piotrc5 Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Witam. Na początku kwietnia br robiłem kurs sternika motorowodnego. W trakcie zajęć poruszyliśmy temat ciągania naszych łodzi po Europie np Chorwacja. Jednym z kursantów był jakiś gościu z WORD-u (Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego) który poinformował nas że jest zakaz indywidualnego holowania łodzi na przyczepie po drogach Europy a już w Austrii to prawie wsadzają za to to więzienia ;) Jedynym sposobem transportu jest wynajęcie profesjonalnej firmy zajmującej się tym która posiada uprawnienia, certyfikaty i pozwolenia. I tu pytanie do forumowiczów.... Czy faktycznie może być to prawda, czy rzeczywiście są takie zakazy bo coś mi się zdaje że gościu troszkę polewał i fantazjował. Oczywiście nie chodzi mi o kategorię prawa jazdy względem DMC całego zestawu tylko o to czy można legalnie holować sobie niewielkiego riba ew. inną małą motoróweczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giees Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Nie ma nic do rzeczy czy holuje się na przyczepie łódź czy parę worków kartofli. Holuje się przyczepę a nie ładunek i ważne tylko by przyczepa spełniała przepisy. Ten facet to jakaś pierdoła opowiadacz. Zjeździłem z przyczepą kawał Europy i nikt nie miał o to żadnych pretensji 8). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Bzdury facet opowiada w Niemczech nawet na kategorie B możesz ciągać przyczepy turystyczne kempingi łódki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edisoniras Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 peeeewnie jego kolega dostał mandat bo ciągnął przyczepę 750kg a na niej jacht 3tonowy szeroki na 3m, bo Polak Potrafi , i teraz po każdej wsi będzie pieprzył ,że nie wolno. To by se "Europa" sama na siebie bat kręciła, gdzie wolność karawaningu przyszła do nas właśnie z zachodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vmen1 Opublikowano 3 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 Może się coś z mieniło ostatnio :o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrc5 Opublikowano 3 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2017 No też mi się tak wydaje że trochę polewał ale trochę poświdruję temat u różnych źródeł. Jako przypadek całkowitej nieświadomości i nieznajomości tematu przytoczę swój przykład... Mianowicie jeździmy z rodziną do Chorwacji od 2002 roku i za każdym razem praktycznie przez Austrię. Wyjazdy nasze odbywają się przeważnie ze znajomymi na kilka samochodów. Aby mieć łączność ze sobą w drodze i nie pogubić się używamy zwykłego radyjka CB i anten na dachu. Kiedyś staneliśmy na parkingu w Austrii. Podszedł do nas nasz rodak i z wytrzeszczonymi oczami patrzył na anteny CB na dachach naszych aut. Spytał czy jesteśmy samobójcami czy nam kasy nie szkoda.... Okazało się że austriacka policja zatrzymała go na autostradzie i zapłacił ok 1000 euro za posiadanie CB !!! ??? Natychmiast pozdejmowaliśmy anteny i dalej w drogę. Faktycznie w Austrii jak i w kilku innych europejskich państw jest zakaz używania CB. Mając powyższy przypadek w pamięci dlatego też dopytuje kolegów jak to jest z tym holowaniem łodzi. Pięknie dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jack Sparrow Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Austria specyficzna ale Niemcy światowi podróżnicy co drugi ma przyczepę pod domem , jednak temat należy zgłębić może my Polacy po flaszce nie powinniśmy ustala nowych europejskich przepisów :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Co kraj to obyczaj trzeba czytać przepisy danego kraju :) w świecie internetu chyba to nie jest problem :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Facet z WORD-u coś słyszał, ale nie do końca wiedział co słyszy. Jeżeli łódź jest nadgabarytowa czy jakiś inny ładunek to tylko profesjonalny transport, pozwolenia, licencje etc. W innych przypadkach takie same przepisy jak u nas, a w Niemczech czy Hiszpanii nawet łagodniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Czy "ponadgabaryt" to już łódź powyżej 2,55 