasz i masz na zawsze... ale zdobycie via tolla to mmoże być upierdliwość jeśli musisz po niego jechać ponad 100 km :(
Dla mnie optymalny pojazd to Nissan Patrol 3,0 DMC 2850 i 3500 Kg na haku. Slipowanie bez slipu, dziurawe drogi, przyczepa nie buja autem :-\
Pozdrawiam, Janek

Grudzień 27, 2012, 10:58:56
Odpowiedź #28
  • *****
  • Wiadomości: 2597
  • Akwen: Odra środkowa
Mimo że na haku masz więcej niż DMC auta, to chyba DMC przyczepy i tak nie może być większe od DMC auta.  O0
Pozdrawiam

Grudzień 27, 2012, 11:24:10
Odpowiedź #29
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • *****
  • Wiadomości: 723
  • Brójce lub.
  • Akwen: Bałtyk
Mimo że na haku masz więcej niż DMC auta, to chyba DMC przyczepy i tak nie może być większe od DMC auta.  O0
Może mieć tyle co wpisano w dowodzie w O1 z hamulcem i O2 bez , w dżipach czyli w autach 4x4 zasada 1,33 masy nie zawsze przestrzegana , bo mają homologacje na więcej . Organy kontrolujące patrzą w dowody .
biała z szarym silnikiem i granatowa z czarnym