Łukasz W. Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Próbuję w miarę sensownie policzyć wymaganą ładowność przyczepy pod łódkę i wygląda to tak: - Łódka (Anmarin 570): 700 kg - Silnik 150 KM: 220 kg w zaokrągleniu (nie wiem jeszcze na co się zdecydować) - 100 L paliwa: 76 kg - Akumulator: 30 kg (orientacyjnie) Mamy już : 1026kg z pełnym zbiornikiem paliwa, lub bez niego 950 kg. Najchętniej ze względu na brak konieczności robienia kat. PJ E+B kupiłbym przyczepę z DMC 1400 kg z ładownością 1060 kg, jednak zmuszony był bym wozić łódkę tylko z pustym zbiornikiem pozostawiając 110 kg zapasu ładowności na: bimini, relingi, plandekę portową, tapicerkę, 2 fotele, układ sterowania, zbiornik paliwa, gaśnice, wyposażenie ratunkowe itd. Czy 110 kg wystarczy na te wszystkie dodatki? Przy DMC przyczepy ładowność zwiększa się o kolejne 100kg, bo konstrukcja przyczepy jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 13 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2020 Mam ten sam problem i musze cie zmartwić bo unikasz jedynie viatoll, prawo jazdy b uprawnia do kierowania: -pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą lekką (do 750kg DMC); -pojazdem samochodowym o dmc nieprzekraczającej 3,5 tony wraz z przyczepą inną niż lekka pod warunkiem, że dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów nie przekracza 4250 kg a kierowca zdał dodatkowy egzamin praktyczny potwierdzony wpisem do prawa jazdy zatem bez b96 lub e nie mozesz jezdzic z tym zestawem, z drugiej strony nasza drogowka(dlugo rozmawialem) ma nas nie ganiać, dlaczego? bo niektore kraje UE pozwalaja na b bujac sie do 4250, i nasi 95% kamperow z zachodu musieli by zatrzymać. wszystko wydaje sie cacy poki w nikogo nie wjedziemy bo jesli wjedziemy to tak jak by bez PJ jezdzic i spowodowac wypadek. Pewne okolicznosci lagodzace sa ale mimo wszystko.... twoj wybor bez e sie ogranicza do: z viatolem lub bez, ja sie przymierzam do przekroczenia 3,5 i wiem, ze mnie e do b nie minie... viatoll nie taki straszny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Na kat. B możemy kierować zespołem pojazdów do 3500 kg, zespół może się składać z przyczepy innej niż lekka. Największy problem mam z tym, że mój samochód ma DMC 2020 kg i dodając do tego DMC przyczepy 1500 (brak ryzyka o przeładowanie w moim przypadku) przekraczamy o sic! 20 kg wspomniane 3,5T. Stąd pomysł na DMC przyczepki 1400 kg. Jednak mam obawy czy wystarczy ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kingu Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Jeśli kupujesz nową to producent z pewnością obniży dla ciebie DMC w papierach. A czy na drodze ważą takie małe zestawy? nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercik Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Ważą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 A) Czy chodzi o uniknięcie Viatoll-a ? B) Czy o uniknięcie egzaminu ? Bo przyczepa i tak bęzie musiała mieć hamulec, przeglądy itp Ad A) to grosze przy chociażby większym spalaniu auta ciągnącego przyczepę Ad B) Nigdy wcześniej nie ciągałem zadnej przyczepy i nie jestem w tym kierunku jakś uzdolniony. 3 godz z instruktorem manewrów na placu, trochę czytanie (odświeżenia) przepisów plus na co zwracać uwagę (internet) I zdałem na B96. Jak zainwestujesz czas i pieniądze w kurs to możesz zdawać na B+E (dokładnie taki sam egzamin - praktyczne manewry i potem jazda na miasto) i mieć jeszcze większy limit i być szczęśliwy, że na kursie czy instruktor wyposażył Cię w dodatkową wiedzę. Mnie ważyło ITD w PL i w Austrii też doświadczyłem tej przyjemności. Pewnie myśleli, ze ciągam na zaniżonej a mój RIB z daleka wydaje się większy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 A) Czy chodzi o uniknięcie Viatoll-a ? B) Czy o uniknięcie egzaminu ? A) Viatoll nie problem B) Uniknięcie egzaminu :) Jednak zdany egzamin na kat. E + B otworzy furtkę na przyszłość i nie będę zmuszony do takich skrupulatnych wyliczeń jak teraz. Przyczepa 1500 DMC i po kłopocie. Obawiam się, że na egzaminie dadzą mi przyczepę z krótkim dyszlem i będzie się strasznie łamała. Ogólnie z przyczepami różnej maści sporo przejechałem .