Skocz do zawartości

Hak i instalacja el przy aucie z USA ale kierunek i stop w tym aucie są osobno


ogorek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżyłem sobie auto i to ma od razu "towing pack"

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/1024x768q90/923/hxlMAD.jpg

 

I tu pytanie do kolegów

 

1. W poprzednim aucie (taki sam tylko 5-6 lat starszy) miałem wsuwkę Auto-Hak ze Słupska

- wsówka ma wymiar 50x50 a te otwory z USA mają 51x51 co mnie wkurzało, bo wsówka hałasowała

- chyba, ze jest jakis patent "usztywniajacy"

 

2. Naprawdę nikt nie robi gotowego modułu przejscia z takiej wtyczki z USA na wtyczkę 1 pin ??

- zawsze trzeba ciagnać od nowa ??

 

Dodam, że te auta mają standardowo kierunek osobny od stop (pomarańczowa żarowka pod białym kloszem - kierunek, stop zarowka pod czerwonym).

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Po powiększeniu zdjęcia wygląda na to, że mam gniazdo: 4-ro stykowe płaskie (4 Way Flat Connector)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu instalacja w moim "starszym" egzemplarzu:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/XxAz3z.jpg

 

Wspomniana wsówka z AutoHak Słupsk jest chyba odwrotnie bo inaczej byłaby za nisko (kulka jest odwrotnie przykręcona).

 

Dziś sprawdzę jakie dokładnie gniazdo mam w nowszej 5 stykowe amerykanskie czy 4 stykowe (generalnie mała płaska wtyczka)

 

widzę na internecie takie porady i dziwne, że nie ma gotowca na elektrykę:

 

qu53685_800.jpg

 

https://www.etrailer.com/question-53685.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzednim Grandzie przerabiałem złącze na szybko(nie spodziewanie musiałem holować zaraz po zakupie)i nie było z tym problemów, może z godzinę to zajęło ale już nie pamiętam za wiele. Natomiast co do hałasującego "kwadratu" to miałem amerykański chociaż w Polsce go kupiłem ale i tak był luz, owijałem go blaszką mosiężną i lekko wbijałem, wtedy było cicho. Co do wysokości kuli to są różne wersje wsuwek, w Jeepie miałem sporo obniżającą ale w vanie to raczej na wprost, ew.tak jak piszesz wkręcić odwrotnie ale czy konstrukcja(w sensie aprobaty technicznej)to przewiduje?

 

Mam nadzieję, że autko 4x4 :-)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Mam nadzieję, że autko 4x4 :-)

....

 

Nie. Ja potrzebują komfortowego autobusu dla 7 osób.

Honda Odyssey jest tylko z napędem na przód.

Zresztą jej "odpowiednik" czyli jakaś tam Accura z tym samym silnikiem i napędem 4x4 ma niewiele większy uciąg na haku.

 

"Tam" do holowania pick-up-y raczej stosują.

Generalnie takie same auto ale młodsze i z małym przebiegiem i od razu z pakietem "towing"

 

Do starszej musiałem dodawać i sporo to kosztowało a ta ma to już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że tego nie robią w opcji 4x4, często sam wodujesz i dla tego by się przydało, wiele jest takich autobusów na rynku ale pewnie zadziałał sentyment :-)

Przypominam sobie, że częściowo brałem sygnał z tego płaskiego złącza a częściowo z tylnych świateł. Tak przy okazji to z forum Jeepa wiem, że te kwadratowe haki nie mają homologacji w naszym regionie a Ty przez Austrię jeździsz więc lepiej to zbadać, w poprzednim to pewnie hak EU miałeś.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ta "wsówka" ma homologację:

 

e04523134e4490a1acef12e61cce

 

Nowa wysokiej jakości kula do haka holowniczego polskiej produkcji AUTO-HAK SŁUPSK.

Kula malowana proszkowo, posiada homologację europejską.

 

Producent Auto-Hak

Numer katalogowy AH4

Numer homologacji E20-55R-01 3488

Siła D 14,0 kN

Uciąg 3500 kg

Nacisk na kulę 100 kg

 

Przy rejestracji haka sprawdzai tylko te wsówkę właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałem, że tego nie robią w opcji 4x4, często sam wodujesz i dla tego by się przydało, wiele jest takich autobusów na rynku ale pewnie zadziałał sentyment :-)

 

...

 

 

Ale jakie ? Toyota Sienna, Honda Odyssey czy Chrysler Grand Voyager to auta które w drugim rzędzie mają dwa wygodne fotele a w trzecim rzędzie kanapę jak z dużej osobówki dla dużych osób.

