Autor Wątek: Czym holować bezpiecznie przyczepę z łodzią - uprawnienia - możliwości itd ?  (Przeczytany 63742 razy)

Styczeń 02, 2012, 20:55:55
Odpowiedź #30
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
Wygoda to się zgodzę - ale bezpieczeństwo ??? - tylko zdrowy rozsądek i zdolność  " świadomość " tego co może Cię spotkać na drodze - zapewni bezpieczeństwo - reszta to brawura i nadmierna pewność siebie  :(

Styczeń 03, 2012, 18:12:02
Odpowiedź #31
  • Sternik Motorowodny
  • ***
  • Wiadomości: 103
    • Bieruń
  • Akwen: Wisła górna
bezpieczeństwo ze względu na możliwość szybkiego wykonania manewru w razie potrzeb (zwykłe wyprzedzanie) tylko nie mów ze podczas wyjazdu gdzie w jedną stone jest kilka km a czasem jest ich setki lub tysiące nie zamierzasz nikogo wyprzedzac.
Nouva Jolly The Rider 465 & Evinrude VRO 50

Styczeń 03, 2012, 22:54:11
Odpowiedź #32
  • ****
  • Wiadomości: 341
  • Zabrze
    • Gierałtowice
  • Akwen: Wody lokalne
oczywiście że wyprzedzam - ale nie " za wszelką cenę "  ;) - wolę jechać dłużej ale dojechać do celu - a zamiast na mandaty wydać na paliwko  ;D

Styczeń 05, 2012, 20:44:57
Odpowiedź #33
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Koledzy, jeżeli miałbym wybierać słabszy lub mocniejszy silnik w ciągniku przyczepy podłodziowej,
bezapelacyjnie wybieram mocniejszy. Nie dla tego aby szaleć po drodze,
ale dla bezpieczeństwa...swojego i innych uczestników drogi...
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Marzec 01, 2012, 17:04:01
Odpowiedź #34
  • **
  • Wiadomości: 58
  • SSM - Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim
  • Akwen: Adriatyk
Moje przykładowe zestawy na przestrzeni lat:

5) RIB ProWawe 520 - waga około 400kg - przyczepka lekka do 750kg
    Ciągnik: Każde autko osobowe - np. Opel Sintra 3,0 V6 - bezproblemowe ciągnięcie - problemy z wodowaniem na piasku, trawie)
    Kat B przy holowniku lekkim,  holownik: JEPP lub DODGE  =  kat. B+E   VIATOLL

6) RIB Callegari 540 - waga około 400kg  -- warunki jak wyżej (każde autko osobowe)
    Jeep Grand Cherokee 5,2  -  bez najmniejszych problemów z wodowaniem i ciąganiem = zero oporu na haku
    DodgeRam 1500 - 5,7            jak wyżej - zero problemów
    Kat. B+E  VIATOLL   ciągnik Opel Sintra 3,0  = kat. B  (bez VIATOLL)


Jarek wydaje mi się że w powyższych zestawieniach jest błąd:
przyczepkę lekką do 750kg można ciągnąć na kat. B. (Zestaw z ciągnikiem DMC do 4250kg)
Niestety VIATOLL trzeba zapłacić.

Pozdrawiam.


Jak najbardziej tylko w Polsce.  Jeśli ktoś się wybiera z zestawem do Chorwacji powiedzmy przez Czechy i Austrię musi mieć prawo jazdy B+E, jeśli przyczepa przekracza 750kg DMC.

Ps. Mam prawo jazdy A, B i C. Parę lat temu Czeska policja zatrzymała mnie w Mikulowie na starym przejściu granicznym między Austrią i Czechami. Jedyną sprawą, jaka ich interesowała była DMC przyczepy i moje prawo jazdy. Byli bardzo zawiedzeni, że przyczepa ma 750 kg DMC.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2012, 17:09:42 wysłana przez smoki3 »
Ważne miasto w Księstwie Mazowieckim

Marzec 01, 2012, 21:12:47
Odpowiedź #35
  • Starszy Sternik Motorowodny
  • **
  • Wiadomości: 36
Ale to było parę lat temu.
Teraz w UE jest tak samo jak w Polsce - sprawdziłem to dokładnie przed wyjazdem w zeszłym roku.
Nawet gdzieś miałem na to skany oficjalnych dokumentów.

http://forum.karawaning.pl/topic/4620-prawo-jazdy-w-czechach-i-na-slowacji/


« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2012, 21:30:34 wysłana przez Rubinio »
Idea 2000 + Mercury 60

Pozdrawiam Robert

Marzec 04, 2012, 22:17:57
Odpowiedź #36
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Obowiązują przepisy wewnętrzne kraju rejestracji pojazdu i uprawnień kierowcy.
Bez względu na przepisy kraju tranzytowego.
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Kwiecień 11, 2012, 12:33:15
Odpowiedź #37
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Akwen: Wody lokalne
Witam
Bayliner o łacznej masie włacznie z przyczepą 1700 kg.
Do ciągnięcia Audi A6 z 2.5 dieslem gdzie O2 wynosi 1700 Kg.
Czy moge to ciągnąc bez PJ kat E ?
Poz

Kwiecień 11, 2012, 13:15:00
Odpowiedź #38
Jeśli DMC zestawu przekracza 3500 kg  to musisz mieć B+E
Wyjątkiem będzie przyczepa z DMC 750 kg , wtedy zestaw nie może przekroczyć 4250 kg   tak jak napisał wcześniej Jarek.

