Autor Wątek: Czy zmniejszanie pojemności silników jest naprawdę zaletą ??  (Przeczytany 968 razy)

Czerwiec 09, 2018, 18:53:13
  • *****
  • Wiadomości: 2899
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
Może temat do off-topicu bardzie no ale o autach a w sumie i zaburtowcach

Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI - ma cztery cylindry, jeździ na dwóch, a pali, jakby miał ich sześć

Cytuj
Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI - ma cztery cylindry, jeździ na dwóch, a pali, jakby miał ich sześć

Cytat z artykułu. Co więcej dynamiczniejsza jazda po mieście tym autemowocuje spalaniem rzędu 11-12 litrów na 100.
Skoro tak wyszło na testach to zakłądam, ze nie jeździli gaz-hamulec tylko dynamicznie ale z głową.

Mój autobus 3.5 V6 pali po miescie 12.5
Jak było luxniej (ferie) to i do 10.5 zszedzł.

Sąsiedzi mają nową hybredę Lexusa - SUV (i to nie ten największy).
Prowadzi młoda kobieta i miasto 9l trasa 9l. Musiałaby głaskać pedał gazu i narażać się na trabienie innych aby zejść do obiecywanych wartości

Mojej żony Mazda CX5 z silnikiem Skyactive 2.5l benzyna - na trasie do olsztynka (i z powrotem) wyszło spalanie 6.5 l / 100 km. Jechała zgodnie z przepisami (lub jak ją znam trochę powyżej).

OK małe autko miejskie - mały silnik niech będzie.
Ale Trafici 1.6 disel ?? Auto na 8 osób z mozliwością towaru/ciągania ???
Znajomy w 8 osób z łodką przekraczał 12l / 100

>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Miało być o zaburtowcach. Słysze opinie ze te z turbo o mniejszej pojemności wcale nie palą mniej jak te klasyczne ...
RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho

Czerwiec 09, 2018, 22:52:27
Odpowiedź #1
  • **
  • Wiadomości: 45
    • Małogoszcz
  • Akwen: Wody lokalne
Producenci nie robia bo chcą, a muszą!
Chodzi o produkcje silnikow o niskiej emisji.
Mazda... mowia ze sie opiera... wlasnie osiagneli szczyt nst krok to hybryda albo 1***cm3 turbo...
Polityka rzadzi rynkiem a nie prawa handlu...
Za nas tez się wezmą.

Czerwiec 10, 2018, 14:32:54
Odpowiedź #2
  • *****
  • Wiadomości: 1037
  • Sternik motorowodny, SRC-DSC, płetwonurek CMAS**
    • Warszawa/Marki
  • Akwen: Zalew Zegrzyński
Na końcu i tak wybiera klient, jak na początku roku wybierałem auto ciężarowe do firmy to do Opla nawet nie pojechałem oglądać bo oni mają tylko 1,6 biturbo. Wziąłem Transita, a jakże też dopadł ich downsizing ale na razie jeszcze nie tak dramatyczny - nie ma już silnika 2,2l max.to 2,0. Mercedes i VW na pewno byłyby trwalsze ale za dużo sobie za to liczyli, dodatkowa gwarancja załatwia tu sprawę a nie kupuję na 10 lat.
Ciekawostką jest cena za fabrycznie montowany hak w Fordzie - 800zł :-) W Citroenie, Peugeocie, Toyocie i VW chcieli prawie po 3000 co jest "normalną" ceną przy takich "zachciankach".
Tak kupuję zawsze auta, nie obchodzi mnie co za marka, patrzę co będzie lepsze(czyt.gdzie najmniej będą chcieli mnie wyrolować). Traktuję marki/dealerów tak samo jak handlarzy używanymi, tu i tam jest to tylko biznes, bardziej lub mniej elegancko prowadzony ale jednak jedna strona na drugiej chce max.zarobić, zasadniczo oni na mnie :-)

pzdr
Łódka już pływa, pozostało dopracować audio.

Czerwiec 11, 2018, 11:02:30
Odpowiedź #3
  • ***
  • Wiadomości: 137
    • Dąbrowa Górnicza
  • Akwen: Adriatyk
To ja dodam coś w temacie - żona ma SUVa - Alfa Romeo Stelvio 2.0 turbo benzyna 280KM - kapitalny samochód, właśnie nim ciągnąłem łódź nad Zatokę i spalanie wyszło mi 14,8L/100km przy 100km/h, a jak wracałem i trochę szybciej jechałem - 115km/h - spalanie było około 16 - 17L/100 km. Byłem przekonany, że będzie mniej, a bo silnik mocny, to przy 100km/h powinno być w miarę ekonomicznie - niestety nie było. Spalanie porównywalne z taką przyczepą jak w starszym Touaregu 3.2 V6 240KM, a nawet tam mogłoby być niższe niż w Alfie.

Downsizeing daje tylko różnicę na plus przy naprawdę spokojniej jeździe - przy większym obciążeniu uturbione benzyny piją jak smoki i tyle w temacie. No ale podobno są bardziej eko niż starsze konstrukcje V6...
Sea Ray 19SPX Select - Outboard - Mercury 150KM

Czerwiec 13, 2018, 09:54:33
Odpowiedź #4
  • *****
  • Wiadomości: 2899
  • sternik motorowodny + RYA SRC-DSC (początkujący)
    • Wesoła
  • Akwen: Morze Jońskie
https://moto.onet.pl/testy-nowych-samochodow/volvo-xc60-pozeracz-kart-pradu-i-paliwa-or-test/s1dl50g

hybryda za 300 tys PLN. Według producenta pali 2.1l/100
W teście wyszło 13.5 l / 100 km

Mój RIB nie jest przyjemny do holowania. Szerokosć 2,5m, tuby
Przyczepa DMC 1300 kg, całość podchodzi pod tyle (z paliwem, bagażami)

Auto rodzinne 3.5 V6 Honda Odyssey 2009r paliło w trasie 13-14 l / 100 do Grecji (średnia 100 km/h)

Młodsze takie samo auto z podobnym silnikiem ale więcej biegową skrzynią spaliło do Zegrza i z powrotem (40 min w jedną) 12 l/ 100

Ale macie rację. W tych nowoczesni bi-turbo możliwe jest (zapewne) zejscie ze spalaniem do poziomów niemożliwych dla aut z dużymi silnikami. Tylko przy niemożliwej jeździe ;)

RIB HIGHFIELD OM540DL + EVINRUDE 115 HO + Wody Grecji + załoga (2+3)
http://www.highfieldboatsuk.com/540dl.html
http://www.evinrude.com/en-gb/engines/etec_ho/etec_115_ho