 

W Sharanie, S-max-ie czy nawet Espace nie ma tyle miejsca.

Łódka na przyczepie to raptem 1200 kg. Nie było problemu z wodowaniem, wyciąganiem.

Klasyczna skrzynia automatyczna.

 

W sumie jedyna inna opcja to był jakiś wielko merolek GL coś tam 7-mio osobowy.

Cała reszta w EU to faktycznie przeróbki busów.

 

Ale oczywiscie zarówno Toyota Sienna czy Honda Odyssey to nie są super auta do ciagania.

Wręcz z instrukcji wynika, ze przy 6-sciu osobach można ciagac tylko 1300 kg max ...

 

Właściwie prócz najwiekszego Land Cruisera czy tych najwiekszych Merolków GL-coś tam ciężko o coś na 7 osób z dobrymi parametrami do ciągania. Hyunday Grand Santa Fe to nadal nie jest wielkosć i wygoda takiego dużego VAN-a.

 

Zawsze jeszcze mogę sprzedać wszystkie VAN-y (mam sporo chętnych) i coś ściągnąć przez znajomego do wiosny.

Tylko co ?? Nawet wielka Mazda CX-9 ma to samo na haku co ta moja ODY .... czyli nic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjścia na przyczepę w skrzynce (może jest opis na deklu) , pewnie należy dokupić uniwersalny moduł haka z wiązką i gniazdem  . Możesz się nawet pokusić o taki z wyzwoleniem alarmu podczas próby zmiany armatora :) przyczepki .

 

https://www.youtube.com/watch?v=o4uSULALaXk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się cywilizuje powoli te amerykańskie rozwiązania, dawniej wszystko było be. W serwisie(bo jeszcze była gwarancja)też nie chcieli mi zamontować kwadratowego a taki mi się najbardziej podoba, z wielkim wycięciem w zderzaku, to pasuje do auta terenowego, musiałem sobie znaleźć dedykowany Alko, gdybym u nich zamówił to wszystko wyszło by 4 tyś zł  ???

Moje Sorento też jest 7-osobowe ale oczywiście to nie ta klasa(podobnie jak i Santa-Fe), dla Ciebie minimum Q7 albo wspomniana CX 9-akurat jestem współwłaścicielem bo wspólnik tym jeździ, trochę zacofany model, skrzynia tylko 6 biegów, co skutkuje m.in. słabymi osiągami i nadmiernym spalaniem, do tego w połączeniu z małym zbiornikiem daje żałosny zasięg. Za to cena hit, 100tyś taniej od konkurencji!

Auta terenowe odpadają w Twoim przypadku, przynajmniej dopóki dziatwa się nie odłączy, one mają wysoko podłogę i zawsze mniejsze nadwozia od suv-ów czy busów, no właśnie, mam w rodzinie takiego podróżnika co to wcześniej miał vany, potem Q7 ale teraz twierdzi, że od początku powinien być VW bus, którym teraz jeździ, wyposażeniem i komfortem specjalnie nie ustępuje najlepszym suv-om.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sąsiad miał T4 bodajże (powiedzmy VW bus 4x4).

Jak kiedyś powiedziałem, że ideał na moje potrzeby zachwalał go bardzo.

 

Jak powiedziałem, ze 7 lat jeżdziłem HONDA Odyssey i tylko eksploatacja (oleje, rozrząd, klocki) to się zaczęła się litania ile i jak poważnych awarii miał w tym T4

 

Bliźniaki wożę do rodzinnego biznesu - nauka tenisa.

Mają busy (w tym VW) a jak ich przewiozłem to koniecznie chcą kupić moją starą ODY do wożenia turystów na obozy.

 

Ja po prostu już stetryczałem i mimo, że Honda jest sprężysta ale bardzo wygodna. Wręcz odpoczywam jak nią jadę.

Jak mi ktoś wpadł rok temu w zderzak tylny i jeździłem zastępczym nowym Volvo S60 na czas naprawy (2l benzyna) to z ulga przesiadłem się znowu w ODY.

 

Ale podkreślę jeszcze raz w świetle nowych regulacji to auto nie nadaje się do ciągania łódek

 

W USA piszą, że max przyczepa 1585 kg (ale w instrukcji piszą, że przy 2 osobach)

Przy 6-sciu osobach zdaje się już tylk o 1300 kg.

Komputer diagnosty w PL poda mu tę mniejszą wartość.