szerokosci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Jak przyczeka przystosowana i spełnia warunki a trochę jch jest to nie musi być jeszcze gabaryt ale lepiej zakwalifikować to jako gabaryt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Czy "ponadgabaryt" to już łódź powyżej 2,55 szerokosci ? Nie jestem złośliwy ale coś czytasz i zadajesz takie pytania troszkę tego nie rozumiem http://www.tirstop.pl/gabaryty-przejazd-ponadnormatywny/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogorek Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 art. 61 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (Dz. U. z 2003r. Nr 58, poz. 515 - tekst jednolity). ładunek wystający poza boczne płaszczyzny obrysu pojazdu nie powinien powodować przekroczenia całkowitej szerokość pojazdu 2,55 m Stąd moje pytanie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
7mka Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Najprościej napisać 2,55 to już ponadnormatywny i przy tym pozostać , bój toczy się o pojazd typu furgon BUS chłodnia gdzie szerokość to już 2.60 o całe 5 cm więcej Wnikanie w temat i sprzeczne ustawy itp robią z nas debili każdy je inaczej interpretuje a dla kontroli jednych zadowolom wymiary a inii powiedzą koniec jazdy z tymi wymiarami *ładunkiem) i mandat Samo życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj70 Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Szerokość pojazdów nie może być szersza od 2,55 czy 2,60 w przypadku chłodni. Natomiast ładunek nie może wystawać poza szerokość pojazdu (w naszym przypadku przyczepy) o więcej niż 23 cm na każdą ze stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł_Wawa Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Ja gdzieś czytałem, że 8cm na stronę, ale może więcej się da jak się jakieś lampki na wysięgnikach zamontuje? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam szkutnikamator Opublikowano 4 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2017 Tu jest konkretnie napisane i można zrozumieć :-) Ładunek wystający poza boczny obrys pojazdu musi być umieszczony w taki sposób, by jego boczne płaszczyzny nie przekraczały szerokości 2,55 m. Oczywiście są pewne wyjątki, bowiem dokładnie tyle wynosi maksymalna szerokość każdego pojazdu ciężarowego, bez uwzględnienia elementów wykonanych z tworzywa sztucznego jak np. lusterka boczne. Jeśli więc szerokość samego pojazdu wynosi 2,55 m, wówczas całkowita szerokość pojazdu z ładunkiem nie może przekraczać 3,00 m. Co więcej, dodatkowy ładunek musi być umieszczony w taki sposób, by z każdej ze stron nie wystawał więcej niż o 23 cm. To także ma związek z szerokością pasów drogowych, znakami oraz sygnalizatorami świetlnymi umieszczonymi wzdłuż krawędzi jezdni, a także ze względów bezpieczeństwa. Wytłuściłem ważny tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mandus Opublikowano 7 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2017 Taki offtop, ale dodam a propos CB radia - faktycznie w EU wolno było używać w każdym kraju tylko nie w Austrii, ale niedawno się to zmieniło i tam też podobno można, tylko w zakresie FM a nie AM - jak zobaczą radio z nieprzestawionym zakresem lub w ogóle radio tylko z zakresem AM, to robią problemy. Ja co roku jestem w Austrii od ponad 10 lat i zawsze używałem i nikt się nie przyczepiał, a najlepsze jest to, że kierowcy TIRów mnie wyśmiewali, jak mówiłem, że nie wolno... nie byli świadomi, a faktycznie nie było wolno. Czyli rzadko kiedy policja w to ingerowała i karała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrc5 Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Dokładnie tak jest w Austrii jak pisze kolega. Z tą różnicą że radio może posiadać tylko i wyłącznie zakres FM. Nie może być na przycisku lub pokrętle możliwości przełączenia na AM a tylko i wyłącznie FM. Może tirów dopóki coś nie nabroi nie kontrolują. Jednak z policją austriacką trzeba uważać. Jest to specjalna żandarmeria do służby na autostrady i są bezwzględni. U nas by się tacy przydali na tą drogową agresję, piractwo i głupotę niektórych kierowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.