Sprawdź DMC A6, wydaje mi się że sporo przekracza 2000 kg.
Yamaha FX SHO, Galia 777

Kwiecień 11, 2012, 15:50:29
Odpowiedź #39
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
A6 zwykła (nie Allroad) masa własna około 1800kg....
Więc nawet gdyby miał ładowności tylko 400kg i DMC na poziomie 2200/2300kg
to niestety nie uda Ci się przeskoczyć tematu uprawnień...no i oczywiście osławiony Viatoll :-(
(mowa o Baylinerze o masie 1700kg )

Uważaj również na przeważenie zestawu - bo niestety ważą na drodze  :-(
i to się nie opłaca !!!
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Kwiecień 11, 2012, 18:04:33
Odpowiedź #40
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Akwen: Wody lokalne
DMC A6 ro 2165 kg.
Otwieraczy mi oczy Panowie na sprawę o której nie myśląłem wcześniej kompletnie. Ręce mi zatem powoli opadają , ponieważ natrafiłem na problem własnie tej postaci.  Cały czas szykuje sie na zakup motorówki o której wspomniałem wcześniej.
Możecie zatem doradzić co zrobić w tej kwestii ? Kupic cos innego - lżejszą - to wiem :-) Ale nie chcę nic innego - tej klasy sprzęt zadowalałby mnie całkowicie. Zapewne Bayliner otwarty - bez kabiny byłby lżejszy - tak ?
Reasumując - DMC Audi + róznica do 3.5 tony - to mogę przyczepić mając kat B bez problemów - tak ?
Czy wiecie może ile waża przeciętnie takie przyczepy i jaka jest orientacyjna waga takiej motorówki ?
Poz

Kwiecień 11, 2012, 18:50:00
Odpowiedź #41
  • *****
  • Wiadomości: 501
    • Małopolska_Kraków
    • KSSW - Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych
Nie przesadzaj, nie ma znowu takiego problemu,
dorabiasz E do B i śmigać możesz zestawem do 7ton....
- oczywiście jeżeli ciągnik pozwoli...

Ewentualnie druga opcja - zmienić zakres poszukiwań...ale tu zbyt dużego marginesu
nie masz....około 1335kg (łódka wraz z przyczepką ) czyli w uproszczeniu waga łodzi max. 1000kg
(oczywiście nie na sucho - tylko komplet wraz z silnikiem, paliwem, wyposażeniem).
Przyczepka raczej jednoosiowa, bo dwuosiowa zmniejszy Ci limit ładowności o kolejne 50/70 kg....itd. itd.

Reszta należy do Ciebie.....tzn. wybór opcji :-)

Odnośnie pytania dot. wagi łódki Bayliner wraz z przyczepką,
podałeś dwa posty wyżej: określiłeś na 1700kg - więc nie bardzo wiem o co chodzi ???
W czym Ci można pomóc....Musisz bardziej konkretnie formułować pytania....
Bayliner kabinowy może ważyć 1200kg jak i 3500kg i więcej....wszystko zależy od modelu,
jego wielkości, ilości i wielkości silników.....Więc najpierw określ model o który pytasz  :(

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 11, 2012, 19:00:24 wysłana przez jarek10 »
pozdrawiam Jarek10
------------------------------------------------------------
KSSW  Krakowskie Stowarzyszenie Sportów Wodnych   www.sportiwoda.pl

Kwiecień 11, 2012, 20:57:34
Odpowiedź #42
  • **
  • Wiadomości: 52
  • Akwen: Wody lokalne
Generalnie tak. Tylko zrobic PJ dzisiaj to graniczy z cudem - trzeba mieć stalowe nerwy na taką rozrywkę ale wiem...to nie jest tłumaczenie :-).
Auto pociągnie be problemu 2 tony. Ma 190 KM i 400 Nm. Starczy. Choć jak czytałem Wasze wypowidzi to znou mam co do myślenia - przegrzewanie sie samej jednostki. Tą łodke chciałbym ciągnąc raz na rok do Chorwacji - 1150 km. Auto dosytałoby solidnie w tyłem biorąc pod uwage, ze samo też będzie załadowane.

Podałem 1700 kg łódź wraz z przyczepą dlatego , że w D Rej.  O2 mam wpisane 1700 kg. Miałem wrażenie, że taka mase włacznie z przyczepa moge podpiąc do haka. Źle myślałem.
Co do samej łodzi - chodzi mi o typowy mały jak nie najmniejszy Bayliner lub podobny do Baylinera np typu MAxum - który jest tylko kabinowy.
Z reguły są 6 osobowe. Długośc max do 6 metrów. Widziałem z napedem strugowodnym jak i z silnikiem doczepianym. Bardziej skłaniam sie ku strugowodnemu. Tak po krótce mogę opisać tą łodke. Najgorsze jest to, ze dzwoniłem do kilku ludzi i nikt ze sprzedających nie podał mi jej wago bo jej nie zna. Troszke to dziwne.
Może podpowiecie ile to waży i czy mam szanse na podpięcie tego do auta ?

Kwiecień 11, 2012, 21:15:36
Odpowiedź #43
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5397
  • Motorowodny Sternik Morski
    • Szczecin
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
Wagę łodzi znajdziesz na stronie producenta, jeśli to starszy model, to znajdź coś o tych samych wymiarach... ::)
Pzdr,
Arek

Eurocrown 195CCR + Mariner Optimax 135

Kwiecień 11, 2012, 21:55:56
Odpowiedź #44
  • *****
  • Wiadomości: 502
    • Szczecin
    • www.bestboats.pl
  • Akwen: Dolna Odra i Zalew Szczeciński
bestboats.pl

najlepsze łodzie w najlepszym wydaniu- sprzedaż, czarter, serwis, sklep motorowodny