W USA to jest odpowiedzialność kierowcy (ze wieksza przyczapa mniej osob) - u nas sztywne zminimalizowane DMC.

 

Mimo, ze uwielbiam US VAN-y to jednak do ciągania po EU chyba ciągle "das auto" w dislu ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież te 1300kg to dla Ciebie ok, wspominałeś, że jak cięższa łódka to już stacjonująca na miejscu...

Mój Jeep ma prawe dwa razy tyle na haku, diesle i V-8 jeszcze więcej ale czuć mocno już moją łódkę(grubo poniżej tony)więc myślę sobie, że nie chciałbym robić kilku tysięcy km z dużym ciężarem na haku, zresztą jak pisałem będę miał metę w gr więc problem się rozwiąże :-)

Co do twardości zawieszeń to powoli będziesz musiał się przestawiać, ze względu na bezpieczeństwo i osiągi także auta zza oceanu są coraz mniej komfortowe, jeszcze można to opóźnić importując, bo te europejskie wersje to już dziś mocno nie odbiegają od aut europejskich jakością prowadzenia i hamowania a to wiadomo, pociąga za sobą usztywnienie.

Czy już doszedłeś z tą elektryką? w moim poprzednim Grandzie nie było jeszcze magistrali cyfrowej w instalacji oświetlenia, w nowym już była specjalna puszka wpinana w wiązki(prosta instalacja bez cięcia kabli)bo inaczej system zgłaszałby usterki, jeśli taka instalacja jest w nowszych Hondach to tylko moduł.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci co mają SUV-y dadzą sobie radę, ich nie ma co żałować(ze mną włącznie)  ;D

Zresztą u nas dużo jeździ na gazie a on mniej szkodliwy dla środowiska. Ciekawe jest to, że ja zawsze mam niższe spalanie od deklarowanego przez producenta, no ale oczywiście emisji to już nie znam. No i nie wiem czy będą obniżać normę Euro dowodach czy jak? i co podatek wprowadzą nowy? To już w sierpniu mają wprowadzać więc powinno być coraz głośniej to się przekonamy. Kolejna afera "WV" albo tylko biją pianę.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ale ten link mówi tylko, że nowe pomiary spalin mogą dać prawdziwy obraz spalania a nie "laboratoryjny".

 

Co do mojego auta to mam badanie techniczne na hak na 1585 kg zgodnie z tabliczką na haku.

 

Teraz jest tak, ze jak sprowadzacie i robicie pierwsze badanie i diagnosta się uprze, że nie wychodzi mu taka masa na haku to nie ma szansy aby ktokolwiek to zmienił (tylko ta sama stacja/ten sam diagnosta może to zmieniać).

 

Ja zarejestrowałem swoją zgodnie z pierwszym badaniem (czyli X w przyczepie hamownej i brak podanej masy zestawu).

 

Po zarejestrowaniu pojechałem do "Okręgowej Stacji diagnostycznej" z wydrukami ze strony producenta, zdjeciami tabliczki z haka, PL homologowaną wsówką i bez żadnego problemu uzyskałem wpis zgodny z tym co dał producent auta.

 

TZN pojechałem z drugim badaniem na hak bo w pierwszym badaniu haka nie było - tylko dzięki temu mogłem to zrobić w drugiej stacji

 

Ale chyba jest tak, ze jakby diagnista zdecydowal, ze da mniej lub wogóle to nie można jechać potem do drugiego.

Więc do holowania chyba lepiej kupować EU auta.

Bo z tymi z USA nie decyduje to co zdecydował producent a diagnosta/program/algorytmy w programie.

 

Zresztą wogóle jak rejestrowałem to były schody i system zmienili i nie chciał zarejestrować.

Wymagał złożenia zamówienia w ITS-e ale okazało się, że to nie problem z moim autem tylko z systemem bo obok w okienku rejestrowano 'standardowe' auto i był ten sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjścia na przyczepę w skrzynce (może jest opis na deklu) , pewnie należy dokupić uniwersalny moduł haka z wiązką i gniazdem  . Możesz się nawet pokusić o taki z wyzwoleniem alarmu podczas próby zmiany armatora :) przyczepki .

 

https://www.youtube.com/watch?v=o4uSULALaXk

 

Przeoczyłem Twój wpis (dopiero teraz - przeoczyłem wcześniej).