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz74 Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Zrób e do b i miej problem rozwiązany raz na długo... Zmienisz auto na takie którego dmc będzie nie 2000 a 2500 i co wtedy? Nadal kombinacje? Auta z roku na rok przybierają na masie i to znacząco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 14 Września 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 Moje auto jak na złość DMC 2020 kg :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 14 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2020 ... B) Uniknięcie egzaminu :) Jednak zdany egzamin na kat. E + B otworzy furtkę na przyszłość i nie będę zmuszony do takich skrupulatnych wyliczeń jak teraz. Przyczepa 1500 DMC i po kłopocie. Obawiam się, że na egzaminie dadzą mi przyczepę z krótkim dyszlem i będzie się strasznie łamała. Ogólnie z przyczepami różnej maści sporo przejechałem .... A ja nigdy z żadną nie jeździłem a musiałem egzamin zdawać grubo po 40-tym roku zycia (raczej bliżej 50) I jestem z tych mało pewnych siebie i bojaxliwych (stres na egzaminie) ale zdałem. I jak się przyznałem - STARY !!! I jak powtarzalem zadnych manewrów wczesniej czy ciągania czegokolwiek Więc daję siebie jako przykład, że to nie jest trudne. B+E masz jeszcze kurs B96 - tylko egzamin Pierwsze podróze byly Wwa - AUgustów ale kolejna to do Grecji i z powrotem, potem Cro i powrót ... i tak wiele razy do GR potem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 B+E -15 godzin jazdy. Bez teorii. W piątek zdałem egzamin :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 15 Września 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2020 Brawo !!! Ja miałem 2 tyg do wyjazdu i przemiłe Panie z wydz komunikacj z mojej "wioski" przyspieszyły prawko lecz bałem się, że kursu + prawka nie zdążę stąd B96 tylko (w pon 3 godz z instr prywatnie we wtorek egzamin) Gdybym chciał teraz B+E muszę zdawać ponownie cały egzamin (taki sam jak wczesniej) więc B96 jest trochę bez sensu (chyba, ze któs nie ma czasu - jak ja mialem problem bo wkrótce wyjazd a ja odkryłem, ze udka wymaga przyczepy większym DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 5 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Dostałem przed chwilą ofertę na przyczepę, która pozwoli mi wozić łódkę bez żadnych dodatkowych "cerygieli" :) DMC 1450 kg - 320 kg masa własna: 320 kg = ładowność 1130 kg 700 kg (łódka) + 220 kg (silnik) + 76 kg (100 L paliwa) + 30 kg (akumulatory) = 1026 kg Zostaje 104 kg zapasu na pozostałe akcesoria niewyszczególnione powyżej przy założeniu, że będę jeździł z pełnym zbiornikiem. Więc bez stresu - ładowności starczy. Oferta na taką przyczepkę otrzymałem od firmy MER - Firma Prywatna "MER" Mirosław Rekowski 80-299 Gdańsk-Osowa ul. Kasjopei 103. Specyfikacja przyczepy: Cena: 7700 brutto DMC 1450 kg Przyczepa ma oś 1500kg. Dane techniczne: - rama stalowa, spawana, cynkowana ogniowo; - os 1500 kg ALKO lub KNOTT;-urządzenie najazdowe 1600 kg; - dziobnica z wciągarką ręczną; - rolki denne 5 sztuk; - podpory regulowane 4 szt.; - wtyczka 13 pin; - koła 185R14C (wzmacniane); - koło podporowe - demontowalna listew lampowa tylna; - masa własna ok. 320 kg Miał ktoś styczność z przyczepą od tego producenta? Jak to jakościowo wygląda w porównaniu do wielkoseryjnych produkcji koncernów typu Branderup ? Fotki przyczepy MER: W porównaniu do Branderup`a nie posiada regulacji wysokości rolek kilowych, pierwsza rolka patrząc od tyłu przyczepy jest na stałe - w Branderupie są 2 rolki na "kołysce". Jakieś opinie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin.j Opublikowano 5 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2020 Jak do br wygląda lepiej , mam przykład że przyczepa z br o 1300 kg zgięła się na łódce 1100 Moim zdaniem mają