Skocz do zawartości

Dobór DMC przyczepy.


Łukasz W.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Próbuję w miarę sensownie policzyć wymaganą ładowność przyczepy pod łódkę i wygląda to tak:

- Łódka (Anmarin 570): 700 kg

- Silnik 150 KM: 220 kg w zaokrągleniu  (nie wiem jeszcze na co się zdecydować)

- 100 L paliwa: 76 kg

- Akumulator: 30 kg (orientacyjnie)

 

Mamy już : 1026kg z pełnym zbiornikiem paliwa, lub bez niego 950 kg.

 

Najchętniej ze względu na brak konieczności robienia kat. PJ E+B kupiłbym przyczepę z DMC 1400 kg z ładownością 1060 kg, jednak zmuszony był bym wozić łódkę tylko z pustym zbiornikiem pozostawiając 110 kg zapasu ładowności na: bimini, relingi, plandekę portową, tapicerkę, 2 fotele, układ sterowania, zbiornik paliwa, gaśnice, wyposażenie ratunkowe itd. Czy 110 kg wystarczy na te wszystkie dodatki?

 

Przy DMC przyczepy ładowność zwiększa się o kolejne 100kg, bo konstrukcja przyczepy jest taka sama.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem i musze cie zmartwić bo unikasz jedynie viatoll, prawo jazdy b uprawnia do kierowania:

 

-pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą lekką (do 750kg DMC);

-pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą inną niż lekka pod warunkiem, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 4250 kg a kierowca zdał dodatkowy egzamin praktyczny potwierdzony wpisem do prawa jazdy

 

zatem bez b96 lub e nie mozesz jezdzic z tym zestawem, z drugiej strony nasza drogowka(dlugo rozmawialem) ma nas nie ganiać, dlaczego? bo niektore kraje UE pozwalaja na b bujac sie do 4250, i nasi 95% kamperow z zachodu musieli by zatrzymać.

wszystko wydaje sie cacy poki w nikogo nie wjedziemy bo jesli wjedziemy to tak jak by bez PJ jezdzic i spowodowac wypadek.

Pewne okolicznosci lagodzace sa ale mimo wszystko....

 

twoj wybor bez e sie ogranicza do: z viatolem lub bez, ja sie przymierzam do przekroczenia 3,5 i wiem, ze mnie e do b nie minie...

viatoll nie taki straszny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kat. B możemy kierować zespołem pojazdów do 3500 kg, zespół może się składać z przyczepy innej niż lekka. Największy problem mam z tym, że mój samochód ma DMC 2020 kg i dodając do tego DMC przyczepy 1500 (brak ryzyka o przeładowanie w moim przypadku) przekraczamy o sic! 20 kg wspomniane 3,5T. Stąd pomysł na DMC przyczepki 1400 kg. Jednak mam obawy czy wystarczy ładowności.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A) Czy chodzi o uniknięcie Viatoll-a ?

B) Czy o uniknięcie egzaminu ?

 

Bo przyczepa i tak bęzie musiała mieć hamulec, przeglądy itp

 

Ad A) to grosze przy chociażby większym spalaniu auta ciągnącego przyczepę

Ad B) Nigdy wcześniej nie ciągałem zadnej przyczepy i nie jestem w tym kierunku jakś uzdolniony.

 

3 godz z instruktorem manewrów na placu, trochę czytanie (odświeżenia) przepisów plus na co zwracać uwagę (internet)

 

I zdałem na B96. Jak zainwestujesz czas i pieniądze w kurs to możesz zdawać na B+E (dokładnie taki sam egzamin - praktyczne manewry i potem jazda na miasto) i mieć jeszcze większy limit i być szczęśliwy, że na kursie czy instruktor wyposażył Cię w dodatkową wiedzę.

 

Mnie ważyło ITD w PL i w Austrii też doświadczyłem tej przyjemności.

Pewnie myśleli, ze ciągam na zaniżonej a mój RIB z daleka wydaje się większy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A) Czy chodzi o uniknięcie Viatoll-a ?

B) Czy o uniknięcie egzaminu ?

 

A) Viatoll nie problem

B) Uniknięcie egzaminu :) Jednak zdany egzamin na kat. E + B otworzy furtkę na przyszłość i nie będę zmuszony do takich skrupulatnych wyliczeń jak teraz. Przyczepa 1500 DMC i po kłopocie. Obawiam się, że na egzaminie dadzą mi przyczepę z krótkim dyszlem i będzie się strasznie łamała. Ogólnie z przyczepami różnej maści sporo przejechałem ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

B) Uniknięcie egzaminu :) Jednak zdany egzamin na kat. E + B otworzy furtkę na przyszłość i nie będę zmuszony do takich skrupulatnych wyliczeń jak teraz. Przyczepa 1500 DMC i po kłopocie. Obawiam się, że na egzaminie dadzą mi przyczepę z krótkim dyszlem i będzie się strasznie łamała. Ogólnie z przyczepami różnej maści sporo przejechałem ....

 

A ja nigdy z żadną nie jeździłem a musiałem egzamin zdawać grubo po 40-tym roku zycia (raczej bliżej 50)

I jestem z tych mało pewnych siebie i bojaxliwych (stres na egzaminie) ale zdałem.

I jak się przyznałem - STARY !!! I jak powtarzalem zadnych manewrów wczesniej czy ciągania czegokolwiek

 

Więc daję siebie jako przykład, że to nie jest trudne.