Ale prawdopodobnie ja już mam taki moduł ponieważ mam wtyczkę US do przyczepy

 

Znalazłem przejsciówkę z takiej wtyczki na EU ale strasznie droga

https://www.amazon.co.uk/Trailer-Converter-socket-vehicle-trailers/dp/B01CU3BYGS

61hk1sy82RL._SL1200_.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem właściwą przejściówkę ale jest droższa niż cena jaką usłyszałem za moduł z założeniem w warsztacie opodal specjalizujacym się w hakach więc chyba warsztat (moduł, gniazdo, instalacja - 450 PLN brutto)

 

A to poniżej 120 EUR czyli więcej. Plus trzeba gdzieś ten adapter schować ładnie

 

61h1OF98XAL._SL1200_.jpg

 

No  i ja potrzebuję gniazdo 13 pin. Chyba nie ma co szukać gotowca tylko warsztat z doświadczeniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gotowiec mi się podoba, cena faktycznie wygórowana, ale nikt nie grzebie Ci w instalacji. Ja musiałem zakładać hak w aso bo była jeszcze gwarancja, kwadratowego nie chcieli mi założyć, twierdzili, że nie ma homologacji. Załatwiłem wtedy europejski, zgodny z ich specyfikacjami, taki sam jaki oferowali u siebie, ale i tak nie mogli z tym dojść do ładu i jakimś dodatkowym przekaźnikiem to ogarniali(czytaj - druciarstwo w wykonaniu aso).

 

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ten moduł nabyc za 55 EUR + 15 EUR przesyłka czyli jakieś 290 PLN

 

Tylko ta przejsciówka jest z gniazdem 7 PIN, czyli brak wstecznego będzie.

 

I teraz dwa pytania:

 

1. Czy wsteczny (światło) jest wymagane w przyczepach hamowanych

2. Jak nie to co radzicie - auto ma fabryczną wtyczkę US i fabryczny HONDY moduł do tej wtyczki. Wolałbym zostawić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis z ustawy§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:  14)  cofania – pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej  750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r

 

Skoro auto w Eu to raczej przejściówki zbędne , wiązka US do zdemontowania , kupić należy gniazdo 13pin z przewodami i pewnie modułem , uzupełnić bezpieczniki , wpiąć się w białą wtyczkę do skrzynki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie zdążyłem napisać wcześniej bo na kolację rodzina zawołała.

 

Ale wolę mieć światło cofania niż nie mieć.

Plus mam wtyczkę 13 pin w przyczepie a tak to przjsciówka z modułem i jeszcze przejsciówka z 7p EU na 13pEU - straszna choinka. Lepiej pewnie wyspecjalizowany warsztat i mieć z głowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Skoro auto w Eu to raczej przejściówki zbędne , wiązka US do zdemontowania , kupić należy gniazdo 13pin z przewodami i pewnie modułem , uzupełnić bezpieczniki , wpiąć się w białą wtyczkę do skrzynki .

 

Tak bym chciał ale gdzie nie zadzwonię to wszystkie "dobre" moduły uniwersalne NIE SĄ PODPINANE do tej skrzynki !!!

 

One są podpinane do świateł i akumulatora.

 

Dlatego zastanawiam się czy nie kupic tego modułu przejścia z wtyczku US 4 na "nasz" 7p (tego za 55+15 EUR).

Zmienić samemu gniazdo na 13p

 

I teraz pytanie do mających pojęcie (ja nie mam) czy zdrowo będzie pociągnać JEDEN JEDYNY kabelek ze wstecznego do tego gniazda ??

 

Chyba, że ktoś zna moduł wpinany do tej skrzynki z wtyczką EU 13p

Ja przeszukałem internet i się poddaję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ta czarodziejska szkrynka działai nic nie trzeba zmieniać ...

 

Moduł kupiłem na Ukrainie (FB https://www.facebook.com/autodels/)

 

https://autodels.ua/accessories/112_amerikanskiy-perexodnik-konverter-s-USA-4pin-dlya-nashix-pritsepov-7-kontaktov-.html

 

Komunikacja po angielsku była. Użyłem coś na kształt payPala aby zapłącić.  Cena 55 EUR + wysyłka (chyba 8 EUR).

Czyli podłaczam do amerykańskiej wtyczki płaskiej 4p i mam gotowe gniazdo 7p.

Ponieważ potrzebuję gniazda 13p to chwilowo dołozyłem adapter ale docelowo zmienię na gniazdo 13p

 

Wszystkie zabawki łącznie z testerem (tester "Made in Poland" za 60 PLN bodajże).

 

34RXwO.jpg

S4Nrsw.jpg

e3lZMg.jpg

 

Działa "idealnie"

 

Tfetze.jpg

scymyZ.jpg

hvuv26.jpg

YiDxQw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...