za mole wmocnienia na latach ma dlugosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 6 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Otrzymałem jeszcze jedną ofertę - przyczepa Widpol za 7000 zł Przyczepa podłodziowa P-1500 - długość 630cm + możliwość wysunięcia tylnej belki z lampami na 120cm - szerokość (między błotnikami): 184cm, szerokość całkowita: 245cm - rama: stalowa ocynkowana ogniowo - 1 oś hamowana wodoszczelna 1500kg - koła 185 R14C - koło podporowe - wyciągarka ręczna regulowana na pasie AL-KO - łoża wzdłużne (płozy) - rolki kilowe 4szt - instalacja 12V 13 PIN - obrysy przód+tył LED - homologacja EU - DMC od 750kg do 1500kg (z podziałem co 50kg) Tutaj są regulowane rolki kilowe + płozy po bokach. Która z tych dwóch będzie wygodniejsza w użyciu podczas slipowania, bezpieczniejsza dla łódki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabblo_lodz Opublikowano 6 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2020 Ja mam producenta Cetrans www.keja.augustów.pl Moja jest do 750 dmc. Według mnie płozy podtrzymujące sa dobrym wyborem. W przedziale do 750 DMC płaciłem 3199 zł i udało Mi się przez allegro na 10 rat 0 zakupić. Ogólnie ja jestem zadowolony, z tym iż doradzam zanim zamówisz pojechać i obejrzeć fizycznie. Jednak 7k pln to już spory wydatek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorz74 Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 320 kg budzi moją wątpliwość. oś 60 kg, 25 kg urządzenie najazdowe, koła 3x 15 kg i mamy 130 kg co oznacza że na ramkę rolki, i resztę graciarni zostaje 190 kg. Na moje oko jest tam przykminione mniej więcej 40 - 50 kg. Pewnie masa własna nie obejmuje koła zapasowego, koła wsporczego, wciągarki ze stelażem. Echhhh ta apteka w wyliczaniu aby tylko prawka nie zrobić ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 7 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2020 mnie także mała masa przyczepy nie przekonuje, aby było taniej zastosowali cienkie profile a ta przyczepa nie ma resora więc lepiej szukać czegoś solidniej wykonanego. A swoją droga tak jak radzą koledzy zrób E do B i to Ci zapewni spokój sumienia dożywotnio...samochody coraz cięższe, kupisz przyczepę kampera..pożyczyć lawete - zawsze będziesz chodził z kalkulatorem(kg) i się martwił czy Cie zważą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SmallCity Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 sprawdź jeszcze ofertę neptun navy 13-20 dmc 1300 i firme lorries tez cos maja 1300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 8 Października 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 DMC 1300 za mało. Łódka będzie styczeń-luty więc jest czas na pokombinowanie. Widpol udzielił mi informacji, że jego przyczepa ma masę pod 400 kg. Zostaje 1050 kg ładowności, czyli 350 kg na silnik i całą resztę.... może to starczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk1pawel Opublikowano 8 Października 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2020 widpol jest o niebo lepszy niż ta poprzednia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 2 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2020 Kupuję Wiolę. Cenowo praktycznie podobnie - okolice 7 tyś, a jakość produktów Wioli jest mi znana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2020 Pytanie do Was: jaką mniej więcej macie odległość pomiędzy dziobem łódki a sprzęgiem przyczepy? Przy Wioli z 7 metrową ramą i załadowanej łódce 5,7 metra będzie około 1,6 metra - nie za dużo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceknie70 Opublikowano 23 Listopada 2020 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2020 Ja mam ok 30-40 cm od główki haka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz W. Opublikowano 23 Listopada 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2020 Masz auto typu kombi/suv? Idzie otworzyć bagażnik bez kolizji z dziobnicą/ewentualnie dziobem łódki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.