B+E masz jeszcze kurs

B96 - tylko egzamin

 

Pierwsze podróze byly Wwa - AUgustów ale kolejna to do Grecji i z powrotem, potem Cro i powrót ... i tak wiele razy do GR potem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brawo !!!

 

Ja miałem 2 tyg do wyjazdu i przemiłe Panie z wydz komunikacj z mojej "wioski" przyspieszyły prawko lecz bałem się, że kursu + prawka nie zdążę stąd B96 tylko (w pon 3 godz z instr prywatnie we wtorek egzamin)

 

Gdybym chciał teraz B+E muszę zdawać ponownie cały egzamin (taki sam jak wczesniej) więc B96 jest trochę bez sensu (chyba, ze któs nie ma czasu - jak ja mialem problem bo wkrótce wyjazd a ja odkryłem, ze udka wymaga przyczepy  większym DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dostałem przed chwilą ofertę na przyczepę, która pozwoli mi wozić łódkę bez żadnych dodatkowych "cerygieli" :)

DMC 1450 kg - 320 kg masa własna: 320 kg = ładowność 1130 kg

 

700 kg (łódka) + 220 kg (silnik) + 76 kg (100 L paliwa) + 30 kg (akumulatory) = 1026 kg

 

Zostaje 104 kg zapasu na pozostałe akcesoria niewyszczególnione powyżej przy założeniu, że będę jeździł z pełnym zbiornikiem.  Więc bez stresu - ładowności starczy.

 

Oferta na taką przyczepkę otrzymałem od firmy MER - Firma Prywatna "MER" Mirosław Rekowski 80-299 Gdańsk-Osowa ul. Kasjopei 103.

 

Specyfikacja przyczepy:

 

Cena: 7700 brutto

DMC 1450 kg

Przyczepa ma oś 1500kg.

Dane techniczne:

- rama stalowa, spawana,  cynkowana ogniowo;

- os 1500 kg ALKO lub KNOTT;-urządzenie najazdowe 1600 kg;

- dziobnica z wciągarką ręczną;

- rolki denne 5 sztuk;

- podpory regulowane 4 szt.;

- wtyczka 13 pin;

- koła 185R14C (wzmacniane);

- koło podporowe

- demontowalna listew lampowa tylna;

- masa własna ok. 320 kg

 

Miał ktoś styczność z przyczepą od tego producenta? Jak to jakościowo wygląda w porównaniu do wielkoseryjnych produkcji koncernów typu Branderup ?

 

Fotki przyczepy MER:

 

c4aa3e0a512b.jpg

 

8f5ebe993e22.jpg

 

W porównaniu do Branderup`a nie posiada regulacji wysokości rolek kilowych, pierwsza rolka patrząc od tyłu przyczepy jest na stałe - w Branderupie są 2 rolki na "kołysce". Jakieś opinie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem jeszcze jedną ofertę - przyczepa Widpol za 7000 zł

 

Przyczepa podłodziowa P-1500

- długość 630cm + możliwość wysunięcia tylnej belki z lampami na 120cm

- szerokość (między błotnikami): 184cm,  szerokość całkowita: 245cm

- rama: stalowa ocynkowana ogniowo

- 1 oś hamowana wodoszczelna 1500kg

- koła 185 R14C

- koło podporowe

- wyciągarka ręczna regulowana na pasie AL-KO

- łoża wzdłużne (płozy)

- rolki kilowe 4szt

- instalacja 12V 13 PIN

- obrysy przód+tył LED

- homologacja EU

- DMC od 750kg do 1500kg (z podziałem co 50kg)

 

57101c8d6fd9.jpg

c8e957f6c4fd.jpg

 

Tutaj są regulowane rolki kilowe + płozy po bokach. Która z tych dwóch będzie wygodniejsza w użyciu podczas slipowania, bezpieczniejsza dla łódki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam producenta Cetrans www.keja.augustów.pl

Moja jest do 750 dmc.

Według mnie płozy podtrzymujące sa dobrym wyborem.

W przedziale do 750 DMC płaciłem 3199 zł i udało Mi się przez allegro na 10 rat 0 zakupić.

Ogólnie ja jestem zadowolony, z tym iż doradzam zanim zamówisz pojechać i obejrzeć fizycznie.

Jednak 7k pln to już spory wydatek.

przyczepa.thumb.jpg.a5a548789675abeba2e7d12863e7052b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

320 kg budzi moją wątpliwość.  oś 60 kg, 25 kg urządzenie najazdowe, koła 3x 15 kg i mamy 130 kg co oznacza że na ramkę rolki, i resztę graciarni zostaje 190 kg. Na moje oko jest tam przykminione mniej więcej 40 - 50 kg.

Pewnie masa własna nie obejmuje koła zapasowego, koła wsporczego, wciągarki ze stelażem.

Echhhh ta apteka w wyliczaniu aby tylko prawka nie zrobić ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie także mała masa przyczepy nie przekonuje, aby było taniej zastosowali cienkie profile a ta przyczepa nie ma resora więc lepiej szukać czegoś solidniej wykonanego.

A swoją droga tak jak radzą koledzy zrób E do B i to Ci zapewni spokój sumienia dożywotnio...samochody coraz cięższe, kupisz przyczepę kampera..pożyczyć lawete - zawsze będziesz chodził z kalkulatorem(kg) i się martwił czy Cie zważą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC 1300 za mało. Łódka będzie styczeń-luty więc jest czas na pokombinowanie. Widpol udzielił mi informacji, że jego przyczepa ma masę pod 400 kg. Zostaje 1050 kg ładowności, czyli 350 kg na silnik i całą resztę.... może to starczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...